Wat redde jouw relatie of wat was juist de druppel?

21-12-2020 18:31 87 berichten
Ik denk dat de titel redelijk duidelijk is. Onze relatie gaat momenteel niet lekker. We hebben drie kleine kinderen dus ik wil het niet zomaar opgeven. Wat hielp jullie?
Zomaar opgeven? Wat betekend dat precies?
Wil je partner ook de boel redden samen met jou?
Alle reacties Link kopieren
Relatietherapie. En begrip wAar de ander vandaan komt. Dus waarom reageert de ander zoals hij reageert en daardoor begreep ik waarom ik daar altijd verdedigend op reageerde.

Is wel heel hard werken. Maar ik vond het vooral fijn. Wij hebben overigens meer aan onszelf als individu gewerkt dan aan ons als koppel.
Waarom gaat het slecht? Het hangt nl wel erg van de situatie af
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met niet lekker? Dat het nu even zwaar is? Of dat er geen liefde meer is? Of dat jullie elkaar even zat zijn?

Wij hebben een tijdje terug ook een aantal keren in zwaar weer gezeten. En denk wat bij ons hielp, is investeren in elkaar. Echt tijd voor elkaar nemen, vaak op date gaan. En vooral even niet kijken naar wat er allemaal mis is of wat slecht gaat. Maar even de positieve dingen na boven halen, waarom we elkaar zo leuk vinden. Of noem maar op. En ook het deel accepteren dat het soms even heel zwaar is, of heel k.. en accepteren dat we elkaar soms niet kunnen uitstaan maar de liefde overheerst het allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren een nieuw-samengesteld gezin. Hij met 3 kinderen, ik 1. Terug apart gaan wonen na 4 jaar samenwonen, heeft onze relatie gered. Ook al beseften we toen ook wel dat het ook het begin van het einde had kunnen zijn.

We zijn nu bijna 7 jaar verder en de relatie is heel goed. Wat weinig tijd voor elkaar, maar gelukkig kunnen we dat allebei aanvaarden.

Apart wonen is wellicht moeilijker als je gezamenlijke kinderen hebt.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Op een gegeven moment kwam bepaald gedrag bij hem wat ik vervelend vond weer terug. En de zelfreflectie was verdwenen. En toen had ik heel sterk het gevoel, dit ga ik niet weer doen.
Dat besef viel samen met dat ik ook ongeveer aan de beurt was voor een sociale huurwoning en toen ik er eentje kreeg ben ik vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat het probleem is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Acceptatie van elkaar. Ergens in het midden uitkomen. En ook de tijd nemen en het geduld geven. Niet gelijk gehoor geven aan alle gedachtes maar tijd nemen om in rustiger vaarwater te komen. En zeker niet, gedurende die periode, ergens anders gaan kijken.
Samen toch besloten zijn er uit te gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
De druppel die de emmer deed overlopen. Uit de hand gelopen ruzies waarvan 1 de laatste was allebei geen vertrouwen in elkaar.

Soms gaat het even goed en dan ben je weer terug bij af met elkaar ..
Dat ligt er nogal aan waarom het niet lekker gaat he? Heb je het over een relatie tussen twee gezonde normaal functionerende volwassenen die elkaar door tropenjaren een beetje kwijt zijn geraakt of tussen een drugsverslaafde of een borderliner, gokverslaafde vreemdganger of een combinatie van dat soort dingen?
Hecamel schreef:
21-12-2020 18:54
Relatietherapie. En begrip wAar de ander vandaan komt. Dus waarom reageert de ander zoals hij reageert en daardoor begreep ik waarom ik daar altijd verdedigend op reageerde.

Is wel heel hard werken. Maar ik vond het vooral fijn. Wij hebben overigens meer aan onszelf als individu gewerkt dan aan ons als koppel.
En voor mij dit.
Jij kunt het wel duidelijk vinden, maar ik vind het helemaal niet duidelijk. Ramt ie je iedere dag in mekaar (of jij hem) of wordt er gewoon niet zoveel meer geneukt?
Alle reacties Link kopieren
Heel lang geleden, ik was ongeveer dertig jaar, was getrouwd en samen hadden we twee kleine kinderen. Het was een ontzettend drukke tijd. Man had een eigen zaak, zijn ouders waren ziekelijk en ik ergerde mij steeds meer aan hem. Zonder iets tezeggen had ik mij ingeschreven voor een sociale huurwoning en gaf mijzelf een jaar de tijd. In dit jaar zou ik beslissen wat ik zou gaan doen. Iedere keer wanneer ik mij weer ergerde zei ik tegen mezelf, ‘laat gaan, over een jaar ga ik weg’. Het gekke hiervan was, dat de ergernis steeds minder was en na een tijd tot een normaal niveau. Later zijn we weer dichter tot elkaar gekomen en zijn die gevoelens verdwenen. Ik heb er geen spijt van gehad om het zo te doen, maar heb het hem ook nooit verteld.
Moraal van dit verhaal: neem geen overhaaste beslissingen.
Alle reacties Link kopieren
Een kortstondige en vooral heftige affaire met een collega. Niet mooi, niet fraai en ook absoluut geen aanrader. Net zo snel als het begon, eindigde het ook. Met een grote dikke knal op het eind. En toen realiseerde ik me meer dan ooit dat ik eigenlijk gewoon goud in handen had. Misschien niet altijd even perfect, maar wie is dat wel?

De dingen die verkeerd gingen hebben we bespreekbaar gemaakt. Het gaat nu beter.
Alle reacties Link kopieren
Het kampioenschap van feyenoord

Jullie denken dat ik nu een grapje maak maar het is echt zo
Alle reacties Link kopieren
Toen wij in een dip zaten hebben we een relatie-therapie-weekend gedaan. Een weekend in een hotel in een andere stad, en dan 3x 1 uur relatietherapie in die tijd. Achteraf werkte vooral het biertje dat we 's avonds in de bar dronken. Overdag eens goed uitspreken wat je allemaal dwars zit, en dan 's avonds in de hotelbar goed tot elkaar komen...

Toen hebben we gezegd: we gaan regelmatig met zijn 2-en een weekendje weg. Toen er eenmaal kinderen waren, gingen die soms bij opa en oma logeren en wij dan twee nachtjes in een leuk hotel naar een nieuwe stad.

De relatietherapeut raadde het boek 'houd me vast' van Sue Johnson aan, daar heb ik ook nog wel veel aan gehad. Af en toe denk ik daar nog aan terug.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
21-12-2020 20:17
Het kampioenschap van feyenoord

Jullie denken dat ik nu een grapje maak maar het is echt zo
Ik ben wel heel benieuwd of dit je relatie gered heeft of juist de druppel was!
Alle reacties Link kopieren
aliana schreef:
21-12-2020 20:20
Ik ben wel heel benieuwd of dit je relatie gered heeft of juist de druppel was!
Geen van beide

Ik realiseerde me toen dat ik goud in handen heb
Alle reacties Link kopieren
Hij kreeg door, dat ik altijd gelijk heb
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moest ik een paar dagen naar Portugal met een collega. Mijn man heeft dat op alle mogelijke manieren geprobeerd te saboteren, terwijl hij wist dat het belangrijk was voor mij. Eenmaal op de plaats van bestemming kwam ik tot de conclusie dat hij mijn vooruitgang altijd geblokkeerd heeft. Dat, gecombineerd met wat andere dingen, was voor mij reden om er een punt achter te zetten. Binnen twee weken was ik vertrokken.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
De realisatie bij mijzelf dat de onvrede niet in de relatie zat maar in mijzelf. En dat heb ik toen aangepakt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
De druppel voor mij was dat hij mij voor de zoveelste keer verrot schold (hoer, kankerwijf, waardeloze moeder). Hij had die avond door voor gezopen en waarschijnlijk gesnoven. Toen ging bij mij de knop om en heb ik de relatie beindigd.
Relatietherapie
Heb ik al meermaals voorgesteld maar wil man pertinent niet. Hij denkt dat dat niet zal helpen. Het genoemde boek ga ik even opzoeken.

Feyenoord
Geen fanatieke voetbalfans, maar beide wel geen Feyenoordfans ;-)
Jij kunt het wel duidelijk vinden, maar ik vind het helemaal niet duidelijk. Ramt ie je iedere dag in mekaar (of jij hem) of wordt er gewoon niet zoveel meer geneukt?
Bij geweld was ik al weg geweest. Dat is niet aan de orde.
Dat ligt er nogal aan waarom het niet lekker gaat he? Heb je het over een relatie tussen twee gezonde normaal functionerende volwassenen die elkaar door tropenjaren een beetje kwijt zijn geraakt of tussen een drugsverslaafde of een borderliner, gokverslaafde vreemdganger of een combinatie van dat soort dingen?
Twee gezonde normaal functionerende volwassenen die elkaar door tropenjaren kwijt zijn geraakt. :-(
anoniem_402332 wijzigde dit bericht op 21-12-2020 21:29
0.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven