Moet ik vertellen dat haar vriend homo is?

13-01-2021 10:44 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie jaar geleden was ik hechte vrienden met een man, laten we hem Tim noemen.

Tim is homo en durfde dit aan niemand te zeggen alleen aan mij. Hij schaamt zich heel erg want zijn familie is gelovig enz. Hij zegt ik spring liever voor de trein dan dat ik uit de kast kom. Ook zei hij dat hij gewoon later met een vrouw wilde trouwen ookal valt hij er niet op. Ik zei hem dat je die vrouw dan bedonderd maar zo zag hij het niet.

Tim had een "vriend" die ook zogenaamd hetero is, laten we hem Bart noemen. Tim en Bart hadden stiekem seks met elkaar. Vaak. Langdurig. Voor de buitenwereld waren het "gewoon" maatjes.

Ons contact verwaterde. Nu kwam ik hem laatst tegen en hij heeft een vriendin. Bart heeft ook een vriendin. Ik ging ze facebooken en ze zijn nog steeds mega close, je ziet ze overal samen op foto's etc ..

Ik krijg er nogal een naar gevoel bij. Als mijn vriend homo is en iemand anders weet dat, zou ik het ook graag willen weten. Moet ik het aan Tims vriendin zeggen ? Ze zal niet de eerste vrouw zijn die jarenlang gebruikt wordt als dekmantel.
Alle reacties Link kopieren
Zoiets zou ik wel onopvallend noemen ja. Hee ik dacht toch dat Tim gay was?!

Vreemdgaan dan weer niet. :proud:

Edit: als hij het alleen aan mij in vertrouwen had verteld zou ik het niet doorvertellen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
13-01-2021 13:00
Seksualiteit is tegenwoordig ook niet meer zo in hokjes als pak hem beet 30 jaar terug. Wat maakt dat TO haar hokjes aan anderen mag opdringen met als doel om die relaties te verzieken?
Precies.
Weet jij veel wat voor deal het is.
mensen zitten tussen 'ik kan niet eens zijn met een man die zijn eigen piemel vasthoudt bij het plassen want allergisch voor gay in mijn bed' tot 'joepie wie weet mag ik wel eens kijken' en dat is niet aan to maar tussen hen.
Alle reacties Link kopieren
It's none of your business, so stay out of it.

Ik ken persoonlijk een stel van intussen begin zestig. Bijna 40 jaar terug zijn ze getrouwd, in een tijd waarin homo of lesbisch zijn nog iets minder geaccepteerd was, zeker in sommige delen van Nederland. Ze hadden beiden wel wat gescharreld met iemand van het eigen geslacht, maar daadwerkelijk een stap zetten was nog een brug te ver.

En dus trouwden ze. Ze kregen kinderen, gingen met het gezin op vakantie en hadden een rijk en gelukkig leven.

Toen de kinderen eenmaal uit huis gingen, scheidden ze. Hij ontmoette een vriend en ging samenwonen, zij ontmoette een vriendin en ging samenwonen. Ze gaan nog steeds met het gezin, de nieuwe partners en de kleinkinderen op vakantie en ze hebben nog steeds een rijk en gelukkig leven.
FitsSprits schreef:
13-01-2021 20:26
It's none of your business, so stay out of it.

Ik ken persoonlijk een stel van intussen begin zestig. Bijna 40 jaar terug zijn ze getrouwd, in een tijd waarin homo of lesbisch zijn nog iets minder geaccepteerd was, zeker in sommige delen van Nederland. Ze hadden beiden wel wat gescharreld met iemand van het eigen geslacht, maar daadwerkelijk een stap zetten was nog een brug te ver.

En dus trouwden ze. Ze kregen kinderen, gingen met het gezin op vakantie en hadden een rijk en gelukkig leven.

Toen de kinderen eenmaal uit huis gingen, scheidden ze. Hij ontmoette een vriend en ging samenwonen, zij ontmoette een vriendin en ging samenwonen. Ze gaan nog steeds met het gezin, de nieuwe partners en de kleinkinderen op vakantie en ze hebben nog steeds een rijk en gelukkig leven.
Ergo: beiden op de hoogte en oké ermee.
Dat is natuurlijk hartstikke fijn voor dit stel. Omdat ze beiden de keuze hadden. Ze hebben beiden gekozen voor dat leven, met de wetenschap hoe de ander erin staat.

Vind ik toch een groot verschil met iemand die hier mogelijk helemaal van niks weet met nogmaals de eigen woorden van 'Tim'
Ook zei hij dat hij gewoon later met een vrouw wilde trouwen ookal valt hij er niet op. Ik zei hem dat je die vrouw dan bedonderd maar zo zag hij het niet.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-01-2021 12:25
Sterker nog; misschien wil hij juist wel een traditioneel gezinsleven en maakt hij daarom deze keuze.
Dat deed een familielid van mij. Altijd vriendjes, maar uiteindelijk wilde hij toch heel graag een gezinsleven en kinderen. Dat was verder geen geheim overigens.
Hoe kom je erop! Belachelijk idee.

Misschien is hij wel bi en gestopt met batsen met Bart en dus gewoon monogaam. Laat die mensen es even gauw met rust zeg.
Adelaide schreef:
13-01-2021 12:16
:sick:
:yawnee: Ik vind het dan weer ongelooflijk ziek dat een man met mannen neukt en daar niet open over is ten opzichte van zijn eigen partner. Walgelijk zelfs.

Heel leuk dat velen hier er voor het gemak maar vanuit gaan dat hij daar “afspraken” over heeft gemaakt met zijn vriendin. Maar ik denk dat die kans klein is.

De redenen dat ik het inderdaad niet aan zijn vriendin zou vertellen is omdat ik haar niet ken, hem niet meer spreek, maar vooral omdat ik nooit op die manier iemands vertrouwen zou schaden.

Maar grote kans dat hij er geen enkel probleem mee heeft om het vertrouwen van zijn vriendin te schaden. Zolang hij maar kan doen wat hij wil. Als ik nog contact met hem zou hebben, zou ik hem zeggen wat ik ervan denk en het contact per direct verbreken.
Lotus90 schreef:
14-01-2021 08:59
:yawnee: Ik vind het dan weer ongelooflijk ziek dat een man met mannen neukt en daar niet open over is ten opzichte van zijn eigen partner. Walgelijk zelfs.

Heel leuk dat velen hier er voor het gemak maar vanuit gaan dat hij daar “afspraken” over heeft gemaakt met zijn vriendin. Maar ik denk dat die kans klein is.

De redenen dat ik het inderdaad niet aan zijn vriendin zou vertellen is omdat ik haar niet ken, hem niet meer spreek, maar vooral omdat ik nooit op die manier iemands vertrouwen zou schaden.

Maar grote kans dat hij er geen enkel probleem mee heeft om het vertrouwen van zijn vriendin te schaden. Zolang hij maar kan doen wat hij wil. Als ik nog contact met hem zou hebben, zou ik hem zeggen wat ik ervan denk en het contact per direct verbreken.
Nogmaals: To weet helemaal niet of er nu nog geneukt wordt met andere mannen.
Dat weet ze niet want ze heeft geen contact met die man. Alles wat ze op dit moment denkt te weten haalt ze van Facebook.
Ziek vooral dat mensen daar gewoon maar vanuit gaan en dan zulke emoticons plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Vind ik het verwerpelijk als een homoseksuele man een relatie aangaat met een heteroseksuele vrouw, zonder haar op de hoogte te stellen van zijn geaardheid? Absoluut!
Vind ik dat een buitenstaander zich daar tegenaan te bemoeien heeft? Nee!

Als Cimojo en Tim nog steeds bevriend zouden zijn, zou ze er goed aan gedaan hebben hem erop aan te spreken. Dat is niet het geval. Kortom: ze heeft geen rol in deze situatie.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
14-01-2021 08:59
:yawnee: Ik vind het dan weer ongelooflijk ziek dat een man met mannen neukt en daar niet open over is ten opzichte van zijn eigen partner. Walgelijk zelfs.
walgelijk, dat mensen aannames doen
Lotus90 schreef:
14-01-2021 08:59
:yawnee: Ik vind het dan weer ongelooflijk ziek dat een man met mannen neukt en daar niet open over is ten opzichte van zijn eigen partner. Walgelijk zelfs.

Heel leuk dat velen hier er voor het gemak maar vanuit gaan dat hij daar “afspraken” over heeft gemaakt met zijn vriendin. Maar ik denk dat die kans klein is.

De redenen dat ik het inderdaad niet aan zijn vriendin zou vertellen is omdat ik haar niet ken, hem niet meer spreek, maar vooral omdat ik nooit op die manier iemands vertrouwen zou schaden.

Maar grote kans dat hij er geen enkel probleem mee heeft om het vertrouwen van zijn vriendin te schaden. Zolang hij maar kan doen wat hij wil. Als ik nog contact met hem zou hebben, zou ik hem zeggen wat ik ervan denk en het contact per direct verbreken.
Wat een nare reactie. Ken jij die man en ben je op de hoogte van de afspraken binnen zijn relatie ? Of ga jij er voor het gemak maar van uit dat hij géén afspraken gemaakt heeft ?
Alle reacties Link kopieren
TO, als je dit doet, niet verbaasd opkijken als dingen die jij in vertrouwen hebt verteld ook tegen je gebruikt gaan worden door hem.

Ook apart dat je nog zo bezig bent met iemand waarmee het contact verwaterd is.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
14-01-2021 09:20
Vind ik het verwerpelijk als een homoseksuele man een relatie aangaat met een heteroseksuele vrouw, zonder haar op de hoogte te stellen van zijn geaardheid? Absoluut!
Vind ik dat een buitenstaander zich daar tegenaan te bemoeien heeft? Nee!

Als Cimojo en Tim nog steeds bevriend zouden zijn, zou ze er goed aan gedaan hebben hem erop aan te spreken. Dat is niet het geval. Kortom: ze heeft geen rol in deze situatie.

Eens.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Duchesnea schreef:
14-01-2021 10:21
Wat een nare reactie. Ken jij die man en ben je op de hoogte van de afspraken binnen zijn relatie ? Of ga jij er voor het gemak maar van uit dat hij géén afspraken gemaakt heeft ?
Na het lezen van de OP lijkt het mij vrij voor de hand liggend dat (en waarom) deze man zijn partner niet gaat informeren over zijn geaardheid. Maar goed, ik hoop natuurlijk op het beste. Voor zijn partner.
Misschien heeft ie zich bedacht bij deze vrouw en is hij toch meer bi dan ho. Ga je iemands vriendin ook stiekem laten weten met wie haar vriend vroeger allemaal het bed heeft gedeeld?
Ik zou het hooguit laten bij wat toespelingen over typisch gedrag als je dan toch wat hints wil achterlaten.
Alle reacties Link kopieren
Super raar om je daar mee te gaan bemoeien. Je gaat niet meer met hem om en je kent haar niet. Misschien doen ze het wel met zijn 4en! Weet jij veel. Je weet niet of hij nog seks heeft met die gast ook. Laat ze met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven