Online quiz organiseren

13-01-2021 10:03 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, voor de verjaardag van mijn man wil ik graag online een quiz organiseren, zodat we met familie/vrienden toch een avondje samen hebben. Maar ik weet niet goed waar te beginnen. Ik heb al wel gevonden dat je kant en klare pakketten kunt bestellen, maar het lijkt mij ook leuk om zelf een quiz in elkaar te zetten.
Wie heeft er tips voor mij hoe te starten of eventueel website met tips?
Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Kahoot heel makkelijk en gratis te gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Kahoot werkt goed
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Wij doen regelmatig met een vriendengroep een online quiz, iedereen verzint dan zo'n 5 vragen met een thema wat niet van te voren bekend is.

Misschien is dit ook een leuke;
https://youtu.be/e5WjNctir5o

Kijk vooral ook even bij Upbeatles voor inspiratie, zij organiseren veel online quizzes.

Ik vind Kahoot leuk voor een ronde, maar niet voor een hele quiz omdat dat vooral om snelheid draait. (of kun je dat uitzetten?)
leather wijzigde dit bericht op 13-01-2021 10:21
17.91% gewijzigd
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Maar Kahoot is niet meer gratis als je met meer dan 3 deelnemers bent.
Alle reacties Link kopieren
Kahoot inderdaad! Heb laatst nog gespeeld met meer dan 3 deelnemers en was nog gratis.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog Kahoot met de jaarwisseling gedaan, ook met meer dan 3 deelnemers. Werkt prima voor een 'basisquiz'. Als je meer opties wil, dan moet je inderdaad betalen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 'm gisteren nog gedaan, maar dat ging niet goed met de basisquiz. Er konden maar 3 mensen in. Het was inderdaad gratis, maar dat is het nu echt niet meer. Helaas.

Tip voor TO: als je voor Kahoot gaat, test het dus even vooraf met meer dan 3 mensen. Het is een beetje jammer als je zo'n quiz in elkaar zet en je komt er op het grote moment achter dat het toch niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt googlen op quizvragen, bijv met een bepaald thema. Ik heb eens een quiz gemaakt met een aantal rondes. Elke ronde had een thema, bijv. actualiteit, film, de wereld (aardrijkskunde), sport, weetjes over de jarige etc.

Als je Kahoot niet aandurft kun je de quiz in Powerpoint maken en de antwoorden via Google Forms laten invullen. Je moet dan ondertussen of na de quiz wel nog de antwoorden nakijken. Bij Kahoot weet je gelijk wie de winnaar is.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die ervaring hebben met kanoot, kun je daar gewoon onbeperkt vragen inzetten, ook bijvoorbeeld muziekvragen met een luisterfragment of video?
Alle reacties Link kopieren
En kun je kanoot ook gewoon via de browser doen, voor diegene die geen smartphone hebben?
Kahoot is heel fijn, want je hoeft zelf geen punten te tellen en het ziet er leuk uit, maar de gratis versie is erg beperkt. Je kunt bij Kahoot geen muziekvragen doen. Alleen multiple choice met één juist antwoord. Dat van 3 deelnemers klopt trouwens niet. Op werk wordt kahoot veel gebruikt en afgelopen week werd het nog ingezet met 30 deelnemers.
Je kunt Kahoot wel via een scherm spelen, maar een tweede scherm (tablet of telefoon) maakt het wel fijner voor het invullen van de antwoorden. Anders moet je steeds van de call (waarin de quiz wordt gedeeld) naar kahoot.

Ik heb vorig jaar meerdere online quizzen gehost via zoom en teams. Voor het invullen van de antwoorden gebruikten we google forms. Daarnaast een powerpointpresentatie voor de vragen. En voor de muziekvragen spotify en dan systeemaudio delen aanklikken bij het systeem waarmee je in een call zit.
Als je nooit met zulke systemen werkt is het even uitzoeken, maar het werkt heel goed en het was erg leuk. En je bent ook niet beperkt in het soort vragen: alles is mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
plekk schreef:
13-01-2021 12:01
Dat van 3 deelnemers klopt trouwens niet. Op werk wordt kahoot veel gebruikt en afgelopen week werd het nog ingezet met 30 deelnemers.
Wij hebben het dus gisteren, ook in werkverband, nog gedaan. We hadden een groep van 17 mensen. De eerste 3 werden toegelaten, daarna kreeg de rest een melding dat ze er niet in mochten. Op het scherm van de host stond dat het maximaal aantal deelnemers in de basisversie bereikt was.
Jullie hebben dan vast niet de basisversie, daarmee kan het wel.

Nogmaals, ik zou het zuur voor TO vinden als ze 'm gaan spelen en ze dan hier tegenaanloopt. Kahoot is idd wel heel leuk, dus mijn advies blijft om het met al deze verschillende ervaringen even te testen met meer dan 3 mensen.
Miep90 schreef:
13-01-2021 12:43
Wij hebben het dus gisteren, ook in werkverband, nog gedaan. We hadden een groep van 17 mensen. De eerste 3 werden toegelaten, daarna kreeg de rest een melding dat ze er niet in mochten. Op het scherm van de host stond dat het maximaal aantal deelnemers in de basisversie bereikt was.
Jullie hebben dan vast niet de basisversie, daarmee kan het wel.

Nogmaals, ik zou het zuur voor TO vinden als ze 'm gaan spelen en ze dan hier tegenaanloopt. Kahoot is idd wel heel leuk, dus mijn advies blijft om het met al deze verschillende ervaringen even te testen met meer dan 3 mensen.
Ah, dan moet dat echt deze week gewijzigd zijn. Ik gebruik de gratis versie op mijn persoonlijke mailadres en vorige week was dat nog niet zo.

Zuur wel. Ik heb heel veel quizzen die ik regelmatig gebruik, nu moet ik een ander platform gaan zoeken.

Edit: Hier staat dat het er 10 zijn. Maar je kunt heel eenvoudig zeggen dat je docent bent, dan kun je met meer mensen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een quiz via kahoot gespeeld met 32 mensen. Twee dagen van te voren de 7 dagen gratis trialversie genomen, en weer afgezegd na de quiz. Kahoot werkt gewoon het fijnste, zelfs de grootste digibeten konden hiermee overweg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kahoot gebruikt voor een online quiz op mijn werk, wij waren met meer dan 200 man. Dit was gewoon de gratis versie en geen problemen mee gehad. Ik had iets van 20 vragen maar je kon er volgens mij ook meer aanmaken.

Je kan inderdaad ook linkjes naar bijvoorbeeld YouTube toevoegen.

Je kan de app downloaden maar het kan ook gewoon via een pc /tablet.

Wanneer de quiz begint stuur je de pincode naar iedereen en zo logt iedereen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven