Wat moet ik nu doen/denken?

11-01-2021 20:40 19 berichten
Hoi hoi

Graag had ik jullie advies of mening op het volgende;

Een man die ik al heel lang ken, uit hetzelfde dorp komt, vaak tegenkom en af en toe weleens contact mee heb, heeft me vanaf juli een aantal keer via een berichtje gevraagd om te praten.

Dit heb ik een afgeslagen, door er niet op door te gaan. Tot 2 maanden geleden.
Via een appje kwam weer de vraag of het mogelijk was en ik wilde nu weleens weten waarom.

Hij gaf toen aan gek op me te zijn stapelgek zelfs.
Echter zat hij in een relatie.
Ik heb hem toen ook duidelijk aangegeven dat ik niet netjes vond en dat ik het niet echt geloofde.

Hij bleef volhouden en de relatie werd ook verbroken. Daarna heb ik met hem afgesproken en vertelde hij me dat hij dit al jaren had, maar dacht dat ik onbereikbaar zou zijn.

Nu hebben we een aantal keer afgesproken en gezoend en oudejaarsavond is hij blijven slapen.

Echter heb ik hem aangegeven dat hij wellicht eerst eens wat tijd voor zichzelf moest nemen voor dit gebeurde. Omdat ik bang ben dat ik een reboundje ben en ik wilde voor mezelf weten of hij het echt meende.
Maar hij bleef volhouden.
Dus toegelaten.

Echter vind hij het tegenover zijn ex en de buitenwereld niet netjes om nu al met iemand anders bezig te zijn. En dat doet me zeer, want hij zoekt het op!

Nu afgelopen zondag met hem gepraat na een week geen contact en geeft hij aan in de war te zijn en mij geen verdriet wil doen.
Hij gaf aan dat hij afgelopen week veel heeft gepiekerd en ook gemis heeft geboekt van zijn ex en erachter wil komen of dat moet slijten of dat dat echt haar missen is.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij de dag ervoor afscheid heeft genomen van zijn schoonouders en hij heel gevoelig voor dat soort dingen is.

Ik twijfel nu of hij overmand is door emoties of dat ik voor de gek wordt gehouden.

Ik vind hem echt leuk,maar ben heel onzeker.

Wat denken jullie?
Wat kan ik doen?
Hebben jullie eventueel ervaringen?
Of is dit een verkapt dumpgesprekje?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit heel normaal gedrag is als je net uit een relatie komt en dat je dit had kunnen verwachten.

Ik zou gewoon lekker je eigen leven gaan leiden en wie weet of er in de toekomst nog iets inzit.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is wat jij wilt. Jullie lijken alleen maar op zijn tempo te gaan en dat klinkt in mijn oren vrij verkeerd.

Ik zou even rust inlassen. Ga jij voor jezelf maar na of je echt gek op hem bent of dat je destijds een beetje gek gemaakt bent. Ga eens na of je echt met hem een relatie wilt, of je zonder relatie ook gelukkig bent etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja normaal gedrag voor iemand die net uit een relatie komt. Ik heb ook wel eens mannen afgewezen door die reden. Geen zin in emotionele rollercoaster.

Ik denk dat je bij een volgende keer toch beter bij je standpunt moet blijven en geen relatie moet beginnen met zo’n iemand. Dit is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Maar goed je hebt ervan geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er nu al helemaal klaar mee zijn. Eerst zoekt hij je op terwijl hij nog in een relatie zit. Daarna brengt hij je het hoofd op hol, en dan gaat hij ineens twijfelen.
Om te beginnen zou ik het dus al niet vertrouwen in een relatie. Wat als er iemand voorbij komt die hem op dat moment weer leuker lijkt? Gaat hij dan achter jouw rug die persoon berichtjes sturen? Daarnaast zou ik ook niet samen willen zijn met iemand die twijfelt tussen mij en iemand anders.

Als je het mij vraagt, zou ik lekker vrijgezel blijven en wachten tot er een leukere kerel voorbij komt.
Because schreef:
12-01-2021 09:24
De vraag is wat jij wilt. Jullie lijken alleen maar op zijn tempo te gaan en dat klinkt in mijn oren vrij verkeerd.

Ik zou even rust inlassen. Ga jij voor jezelf maar na of je echt gek op hem bent of dat je destijds een beetje gek gemaakt bent. Ga eens na of je echt met hem een relatie wilt, of je zonder relatie ook gelukkig bent etc.
Hij heeft al jaren een aantrekkingskracht op mij, maar niet aan toegegeven.
Zelf ben ik door vorige relaties heel onzeker geworden en dat heb ik hem ook aangegeven.
En als ik heel eerlijk ben ben ik ook gewoon stapelgek op hem.
Maar ik wordt hier nog onzekerder van. Hij kwam zo overtuigend over en ben nu bang dat ik als speelbal gebruikt ben.
Als hij al jaren dit voor mij voelt en dit opeens omslaat kan ik niet bevatten.
Ik ben bang dat ik hem weggeduwd heb op een of andere manier.

En weet dat zijn ex hem terug wil.
Het makkelijk om te zeggen kijk wat hij doet, maar wil eigenlijk nog weleens eens een eerlijk antwoord als hij dit ook overweegt.

En wanneer doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Zoveel gezeik al aan het begin van een relatie, terwijl je nog gewoon leuk verliefd zou moeten zijn.

Ik vind deze man nogal naar drama rieken eigenlijk. Hij is stapelgek op je, terwijl jullie niet eens met elkaar omgingen, zoals ik het lees.

Volgens mij was hij vooral bezig om alvast iemand anders te regelen, voordat hij zijn relatie wilde verbreken
Alle reacties Link kopieren
Dorafloep1 schreef:
12-01-2021 09:36

Maar ik wordt hier nog onzekerder van. Hij kwam zo overtuigend over en ben nu bang dat ik als speelbal gebruikt ben.
Als hij al jaren dit voor mij voelt en dit opeens omslaat kan ik niet bevatten.
Ik ben bang dat ik hem weggeduwd heb op een of andere manier.

En wanneer doe ik dat?

Hij zit gewoon te ouwehoeren, dat hij al jaaaren stapelgek op je was, maar er niet voor uit durfde komen. Als je al jaren een megacrush op iemand hebt, maar je blijft wel in je relatie zitten, dan moet je je afvragen of deze man wel emotioneel volwassen is.
Poeszie schreef:
12-01-2021 09:37
Zoveel gezeik al aan het begin van een relatie, terwijl je nog gewoon leuk verliefd zou moeten zijn.

Dat is dus waarom ik twijfel.
Het was ook gewoon verliefd zijn en geen drama, dus dit heeft me overvallen.
Uren kletsen, spelletjes doen tot veel te laat, lachen gieren brullen

Ik snap er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Geen betere voorspeller van gedrag in de toekomst, dan gedrag in het verleden.
Zit je serieus te wachten op een partner die tijdens z'n relatie al gaat hengelen bij een ander?
Heeft HIJ die relatie verbroken omdat hij toch voor jou wil gaan denk je? Of heeft zijn toenmalige partner 'm eruit gemieterd omdat ze het gedoe rondom andere vrouwen beu was?
Sorry, maar vind je het dan niet heel raar dat een man zijn relatie verbreekt voor een vrouw waar hij alleen maar een crush op heeft en verder nog niet echt kent?

Dat is toch al alarmbel 1?
Hij was al jaren stapelgek op je? Waarop dan? Hij kende je niet eens. Dus dat is gebaseerd op je uiterlijk en het beeld wat hij in al die jaren over je bij elkaar gezwijmeld heeft. Dat heeft toch eigenlijk niks met jou te maken?
En wat raar dat hij al die tijd gewoon een relatie had. Je zal er maar achter komen dat je partner al jaren aan het dagdromen is over een ander. En dan ook nog iemand die hij helemaal niet goed kent.
Deze man klinkt heel emotioneel onvolwassen. Want nu hij je dan na al die jaren heeft, is hij toch helemaal niet zo zeker van z’n zaak en gaat hij twijfelen. Lijkt me dat dat komt omdat die jarenlange onrealistische fantasie niet helemaal overeenkomt met het daadwerkelijke leven.
Denk hier nog maar ‘s heel goed over na, of je dit allemaal wel wil. Meegaan in zoveel drama.
Marlouse schreef:
12-01-2021 11:00
Hij was al jaren stapelgek op je? Waarop dan? Hij kende je niet eens. Dus dat is gebaseerd op je uiterlijk en het beeld wat hij in al die jaren over je bij elkaar gezwijmeld heeft. Dat heeft toch eigenlijk niks met jou te maken?
En wat raar dat hij al die tijd gewoon een relatie had. Je zal er maar achter komen dat je partner al jaren aan het dagdromen is over een ander. En dan ook nog iemand die hij helemaal niet goed kent.
Deze man klinkt heel emotioneel onvolwassen. Want nu hij je dan na al die jaren heeft, is hij toch helemaal niet zo zeker van z’n zaak en gaat hij twijfelen. Lijkt me dat dat komt omdat die jarenlange onrealistische fantasie niet helemaal overeenkomt met het daadwerkelijke leven.
Denk hier nog maar ‘s heel goed over na, of je dit allemaal wel wil. Meegaan in zoveel drama.
Ik snap je helemaal. Het enige wat ik recht wil zetten is, dat we elkaar al wel heel lang kennen. We hebben een tijd bij elkaar in dezelfde vriendengroep gezeten etc
Alle reacties Link kopieren
Je weet in ieder geval hoe hij met vrouwen om gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij jou heeft gebruikt om een of andere persoonlijke crisis op te botvieren en nu merkt hij dat weglopen van zijn huwelijk en in iets nieuws stappen met jou toch niet de oplossing was voor alle onrust die hij voelde. Als ik jou was zou ik een flinke stap terug doen en het daarbij laten. Die man heeft eerder ladingen therapie nodig dan een nieuwe relatie.
Alle reacties Link kopieren
Tja bezit van de zaak is het eind van het vermaak. Hij heeft je gehad en nu wil hij toch weer terug naar zijn ex. Zo gaat dat.
Nou ik ben het gesprek met hem aangegaan.

En verbazingwekkend heeft hij heel open met me gepraat.
Ook hoe "fout" hij met situaties en vooral vrouwen is omgegaan.

Ik realiseerde me direct dat hij geheel niet stabiel is en niet de man is die bij mij een kans zou moeten krijgen.

Gaande het gesprek werd het meer een hulpgesprek voor hem. Deze moeite heb ik voor hem genomen, maar wel in mijn achterhoofd dat dit is wat ik doe en ik geen hulpverlener van hem word.

En idd het is een zeer onvolwassen man.
Wat me wel positief heeft verrast is dat hij morgen een afspraak heeft gemaakt bij de huisarts om hulp te gaan zoeken.

Dit kan natuurlijk alle kanten op gaan, maar überhaupt de stap zelf had ik niet verwacht.

Ik heb hem duidelijk aangegeven dat ik de deur heel hard heb gesloten en dit was wat ik voor hem wilde doen.
Mijn grens getrokken!
Heel goed! Gauw vergeten die man.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven