Gigantische crush, hoe kom ik ervan af.

28-12-2020 22:09 84 berichten
Ik zit sinds een week ineens met vlinders in mijn buik. Door allerlei omstandigheden niet handig. En ik vind het zo enorm vervelend, ik wil er van af. Maar hoe doe ik dat?

Persoon is mijn (niet directe) leidinggevende. Getrouwd en kind. Ik ook getrouwd en kinderen. Er is niks gebeurd, we flirtten niet, we hebben nauwelijks gesproken tot vorige week en ineens was daar pats boem een enorme verliefheid van mijn kant. Hoe en waarom geen idee. Enorm puberaal voel ik me. Denk de hele dag aan die man, zodra ik een berichtje zie met zijn naam krijg ik het al warm...
Ik heb gewoon een crush op deze man.

Ik wil er helemaal niks mee (nou ja, in mijn fantasie wel) en vind het vervelend worden want het beïnvloed mijn hele dag. Hoe kom ik ervan af?
Alle reacties Link kopieren
Ach joh het is een verliefdheidje. Lekker een beetje van genieten, het gaat vanzelf wel weg. Ik weet niet hoe close jij en je man zijn, maar het helpt misschien om dit met je man te delen? Dat kunnen jullie er onderling geintjes over maken en dan voelt het allemaal al een stuk minder zwaar.
Ergens denk ik ook dat ik er gewoon van moet genieten en dat het vermoedelijk zo weer over is. Echter, de verliefdheid is ineens zo heftig. Echt zo'n verliefdheid die je hebt wanneer je een jaar of 15 bent...
Alle reacties Link kopieren
Gaat echt over. Tot die tijd je niet laten verleiden om het te gaan voeden en zoveel mogelijk je normale ding doen.
Grinnik om je gevoelens, weet dat je er niks mee gaat doen en geniet van het leven.
Als het niet vréselijk zou zijn hoe ik me gedraag, dan zou ik er de grootste lol om hebben. Ik denk dat als je mij observeert dat je aan alles ziet dat ik.verliefd ben. Ik giebel (ja echt dat giebelen) wanneer ik een mailtje met zijn naam zie. Vandaag kreeg ik een persoonlijk berichtje en ik was echt in de 7e hemel... mijn hemel, wat een bakvis ben ik. Volgend jaar kan ik terugkijken en denk ik wat was ik in hemelsnaam aan het doen.
Denk je dat het wederzijds is?
Nee het is niet wederzijds denk ik. Ergens ook wel prettig want dat maakg het wat makkelijker. Ik probeer me ook echt in te houden, wil mijn baan niet kwijt. En ik zie echt talloze dingen aan hem die me niet aantrekken in een man, maar waarom ik dan als een blok voor hem val... geen idee.
Het kan iedereen overkomen,maar ik zou zoveel mogelijk afstand nemen.je hebt veel te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
10 jaar met mijn partner, kinderen, niet snel interesse in andere mannen en toen ineens verliefde gevoelens voor de partner van een vriendin. Er werd niet geflirt, hij gaf mij geen extra aandacht en het was ook niet zo dat er iets mis was met mijn eigen relatie.. maar ik voelde me echt ontzettend aangetrokken tot deze man. Helemaal niks mee gedaan, stilletjes van het gevoel genoten en me wel afgevraagd of hij deze spanning en aantrekkingskracht ook voelde.

Volgens mij overkomt het iedereen wel eens, als je de spanning niet gaat opzoeken of voeden dmv berichten sturen etc. gaat het vanzelf weer over.
Ik weet dat ik het contact niet moet opzoeken... merk wel dat mijn gedachten continu afdwalen naar deze man. Ik heb hem nu door de feestdagen even niet gezien maar wel met elkaar bericht - niets persoonlijks. Puur de fijne feestdagen zoals we ook met andere collega's doen. Ik merk wel dat mijn hart dan een sprongetje maakt wanneer ik zijn naam zie staan. Ik probeer dan het gesprek gaande te houden over koetjes en kalfjes (terwijl alles in mij wéét dat ik.het niet moet doen..) Mijn laatste bericht is niet beantwoord en daardoor weet ik dat hij geen interesse heeft en ik wéét dat ik geen contact met hem moet opzoeken.
Maandag zie ik hem weer waarschijnlijk en ik probeer me echt dit weekend in te prenten dat ik niks met hem ga doen. Heb zijn telefoonnummer ook geblokkeerd op Whatsapp, ga ook niet meer reageren of berichten tenzij noodzakelijk voor werk. Tijd om me weer professioneel op te stellen ipv een bakvis.
Als je er niks mee wil, moet je geen berichten meer sturen om een gesprek uit te lokken.

Gewoon even verliefd voelen en dan denken dat hij misschien wel z'n ondergoed twee dagen aanhoudt en nooit de vaat in de vaatwasser zet.
Veel te veel te verliezen als ik hiermee doorga... ik moet ook die knop omzetten. Pfff... niet leuk dit. Die gesprekken moet ik ook niet gaande houden. Smalltalk leuk en effectief, maar niet als je verliefd bent op diegene. Ik denk dat ik wat meer afstand moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Laat het er gewoon even zijn. Er gaat niks gebeuren, dat weet je al. Jezelf straffen of beperken heeft waarschijnlijk het tegengestelde effect. Erken het gevoel als het langs komt, accepteer dat het er is en ga over tot de orde van de dag. Het is vanzelf gekomen en het zal ook vanzelf weg gaan.

Je kunt wel van jezelf eisen om in de omgang met hem verstandig te zijn, dus geen gesprekjes aanknopen, redenen verzinnen voor extra contactmomenten, etc.
Er gaat zeker weten niks gebeuren. Mijn baan en vooral mijn relatie zijn mij te dierbaar. Ik zou ervan willen genieten en even wegzwijmelen en daarna weer hup door met de normale werkzaamheden. Zeg maar de coca cola light reclame idee... maar ik blijf 24/7 met mijn hoofd bij hem. Terwijl hij helemaal niet eens zo aantrekkelijk of leuk is eigenlijk. Weet ook niet wat mij op hem verliefd heeft doen worden... het is niet dat hij mij ineens aandacht geeft, flirt of iets in die geest. Thuis heb ik een attente partner met wie ik al praktisch mijn hele leven samen ben. Heb nog nooit een andere man tijdens mijn relatie zo leuk gevonden... bah...
Alle reacties Link kopieren
Lastig, en ook wel apart. Want je vindt hem niet eens zo aantrekkelijk of leuk zeg je. En je krijgt ook weinig aandacht van hem en hij flirt niet met je. Dus waar komt het vandaan denk je?
Ik ken het gevoel wel, er was/is echt niks mis met mn relatie, maar voelde me heel erg aangetrokken tot een andere man, ook getrouwd. Wij hadden dan best wel wat contact waarbij hij interesse toonde in wat ik deed en ja ik vond hem wel aantrekkelijk. Fout die ik gemaakt heb is dat ik wel begonnen ben met hem te appen. Vriendschappelijk hoor, er is nooit echt bewust geflirt. Maar dan ga je het dus voeden, je kijkt uit naar een berichtje van hem, aandacht.
Nu ik hem niet meer app en hem niet vaak meer zie, merk je direct dat het gevoel minder wordt. Maar daar ging wel veel tijd over heen.
Ik zou er gewoon van genieten. Je weet dat je er niets mee gaat doen, dus zo fout is het niet vind ik. Het komt niet van 2 kanten zeg je, dus zo lang het niet gevoed gaat worden wordt het gevoel op den duur vast minder. Ik vond de leukste momenten juist wanneer hij met me praatte en een leuke opmerking maakte, dat je echt gaat denken van hm, voelt hij ook iets? Wat vindt hij van mij? En juist op momenten dat hij niets zei of bijv niet reageerde op een appje, ging ik denken: zo leuk ben je nou ook weer niet. Om mezelf te beschermen misschien.
Alle reacties Link kopieren
De knop omzetten klinkt goed, maar het is moeilijk om zomaar op te houden met iets want kennelijk levert het je wel iets op en dan zit je met een gevoel dat je iets mist... dus beter vervang je deze gekke crush door je energie te richten op iets waar je wel wat aan hebt.... een vriendschap die wat nieuwe input kan gebruiken? Een hobby of een cursus/project? Zodra je merkt dat je met hem bezig bent pak je je meteen andere 'obsessie' op. Maak desnoods een to-do lijstje met kleine dingetjes die je elke dag kan doen om iets te verbeteren wat al even blijft liggen, dingen die snel voldoening geven. Dat rommellaatje /kastje opruimen mag ook. Je zal zien, het gevoel zakt wel als je er geen aandacht meer aan geeft.
Lorem Ipsum
Dat blokkeren is misschien niet zo heel handig. Dat ziet hij natuurlijk. Dan gaat hij vragen waarom. Je kunt dat beter ongedaan maken en dan het gesprek verwijderen en ook zijn nummer.
.
anoniem_63c7bd46b6f35 wijzigde dit bericht op 02-01-2021 07:16
98.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar hoezo blokkeren? Hij is je leidinggevende? Dus hij moet jou wel eens zakelijk appen? Of waarom heb je hem anders op de app? Je hebt het over smalltalk. Waarom hebben jullie dat op de app?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 01-01-2021 19:36
20.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onzekerevrouw84 schreef:
31-12-2020 22:08
Als het niet vréselijk zou zijn hoe ik me gedraag, dan zou ik er de grootste lol om hebben. Ik denk dat als je mij observeert dat je aan alles ziet dat ik.verliefd ben. Ik giebel (ja echt dat giebelen) wanneer ik een mailtje met zijn naam zie. Vandaag kreeg ik een persoonlijk berichtje en ik was echt in de 7e hemel... mijn hemel, wat een bakvis ben ik. Volgend jaar kan ik terugkijken en denk ik wat was ik in hemelsnaam aan het doen.
Wat appte hij dan dat je zo in de 7e hemel was? Iets zakelijks?
Energie richten op iets anders is wellicht wel een idee... ga er dit weekend maar mee aan de slag.

Hij appte helemaal niks bijzonders, maar het gegeven dat hij uit zichzelf contact opnam dat zorgde al voor wegzwijmelen. Smalltalk was n.a.v. een gezamenlijke hobby. Niet zakelijk verder. Zakelijk hoeft hij mij niet op Whatsapp te hebben. Daar hebben we andere kanalen voor op werk.
Hadden we dit topic eerder deze week niet ook al??
Maar toen met een heel snel verwijderde OP?
Ik zou het wel heel raar vinden als een mannelijke collega mij ineens blokkeert. Dan zou ik wel vragen of ik misschien iets verkeerds had gezegd. Of is dat je bedoeling stiekem juist?
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik in de krant een quote nav een soortgelijke situatie. Die ging ongeveer zo: verliefd zijn is iets zien in de ander wat je mist in jezelf.
Misschien kan je hier iets mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven