Relatie uit door depressie

12-01-2021 12:30 253 berichten
Mijn vriend heeft het uitgemaakt. Ik ben letterlijk een last voor hem wegens mijn depressie. Ik voel me enorm gekwetst, toen hij ziek was stond ik de hele tijd voor hem klaar. Ik heb afgedwongen dat ik meer medicatie slik en vaker therapie ga volgen. Ik ben er zo kapot van dat ik nu bij mijn moeder logeer, maar ik wil hem bewijzen dat ik beter kan worden en geen paniekaanvallen en huilbuien meer in zijn buurt heb.

Na lang smeken krijg ik nu nog een kans, alsin, ik mag langskomen en we zien wel, maar hij gelooft niet meer in de relatie en dat ik beter wordt. Hij zei zondag dat hij me echt zat was. Vandaag en gisteren is zjjn toon wat gematigd maar ik ben nog steeds kapot ervan.

Ik heb nooit naar hem geschreeuwd, gescholden, geslagen of iets anders dat niet kan. Ik heb alleen last van huilbuien...
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik denk dat het beter is dat het uit is. Dit is geen leuke man. Depressie IS een ziekte en daar hoort gewoon zorg, liefde en begrip voor te zijn.
Ben je al in therapie? Zo niet, probeer dat echt zo snel mogelijk te regelen. Ik weet dat het lastig is als je depressief bent, maar probeer het toch. Vraag desnoods je je moeder om te bellen.
ik lees jou al lang
en ik snap jou vriend
lees je eigen topics maar eens na
sterkte
Tadderak30 schreef:
12-01-2021 12:35
Sorry, maar ik denk dat het beter is dat het uit is. Dit is geen leuke man. Depressie IS een ziekte en daar hoort gewoon zorg, liefde en begrip voor te zijn.
Ben je al in therapie? Zo niet, probeer dat echt zo snel mogelijk te regelen. Ik weet dat het lastig is als je depressief bent, maar probeer het toch. Vraag desnoods je je moeder om te bellen.
Ja ben ik .
clivia52 schreef:
12-01-2021 12:35
ik lees jou al lang
en ik snap jou vriend
lees je eigen topics maar eens na
sterkte
???
Alle reacties Link kopieren
Een depressie bestaat uit meer dan alleen huilbuien. Als iemand een depressie heeft dan is dat voor diegene heel zwaar. Maar voor de partner eveneens. Onderschat dat niet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Tja, hoe hij het aan lijkt te pakken naar wat ik lees is misschien niet handig maar ik begrijp het wel. Leven met iemand met een depressie is onwijs zwaar. Daar hoort zorg, liefde en begrip bij zoals tadderak zegt maar dat gaat ook maar tot de grens die iemand aankan. Mijn man is al jaren depressief maar ik begrijp het heel goed als iemand het niet meer aan kan. Ik heb dat punt vaak genoeg gehad.
Maar ik werk nu keihard aan mezelf en houd hem overal van op de hoogte.
Black_Phillip schreef:
12-01-2021 12:37
???
wat snap je niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf meerdere relaties gehad die stukliepen omdat ik niet lekker in mijn vel zat en het de ander te veel werd. Ik had dezelfde reactie als jij, ik smeekte en beloofde beterschap, maar dit lukte eigenlijk nooit.
Nu heb ik een vriend die mij steunt door dik en dun, Hij voelt aan wanneer het niet goed gaat en accepteert dat ik soms gewoon even moet huilen. Hoe lastig het op dit moment ook voor je is, er loopt echt iemand rond die je wél helpt en steunt.
Een depressie is ook voor je partner lastig en als ik je een tip mag geven, probeer deze niet teveel op te zadelen met alles wat er in je hoofd speelt. Natuurlijk mag je soms verwachten dat hij je steunt, maar om continu weer in dezelfde negatieve sleur terecht te komen is voor je partner ook zwaar. Hier moet je een balans in vinden en dat is lastig.
Misschien dat je je eerst op jezelf kan focussen voor je weer een relatie instapt?
Mijn paniekaanvallen zijn ook al bijna weg door mijn medicatieverhoging en ik heb hem beloofd dat ik hem niet meer lastig val met hevige emoties... wat kan ik nog meer doen? Ik heb zelfs om opname gevraagd maar dat werd geweigerd. Ik doe alles om zsm beter te worden..
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel rot, maar ik snap ook dat je soms aan jezelf moet denken. Ik ken iemand die voor een partner met depressie zorgde. Met die partner is het goedgekomen, maar de persoon zelf is in een burn-out beland. Als je geen verbetering ziet, begrijp ik best dat je dergelijke steun op een gegeven moment gewoon niet meer kunt opbrengen.
Black_Phillip schreef:
12-01-2021 12:40
Maar ik werk nu keihard aan mezelf en houd hem overal van op de hoogte.

Dan nog hoeft hij niet met je door te gaan.
Hij is je niets verplicht wat dat betreft.
Draai het eens om: Had jij het lang volgehouden met een vriendje met constant huilbuien en paniekaanvallen?
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
12-01-2021 12:45
Mijn paniekaanvallen zijn ook al bijna weg door mijn medicatieverhoging en ik heb hem beloofd dat ik hem niet meer lastig val met hevige emoties... wat kan ik nog meer doen? Ik heb zelfs om opname gevraagd maar dat werd geweigerd. Ik doe alles om zsm beter te worden..
hem loslaten en de energie in jezelf steken
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je zo graag samenzijn met iemand die zo over jou denkt en je zo behandeld als je ziek bent?

Daarnaast denk ik dat jullie nog redelijk jong zijn en misschien is het je ex teveel geworden.

Kies voor jezelf en ga eerst zorgen dat je je een stuk beter voelt!
Alle reacties Link kopieren
Nooit gaan smeken meid!
En beter worden doe je voor jezelf, niet voor hem.
Sterkte.
Metallover schreef:
12-01-2021 12:53
Nooit gaan smeken meid!
En beter worden doe je voor jezelf, niet voor hem.
Sterkte.
Ja dit.

Hij is je niets verplicht. Maar rot is het wel.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
12-01-2021 12:40
Maar ik werk nu keihard aan mezelf en houd hem overal van op de hoogte.
Dat doe je voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Na lang smeken krijg ik nu nog een kans, alsin, ik mag langskomen en we zien wel, maar hij gelooft niet meer in de relatie en dat ik beter wordt.

Ik begrijp dat het pijn doet, maar waarom lang smeken? Er is, gezien je topics, meer aan de hand dan je depressie, al jarenlang.

Hij is niet verplicht om ‘daarom’, of omdat jij voor hem klaar stond toen hij ziek was, in een relatie te blijven waarin hij geen toekomst ziet.

Accepteer dit en ga verder met aan jezelf werken. Hij is niet de enige man op de wereld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oei, na lang smeken? Dat klinkt niet goed hoor. Ik denk dat je jouw eigen gedrag eens onder de loep mag nemen, dan kan je kijken of je fijn gezelschap bent. Natuurlijk hoef je niet altijd te lachen en blij te zijn, maar misschien kost het gewoon alleen maar heel veel energie om bij jou te zijn en heb je weinig te geven? Eerst maar eens aan jezelf werken.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind het rot voor je dat je relatie uit is, maar accepteer dat het zo is. In plaats van de energie steken in het proberen hem terug te krijgen, gebruik die energie voor jezelf.

Dat jij er wel kon zijn voor hem tijdens zijn ziekte zegt iets over jouw grenzen en mogelijkheden. Dat hij nu niet meer voor jou er kan zijn tijdens jouw ziekte zegt iets over zijn grenzen en mogelijkheden. Hoe lullig ook, het heeft niets met elkaar te maken.

Ik vind het heel rot dat hij zulke harde dingen heeft gezegd. Mogelijk was voor hem de grens bereikt en reageerde hij te hard, maar ik zou hem wel serieus nemen als hij zegt geen toekomst meer te zien. Over het algemeen kom je niet heel snel op het punt dat je klaar bent met een relatie. En vaak is klaar, gewoon klaar.

Smeken helpt eigenlijk niet, want ook al geeft hij het een kans, hij gelooft het niet. Hij geeft jou nu de mogelijkheid om te wennen aan het idee dat het echt uit is. Dat is alles.
dianaf wijzigde dit bericht op 12-01-2021 13:11
10.66% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook beter dat het uit is. Smeken om nog een kans, jezelf moeten bewijzen, hem niet meer lastigvallen, het lijkt me allemaal niet heel gezond.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
En ‘smeken om nog een kans’ is denk ik het uitstellen van een teleurstelling. Hij geeft aan dat hij de relatie niet meer ziet zitten en jou zat is.

Waarom denk je dat dat na jouw smeken opeens veranderd zou zijn?

Hou de eer aan jezelf en ga werken aan je herstel, zonder straks weer verdriet en drama door een nieuwe breuk en teleurstelling.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het is hartstikke naar, maar hij mag de relatie beëindigen. Dat is verdrietig voor jou, maar hij is niet verplicht om bij je te blijven, omdat jij eerder bij hem bent gebleven.

Ik denk dat het voor jou nu juist heel erg je herstel tegenwerkt als je bij hem je gewenst moet gedragen. Dat geeft extra stress en dat kun je nu niet gebruiken. Stop die energie in jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven