Moet ik vertellen dat haar vriend homo is?

13-01-2021 10:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden was ik hechte vrienden met een man, laten we hem Tim noemen.

Tim is homo en durfde dit aan niemand te zeggen alleen aan mij. Hij schaamt zich heel erg want zijn familie is gelovig enz. Hij zegt ik spring liever voor de trein dan dat ik uit de kast kom. Ook zei hij dat hij gewoon later met een vrouw wilde trouwen ookal valt hij er niet op. Ik zei hem dat je die vrouw dan bedonderd maar zo zag hij het niet.

Tim had een "vriend" die ook zogenaamd hetero is, laten we hem Bart noemen. Tim en Bart hadden stiekem seks met elkaar. Vaak. Langdurig. Voor de buitenwereld waren het "gewoon" maatjes.

Ons contact verwaterde. Nu kwam ik hem laatst tegen en hij heeft een vriendin. Bart heeft ook een vriendin. Ik ging ze facebooken en ze zijn nog steeds mega close, je ziet ze overal samen op foto's etc ..

Ik krijg er nogal een naar gevoel bij. Als mijn vriend homo is en iemand anders weet dat, zou ik het ook graag willen weten. Moet ik het aan Tims vriendin zeggen ? Ze zal niet de eerste vrouw zijn die jarenlang gebruikt wordt als dekmantel.
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 12:52
Dat staat echter los van de 'verantwoordelijkheid' die TO meent te hebben. Het zijn haar zaken niet. Ze is geen partij in deze.

Dit! :thumbsup:

Ze heeft misschien om een reden wel geen contact meer met Tim en bekijkt alleen zijn posts op FB.
Ik bedoel dat Tim een reden heeft dat hij geen contact meer heeft met TO.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 13-01-2021 13:00
10.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
13-01-2021 12:45
Ik denk dat de motieven van TO ook niet helemaal zuiver zijn, of niet zo zuiver als ze laat doorschijnen.
Ze is ook opvallend stil opeens.
Ik denk dat Tim om van haar af te komen gelogen heeft:
Het ligt niet aan jou hoor, ik ben eeuh, homo
lilalinda schreef:
13-01-2021 12:59
Ik denk dat Tim om van haar af te komen gelogen heeft:
Het ligt niet aan jou hoor, ik ben eeuh, homo

Dat zou ook nog eens heel goed kunnen. :)
Alle reacties Link kopieren
Seksualiteit is tegenwoordig ook niet meer zo in hokjes als pak hem beet 30 jaar terug. Wat maakt dat TO haar hokjes aan anderen mag opdringen met als doel om die relaties te verzieken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou TO ook nog zelf gaan reageren?
malibu82 schreef:
13-01-2021 12:48
Is dat zo?
Zeer waarschijnlijk wel. Hij ziet de man met wie hij een seksuele relatie had nog steeds en heeft verteld homo te zijn. Dan is 1 + 1 zeer waarschijnlijk 2. Want wat we hebben geleerd van het verleden: je geaardheid onderdrukken is zo goed als onmogelijk. Zelfs binnen kloosterordes hebben homoseksuele mannen (die niet a seksueel zijn) seks met elkaar, ook al hebben ze zich celibatair verklaard. En er bestaat ook zoiets als emotioneel vreemdgaan.
diyer schreef:
13-01-2021 13:07
Zeer waarschijnlijk wel. Hij ziet de man met wie hij een seksuele relatie had nog steeds en heeft verteld homo te zijn. Dan is 1 + 1 zeer waarschijnlijk 2. Want wat we hebben geleerd van het verleden: je geaardheid onderdrukken is zo goed als onmogelijk. Zelfs binnen kloosterordes hebben homoseksuele mannen (die niet a seksueel zijn) seks met elkaar, ook al hebben ze zich celibatair verklaard. En er bestaat ook zoiets als emotioneel vreemdgaan.

Maar TO ziet alleen wat er op FB staat.
Alle reacties Link kopieren
Cimojo schreef:
13-01-2021 11:03
Jij zou het niet willen weten als je vriend niet op vrouwen valt?
Jij hebt niet de monopolie op de universele waarheid. Het is niet aan jou om te bepalen hoe andere mensen hun leven zouden moeten lijden. Je hebt geen contact met hem, get over yourself.

Snap nooit waarom mensen altijd zichzelf zó belangrijk vinden en dan de held op sokken willen spelen. Echt mega sneu kom je over.
malibu82 schreef:
13-01-2021 12:57
Dat is te kort door de bocht. Misschien hebben ze een afspraak en denken ze dat alleen zij tweeën daar vanaf weten. En dan blijkt er ineens een onbekende derde te zijn die het weet. Dat kan je wereld wel degelijk op zijn kop zetten.
Mocht dat zo zijn, dan vind ik dat nog altijd weg te strepen tegen de grotere kans dat ze van niks weet, zoals Tim ooit uitgesproken heeft naar to. Hij vond het zelf nl. geen enkel probleem een vrouw te trouwen en haar in onwetendheid te laten. Dan vaar ik toch liever op de woorden die hij heeft uitgesproken, dan de mogelijke kans dat hij daar anders in is gaan staan. Hij leeft nu nl. het leven dat hij toendertijd geschetst heeft. En naar ik aanneem ook onder de voorwaarden die hij geschetst heeft.

Nogmaals, het is een duivels dilemma. Maar hoezeer de man in kwestie voelt dat hij geen andere keuze heeft, objectief gezien klopt dat niet. De vrouw echter heeft geen keuze als niemand haar vertelt hoe het zit. Dat is objectief vast te stellen. Zij leeft een illusie die door haar man wordt voorgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je bedanken als je het mij zou vertellen, TO...
diyer schreef:
13-01-2021 13:07
Zeer waarschijnlijk wel. Hij ziet de man met wie hij een seksuele relatie had nog steeds en heeft verteld homo te zijn. Dan is 1 + 1 zeer waarschijnlijk 2. Want wat we hebben geleerd van het verleden: je geaardheid onderdrukken is zo goed als onmogelijk. Zelfs binnen kloosterordes hebben homoseksuele mannen (die niet a seksueel zijn) seks met elkaar, ook al hebben ze zich celibatair verklaard. En er bestaat ook zoiets als emotioneel vreemdgaan.
Dat weet je niet, dat kan jij onmogelijk zeker weten of zelfs maar aannemen aangezien jij die mensen niet kent.
To kon die man (nu geen vrienden meer mee, waarom zou dat zijn) maar kent hem nu niet en gebaseerd op oud/vroeger gedrag kan je echt niet zeggen dat hij nu vreemdgaat.
Niks geen duivels dilemma, To weet niks van zijn huidige leven en heeft er geen deel in. Ze moet gewoon dr mond houden en stoppen met stalken.
Ik vraag me vooral af wat to dr motief is om een geheim van jaren terug ineens te delen met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je het wel aan de vriendin van Tim wil vertellen en die van Bart nergens noemt, zegt genoeg over je motieven, TO.

Fijn mens ben je sowieso dat je overweegt iemand die heeft gezegd liever zelfmoord te plegen dan uit de kast te komen, alsnog uit die kast te duwen. Kan jou het schelen als ie zich van kant maakt, jullie zijn toch gewen vrienden meer.
Alle reacties Link kopieren
stellar schreef:
13-01-2021 13:29
Dat weet je niet, dat kan jij onmogelijk zeker weten of zelfs maar aannemen aangezien jij die mensen niet kent.
To kon die man (nu geen vrienden meer mee, waarom zou dat zijn) maar kent hem nu niet en gebaseerd op oud/vroeger gedrag kan je echt niet zeggen dat hij nu vreemdgaat.
Niks geen duivels dilemma, To weet niks van zijn huidige leven en heeft er geen deel in. Ze moet gewoon dr mond houden en stoppen met stalken.
Ik vraag me vooral af wat to dr motief is om een geheim van jaren terug ineens te delen met anderen.

Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Saivash schreef:
13-01-2021 13:20
Ik zou je bedanken als je het mij zou vertellen, TO...

Maar ik vraag me echt even af hè. Stel jij hebt een relatie. Met een man. Je bent helemaal gelukkig met hem. Een leuk seksleven, lieve man, lieve vader voor eventuele kinderen... Hij gaat niet vreemd, zorgt goed voor z'n gezin, je hebt het super leuk met hem....

Wat kan jou het dan precies schelen dat hij eigenlijk homoseksueel is? Als je het niet weet? Who cares?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijzonder dat je er zoveel tijd en energie in steekt. Je bent met Tim geen vrienden meer en met die vrouw ook niet.

Als je nu nog vrienden was met Tim, dan zou ik misschien nog een keertje zeggen als je met ze afsprak van, oh ik dacht dat Tim van mannen hield? Maar Tim is niet meer je vriend. En zij is nieuw.

Ik vraag mij af wat er is gebeurd tussen Tim en jou. Want als bij mij een vriendschap verwaterd, heb ik niet zo de behoefte om mij er in te gaan mengen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-01-2021 13:35
Maar ik vraag me echt even af hè. Stel jij hebt een relatie. Met een man. Je bent helemaal gelukkig met hem. Een leuk seksleven, lieve man, lieve vader voor eventuele kinderen... Hij gaat niet vreemd, zorgt goed voor z'n gezin, je hebt het super leuk met hem....

Wat kan jou het dan precies schelen dat hij eigenlijk homoseksueel is? Als je het niet weet? Who cares?
Niet om vervelend te doen maar een man die een relatie heeft met een vrouw, er even van uitgaand dat het een fijne relatie is met een goed seksleven, is niet homoseksueel maar biseksueel.
Ik ken een aantal homo’s die echt de prachtigste vrouwen om hun heen hebben als vrienden en er geen seks mee konden hebben zelfs als ze zouden willen, gewoon omdat ze er geen stijve van krijgen.
Dus zo homoseksueel zal die Tim dus ook niet zijn.
MarvelousMrsMaisel schreef:
13-01-2021 13:35
Maar ik vraag me echt even af hè. Stel jij hebt een relatie. Met een man. Je bent helemaal gelukkig met hem. Een leuk seksleven, lieve man, lieve vader voor eventuele kinderen... Hij gaat niet vreemd, zorgt goed voor z'n gezin, je hebt het super leuk met hem....

Wat kan jou het dan precies schelen dat hij eigenlijk homoseksueel is? Als je het niet weet? Who cares?
Dat zou ik heel graag willen weten, omdat ik van mening ben dat je je geaardheid (en bijbehorende verlangens) niet voor eeuwig kunt onderdrukken. Dat is niet alleen naar voor de persoon zelf, ook voor diens partner.

Net als dat ik geen relatie wil met een man die de voorkeur geeft aan sm of een pedofiel. Ook al onderdrukken ze hun gevoelens en denk je nog zo gelukkig te zijn.
stellar schreef:
13-01-2021 13:53

Ik ken een aantal homo’s die echt de prachtigste vrouwen om hun heen hebben als vrienden en er geen seks mee konden hebben zelfs als ze zouden willen, gewoon omdat ze er geen stijve van krijgen.
Dus zo homoseksueel zal die Tim dus ook niet zijn.
Dat is geen feit hoor. Zal best kloppen voor jouw vrienden, terwijl er misschien anderen zijn die hun fantasie goed kunnen gebruiken en zo wel opgewonden raken. Dus niet van de persoon, maar van het beeld in hun hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
13-01-2021 13:58
Dat is geen feit hoor. Zal best kloppen voor jouw vrienden, terwijl er misschien anderen zijn die hun fantasie goed kunnen gebruiken en zo wel opgewonden raken. Dus niet van de persoon, maar van het beeld in hun hoofd.
Mijn vader is behoorlijk homo. Toch heeft hij ooit voor elkaar gekregen twee kinderen te verwekken. Hoe dat precies heeft gewerkt in zijn hoofd wil ik liever niet weten ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Tiana_76 schreef:
13-01-2021 13:58
Dat is geen feit hoor. Zal best kloppen voor jouw vrienden, terwijl er misschien anderen zijn die hun fantasie goed kunnen gebruiken en zo wel opgewonden raken. Dus niet van de persoon, maar van het beeld in hun hoofd.
Ik zeg ook niet dat het een feit is.
De ene is de andere niet en er zijn nou eenmaal gradaties in hoe iemand zijn/haar seksualiteit beleeft.
Alle reacties Link kopieren
Veel heteroseksueel georiënteerde mannen zijn prima in staat tot seks met een andere man (of jongen) wanneer er lang genoeg geen vrouw beschikbaar is, dus dat zal andersom ook wel zo zijn. Seksualiteit blijkt juist vrij fluïde als er nood aan is.
stellar schreef:
13-01-2021 13:53
Niet om vervelend te doen maar een man die een relatie heeft met een vrouw, er even van uitgaand dat het een fijne relatie is met een goed seksleven, is niet homoseksueel maar biseksueel.
Ik ken een aantal homo’s die echt de prachtigste vrouwen om hun heen hebben als vrienden en er geen seks mee konden hebben zelfs als ze zouden willen, gewoon omdat ze er geen stijve van krijgen.
Dus zo homoseksueel zal die Tim dus ook niet zijn.
Kan, maar hoeft niet. Als de lampen uit zijn en je ligt onder de dekens met je ogen dicht heeeel hard proberen voor te stellen dat die handen die je voelt van je andere schatje zijn, kan je een aardig eind komen. Dan kun je met dichtgeknepen ogen en een goede fantasie best presteren. Ik kan me dan ook niet echt voorstellen dat de seks in hun relatie wild en spannend is. Maar er zijn genoeg vrouwen (en mannen) die daar ook niet van houden. Zeker als je zelf ook streng gelovig bent en nooit hebt geleerd dat seks -naast praktisch nut- ook zeer plezierig kan zijn. Je wil de mannen en vrouwen niet de kost hoeven geven die geen flauw benul hebben van seksualiteit in al z'n facetten.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 14:34
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-01-2021 14:06
Veel heteroseksueel georiënteerde mannen zijn prima in staat tot seks met een andere man (of jongen) wanneer er lang genoeg geen vrouw beschikbaar is, dus dat zal andersom ook wel zo zijn. Seksualiteit blijkt juist vrij fluïde als er nood aan is.
Inderdaad en experimenteren in je jeugd, is geen enkele voorspeller voor je toekomst
Alle reacties Link kopieren
Je zegt: je krijgt er nogal een naar gevoel bij. Omdat als jouw vriend homo is en iemand anders weet dat, zou je het willen weten.

Dat is jouw realiteit, het heeft geen zin om die op anderen te projecteren. Ik ben ook zo'n facebook detective (wie niet) maar als ik alle info die ik over mensen - of mijn eigen exen - weet zou gaan vertellen aan hun nieuwe partners, wat levert dat dan op?

En waar trek je de grens? Geaardheid wel vertellen, drugsgebruik niet, diefstal, strafblad, verslaving ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er sowieso vaak een raar/naar gevoel bij als ik op social media kijk naar mensen die ik ken (van vroeger). Soms lees je over allerlei problemen, ziektes, overlijden, mensen die in een schijnwerkelijkheid lijken te leven, exen die niets veranderd lijken te zijn, of juist 180 graden veranderd lijken te zijn.

Daarom kijk ik er nu zelden nog op. Je gaat er dan toch over nadenken en dat creëert dit soort gevoelens waar je feitelijk helemaal niets mee kan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven