Teveel analyseren van appen, vermoeiend

13-01-2021 09:45 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Inmiddels heb ik ongeveer 2 maanden app en belcontact met een man waarmee ik altijd een hele fijne klik heb gehad maar waar we toen niks mee deden omdat hij een relatie had. Die relatie is inmiddels voorbij, en hij appte me dus nadat hij dit verwerkt had. Hij zei dat ik altijd maar door zijn hoofd bleef spoken en dat het hem leuk leek om af te spreken. Toen kwam echter de lockdown en heb ik het , met goede uitleg erbij, afgehouden om af te spreken. We gaan dit zeker wel doen, als het weer makkelijker kan en mag. We hebben ook al een afspraak staan, mits het dan weer kan of veiliger is.

In de tussentijd hebben we heel leuk appcontact. Soms belt hij en dan kletsen we leuk. Hij zegt dat hij nog steeds vlinders voelt. Ik ook, allemaal en positief dus. Maar: ik ben veel teveel mijn eigen reacties aan het analyseren! Dan denk ik ; reageer ik wel enthousiast genoeg? Zeg ik geen saaie dingen? Een voorbeeld; hij gaf me laatst een soort compliment over iets warme uiteindelijk gelukt was. Ik reageerde daarop met ‘thanx, lief van je!’ En verder niks. Daarna kreeg ik een dag geen reactie en dacht ik meteen ‘ojee, misschien was dat te kortAf van me of had ik een vraag terug moeten stellen’. Maar vervolgens appte hij de volgende dag dus wel weer gewoon, waardoor ik me voor niets druk heb lopen maken.
Hoe kan ik dit loslaten?
Waarom ga je niet op date? Je mag gewoon mensen ontmoeten he, alleen niet te veel tegelijkertijd. Ga samen een stuk wandelen bijvoorbeeld. Het zou zonde zijn als je een leuke potentiële relatie laat lopen toch?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ga gewoon een stuk wandelen met een coffee to go. Dat mag zelfs met deze maatregelen.
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Jullie kennen elkaar al persoonlijk?
Jullie mogen gewoon afspreken hoor, als jullie elkaar nog nooit gezien hebben kunnen jullie gerust kennis maken en afstand bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf niet zo druk en onzeker maken ,als hij je leuk vindt ,vindt hij je leuk om hoe je bent .Als je je bij elke opmerking gaat afvragen of hij dat wel ziet zitten lijkt het me geen goede basis.Ben je zelf :)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt beter te kortaf reageren dan te uitgebreid, dus het voorbeeld wat je geeft lijkt me dat je het goed hebt gedaan. Nooit in paniek raken als je een tijdje niets van m hoort, hij komt van zelf weer als er genoeg interesse is. Op basis van wat je schrijft denk ik dat die interesse er is.
Waarom ga je niet afspreken? Een wandeling samen en ergens een koffietje afhalen.
Ook met de lockdown heb je genoeg mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
je wilt toch dat deze man je leuk vindt zoals je bent? waarom blijven analyseren hoe je reageert en wat je zegt. Je gaat toch niet veranderen voor een ander?

Het laatste wat ik zou willen is dat een leuk persoon over de app geweldig is en dan in het echt totaal anders.

Misschien wordt het tijd om een keer af te spreken?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon afspreken, ga lekker een stukje wandelen. Door de stad of door een park. Overtreed je geen regels. Dan zie je ook de interactie in het echt en of er echt een vonk overslaat.
Hoe je daar vanaf komt? Door je te realiseren dat een man de Whatsapps echt niet zo gaat analyseren als vrouwen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven