Vriend in het verleden agressief tegen ex.

14-01-2021 15:44 263 berichten
Ik ben bijna 2 jaar samen met mijn vriend, al wonen we niet samen. Eergister hadden we ruzie. We hebben 3 keer eerder ruzie gehad wat weinig voorstelde. Maar eergister hadden we dus ruzie... hij was boos naar de keuken gelopen om vervolgens nog bozer te worden omdat ik de gangdeur niet had dichtgedaan. Hij sloeg de deur zo hard dicht dat de hond heel erg schrok en het drinken van de salontafel sloeg. Ik schrok redelijk van de deur, maar liet me verder niet opjutten. Als hij zo wilde doen, prima. Ik riep nog naar de keuken ‘’pak snel een doekje’’ terwijl ik de hond vasthield. Vervolgens kwam die nog bozer uit de keuken waarna ik het doekje tegen mijn hoofd gegooid kreeg. Hij kwam tegen mijn hoofd omdat ik eerlijk gezegd niet had verwacht dat hij het zou gaan gooien. Vervolgens heb ik de tafel schoongemaakt en toen die door bleef gaan met boos doen aangegeven dat die gewoon even normaal moet doen. Hij deed zo raar met die deur dus het was zijn eigen schuld. Had hij maar normaal moeten doen. Ik maakte de tafel naar zijn zin niet goed schoon waarna hij het doekje uit mijn handen trok, de hond een veeg uit de pan kreeg en hij mij opeens hardhandig aan de kant trok. Toen ben ik naar huis gegaan.

Gister hebben we het uitgepraat. Ik ben niet iemand die lang boos is dus voor mij was het eigenlijk al wel klaar. Wel aangegeven dat ik was geschrokken van zijn gedrag. Vooral omdat hij normaal altijd erg rustig is. Hij gaf aan dat het nogal stressvol is op het werk (hij heeft ook een pittige baan) en daarmee was het voor mij wel uitgepraat.

Als kind is mijn arm een keer gebroken door een ex van mijn moeder. Die was zo boos op me dat hij me aan mijn arm naar beneden had genomen om me daarna onder de koude douche te zetten. De angst daarna vond ik eigenlijk nog erger. Dat als ik iets verkeerd had gedaan hij me pijn zou doen. Ik ben dus echt allergisch voor agressieve mensen. In het begin van de relatie heeft hij verteld dat hij iemand ooit één keer een klap heeft gegeven. Was meer iets van toen hij jonger was als gasten onder elkaar tijdens het uitgaan wat verder weinig voorstelde. Hij is verder altijd heel rustig en vind het niet nodig om geweld te gebruiken. Je hebt immers een mond gekregen. Iets waar ik me helemaal in kan vinden.

Gisteravond stond hij opeens voor mijn neus om het goed te maken. Ik gaf aan dat het al goed was. Hij voelde zich nog erg schuldig over zijn gedrag dus wilde me graag verassen. Later zei hij opeens tussen neus en lippen door dat het met mij toch wel makkelijker was. Bij zijn ex heeft hij nog weken zijn best moeten doen. Toen vertelde hij dat ze in het begin van de relatie een keer aan het klussen waren, hij zo geïrriteerd raakte van het trappetje afstapte en haar een kopstoot heeft gegeven. Ik was echt uit het veld geslagen... ik tegen hem.. een kopstoot ?! Hij vond het wel meevallen. Het was 1 keer voorgekomen en daarna nooit meer. Dus ik zei nog van ‘Nou dat snap ik, die dacht daarna wel 2 keer na voordat ze wat zei’.

Ik vind dit een ontzettende afknapper. We zijn al een tijd samen waardoor ik weet hoe leuk en lief hij is. Als ik dit na een week had geweten had het meteen klaar geweest. Ik wil niet iemand zijn die bij de eerstvolgende keer denkt ’laat ik mijn mond maar houden voordat hij boos wordt.’ Zijn er mensen die een keer gigantisch uit hun slof zijn geschoten en het daarna nooit meer hebben gedaan ?
Zit hij nou een kopstoot kleiner te maken dan het is? Wel meevallen? Sorry, voor mij is het makkelijk praten, maar hier zou ik klaar mee zijn.
Neen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zijn actie/reactie erg overtrokken. Stress op zijn werk: vervelend, maar dan gaat hij maar een stuk (hard)lopen of tegen een boksbal aanslaan om dat kwijt te raken.
Dat hoeft hij niet op jou of de hond af te reageren.
Of hij gaat maar een cursus zelfbeheersing doen ofzo.

Ik zou hem aangeven dat je dit eenmalig hebt ‘gepikt’ maar dat het niet nog een keer moet/mag voorkomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen, die gast spoort niet. En mensen veranderen niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je meer dingen gemerkt? Heeft hij een kort lontje in het verkeer bijvoorbeeld?

Hopen dat het eenmalig was, maar daar geloof ik niet zo in, ook omdat het voor hem niet eenmalig is. Hij deed het vaker, alleen jij ziet het nu voor het eerst
Wees heel duidelijk voor jezelf, en ook naar hem, dit mag een incident zijn, maar de eerst volgende keer is het echt uit.

Vervelend voor je!
Alle reacties Link kopieren
-Bruun schreef:
14-01-2021 15:44
Zijn er mensen die een keer gigantisch uit hun slof zijn geschoten en het daarna nooit meer hebben gedaan ?
Ik ben niet lang genoeg gebleven om de tweede keer af te wachten...

Wat klote zeg, dat je na twee jaar met deze situatie geconfronteerd wordt. Dit is erg recent; jullie voorval was dinsdaag en dat van die kopstoot hoorde je gisteravond. Is het een idee om even een paar dagen afstand te nemen om er over na te denken? Even laten bezinken? Ik vind het nogal wat.
afknapper , alsnog
Alle reacties Link kopieren
Nu trekt hij je nog hardhandig aan de kant. Straks is het kopstoot of duwt hij je door een glazen deur, van de trap, vul verder in. Dit is zo'n inmense rode vlag he.

Een geluk dat jullie niet samenwonen, hij heeft het in het verleden al een keer gedaan bij een ex, en nu ook gewelddadig bij jou. Wie zal de derde worden?

Maar he, het is jouw relatie.
Ik vind het zelf erg eng klinken, straks word jij zijn volgende slachtoffer. Een kopstoot is niet niks.
Zorg goed voor jezelf meis
Alle reacties Link kopieren
Twijfelde om het op te schrijven, maar doe het toch voor je.
Bij mijn ex wist ik van te voren dat het bij zijn ex niet altijd goed was gegaan in de zin van agressie.
Maargoed, hij was charmant, ik rustig, niet snel van slag en verliefd.
In het begin ging het ook goed, en toen langzaam maar zeker werd hij steeds feller, overtrokken reacties met altijd een goede aanleiding volgens hem, toen lag het opeens aan mij, hoe onredelijk ook. Later was hij niet alleen fel maar kwam er ook agressie, verbaal, naar spullen, hij ging steeds een stapje verder.
Uiteindelijk met 2 jonge kinderen volledig geïsoleerd en 24/7 op eieren gelopen tot ik gevlucht ben. Terug naar Nederland, want woonde in het buitenland.

Conclusie, stop ermee! Dit gaat niet beter worden. Dit is de verliefde fase met roze bril, bovendien kan je naar huis.
Lees anders het topic rode vlaggen in een relatie eens!
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn vriend mij hardhandig vast zou pakken uit boosheid zou ik niet oké vinden, maar ik zou niet meteen bang zijn dat het vaker gaat gebeuren en hij me gaat mishandelen (zeker als er in 2 jaar tijd nog nooit zoiets is voorgevallen). Ik zou wel duidelijk maken dat ik er niet van gediend ben en dit niet vaker hoeft te gebeuren.

Dat mijn vriend de hond zou slaan/ schoppen of dergelijke uit woede dán zou ik er wel meteen klaar mee zijn. Tegen mij mag je het proberen, ik verdedig me wel maar een dier kan dat niet.

Is hij normaal wel gewoon rustig als dingen niet gaan zoals hij wil? Of heeft hij vaker de neiging om overdreven boos te reageren en zich agressief te uiten (dan niet niet jou maar bijv gooien met spullen of slaan van zijn hond)?
Alle reacties Link kopieren
Dit soort dingen gaan van kwaad tot erger, ik zou maken dat ik wegkwam. Het begint met dat hij zijn stress op jou afreageert, en je eindigt met dat hij je een tik verkocht heeft en het jouw schuld is omdat je hem boos hebt gemaakt. Ook als het bij jullie niet escaleert, zou ik het sowieso een afknapper vinden dat hij zichzelf niet onder controle heeft, zijn vriendin en hond mishandelt en het vervolgens nog bagatelliseert ook. Wat voor vent ben je dan.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit is niet goed en dat weet je zelf ook. Ga op zoek naar iets beters en accepteer dit niet!
Alle reacties Link kopieren
Rode vlag.
lilalinda schreef:
14-01-2021 17:12
Heb je meer dingen gemerkt? Heeft hij een kort lontje in het verkeer bijvoorbeeld?

Hopen dat het eenmalig was, maar daar geloof ik niet zo in, ook omdat het voor hem niet eenmalig is. Hij deed het vaker, alleen jij ziet het nu voor het eerst
Wees heel duidelijk voor jezelf, en ook naar hem, dit mag een incident zijn, maar de eerst volgende keer is het echt uit.

Vervelend voor je!
Nee totaal niet, eerder juist het tegenovergestelde dat hij juist de confrontatie uit de weg gaat.
Alle reacties Link kopieren
Stress en een pittige baan hebben is geen reden om agressief te worden.
Wie geeft er nou een kopstoot? Dan ben je echt niet goed wijs hoor.
Volgens mij kun je beter nog allergischer zijn voor agressie dan je nu bent. Ik vind het nogal iets wat er gebeurt en hoe hij reageert. Wie zegt dat het maar één keer is gebeurd bij zijn ex? Buiten dat is een kopstoot ook nogal een middel om te gebruiken, daar kan je veel schade mee aanrichten. Het wordt ook niet gebruikt door mensen die nooit vechten of gevochten hebben. Stress op het werk is gewoon een excuus om zijn agressie probleem te verdoezelen, dit soort gedrag is altijd fout.

Je hebt een verleden met een gebroken arm en wil niet in angst zitten. Denk je dat dat gaat lukken met deze man?
Alle reacties Link kopieren
-Bruun schreef:
14-01-2021 17:26
Nee totaal niet, eerder juist het tegenovergestelde dat hij juist de confrontatie uit de weg gaat.
Dat kan ook aangeleerd gedrag zijn, omdat hij weet, dat hij geen maat kan houden
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet alleen agressief tegen zijn ex. Ook tegen jou en de hond.
Je hebt niet voor niets dit topic geopend. Je voelt zelf ook wel aan dat dit geen goede zet is.
Alle reacties Link kopieren
Waarom koos je voor deze topictitel?
Je probleem is dat agressief tegen jou was
-Bruun schreef:
14-01-2021 17:26
Nee totaal niet, eerder juist het tegenovergestelde dat hij juist de confrontatie uit de weg gaat.


Misschien ontwijkt hij wel confrontaties omdat hij weet hoe hij kan reageren. Als er dan iets van andere druk ontstaat, bijvoorbeeld door werk, is die beheersing weg.

Heb jij dat verhaal met je arm en die koude douche verteld? Dan is het helemaal schandalig als hij dit heeft gedaan, dat doe je nooit bij iemand van wie je houdt. Normale mensen niet tenminste.
Ik vrees dat hij nu helemaal weet dat hij van alles kan flikken omdat je een beetje te snel vergevend was. Hij denkt, zo dat was makkelijk.
Maar als iemand ook maar 1 sec gemeen doet tegen mijn hond is hij/zij meteen de deur uit.
Neem een time out en ga goed te rade bij jezelf of je wel zo'n figuur in je leven wil.
Dus hij blijft maar even een week of langer weg en gaat (waarschijnlijk) zitten mokken over wat voor onrecht hem wordt gedaan.

Oh weet je, vaak als je zelf slachtoffer bent van geweld door ouders dat je dan vaak ook zo'n partner uitkiest (onbewust).
In_Tenebris schreef:
14-01-2021 17:28
Volgens mij kun je beter nog allergischer zijn voor agressie dan je nu bent. Ik vind het nogal iets wat er gebeurt en hoe hij reageert. Wie zegt dat het maar één keer is gebeurd bij zijn ex? Buiten dat is een kopstoot ook nogal een middel om te gebruiken, daar kan je veel schade mee aanrichten. Het wordt ook niet gebruikt door mensen die nooit vechten of gevochten hebben. Stress op het werk is gewoon een excuus om zijn agressie probleem te verdoezelen, dit soort gedrag is altijd fout.

Je hebt een verleden met een gebroken arm en wil niet in angst zitten. Denk je dat dat gaat lukken met deze man?
Dat is dus ook een beetje mijn dilemma. Ik wil aan de ene kant niet bang moeten zijn om iets te zeggen en aan de andere kant wil ik hem niet op één fout veroordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven