Anticonceptie tijdens relaties

09-01-2021 12:44 140 berichten
De vraag is: wie is tijdens de relatie verantwoordelijk voor de anticonceptiemaatregelen?

Wie is verantwoordelijk voor de anticonceptiemaatregelen?

Totaal aantal stemmen: 201

de vrouw, want een zwangerschap heeft het meeste impact op haar (7%)
de vrouw, vanwege een andere reden (1%)
de man Geen stemmen
de man, want vrouwen zijn nooit 100% te vertrouwen (1%)
sowieso beiden, omdat dubbele anticonceptie veiliger is (26%)
elke partner die absoluut geen kinderen wil. (50%)
de man, omdat hij juridisch gezien geen abortus kan afdwingen Geen stemmen
anders, nl (14%)
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere keuzes staan er tussen in je poll.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook sex hebben tijdens een ONS. Gelden dan dezelfde regels, TO?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Anders.
Vertrouwen in elkaar is belangrijk in een langdurige relatie.
Maar dat is blijkbaar anno 2020 erg lastig uit te leggen.
Bilf schreef:
09-01-2021 12:46
Wat een bijzondere keuzes staan er tussen in je poll.
Ja, waarom zou dat zijn he? :roll: :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Bilf schreef:
09-01-2021 12:46
Wat een bijzondere keuzes staan er tussen in je poll.
Ja, alsof anticonceptie alleen om zwangerschappen draait.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen "beiden want beiden hebben een rol in de bevruchting"?
Het is alsof je met elkaar af te rekenen hebt. Fijne houding in een relatie.
SweetFirefly schreef:
09-01-2021 12:47
Je kunt ook sex hebben tijdens een ONS. Gelden dan dezelfde regels, TO?
Ik heb het er expres niet bij gezet, omdat ik denk dat er dan andere regels gelden. Tenminste, ik vind het dan sowieso verstandig om op zijn minst een condoom te gebruiken, vanwege SOA's. Dus dat zou een vertekend beeld geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd dat het liefst zelf in de hand, dus heb voor de vrouw gestemd. Mijn partner wil zich niet laten steriliseren en dat vind ik prima. Zou ik zelf ook niet willen.
SweetFirefly schreef:
09-01-2021 12:48
Ja, alsof anticonceptie alleen om zwangerschappen draait.
Op zich zegt het woord 'anticonceptie' dat al een beetje, natuurlijk.
Viel de andere discussie stil dat je zo iets had van kom ik doe het rondje nog eens opnieuw?
Luci_Mster2 schreef:
09-01-2021 12:48
Ja, waarom zou dat zijn he? :roll: :zzz:
Wie heeft het hek dit keer open gelaten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anders gestemd omdat mijn mening er nietvtussen staat.

Je bent er beiden verantwoordelijk voor maar in samenspraak kun je de keuze kiezen die het beste bij de situatie past.

Wanneer je vrijgezel bent vind ik het niet per definitie aan de man om condooms op zak te hebben. Ook als vrouw ben je verantwoordelijk voor je eigen veiligheid van geslachtsziektes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil zich met alle liefde laten steriliseren, maar ik heb door een aandoening hormonen nodig om mijn baarmoederslijmvlies dun te houden en dat is over het algemeen een vorm van anticonceptie. Ik ben dus degene die “het regelt”.

Maar dit topic is naar aanleiding van de meneer wiens vriendin na tien jaar relatie stiekem de pil het raam uit heeft gegooid en zeer tegen zijn zin nu een kind verwekt heeft neem ik aan.
Als je partner op een dergelijke manier haar eigen wensen denkt te moeten verwezenlijken is er natuurlijk nooit enige basis voor vertrouwen.
Als je zo in een een relatie staat zou ik ieder voor zich zorgen voor anticonceptie. Jammer natuurlijk dat je daar meestal pas achter komt als het te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Verantwoordelijk lijk je me allebei.
Dat je dan vervolgens in een relatie kiest voor een specifieke oplossing die jullie past, of dat nu is dat de vrouw de pil gaat slikken of dat een man een condoom om doet, veranderd mijn inziens de verantwoordelijkheid niet. Je blijft samen verantwoordelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gestemd op beide, omdat dubbele anticonceptie Idd het veiligst is. Ik heb op dit moment een FWB en een spiraal maar verlang wel van hem dat hij ook een condoom gebruikt, dat laatste is ook meteen uit bescherming voor soa’s uiteraard.

In mijn laatste vaste relatie vond de man in kwestie dat ik het hoorde te regelen met anticonceptie omdat condooms niet in een relatie thuis horen. Dat vond ik een hele vervelende houding. Dan is er geen “we” doen er alles aan om zwangerschap te voorkomen, maar ik moest het in mijn eentje dragen, want condooms vond hij niet zo prettig.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net wat je samen afspreekt en hoe het zit. Als 1 al gesteriliseerd is bijv....
Als je onvruchtbaar bent.....
Het is dus per stel nogal maatwerk.
Beide verantwoordelijk zowel voor AC als voor soa. Je maakt daar afspraken over. Ik heb de eerste jaren de pil geslikt. Na de geboorte van de kinderen is man gesteriliseerd. Perfecte oplossing voor ons.
Luci_Mster2 schreef:
09-01-2021 12:48
Ja, waarom zou dat zijn he? :roll: :zzz:
Gaaaaap ja.
Ik was er destijds buitengewoon duidelijk over: ik heb een kinderwens en loop tegen de 30, ik ben niet aan de pil, als jij geen kinderen wilt, dan zul jij voor anticonceptie moeten zorgen, want als ik per ongeluk zwanger raak komt er zeker geen abortus en ik wil dan ook niet de schuld krijgen van 'erin luizen'.
SweetFirefly schreef:
09-01-2021 12:48
Ja, alsof anticonceptie alleen om zwangerschappen draait.

Ja, dat is wel waar de naam over gaat. Anticonceptie zodat er geen conceptie plaats vindt.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
09-01-2021 13:11
Het is maar net wat je samen afspreekt en hoe het zit. Als 1 al gesteriliseerd is bijv....
Als je onvruchtbaar bent.....
Het is dus per stel nogal maatwerk.
Helemaal mee eens. Ik heb dan ook op anders namelijk gestemd. Je maakt daar toch gewoon samen afspraken over? En je kiest voor de anticonceptie die het beste bij de situatie past.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wat mij betreft degene die absoluut geen kinderen wil. Eigenlijk geldt dat ook voor soa's: de enige manier om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat je die niet oploopt, is zorgen dat je ertegen beschermt bent. Er gaan namelijk nogal wat mensen vreemd...
Toch ben ik een romanticus en blijf vrij volhardend geloven dat die van mij niet vreemd gaat, en vrij dus zonder condoom met mijn partner. Mocht ik een soa oplopen bij hem, dan zie ik dat als een enorme rotstreek van hem, maar alsnog als mijn eigen verantwoordelijkheid.

Zo ook wat betreft kinderen: als je die echt niet wil, maar toch besluit het bed te delen met een vrouw die ze wel wil, dan vind ik dat je er goed aan doet om zelf te zorgen dat je het risico niet loopt op een zwangerschap. Doe je dat niet, dan is het een naaistreek van de vrouw als ze toch zwanger raakt, maar het gevolg ervan helaas ook jouw verantwoordelijkheid.
Ik mis: in samenspraak.

Ik heb in samenspraak jarenlang de pil geslikt. Totdat we zeker wisten dat we geen kinderen meer wilden, toen ging er een knoop in.

Een condoom vinden we beide niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven