Onze laatste ruzie

19-12-2020 23:03 226 berichten
Het was even hard nadenken wat mijn nickname hier ook alweer was. Jellie1111 en ik weet altijd waarom ik weer inlog. Het gaat om hem. Afgelopen nacht droomde ik over onze laatste ruzie en ik werd echt huilend wakker.

Ik heb weer mijn oudere topics gelezen en ja ik hoopte steeds dat het beter werd. Maar het werd nooit beter. Het ging lange tijd goed, dan weer niet en nu is het weer heel slecht tussen ons. Ik heb hem weer overal geblokkeerd en verwijderd. Meestal belt of emailt hij na een paar dagen. Nu is het doodstil. Afgelopen ruzie was hij ook erg afstandelijk en het interesseerde hem niet hoe ik me voelde. Hij vindt me gewoon niets meer. Ik zie nog wel dat hij een profielfoto van ons samen nog op zijn whatsapp heeft. Waarom hij die erop laat, snap ik ook niet.

Owja ook 1 van zijn favoriete opmerkingen: ik ben de enige die zo lang loyaal aan jou is gebleven. De rest verlaat jou. Dus wat ik met kennissen/vriendn heb meegemaakt gebruikt hij tegen me. Eerst was ik lui en was mijn broertje en zusje beter dan ik, ik had geen werk. Nu pakt hij me op het feit dat sinds laatste tijd mijn sociale kring behoorlijk is ingekrimpt.

Ik merk ook dat hij me zat is geworden. Ik zag hem vaak alleen na mijn werk in de avond om even wat te eten en rond 9 uur voor de TV begon ik in te dommelen (terwijl hij graag nog met me praatte). Dat vond hij nooit leuk: geirriteerd zei hij dan. Wanneer ga je naar huis?! Toen werd ik een beetje boos. Ik zei tegen hem dat hij meestal na werk in de avond wil afspreken (op zo een dag is hij dan om 3 uur in de middag klaar, terwijl ik 7 uur avond klaar ben. Hij is dan tenminste voldoende uitgerust). In zijn en mijn volle vrije dagen wil hij niet echt meer afspreken. We doen nooit meer iets leuks, nooit wandelen. Heeft hij nooit meer zin in. Alles komt van mijn kant, bijna alle voorstellen.

En dan had je met regelmaat dat hij in zijn vrije dagen opgesloten thuis zit en alcohol drinkt. Dan hoor ik na een dag of 3 weer iets van hem als hij weer aan het werk moet.

Afgelopen donderdag kwam het er allemaal uit bij mij. Dat ik me heel eenzaam voel, dat hij me op zijn vrije dagen bijna nooit wil zien en dat ik dan alleen dingen moet ondernemen. Dat maakt me heel eenzaam en dat ik niet op hem kan bouwen.

Dit terwijl hij eerst best claimerig was, me elke dag wilde zijn, bijna obsessief, jaloers als ik met vrienden afsprak, dacht dat ik met elke man flirtte. We deden wel veel leuke dingen, dagjes uit enz. Nu is hij erg afstandelijk, wat ik doe interesseert hem niet meer. Ik was eigenlijk helemaal gewend aan hem. En eerlijk waar. Ik dacht beter iemand die altijd met mij is dan dat ik alleen ben. Alleen zijn vind ik nog veel erger.

Nu zijn broer en neefjes in dezelfde stad wonen, merkte ik ook dat hij me veel minder hoefde te zien of te spreken. Ik koppel dat dan altijd terug naar de opmerking die hij vaak maakte: ik ga alleen met jou om, omdat ik hier niemand anders ken. Terwijl hij voor mij in die stad kwam wonen. Hij wilde wel graag weer terug naar waar zijn familie woonde. Ik dacht eigenlijk altijd dat hij die opmerking niet meende.

Al met al dacht ik oprecht dat we een band hadden. Ik weet het niet. Nu na de laatste dingen denk ik dat hij me misschien wel heeft gebruikt en nooit echt wat voor me heeft gevoeld...
Deze dingen blijven door mijn hoofd malen. Ja, ik heb ook mijn imperfecties, maar ik heb me nooit helemaal kunnen geven aan hem omdat hij me zo slecht kon behandelen.
In ieder geval denk ik vaak aan die opmerking terug. Je weet dat ik hier niemand ken en jou nodig heb. Nu heeft hij me niet meer nodig en na 6,5 jaar.

Ik denk bij mezelf. Heeft iemand me echt 6,5 jaar voor de gek kunnen houden?
anoniem_6498cdf999a0f wijzigde dit bericht op 19-12-2020 23:24
7.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vooral je gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde ervoor heeft gezorgd dat jij zo lang bent blijven hangen.

Als iemand mij nu dit zou zeggen, pak ik mijn spullen en verdwijn voorgoed.
Waarschijnlijk was jij blij om iemand te hebben en hij ook. En dat was jullie flinterdunne basis.

Ga huilen, bij vriendinnen, familie. Wis, blokkeer en verwijder hem definitief. OOK als hij weer contact opneemt. Het wordt niet beter dan dit. Hij gaat niet veranderen. Maar wees vooral straks heel blij dat het uit is. Nu kun je tenminste later op zoek gaan naar een echte leuke vent. En niet deze droeftoeter.

Bel jij maandag ook de huisarts, want je zelfvertrouwen en eigenwaarde moet worden opgekrikt vanuit onder het nulpunt. Want als jij jezelf voldoende waard bent, en dat ben je! Je bent goed genoeg geboren, laat niemand je iets anders wijsmaken!!, pik je dit gedrag totaal niet meer.

Succes! Jij komt er wel. Laat hem achter in het moeras waar hij vandaan kwam. Dan kom je er zeker.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij jezelf een groot deel van die tijd voor de gek hebt gehouden. :|
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Doreia* en ik kan er niet veel meer aan toe voegen.

Nu is het pijnlijk en erg verdrietig maar over een tijdje als je alles beter kan relativeren zie je het heel anders.
Werk aan je zelf en gun jezelf ook het beste.
Zelf liefde en van de zelf opoffering moet je van af.
Sterkte :hug:
Blijf in jezelf geloven !
Dit terwijl hij eerst best claimerig was, me elke dag wilde zijn, bijna obsessief, jaloers als ik met vrienden afsprak, dacht dat ik met elke man flirtte.

Dit vond/vind jij als een positief iets binnen een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook geen zin hebben in iemand die bij mij thuis voor de tv gaat zitten dommelen. Dan denk ik ook doe dat lekker in je eigen huis. Wat heb ik er aan als jij bij mij thuis gaat liggen slapen.

Het komt nou ook niet over of je echte oprechte interesse in hem hebt maar gewoon iemand zoekt om niet alleen te zijn.

Dus vindt hij je niet zo leuk.

Zelf is hij ook totaal niet leuk. Dat blijkt wel uit de lompe opmerkingen die hij maakt . Vandaar dat hij ook niet erg in trek is bij de vrouwen dus dan gaat hij maar met jou om.
Puur en alleen omdat jij wel beschikbaar bent.

Jullie maken dus gebruik van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-12-2020 23:19
Ik zou ook geen zin hebben in iemand die bij mij thuis voor de tv gaat zitten dommelen. Dan denk ik ook doe dat lekker in je eigen huis. Wat heb ik er aan als jij bij mij thuis gaat liggen slapen.

Het komt nou ook niet over of je echte oprechte interesse in hem hebt maar gewoon iemand zoekt om niet alleen te zijn.

Dus vindt hij je niet zo leuk.

Zelf is hij ook totaal niet leuk. Dat blijkt wel uit de lompe opmerkingen die hij maakt . Vandaar dat hij ook niet erg in trek is bij de vrouwen dus dan gaat hij maar met jou om.
Puur en alleen omdat jij wel beschikbaar bent.

Jullie maken dus gebruik van elkaar.
Dit dus. Helemaal begrijpelijk als je moe bent na een dag werken. Maar blijf dan lekker thuis, kruip op de bank met een dekentje of in bed. Maar als je bij je vriend thuis bent en je doet daar niks anders dan om half 9 in de avond op de bank in slaap vallen, snap ik best dat hij dat op den duur niet meer leuk vindt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Je onderuit halen en obsessief jaloers zijn is geen houden van, dat heet manipuleren. Vooral dat jaloers zijn heeft met dit soort types vaker te maken met 'zoals de waard is etc.' dan met de angst jou daadwerkelijk verliezen.
Klinkt als een behoorlijk verknipt persoon, ik heb het laatste deel van je OP nog niet gelezen maar vrees dat dat niet veel beters belooft.
Henk-en-Roelie schreef:
19-12-2020 23:35
Je onderuit halen en obsessief jaloers zijn is geen houden van, dat heet manipuleren. Vooral dat jaloers zijn heeft met dit soort types vaker te maken met 'zoals de waard is etc.' dan met de angst jou daadwerkelijk verliezen.
Klinkt als een behoorlijk verknipt persoon, ik heb het laatste deel van je OP nog niet gelezen maar vrees dat dat niet veel beters belooft.
Hij is voor het grootste deel van de tijd samen wel eerlijk geweest, dat wilde zij alleen allemaal niet weten, niet geloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk bij mezelf. Heeft iemand me echt 6,5 jaar voor de gek kunnen houden?

Ja, jijzelf.
pejeka schreef:
19-12-2020 23:35
Dit dus. Helemaal begrijpelijk als je moe bent na een dag werken. Maar blijf dan lekker thuis, kruip op de bank met een dekentje of in bed. Maar als je bij je vriend thuis bent en je doet daar niks anders dan om half 9 in de avond op de bank in slaap vallen, snap ik best dat hij dat op den duur niet meer leuk vindt.
Of hij zet een lekker kopje thee en gaat lekker tegen haar aan zitten. Je hoeft toch niet altijd “gezellig” te zijn.
Dat moet kunnen hoor. Na 6,5 jaar..
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
19-12-2020 23:50
Of hij zet een lekker kopje thee en gaat lekker tegen haar aan zitten. Je hoeft toch niet altijd “gezellig” te zijn.
Dat moet kunnen hoor. Na 6,5 jaar..
Als je samenwoont, OK. Dan kan dat een keer voorkomen. Maar naar het huis van je vriend gaan om daar niks anders te doen dan op de bank te gaan liggen slapen, lijkt me niet "gezellig". Blijf dan lekker thuis en ga op je eigen bank liggen slapen en ga weer naar je vriend als je wel langer dan een half uur wakker kan blijven.

En wat voor zin heeft het thee te zetten voor iemand die al slaapt zodra het water kookt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb je even geloept, maar deze relatie is dus al vanaf 2016 bagger en waarschijnlijk nog langer, maar daarvoor schreef je onder 2 andere nicknames.

Je schrijft dat je je oude topics weleens terugleest, maar wat lees je dan? En vooral, wat leer je daaruit als je dan nu weer een nieuw topic opent met vragen als Ik denk bij mezelf. Heeft iemand me echt 6,5 jaar voor de gek kunnen houden?

Hij doet jou niets aan hoor, je doet het vooral jezelf aan, omdat je niet alleen kunt of wilt zijn!
pejeka schreef:
20-12-2020 00:10
Als je samenwoont, OK. Dan kan dat een keer voorkomen. Maar naar het huis van je vriend gaan om daar niks anders te doen dan op de bank te gaan liggen slapen, lijkt me niet "gezellig". Blijf dan lekker thuis en ga op je eigen bank liggen slapen en ga weer naar je vriend als je wel langer dan een half uur wakker kan blijven.

En wat voor zin heeft het thee te zetten voor iemand die al slaapt zodra het water kookt?
Er staan allerlei nare /niet leuke dingen in de OP over die relatie en dit is waar je je druk om maakt?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
20-12-2020 00:14
Er staan allerlei nare /niet leuke dingen in de OP over die relatie en dit is waar je je druk om maakt?
Ik maak me nergens druk om. Zou niet weten waarom. Als TO haar relatie niet meer leuk vindt, zet ze er morgen een punt achter. Maar daar hoef IK me toch niet druk om te maken?

Maar wat ik wel weet is dat wanneer ik een partner zou hebben die alleen maar bij mij thuis komt om op de bank te gaan liggen slapen, ik dan echt zou denken: blijf dan lekker thuis en ga dáár slapen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
TO, wat heb je gedaan met de tips uit je vorige topics?

Ga je nog 6,5 jaar bij elkaar zeuren over wat hij allemaal fout doet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
We hebben je in je vorige topics geprobeerd te helpen
We waren duidelijk: deze man is een hufter

Jij bleef lekker bij hem.
Zoek hulp, bel een psycholoog of een coach. Ga praten. Laat je een spiegel voorhouden.
Er zijn redenen dat jij jezelf zo laat behandelen. Pas als je die snapt en oplost, komt het goed.

Mooi voornemen voor 2021: investeren in jezelf
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-12-2020 08:03
We hebben je in je vorige topics geprobeerd te helpen
We waren duidelijk: deze man is een hufter

Jij bleef lekker bij hem.
Zoek hulp, bel een psycholoog of een coach. Ga praten. Laat je een spiegel voorhouden.
Er zijn redenen dat jij jezelf zo laat behandelen. Pas als je die snapt en oplost, komt het goed.

Mooi voornemen voor 2021: investeren in jezelf
Nee, hij moet veranderen, snap dat dan!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat héérlijk, je bent van deze zak hooi af!!

Gefeliciteerd :cheer2:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Voor zolang als het duurt. Het was in 2016 al uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
To je lijkt me een vermoeiende vrouw die alleen wil klagen en zwelgen in het grote verdriet wat jou wordt aangedaan. Steeds maar wijzen met dat vingertje terwijl jou meermaals al duidelijk is gemaakt dat je alleen dient als afleiding totdat hij iets beters heeft gevonden. Ondanks alle vernederende uitspraken wil het toch niet tot je doordringen dat het na 6,5 jaar topics aanmaken over je uitvreter misschien eindelijk eens tijd wordt om je ruggengraat bij elkaar te zoeken en er een eind aan te breien.

Uit je OP blijkt dat je nog altijd de hoop koestert dat hij jou contacteert onderwijl flink klagend en zagend over dingen die je naar het hoofd geslingerd hebt gekregen.
Je bent zelf verantwoordelijk goed voor jezelf te zorgen en als je jaren na dato nog steeds daar niet toe instaat bent dan ben je medeverantwoordelijk aan het leed wat je ervaart en wordt het tijd om een professional in te schakelen.

Dus; stop met zwelgen en ga eindelijk eens wat doen aan jezelve meid.
Stel je voor dat hier een koter uit voortvloeit dan sla je jezelf toch eeuwig voor je kop?

Wake up and smell the horse shit.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij triggert is de uitspraak dat je liever bij hem bent dan alleen. Maar met hem ben je ook echt alleen.

Het lijkt mij juist fijner als je alleen bent, ipv elke keer samen bent met iemand die niet met je wilt zijn.

En waarom wil je bij iemand zijn, die op zijn vrije dagen niet bij je wilt zijn?
naomir wijzigde dit bericht op 20-12-2020 11:00
Reden: Iets vergeten
15.71% gewijzigd
Doreia* schreef:
19-12-2020 23:08
Ik denk dat vooral je gebrek aan zelfvertrouwen en eigenwaarde ervoor heeft gezorgd dat jij zo lang bent blijven hangen.

Als iemand mij nu dit zou zeggen, pak ik mijn spullen en verdwijn voorgoed.
Waarschijnlijk was jij blij om iemand te hebben en hij ook. En dat was jullie flinterdunne basis.

Ga huilen, bij vriendinnen, familie. Wis, blokkeer en verwijder hem definitief. OOK als hij weer contact opneemt. Het wordt niet beter dan dit. Hij gaat niet veranderen. Maar wees vooral straks heel blij dat het uit is. Nu kun je tenminste later op zoek gaan naar een echte leuke vent. En niet deze droeftoeter.

Bel jij maandag ook de huisarts, want je zelfvertrouwen en eigenwaarde moet worden opgekrikt vanuit onder het nulpunt. Want als jij jezelf voldoende waard bent, en dat ben je! Je bent goed genoeg geboren, laat niemand je iets anders wijsmaken!!, pik je dit gedrag totaal niet meer.

Succes! Jij komt er wel. Laat hem achter in het moeras waar hij vandaan kwam. Dan kom je er zeker.
Klopt, maar ook dat het 6.5 jaar lang is geweest. Dat is hele lange tijd. Ik mis hem steeds zo erg, dat ik hem blijf terugnemen. Maar deze keer weet ik dat ik het niet moet doen, want dan ga ik me over paar maanden weer ontzettend klote voelen.

Bedankt voor je lieve berichtje
sugarmiss schreef:
19-12-2020 23:19
Ik zou ook geen zin hebben in iemand die bij mij thuis voor de tv gaat zitten dommelen. Dan denk ik ook doe dat lekker in je eigen huis. Wat heb ik er aan als jij bij mij thuis gaat liggen slapen.

Het komt nou ook niet over of je echte oprechte interesse in hem hebt maar gewoon iemand zoekt om niet alleen te zijn.

Dus vindt hij je niet zo leuk.

Zelf is hij ook totaal niet leuk. Dat blijkt wel uit de lompe opmerkingen die hij maakt . Vandaar dat hij ook niet erg in trek is bij de vrouwen dus dan gaat hij maar met jou om.
Puur en alleen omdat jij wel beschikbaar bent.

Jullie maken dus gebruik van elkaar.
Ik had van tevoren al gezegd dat ik die dag veel zou werken en waarsch sneller moe zou zijn en dat andere dag beter zou zijn. Hij zei dat ik bij hem kon slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven