HELP: Foto's van zijn ex?

17-12-2020 19:49 114 berichten
Hi allemaal :-)

Ik heb jullie advies nodig, want ik weet zelf niet meer waar ik het moet zoeken.

Mijn vriend heeft sinds een week een nieuwe telefoon. Nadat zijn oude telefoon het opgegeven had na 5 jaar, was het dan toch echt tijd voor een nieuwe. Hierbij heeft hij gelijk iCloud genomen zodat alles netjes overgezet kon worden zonder dat hij iets van foto's of whatsapp gesprekken zou kwijtraken.

Nu zag ik dat hij op zijn nieuwe telefoon daadwerkelijk alles overgezet heeft, óók foto's en videos van/met zijn ex. Zijn ex die slaapt, een filmpje van zijn ex en hij waarin ze hem kroelt en aan z'n oor plukt, miljoenen foto's van reizen, bijzondere momenten etc...

Wij zijn al 2 jaar samen en omdat ik weet waarom de vorige relatie 2,5 jaar geleden uitgegaan is, maak ik me geen zorgen om het feit dat hij nog gevoelens heeft voor haar. Daarnaast weet ik ook dat hij dit niet bewaart omdat hij haar mist. Het gaat mijn vriend puur om het bewaren van herinneringen.

Nu voel ik me bij dat soort beeldmateriaal ongemakkelijk en niet fijn. Het gaat tegen mijn buikgevoel in... Ik heb hem daarom gevraagd of hij voor mij alsjeblieft een beetje selectief kan zijn met wat hij per se op zijn nieuwe telefoon wil houden als herinnering en dan de overige beelden even op een mapje op zijn computer wil zetten of op een harde schijf. Gewoon.. Dat het van zijn dagelijkse device af is.

"Waarom?" is het antwoord. En ik kan niet uitleggen waarom het me gewoon geen goed gevoel geeft. Dat ik me er niet goed bij voel of me zelfs ziekig begin te voelen van het feit dat hij weigert dit voor mij te doen, is voor hem geen goede reden. Ik weet gewoon niet hoe ik hem duidelijk kan maken dat ik puur wil dat het van zijn telefoon ergens anders naartoe gezet wordt en dat ik me dan een stuk beter zou voelen dan dat hij het in zijn hand heeft de hele dag.

Help. Ik heb blijkbaar betere argumenten nodig dan: Geen enkele vrouw wil dat haar vriend beelden (500+) van zijn ex op zijn telefoon bewaard. Of: Ik voel me niet fijn bij het idee dat je die foto's op je telefoon hebt waarin jullie elkaar kussen of vasthouden, ook al doet het jou niks.

Hopelijk kunnen jullie me helpen hoe ik dit het beste aan kan pakken. We hebben al 3 dagen ruzie en discussies en ik ben zo moe...

Bedankt! :heart:
Je niet zo aanstellen?
Team vriend. Sorry to als je je hier ‘ziekig’ van gaat voelen ben je echt een drama queen.

Hij heeft leuke herinneringen aan de goede momenten die zij samen hadden. Dat staat helemaal los van dat hij nu met jou wil zijn.
De fotos hangen niet midden in jullie huiskamer, ze staan op zijn telefoon. Wees niet zo obsessief en controlerend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man 500+ foto's van zijn ex in zijn phone zou hebben.
Ik snap jou wel TO. Waarom wil hij zo graag vasthouden aan de herinneringen van zijn ex? Ik heb ook nog wel hier en daar wat kleine herinneringen in een oude doos liggen of misschien op mijn oude laptop, dat zijn ook vakantieherinneringen, maar al die kroelfilmpjes zijn een beetje raar. Logisch dat het jou ongemakkelijk maakt, eerlijk gezegd. Als jij op zijn 'waarom' antwoordt dat het je ongemakkelijk laat voelen, is dat dan voor hem een reden om het weg te doen/elders (digitaal) op te bergen? Of negeert hij jouw gevoel?

Los van of wij op dit forum jouw gevoel gerechtvaardigd vinden of niet, vind ik wel dat je in een relatie rekening moet houden met elkaar en elkaars gevoelens. Ik heb ook wel dingen gelaten/opgegeven voor mijn man, omdat hij zich er niet prettig bij voelt. Persoonlijk vind ik het soms wat overdreven, maar het is voor mij belangrijker dat hij zich prettig voelt, dan hierover een ruzie beginnen.
Alle reacties Link kopieren
"Het gaat tegen mijn buikgevoel in... "

Wat moet ik me hierbij voorstellen?
nouschi wijzigde dit bericht op 17-12-2020 21:34
1.30% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zag je dit? Doordat je in zijn telefoon zat te gluren? Zijn telefoon, zijn opslag. Jij bepaalt niet wat hij wel of niet bewaart. 3 dagen ruzie erover is toch totaal niet nodig?
Maar als hij 500 fotos heeft, zijn er 3 opties:
- alles deleten; kan me voorstellen dat hij dit niet wil want dan zijn alle goeie herinneringen weg
- alles doorkijken en een paar leuke fotos/filmpjes houden; mega veel werk
- alles houden; geen werk en waarom niet
@Loekie12345 Hij negeert dat gevoel omdat hij niet begrijpt waarom ik me zo voel. Ik weet het zelf ook niet. Via deze post probeerde ik uit te vinden of iemand met zo'n lichamelijke reactie bekend is en mij advies kan geven hoe we hier samen uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toch echt een vrouw (ben net nog even naar de wc gegaan om het te controleren) en het zou me echt niet interesseren als mijn vriend dat soort foto's en filmpjes op zijn telefoon had staan.
@liane77 Nee, wij hebben open communicatie en gebruiken elkaars telefoon. Geen geheimen en ik was nergens naar op zoek. Jammer dat je mij in een hokje plaatst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet teveel gevraagd om de 300 fotoalbums van zijn ex op zijn computer over te zetten (nog veiliger ook qua bewaren)
To verlangt niet dat hij ze weggooit hè.
Maar om nou werkelijk álles persé op je telefoon bij je te willen houden terwijl je al 2 jaar met iemand anders bent?!
Het zou mij irriteren.
ClumsyNinja schreef:
17-12-2020 21:34
Maar als hij 500 fotos heeft, zijn er 3 opties:
- alles deleten; kan me voorstellen dat hij dit niet wil want dan zijn alle goeie herinneringen weg
- alles doorkijken en een paar leuke fotos/filmpjes houden; mega veel werk
- alles houden; geen werk en waarom niet
Dit. Dan is hij een paar avonden zoet met allemaal beeldmateriaal door te moeten nemen en te moeten gaan selecteren. Misschien wel extra cloud opslag kopen en waarvoor? Omdat jij er ziekjes van wordt, terwijl het hem geen biet interesseert? Het is zijn telefoon! Van hem. Hij gaat niet vreemd, wil niet naar haar terug.

Laat het los.
Alle reacties Link kopieren
Wat een opslag ruimte moet die man op zijn telefoon hebben! Ik heb geen enkele foto van mijn ex verwijderd op cloud/pc en mijn vriend volgens mij ook niet van zijn ex. Mijn ex hoort bij mijn verleden, ik kan en wil mijn verleden niet uitwissen en foto’s horen daar nu eenmaal bij. Een ex is niet voor niks een ex. In de afgelopen 2 jaar heeft hij met jou iets moois opgebouwd. Hij heeft aangegeven dat hij de foto’s met een reden heeft, om zijn herinneringen te bewaren. Dat lijkt me heel onschuldig :) Misschien is het tijd om bij jezelf te onderzoeken waarom je je er ‘ziekig’ bij voelt? Ik kan me ergens wel voorstellen dat het niet leuk is om geconfronteerd te worden met het feit dat hij ooit close was met iemand anders en lekker met haar kroelde enzo, maar die foto’s verwijderen, verandert niet dat het wel echt gebeurd is.

Laat hem zijn herinneringen bewaren, gun hem dat en besef dat die foto’s totaal niet belangrijk zijn. Wat op die foto’s staat is geweest en klaar. Jullie zijn hier, samen en hebben zicht op een mooie toekomst. Dat is wat belangrijk is.
Snap niet zo goed dat je “ziekig” wordt van beeldmateriaal van zijn ex op zijn telefoon. Alsof je die foto’s ziet, het is niet alsof ze in de woonkamer hangen dus hoe kan er je nou last van hebben.
Team vriend dus, je stelt je aan.
Alle reacties Link kopieren
Team vriend.
Gedoe om niks.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Bellinis schreef:
17-12-2020 21:45
Wat een opslag ruimte moet die man op zijn telefoon hebben! Ik heb geen enkele foto van mijn ex verwijderd op cloud/pc en mijn vriend volgens mij ook niet van zijn ex. Mijn ex hoort bij mijn verleden, ik kan en wil mijn verleden niet uitwissen en foto’s horen daar nu eenmaal bij. Een ex is niet voor niks een ex. In de afgelopen 2 jaar heeft hij met jou iets moois opgebouwd. Hij heeft aangegeven dat hij de foto’s met een reden heeft, om zijn herinneringen te bewaren. Dat lijkt me heel onschuldig :) Misschien is het tijd om bij jezelf te onderzoeken waarom je je er ‘ziekig’ bij voelt? Ik kan me ergens wel voorstellen dat het niet leuk is om geconfronteerd te worden met het feit dat hij ooit close was met iemand anders en lekker met haar kroelde enzo, maar die foto’s verwijderen, verandert niet dat het wel echt gebeurd is.

Laat hem zijn herinneringen bewaren, gun hem dat en besef dat die foto’s totaal niet belangrijk zijn. Wat op die foto’s staat is geweest en klaar. Jullie zijn hier, samen en hebben zicht op een mooie toekomst. Dat is wat belangrijk is.
Bedankt, dit was een fijn bericht. Je hebt gelijk en bedankt dat je de tijd hebt genomen dit zo te verwoorden. "Misschien is het tijd om bij jezelf te onderzoeken waarom je je er ‘ziekig’ bij voelt?" - dit is dus nog een vraag die mij rest die ik niet kan beantwoorden. Ik hoop dat iemand dit herkent en weet waar zo'n gevoel vandaan komt?
Alle reacties Link kopieren
Maar op zijn oude telefoon stond het toch ook? En nu op de nieuwe is het een probleem? Wat is het verschil nu dan?
Alles is waarschijnlijk 1 op 1 overgezet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Waarom zou je die foto’s zien?
Ik heb alle foto’s vanaf ongeveer 2010 op de icloud staan, die gesynchroniseerd is op mijn telefoon. Ik heb dus ook direct toegang tot veel foto’s van mij en mijn ex als ik scroll naar een x jaar geleden. Andersom weet ik dat mijn partner hetzelfde heeft. Die zal vast ook veel foto’s van ex en vakantie etc hebben, geen idee eigenlijk, maar heb nooit de behoefte gevoeld om daar naar te kijken. Sowieso kijk ik niet in zijn telefoon want die is van hem. Als ik zijn telefoon even gebruik dan ga ik niet in zijn email of foto’s van x jaar geleden. Het is ook aan hem om te bepalen welke foto’s hij wilt houden. Andersom vind ik het fijn dat hij mij die vrijheid ook geeft.

Ik zou me als ik jou was niet zo druk maken. Dit is een ruzie niet waard, tenzij er uiteraard andere gebeurtenissen zijn voorgevallen
Alle reacties Link kopieren
MUCxo schreef:
17-12-2020 21:49
Bedankt, dit was een fijn bericht. Je hebt gelijk en bedankt dat je de tijd hebt genomen dit zo te verwoorden. "Misschien is het tijd om bij jezelf te onderzoeken waarom je je er ‘ziekig’ bij voelt?" - dit is dus nog een vraag die mij rest die ik niet kan beantwoorden. Ik hoop dat iemand dit herkent en weet waar zo'n gevoel vandaan komt?

Jaloers.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen argumenten nodig, je moet je wensen bijstellen :) Laat het gaan.
Alle reacties Link kopieren
MUCxo schreef:
17-12-2020 21:49
Bedankt, dit was een fijn bericht. Je hebt gelijk en bedankt dat je de tijd hebt genomen dit zo te verwoorden. "Misschien is het tijd om bij jezelf te onderzoeken waarom je je er ‘ziekig’ bij voelt?" - dit is dus nog een vraag die mij rest die ik niet kan beantwoorden. Ik hoop dat iemand dit herkent en weet waar zo'n gevoel vandaan komt?
Jaloezie!
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
MUCxo schreef:
17-12-2020 21:37
@Loekie12345 Hij negeert dat gevoel omdat hij niet begrijpt waarom ik me zo voel. Ik weet het zelf ook niet. Via deze post probeerde ik uit te vinden of iemand met zo'n lichamelijke reactie bekend is en mij advies kan geven hoe we hier samen uitkomen.
Die foto's en filmpjes stonden al op zijn telefoon voor jullie een relatie kregen en hebben daar gedurende jullie hele relatie gewoon op gestaan. Al die tijd is het geen probleem geweest voor jou. Waarom nu ineens wel?

Je bent volgens mij stiekem wel bang dat hij nog gevoelens voor haar heeft. Daarom wil je dat hij die foto's en filmpjes van zijn telefoon haalt en dat hij dat niet doet voelt voor jou als een bevestiging dat hij niet 100% voor jou kiest. Je bent gewoon enorm onzeker en bang dat hij nog gevoelens voor haar heeft.
Ik ben naar het buitenland verhuisd voor hem en woon hier nu iets langer dan een jaar. We wonen samen en hij heeft ook heel bewust voor mij gekozen. Het is geen jaloezie naar wat zij hadden. Misschien ben ik bang dat hij door vast te houden aan het verleden niet wil uitkijken naar de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven