Niet meer willen samenwonen

28-11-2020 21:55 310 berichten
Geen relatieadvies nodig maar wel iets wat mij bezighoudt.
Na een huwelijk en scheiding merk ik dat ik heel sterk de behoefte heb om nooit meer te willen samenwonen in een relatie.
Voor mij is een lat-relatie (zoals ik sinds een jaar heb) het hoogst haalbare, daar ben ik ook eerlijk en duidelijk over. Voor hem is het goed zoals het is maar hij mist ook wel het samenwonen met iemand.
Om mij heen zie ik dat er bij veel mensen na een scheiding wel de behoefte is om weer samen te wonen, al wordt er wel vaak gekozen om te wachten tot de kinderen volwassen zijn, maar de wens is er wel.
Ik heb dat dus niet. Daar ben ik vast niet de enige in. Ik vind het heerlijk, twee huizen, ieder zijn eigen manieren zonder gedoe daarover.
Hoe doen anderen in dezelfde situatie dat? Zijn er weleens partners die toch veranderen van mening over het latten en hoe kom je daar dan samen uit? Is je eigen wens veranderd in de loop van de jaren? Zie je jezelf als je 80 bent ook nog latten?
Nooit meer een man in huis, never!
Ik ga nooit meer samenwonen. Al 15 jaar alleen met kind en dat bevalt prima. Een paar jaar een lat die ook graag alleen woont.
Alle reacties Link kopieren
Nee, zeker niet meer samenwonen. Misschien als alle kinderen de deur uit zijn dat ik er anders over denk, maar dat zie ik dan wel.
Een knappe vrouw die mij nog aan het samenwonen krijgt. Ik heb gewoon echt die ruimte voor mezelf nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee. Ik woon op dit moment samen maar ik vraag me af of ik er geschikt voor ben.
Just lurkin'
RikM schreef:
28-11-2020 22:12
Een knappe vrouw die mij nog aan het samenwonen krijgt. Ik heb gewoon echt die ruimte voor mezelf nodig.
Gaan jullie wel samen op vakantie (jij hebt een partner toch?)?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon weer samen en ik vind het heerlijk. Maar de meeste van mijn vriendinnen willen ook niet meer. Niks mis mee toch? Vooral niet doen dan.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
LīlyRose schreef:
28-11-2020 22:15
Gaan jullie wel samen op vakantie (jij hebt een partner toch?)?

Niet meer. Kom net uit een lange relatie.

Ik ben sowieso niet van de lange vakanties. Korte vakanties gaan prima.
RikM schreef:
28-11-2020 22:18
Niet meer. Kom net uit een lange relatie.

Ik ben sowieso niet van de lange vakanties. Korte vakanties gaan prima.
Oké!
Benieuwd hoe dat bij anderen gaat. Ik wil na 4 dagen echt weer heel graag een paar dagen alleen zijn.
Ik heb dus ook niet de behoefte om samen op vakantie te gaan.
Nog niet zolang alleen maar ik ga nooit meer samenwonen.
Heerlijk een eigen plek.
Latten prima, elke dag weer een man in huis, nee bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels 6 jaar een relatie met Mr_Day. We hebben 4 jaar ge-LAT, toen iets meer dan een jaar samengewoond (wegens ziekte partner) en sinds een half jaar heb ik weer mijn eigen stek.

Het samenwonen beviel eigenlijk beter dan ik verwacht had aangezien we allebei echt wel graag alleen zijn maar LAT-ten vinden we allebei ook heel prettig. Heel misschien dat we op een dag wel samen een groter huis kopen wat we in tweeën kunnen splitsen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me trouwens af hoe oud de mensen in dit topic zijn die niet meer samen willen wonen...
Just lurkin'
Ik kan het me ook niet meer voorstellen dat ik ooit nog ga samenwonen met een partner. Maar ik weet ook niet meer hoe het is om helemaal alleen te wonen, mijn jongste woont (gelukkig!) nog thuis en ik ben het heel erg gewend de kinderen om me heen te hebben.

Maar een partner?

Vroeger wilde ik niets liever dan dat, maar ik weet allang niet meer hoe het is, bijna continu een man om me heen...
Alle reacties Link kopieren
Dat zei ik ook, mijn eigen huis ga ik niet meer delen! Maar ik woon toch weer samen en het is heerlijk. Anders zien we elkaar zo weinig. De redenen dat ik nooit meer wilde samenwonen, bestaan niet in deze relatie. Ik hoef nergens een compromis over te sluiten qua inrichting (mijn huis), we hebben dezelfde smaak en ik hoef zijn onderbroeken niet te wassen :mrgreen: . Hij wast de mijne, zeg maar.
mermedina wijzigde dit bericht op 28-11-2020 22:29
1.53% gewijzigd
NineLives schreef:
28-11-2020 22:26
Ik vraag me trouwens af hoe oud de mensen in dit topic zijn die niet meer samen willen wonen...
Ik heb tot mijn 45e samengewoond.
NineLives schreef:
28-11-2020 22:26
Ik vraag me trouwens af hoe oud de mensen in dit topic zijn die niet meer samen willen wonen...
Nu 44, 29 toen ik alleen ging wonen.
Na 10 te hebben samengewoond, weet ik dat ik een lat relatie fijner vind. Een eigen plek is me veel waard.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus en ik maken altijd het grapje dat wij nooit meer zouden willen samenwonen met een man als wij alleen komen te staan, maar dat wij dan gaan samenwonen. Lijkt mij heel gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind samenwonen met mijn kinderen heel gezellig.
Met een partner, mwaah.
Getrouwd geweest, gescheiden en daarna 10 jaar alleen met kind gewoond. In die tijd 5 jaar gelat en uiteindelijk gaan samenwonen (en getrouwd). Dat is erg fijn omdat we een heel groot huis gekocht hebben waar de beneden verdieping gezamenlijk is. En verder hebben we allemaal een eigen verdieping met slaapkamer/badkamer/zitruimte. Heerlijk! Ons leven is harmonieus en zonder ruzie of ergernissen.

Ik begrijp dat dit niet voor iedereen haalbaar is, maar voor ons werkt het. We woonden allebei graag alleen maar waren te ver van elkaar. Deze oplossing is voor ons perfect.
Alle reacties Link kopieren
ik wil in ieder geval nier samenwonen zolang mijn kinderen thuiswonen. Misschien dat als ze uit huis zijn (en ik een partner heb gevonden) zou willen samenwonen maar elk een eigen huis heeft zeker ook voordelen.
Ik heb dus weer helemaal niets met afstand. Ook in 1 huis kun je je eigen ruimte en tijd hebben. Maar ik heb echt dagelijks fysiek contact nodig, samen zijn. En dat kan natuurlijk alleen maar met iemand die echt goed bij je past, dus dat is wel altijd een speld in de hooiberg.
Alle reacties Link kopieren
Als ik ooit weer alleenstaand zou zijn, zou ik nooit meer gaan samenwonen.
Zeg ik nu...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven