Partner maakt schade [Geen OP]

25-11-2020 22:55 188 berichten
.

.

Totaal aantal stemmen: 387

Ja (96%)
Nee (4%)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2020 14:09
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij kan dat gewoon via zijn WA verzekering laten lopen. En als hij die niet heeft, dan moet hij het maar zelf betalen.

En belachelijk dat je er om moet vragen. Dat hoort hij meteen aangeboden te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Eh... in principe natuurlijk ja. Maar ik zou de verzekering bellen. Mits het een ongelukje was uiteraard.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Is hij daar niet voor verzekerd?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Helaas heeft hij geen WA verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Jep! En dan kan hij het verhalen bij zijn verzekeraar.
Alle reacties Link kopieren
Hoofdstuk2021 schreef:
25-11-2020 22:58
Helaas heeft hij geen WA verzekering.
Dan stem ik nog steeds ja
Ik vind van wel. Waarom zou een ander, jij bijvoorbeeld, voor zijn gekluns moeten betalen?
You do the crime, you do the time.
Hij heeft het niet aangeboden, ik ben er ook misselijk van. Kan het nu echt niet missen doordat ik geen baan meer heb door Corona. Hij heeft wel gezegd (hij heeft mijn laptop wel uit elkaar gehaald en getracht de harde schijf over te zetten) dat het rendabeler is om een nieuwe laptop te kopen ipv repareren.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij valt dit onder je eigen inboedel verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Geen AVP? Waarom niet? Kost je zn 4 euro per maand? Maar dan is dat zijn eigen keuze en zal hij het uit eigen zak moeten vergoeden.

Geen WA trouwens, dat is de wettelijke aansprakelijkheid verzekering die je verplicht afsluit bij een auto.

Vergelijk het met een tandartsverzekering. Die heb ik niet, eigen keuze. Ik kan dan ook niet bij de tandarts zeggen 'sorry, ik heb geen tandartsverzekering, dus ik betaal dus niet'.
summerheat wijzigde dit bericht op 25-11-2020 23:14
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat hij dat niet gewoon zelf heeft aangeboden. Natuurlijk vergoed je de schade als je iets van een ander sloopt, ook als het per ongeluk ging. Of het nou via de verzekering kan of uit eigen zak moet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En wie zou die nieuwe laptop gaan betalen dan?
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes2 schreef:
25-11-2020 23:05
Volgens mij valt dit onder je eigen inboedel verzekering.
Kan ook. Per ongeluk zelf van de tafel afgestoten. Niet sjiek, maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk
Stom dat hij geen verzekering heeft
Alle reacties Link kopieren
Weet je meteen wat je aan hem hebt.
Hij biedt niet zelf aan het te betalen?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
25-11-2020 23:10
Weet je meteen wat je aan hem hebt.
Precies dit!!

Hoe lang zijn jullie samen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
25-11-2020 23:10
Weet je meteen wat je aan hem hebt.
Nou dat dus.
Maakt iets kapot maar verwacht dat anderen dat wel oplossen.

Ik zou de volgende dag met een nieuwe op de stoep staan. Of samen een nieuwe uitzoeken, zo snel mogelijk.

Nee in plaats daarvan gaat ie m openmaken en zelf zitten pielen. En dan zeggen dat je maar een nieuwe moet kopen.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
25-11-2020 23:07
Kan ook. Per ongeluk zelf van de tafel afgestoten. Niet sjiek, maar ja.
Nee hoor, ook als hij het gedaan heeft. Je hoeft er dus niet om te liegen (ik heb een héle onhandige partner, dus mijn inboedelverzekering heeft het ineens sinds jaren druk).

Blijft natuurlijk wel idioot dat hij het zelf niet regelt en niet aanbiedt om de schade te vergoeden. Al helemaal niet als je het momenteel financieel zwaar hebt.

Anyway, ik zou zeggen vriend eruit en even je inboedelverzekering bellen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk regelt hij een nieuwe voor je! Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.

Ik heb ooit een flesje nagellak remover om gegooid over de nieuwe eettafel van mijn vriend en dat ook netjes opgelost financieel ( volgens mij ben je wettelijk verplicht een aansprakelijkheids verzekering te hebben maar weet ik niet zeker)

Wel naar dat je erom moet vragen...
where ever you go, go with your heart
Hij heeft eigenlijk nog niks gezegd. Hij heeft meteen mijn laptop uit elkaar gehaald in de hoop iets te kunnen repareren en de harde schijf te redden. Ik vond het zo klote dat ik geen woord kon uitbrengen. Wel besproken daarna dat reparatie vanaf €250 zou zijn en dat een nieuwe kopen misschien beter is. En nu zeggen we eigenlijk niks tegen elkaar.
Ik stem ja. Als je niet in gemeenschap van goederen samenwoont lijkt me dat logisch.

Als het nu een vriendin was, of de buurman, of een tante, of een vage kennis zou je er dan anders over denken?
Skawa schreef:
25-11-2020 23:15
Tuurlijk regelt hij een nieuwe voor je! Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.

Ik heb ooit een flesje nagellak remover om gegooid over de nieuwe eettafel van mijn vriend en dat ook netjes opgelost financieel ( volgens mij ben je wettelijk verplicht een aansprakelijkheids verzekering te hebben maar weet ik niet zeker)

Wel naar dat je erom moet vragen...
Nee. Maar bijna iedereen heeft er één omdat het geen drol kost. Dom om er geen te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven