Geen soulmate

13-01-2021 19:30 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen
Misschien ga ik weer klinken als een hopeloos iemand. Maar ik voel me ook echt zo. Ik denk niet dat er een soulmate is voor mij.
Dus een partner waarmee ik lief en leed wil delen, samen zijn, later trouwen en kinderen en oud ermee worden. Afgelopen jaar ben 4 keer afgewezen. En eigenlijk maar 1 date gehad. En geen enkele keer gekust. Het is januari, ik had gehoopt dat ik misschien eindelijk iemand zou ontmoeten. Nope. Leuke gast? Heeft al een vriendin. Knappe vrijgezelle gast via tinder. Reageert na 2 berichten niet meer op de mijne. Knappe vrijgezelle gast die wel reageert op mijn berichten. Gesprek is nog saaier dan kijken naar hoe gras groeit. En in het echte leven zie ik niemand passeren. Ik ben bijna 22 en ben het eigenlijk beu. Zeker op sociale media zie ik mijn leeftijdsgenoten keer op keer foto's posten van hun vriend en hoeveel ze van mekaar houden. Of daarbuiten moet ik aanhoren hoe leuk ze wel niet hebben gebeld met hun scharrel. Dat terwijl ik even vrijgezel en ervaren ben als toen ik 16 was en dacht dat als je seks hebt in een bad, je nooit uit elkaar zal geraken (oke buiten dat ik 1 keer wel het geluk heb gehad en getongzoend en gerommeld had met iemand en dat was al meer dan 1 jaar geleden). LIgt het nu echt aan corona of ben ik gewoon zo zielig?

Dank je om het te lezen
bibe10 wijzigde dit bericht op 13-01-2021 19:47
0.04% gewijzigd
Bibe10 schreef:
13-01-2021 19:49
Ik vind het juist niet relaxt. Ik zou heel graag trouwen en jong moeder willen worden, voor mijn dertigste. En jij hebt tenminste iets gehad, ik heb nog nooit een vriendje gehad. Zelfs niet voor 1 dag.
Joh: no stress. Het komt wel. En zorg dat je vooral zo leuk bent met jezelf dat het ook niet ERG is als hij er nog niet is. Dat is voor jezelf het fijnste, maar je wordt er ook een leuke partner van.

Ik had het heus ook wel een beetje hoor; ik was een enorme laatbloeier. Was niemand tegengekomen die me leuk leek en waar ik me bij op mijn gemak voelde.

Ik kan me nog herinneren dat een klasgenootje dat daar zelf blijkbaar ook heel erg mee zat, in een discussie in de klas ineens (volkomen misplaatst, want het had niet met de discussie te maken) door de groep riep: "Blijmetmij is nog MAAGD". Nou was ik zelf niet zo gefrustreerd maar je voelt je natuurlijk enorm in je hemd gezet.

En wat gebeurde er? Ik ging op een studiereis, en trof daar een avondstudent met wie het enorm klikte. Ik had een relatie toen ik terug kwam: toen was ik 21. En nog bizarder: 3 jaar later vroeg ik mijn eerste vriendje ten huwelijk en een jaar later was ik als een van de eersten getrouwd (nu al weer 20 jaar geleden).

Als je dit heel letterlijk met jezelf gaat vergelijken, dan kan je nog klagen dat jij al geen 21 meer bent en dat er met Corona niemand op studiereis gaat.

Maar het gaat er om dat je gewoon niet weet hoe dingen gaan lopen. Omdat je dat niet weet, betekent het niet dat het nooit gebeurt.

Ik las laatst een artikel over iemand die reflecteerde op heftige gebeurtenissen in je leven: iedereen komt aan de beurt, daar kan je van op aan. Maar ga er niet op zitten wachten; maak er ondertussen wat van.

Dat geldt eigenlijk ook voor een relatie. Ga er niet op zitten wachten, want het komt wel, maar je kan er niet op vooruitlopen. En dan nog: de partner kan perfect zijn, maar kanker krijgen en dood gaan. Dan moet je er weer het beste van maken met jezelf. Ga daar vast op oefenen. Het komt altijd van pas.
Mumper schreef:
13-01-2021 22:45
Nou valt er inene van alles op z'n plaats! Hij liep me gisteren ook al te stonewallen. Ik ga nu de grey rock methode op hem toepassen.

Gelukzak. Mijn hamster heeft me ge-ghost. We waren 4 jaar samen. Het ene moment zat ie nog in z'n kooi, het andere moment laat ie zich niet meer zien of horen.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
13-01-2021 22:44
Voor hem of voor mij? Of samen?
Samen natuurlijk.
JE BENT 22! Ik kwam 'hem' pas op mijn 31e tegen.
Je openingspost leest alsof je een alleenstaande moeder bent van een jaar of veertig; maar je bent verdorie een vrijgezelle vrouw van 22.
Amuseer je een beetje ipv te focussen op een vaste partner.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:46
je zegt
Ik denk niet dat er geen soulmate is voor mij.
Of je blijft gewoon een half topic doordrammen over een taalfoutje.

Vermoeiend.
Geloven in het lot is het makkelijkste wat er is, kun je lekker passief doorleven want je krijgt iets of je krijgt het niet. In het leven krijg je helemaal niks als je er zo in staat.

Ik kan je wel vertellen wat mensen aantrekkelijk vinden, positiviteit en blij zijn met wie je bent. Onaantrekkelijk zijn de mensen die eeuwig lopen te zaniken over wat anderen wel hebben en zij niet, negativiteit, jaloezie en een zeurstem.

Je bent 22 jaar en als je goal is om voor je 30ste kinderen te hebben dan kan je dus nog rustig achterover leunen en te genieten van je leven.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
14-01-2021 09:29
Of je blijft gewoon een half topic doordrammen over een taalfoutje.

Vermoeiend.
Als autist vind ik dat we het recht hebben om over taalfoutjes door te drammen!
(bij mij is ooit zo'n diagnose gesteld).
Bibe had de grap / taalfout niet door. Het is niet verkeerd om de grap dan uit te leggen.

Tussen haakjes Bibe, trek je niets aan van de grappen over hamsters.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Bibe10 schreef:
13-01-2021 19:44
Ja, ik ben iemand die gelooft in het lot. En dat als je iets heel graag wilt dat je dat krijgt als je dat ook daadwerkelijk verdient. Ik vind mezelf geen slecht mens en hij is nog steeds niet gekomen dus...
Wat je eigenlijk zegt, als je het verdient, hoef je er niets voor te doen, dan krijg je het gewoon. Wat een flauwekul. Alles wat de moeite waard is kost tijd en inspanning. Een leuke baan, financieel onafhankelijk zijn, een vriendengroep hebben, een leuke man tegen komen. Kost allemaal tijd en inspanning. Die vind je echt niet zomaar.
Bibe10 schreef:
13-01-2021 20:24
Ik snap gewoon niet waarom ik, die niet echt iets slechts heeft gedaan in mijn leven, niet dezelfde kansen krijg als de anderen. Ben ik dan zo stom?
Slachtofferrol much? Wat doe je dan wel? Als je zo gelooft in het lot/karma, wat doe je dan om dit positief te beinvloeden. Want volgens die beredenering: slecht persoon -> slechte partner/relatie, goed persoon -> goede partner/relatie. Waarschijnlijk ben jij dan nog gewoon neutraal: neutraal persoon -> geen partner/relatie. Dus tijd om aan de slag te gaan en goed karma te kweken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
14-01-2021 09:29
Of je blijft gewoon een half topic doordrammen over een taalfoutje.

Vermoeiend.
?

who rattled your cage
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-01-2021 10:11
?

who rattled your cage
Die hamster toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bibe10 schreef:
13-01-2021 19:44
Ja, ik ben iemand die gelooft in het lot. En dat als je iets heel graag wilt dat je dat krijgt als je dat ook daadwerkelijk verdient. Ik vind mezelf geen slecht mens en hij is nog steeds niet gekomen dus...
Het zou natuurlijk fijn zijn als de wereld zo rechtvaardig was.
Dan zouden kleine kinderen nooit kanker krijgen,en zouden er in de tweede wereldoorlog niet zo veel mensen een bom op hun hoofd gekregen hebben.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
14-01-2021 13:13
Het zou natuurlijk fijn zijn als de wereld zo rechtvaardig was.
Dan zouden kleine kinderen nooit kanker krijgen,en zouden er in de tweede wereldoorlog niet zo veel mensen een bom op hun hoofd gekregen hebben.
Of misschien was dat hun lot, want TO gelooft in het lot. :facepalm:
Als je echt in het lot gelooft, dan zul je de situatie gewoon moeten aanvaarden zoals het is. Als jouw lot anders zou moeten zijn, dan verandert dat vanzelf.
dianaf wijzigde dit bericht op 14-01-2021 13:32
1.18% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bibe10 schreef:
13-01-2021 19:44
Ja, ik ben iemand die gelooft in het lot. En dat als je iets heel graag wilt dat je dat krijgt als je dat ook daadwerkelijk verdient. Ik vind mezelf geen slecht mens en hij is nog steeds niet gekomen dus...
Dat is wel een recept om jezelf diep ongelukkig te maken. Want als het niet gaat zoals je wil is dat dan je eigen schuld?

Dat is onzin. Het leven is niet maakbaar, geluk kun je niet “afdwingen” ookal gedraag je je nog zo goed

Ik heb mijn partner pas ontmoet na mijn 30e. Voor wat t waard is
En nu heb ik een ring om mijn vinger
Bibe10 schreef:
13-01-2021 20:24
Ik snap gewoon niet waarom ik, die niet echt iets slechts heeft gedaan in mijn leven, niet dezelfde kansen krijg als de anderen.
Het ligt er misschien ook aan wat jij verstaat onder "niet echt iets slechts". Denkt jouw Lot daar ook zo over?
En verricht je wel genoeg goede daden?

Als dat allemaal wel snor zit dan zou ik gewoon een beetje gaan daten als je er zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
13-01-2021 23:37
JE BENT 22! Ik kwam 'hem' pas op mijn 31e tegen.
Maar heb je tot je 31e helemaal geen relatie gehad? Dat maakt naar mijn idee in de perceptie van kans een groot verschil.

Ik kwam haar op mijn 29e tegen maar was in tussenliggende jaren best wanhopig. Het was toen heel moeilijk voor te stellen dat het goedkomt. Achteraf kan ik zeggen dat het niet "vanzelf" ging maar voor haar wel dus die conclusie is weinig waard. Kansen vergroten heeft wel nut denk ik maar het blijft lastig omdat er geen 1:1 verband is behalve bij Internet daten?
wat schrijf je leuk!

Verder heb ik geen tips, want je bent 22 en jong en dus sowieso prachtig. En het leven ligt aan je voeten, en die liefde komt wel. Aldus deze oude wijze grijze vrouw.

Tot die tijd lekker films kijken en boeken lezen en genieten van fictieve romantiek.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
14-01-2021 13:39
Maar heb je tot je 31e helemaal geen relatie gehad? Dat maakt naar mijn idee in de perceptie van kans een groot verschil.

Ik kwam haar op mijn 29e tegen maar was in tussenliggende jaren best wanhopig. Het was toen heel moeilijk voor te stellen dat het goedkomt. Achteraf kan ik zeggen dat het niet "vanzelf" ging maar voor haar wel dus die conclusie is weinig waard. Kansen vergroten heeft wel nut denk ik maar het blijft lastig omdat er geen 1:1 verband is behalve bij Internet daten?
Ik kwam rond dezelfde leeftijd als jij iemand tegen, daarvoor geen relatie gehad. Geen moment wanhopige geweest, want het leven was zonder ook erg leuk.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
-Lucille- schreef:
14-01-2021 13:40
Verder heb ik geen tips, want je bent 22 en jong en dus sowieso prachtig.
Ja dus opschieten TO! Het wordt alleen maar erger
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-01-2021 10:03
Wat je eigenlijk zegt, als je het verdient, hoef je er niets voor te doen, dan krijg je het gewoon. Wat een flauwekul. Alles wat de moeite waard is kost tijd en inspanning. Een leuke baan, financieel onafhankelijk zijn, een vriendengroep hebben, een leuke man tegen komen. Kost allemaal tijd en inspanning. Die vind je echt niet zomaar.
Iedereen roept toch altijd dat je niet moet zoeken, dat het vanzelf komt? Ik ben het met bovenstaande eens.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-01-2021 13:47
Ik kwam rond dezelfde leeftijd als jij iemand tegen, daarvoor geen relatie gehad. Geen moment wanhopige geweest, want het leven was zonder ook erg leuk.
Mijn leven was ook leuk en achteraf had ik die single jaren ook niet willen missen. Maar wat maakt dan dat jij er niet mee bezig was, wel vertrouwen had? Ik vond het gewoon moeilijk, te weinig zelfvertrouwen als potentiële partner. TO noemt ook afwijzingen, daarvan zegt iedereen daar moet je doorheen maar het maakt wel uit hoe je dat doet denk ik.

Ik had overigens, zoals TO, helemaal geen last van vergelijken want alleen vrijgezelle vrienden, daardoor leek het ook héél ver weg. Eén van hen is dat inmiddels decennia hoewel hij wel iets had gewild. Er is een samenhang met autisme maar dat is moeilijk te plaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven