Moet ik vertellen dat haar vriend homo is?

13-01-2021 10:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden was ik hechte vrienden met een man, laten we hem Tim noemen.

Tim is homo en durfde dit aan niemand te zeggen alleen aan mij. Hij schaamt zich heel erg want zijn familie is gelovig enz. Hij zegt ik spring liever voor de trein dan dat ik uit de kast kom. Ook zei hij dat hij gewoon later met een vrouw wilde trouwen ookal valt hij er niet op. Ik zei hem dat je die vrouw dan bedonderd maar zo zag hij het niet.

Tim had een "vriend" die ook zogenaamd hetero is, laten we hem Bart noemen. Tim en Bart hadden stiekem seks met elkaar. Vaak. Langdurig. Voor de buitenwereld waren het "gewoon" maatjes.

Ons contact verwaterde. Nu kwam ik hem laatst tegen en hij heeft een vriendin. Bart heeft ook een vriendin. Ik ging ze facebooken en ze zijn nog steeds mega close, je ziet ze overal samen op foto's etc ..

Ik krijg er nogal een naar gevoel bij. Als mijn vriend homo is en iemand anders weet dat, zou ik het ook graag willen weten. Moet ik het aan Tims vriendin zeggen ? Ze zal niet de eerste vrouw zijn die jarenlang gebruikt wordt als dekmantel.
Bemoei je met je eigen leven. Dus: nee, niet vertellen.
Iemand de kast uit trekken is jouw taak niet.
Je met andere mensen hun leven/relatie bemoeien ook niet.
Nee dus.
Nee niet vertellen, je hebt geen contact meer met hun en je weet niks van hun afspraken mochten die er evt zijn. Het zijn je zaken niet.
Nee natuurlijk niet, je hebt geen idee wat er precies speelt.
Wie weet is hij erachter gekomen dat hij bi is.
Alle reacties Link kopieren
Als je een nieuw lief hebt is er altijd wel iets wat iemand anders wel weet en jij nog moet ontdekken..
Was zij een goede vriendin van jou dan kon je het overwegen maar wat bezielt jou dat jij vindt je voormalige 'close vriend' nu te moeten gaan verraden?
Nee. Bemoei je daar niet mee. Iemand uit de kast trekken is jouw taak niet. Dat is niemands taak trouwens.
Het zijn je zaken niet en je weet er ook niks vanaf.
Wie denk je wel niet dat je bent om dit te vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Zolang het allemaal capabele volwassenen zijn: niet mee bemoeien. Je kunt niet in de relatie van een ander kijken en weet dus ook niet waarom ze wel of niet bij elkaar zijn.
Lariba schreef:
13-01-2021 10:50
Zolang het allemaal capabele volwassenen zijn: niet mee bemoeien. Je kunt niet in de relatie van een ander kijken en weet dus ook niet waarom ze wel of niet bij elkaar zijn.
:) Ja! Misschien zijn hun vrouwen wel lesbisch.
Nee. Je kent haar niet.

Als nou een goede vriendin was, dan had ik het wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht nog dat dit om een vriendin ging, maar je kent de vriendin van Tim helemaal niet en je bent ook niet meer met Tim bevriend. Ik zou me hier niet mee bemoeien.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als jij die vriendin zou zijn, zou je het willen weten. Maar als jij die vriend (Tim) zou zijn, zou je het dan waarderen als een vriendin zoiets zou vertellen aan iemand?
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
13-01-2021 10:51
:) Ja! Misschien zijn hun vrouwen wel lesbisch.
Bijvoorbeeld! :-)
Ik ken een ouder stel waarvan de man zich pas binnen hun huwelijk realiseerde dat hij homo was. Zij zijn nu, jaren later, nog steeds bij elkaar omdat ze hun relatie op andere vlakken nog altijd de moeite waard vinden. De details weet ik niet maar kennelijk hebben ze samen een goede vorm hiervoor gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien, helemaal niet als je die vriendin niet eens kent en ook al geen contact meer hebt met Tim.
Misschien hebben we wel een onderlinge afspraak.
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een stel, Hij is homo. Zij weet dat. Maar ze kiezen hier bewust voor. Met voor mij hele plausibele redenen
Hen "outen" zou hun leven op zijn kop zetten.
Jij zou graag willen dat een wildvreemde je zou wijzen op het feit dat jouw vriend homo is?

Kan me niet voorstellen.

Dus nee: je moet het niet vertellen.
Ik zou het zéker willen weten als mijn partner heimelijk homoseksueel of biseksueel is. Ik vind dat partners recht hebben op dit soort informatie. Zelf wil ik absoluut geen relatie met een man die niet 100% hetero is. Zeer kwalijk om zoiets te verzwijgen. Zeker als er vreemdgegaan wordt, zoals in deze situatie zeker het geval is. Deze info is echter strikt vertrouwelijk. Want hij heeft het je destijds in vertrouwen / het diepste geheim vertelt. Wanneer het bij zijn familie terecht komt, zijn de gevolgen uiteraard groot. Dilemma dus. Geen advies hier.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:03
0.36% gewijzigd
Zij is een vreemde voor jou, jij een vreemde voor haar.
Dus bemoei je met je eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-01-2021 11:02
Jij zou graag willen dat een wildvreemde je zou wijzen op het feit dat jouw vriend homo is?

Kan me niet voorstellen.

Dus nee: je moet het niet vertellen.
Jij zou het niet willen weten als je vriend niet op vrouwen valt?
Cimojo schreef:
13-01-2021 11:03
Jij zou het niet willen weten als je vriend niet op vrouwen valt?

Zou je dat geloven als een wildvreemde zoiets over je vriend zou zeggen?
Lotus90 schreef:
13-01-2021 11:02
Ik zou het zéker willen weten als mijn partner heimelijk homoseksueel of biseksueel is. Ik vind dat partners recht hebben op dit soort informatie. Zelf wil ik absoluut geen relatie met een man die niet 100% hetero is. Zeer kwalijk om zoiets te verzwijgen. Zeker als er vreemdgegaan wordt, zoals in deze situatie zeker het geval is. Deze info is echter strikt vertrouwelijk. Want hij heeft het je destijds in vertrouwen / het diepste geheim vertelt. Wanneer het bij zijn familie terecht komt, zijn de gevolgen uiteraard groot. Dilemma dus. Geen advies hier.

Het is als vreemde en buitenstaander haar taak niet. Ze kan er veel meer schade mee berokkenen dan ze denkt! En dan?
lilalinda schreef:
13-01-2021 11:00
Ik ken een stel, Hij is homo. Zij weet dat. Maar ze kiezen hier bewust voor. Met voor mij hele plausibele redenen
Hen "outen" zou hun leven op zijn kop zetten.
Naar de buitenwereld ja. Naar elkaar toch niet? Zij weet het immers al.

Ik snap het dilemma TO. Ik denk alleen dat ik er nu niks mee zou doen omdat je met beiden geen contact hebt. Hoe geloofwaardig is zo’n mededeling als het van een (voor jou) volslagen vreemde komt?

Had je wel contact, dan zou ik het waarschijnlijk toch eens vragen. Zeker omdat jij zijn beweegredenen weet. Inderdaad bedrog en heel naar als je op die manier in een relatie gelokt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Bemoei je er niet mee. Hij zal het toch ontkennen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Cimojo schreef:
13-01-2021 11:03
Jij zou het niet willen weten als je vriend niet op vrouwen valt?

Waarom wil je je hier zo graag mee moeien? Zijn je motieven zo zuiver?
Misschien weet ze het allang en is het heel pijnlijk voor haar om te weten dat er meer mensen zijn die het weten.
Dus nee, niet mee bemoeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven