Hoe het uitmaken...

16-12-2020 11:36 654 berichten
[EDIT]Ik weet het nog steeds niet zeker, dus ik ga het vooralsnog niet uitmaken.[edit]

Tekst was:
als m'n ouders enorme fan van hem zijn?

Ik ben sowieso al vaak de boeman als er iets is tussen mij en mijn vriend. Ze kiezen altijd voor hem, vooral m'n moeder. Ik moet dit of dat gewoon niet doen, of juist wel.

Ik weet vrij zeker dat ze het niet zullen snappen, ook al leg ik het hele verhaal uit. Ze zullen zeggen dat ik het moet proberen (terwijl ik dat al jaren doe), en dat we in relatietherapie moeten ofzo.

Ik ben al jaren niet echt gelukkig. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik niet leuk vind aan mijn vriend. Dat is een behoorlijk lange lijst. Eén punt is bijv dat hij al jaren enorm snel geïrriteerd raakt en zo reageert als ik iets zeg, of hem ergens op wijs. Hoevaak dit gebeurt is niet normaal. Er is dan ook geen enkel gesprek mogelijk over bepaalde onderwerpen.

Er is al jaren geen seks meer. Ik vind hem seksueel absoluut niet aantrekkelijk. Hier heeft hij zelf voor gezorgd. En zo nog een aantal andere dingen.

Maar... ik vind het doodeng om het uit te maken. Mijn hele leven gaat veranderen. En daar ben ik bang voor, omdat ik niet goed weet hoe het dan gaat verlopen. Nu is het gewoon zoals het is. En dat vind ik fijn. Ik weet niet heel zeker of ik het écht wil, het uitmaken. Bij mijn ex was ik er op een gegeven moment écht klaar mee en toen heb ik zonder er al teveel over na te denken de relatie verbroken. Ook toen woonde ik samen en hadden we al jaren een relatie. Dat gevoel van het echt zat zijn heb ik nu niet. Ik twijfel echt heel erg of ik er goed aan zal doen. Want op zich als ik zo door zou moeten als nu vind ik dat prima. Ik ben het gewend.

Ik weet het gewoon niet. Soms wil ik dat de keuze voor mij gemaakt word. Maar dan zou ik nooit meer terug kunnen naar nu.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 10-01-2021 12:04
3.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bizar!

Je maakt het uit met je vriend.
En als je ouders je dat kwalijk nemen, zeg je dat hij nu single is en dat zij maar verkering met hem moeten nemen. En maak je het uit met je ouders.

Vooral niet de goedkeuring van je ouders zoeken, het hele verhaal 3x doen. ZIJ maken het niet uit, JIJ maakt het uit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Je moet je eerst maar eens losmaken van de mening van je ouders. Je bent ruim volwassen, neem ik aan!

Als je het gevoel hebt dat je leven leuker zal zijn zonder je relatie dan mét, dan is het hoog tijd. Wat gaat er precies veranderen en waar ben je bang voor? Misschien moet je daar een lijstje van maken. Ik wed dat het reuze meevalt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Gewoon die knoop doorhakken en zeker niet bij hem blijven omdat jouw ouders hem een geweldige schoonzoon vinden. Zij hoeven er niet mee in één bed te liggen en er mee te leven.
Ja je moeder vindt hem leuk, dus natuurlijk ga jij de rest van je leven slijten bij iemand die je niet meer ziet zitten en waar je geen seks en intimiteit meer mee hebt.
Dat is heel normaal om voor je moeder over te hebben.
Je hoeft richting je ouders helemaal niet uitgebreid uit te leggen of verantwoording af te leggen over waarom je het uitmaakt. Je bent een volwassen vrouw.
Je leven gaat zeker flink veranderen en verandering / het vertrouwde loslaten is soms heel lastig. Maar als je ongelukkig bent, dan wordt het wel beter. Misschien niet direct, omdat je leven overhoop ligt. Maar na een tijdje wel, stel je maar voor hoe vrij je je zult voelen.
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Nee je ouders hebben er niks over te willen/vinden.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Nee, sorry. daar begrijp ik niets van. Je hebt een relatie die slecht is. geen sex, intimiteit. hij is verbaal niet aardig tegen je. en omdat mama hem aardig vind moet je blijven? nee snap ik echt niet. je leeft toch JOU leven?
vittello69 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 11:56
0.11% gewijzigd
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Nee, als ze hem boven het geluk van hun eigen kind stellen dan kan je voorstellen dat ze hem adopteren en dat jij wel nieuwe ouders zoekt.
Wat een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoe jouw ouders gaan reageren daar heb jij niet veel invloed op. Nee, lekker een leven leven dat je niet wil om je ouders tevreden te houden, dat is toch ook pijnlijk? Een relatie in stand houden omdat je ouders je vriend graag zien is idioot. Echt waar.

Daarnaast ben je waarschijnlijk bang voor het onbekende. Je weet niet hoe je leven gaat lopen, maar gedeeltelijk kun je daar wel invloed op uitoefenen. Ik zou zeker door de zure appel heen bijten en het uitmaken. Zeg het gewoon zoals het is en neem het in eigen handen. Het is geen leuke periode, maar dat is iets waar je doorheen moet.
Emboldened by the flame of ambition
Bulbul schreef:
16-12-2020 11:38
Je moet je eerst maar eens losmaken van de mening van je ouders. Je bent ruim volwassen, neem ik aan!

Als je het gevoel hebt dat je leven leuker zal zijn zonder je relatie dan mét, dan is het hoog tijd. Wat gaat er precies veranderen en waar ben je bang voor? Misschien moet je daar een lijstje van maken. Ik wed dat het reuze meevalt.
Ik heb ten eerste al geen idee waar ik moet gaan wonen. Ik heb geen geld voor een eigen huis, of überhaupt huurhuis. Ik kan max 300 daaraan uitgeven.

Ik heb nog nooit alleen gewoond. Daar ben ik bang voor. Om het niet te kunnen. Niet in de zin van alleen zijn, dat lukt prima.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je een plan gaan maken. Sta je ingeschreven voor een huurwoning? Hoe zit het met je baan? Hoeveel werk je?

Kom op! Breng alles in kaart en maak een plan.
Emboldened by the flame of ambition
Lekker belangrijk wat je ouders er van vinden. Je bent volwassen hè.
Ga eens een tijdje alleen wonen en vertel je ouders niets dat privé is. Hebben ze commentaar op iets, kap je het af en zeg je doei.


En nogmaals, je bent volwassen.
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:58
Ik heb ten eerste al geen idee waar ik moet gaan wonen. Ik heb geen geld voor een eigen huis, of überhaupt huurhuis. Ik kan max 300 daaraan uitgeven.

Ik heb nog nooit alleen gewoond. Daar ben ik bang voor. Om het niet te kunnen. Niet in de zin van alleen zijn, dat lukt prima.
Je woont weer bij je ouders?
Misschien proberen meer te gaan verdienen dan door meer te werken of andere dingen ernaast te gaan doen. Op dat moment kun je jezelf ook onderhouden en ben je automatisch minder afhankelijk van de mening van je ouders.
Verplaats jij je eens in een volwassen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 11:51
Begrijpen jullie dat ik niet de pijn wil van het feit dat mijn ouders hem graag zien (misschien liever dan ik?) en het onbegrip van hen áls ik het zou doen?
Je ouders zouden voor JOU moeten kiezen.
Het doet JOU zeer dat ze dat niet doen.
DIE pijn wil jij vermijden, door het niet uit te maken en voor jezelf te kiezen.

Ga iets doen aan die afhankelijkheid nog van je ouders.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Skadí schreef:
16-12-2020 12:00
Dan moet je een plan gaan maken. Sta je ingeschreven voor een huurwoning? Hoe zit het met je baan? Hoeveel werk je?

Kom op! Breng alles in kaart en maak een plan.
Ik kan niet eens een huurwoning betalen... Meer geld is momenteel ook geen optie. Wat ik aangaf is het maximale wat ik aan een huis (alles incl) uit zou kunnen geven.
anoniem_63c47c11b8681 wijzigde dit bericht op 16-12-2020 12:07
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luister, denk je dat wij nooit in een relatie hebben waar wij niet gelukkig in zijn? Of dat onze ouders 0 verwachtingen hebben en al onze partners stom vinden?

We hebben allemaal te dealen met pijn en teleurstelling. Mijn eigen moeder is heel manipulatief, dus je hoeft mij niet te vertellen hoe ouders je rot kunnen laten voelen.

Wat jij moet doen is zelfstandig worden. Denk je dat andere mensen denken "wow ik heb echt zin in pijn... weetje wat ik ga mijn relatie stopzetten en dan lekker in mijn pijn zitten?". Natuurlijk niet, maar soms is het leven kut. Trouwens, je zit nu ook al in pijn, alleen kies je voor de weg van de minste weerstand.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:03
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.
Ga bellen met de huisarts. Ga eens praten met iemand.
Want jij hebt heel weinig vertrouwen in jezelf, je eigenwaarde is door het vriespunt en je zelfrespect is ook ver te zoeken. Allemaal dingen die maken dat je nu alles heel eng en spannend vind en alles als een afwijzing voelt.

Schrijf je in bij een woningbouwvereniging. Heb je eigen inkomen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:05
Ik kan niet eens een huurwoning betalen... Meer geld is momenteel ook geen optie. Wat is aangaf is het maximale wat ik aan een huis (alles incl) uit zou kunnen geven.
Maar hoezo is dat geen optie?

Zoals hierboven wordt gezegd is praten met de huisarts ook een goed idee. Schakel hulp in.
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:05
Ik kan niet eens een huurwoning betalen... Meer geld is momenteel ook geen optie. Wat is aangaf is het maximale wat ik aan een huis (alles incl) uit zou kunnen geven.
Klop aan bij de gemeente wanneer je een sociale huurwoning gevonden hebt. Dan krijg je een aanvullende uitkering.

Heb jij uberhaubt kennis van alle potjes en regelingen die er bestaan als alleenstaande met te weinig inkomen?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:03
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.
Jouw ouders doen je nu toch ook al pijn met hun opmerkingen? Dus ook al blijf je bij je vriend, dan moet je en dealen met de opmerkingen en je zit in een relatie waar je ongelukkig van wordt. Als je het uitmaakt, heb je waarschijnlijk wel gezeur van je ouders, maar je zit niet meer in een rotrelatie. Dat lijkt mij winst.

Als jij geen zin hebt in meer commentaar van je ouders heb je twee keuzes, je leven dusdanig inrichten dat ze nooit commentaar kunnen hebben (gaat sowieso niet lukken) of er boven gaan staan en nu al een plan gaan maken voor de komende paar jaar.
Zoals (indien van toepassing en in willekeurige volgorde):
- opleiding afmaken,
- een baan zoeken,
- een eigen woonplek zoeken (kamer, huis ed)

En misschien heeft het zin om hulp te vragen, zoals bij de huisarts.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
AudiR8 schreef:
16-12-2020 12:03
Jammer dat jullie geen moeite willen doen om je in mij te verplaatsen. Ik heb geen zin in die pijn en de daarop volgende gedachtes. Ik heb al genoeg pijn gehad, van hun (re)acties.
Dan is de eerste stap, die allang had moeten gebeuren, je losmaken van je ouders. Dit klinkt niet echt gezond. Als je niets doet blijf je slachtoffer.
Daarnaast een lijst over jezelf maken. Hoezo heb je maar 300 euro voor huur? Werk je? Studeer je? Uitgaves? Kan je anti kraak? In deze lijst kan je relatie meegewogen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven