Ik ga (toch) scheiden

19-01-2021 12:57 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik zijn bijna 20 jaar getrouwd, 2 pubers, koophuis, hebben jaar of 5 relatie problemen, heel veel ruzie met schreeuwen, gooien met spullen etc ,heel veel geprobeerd om het weer goed te krijgen, relatie therapie, time out,nog meer therapie , maar vervallen steeds in hetzelfde gedrag-;ruzie.)
Omdat her niet goed is voor onze kinderen om hier tussen te zitten, gisteren besloten om toch uit elkaar te gaan zodat we rust komt voor de kinderen.
hij kan ons koophuis overnemen, en ik moet wat anders zoeken.
Kinderen in principe ieder helft van de week, maar ze zijn oud genoeg om zelf van A naar B te fietsen, en hebben telefoon voor contact met andere ouder.
We zijn al 5 jaar bezig met wel/niet uit elkaar gaan, maar toch voel ik me ontzettend verdrietig dat het ons niet gelukt is .
Alle reacties Link kopieren
Ah wat verdrietig. Sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ga in mediation om alle afspraken goed vast te leggen en wees niet zo eigenwijs dat je denkt dat je wel samen afspraken kunt maken over scheiden. Haal er een onafhankelijke derde bij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat rot, maar met zoveel ruzie is het ook niet te doen. Sterkte ermee.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook verdrietig, hoewel het erop lijkt dat het uiteindelijk op de lange termijn beter is, doet dit heel veel pijn. Sterkte To!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat verdrietig! Wat gaat er steeds mis? Waarom maken jullie ruzie en kunnen jullie het niet goedmaken? Is er nog liefde?
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig, zeker voor de kinderen. Succes met het goed op poten zetten van de samenwerking na jullie relatie, dat is het allerbelangrijkst voor de kinderen en geeft jezelf ook rust.

Een derde kan soms inderdaad veel helpen, omdat je er soms samen gewoon niet uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk! Sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Dat is verdrietig vrouw.. maar zo te lezen een juiste keuze. :hug:

Laat afspraken vastleggen..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
19-01-2021 13:10
Wat verdrietig! Wat gaat er steeds mis? Waarom maken jullie ruzie en kunnen jullie het niet goedmaken? Is er nog liefde?
Oh tof. Online therapie want op het forum mag je alles zomaar roepen.

To, dat is toch logisch, dat het kut voelt.
Sterkte, het is niet niks.
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat je je verdrietig voelt. Stapje voor stapje dingen regelen. Gun jezelf het gemak van een mediator die met jullie meedenkt over invulling van het ouderschapsplan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Sandy.
Sterkte, dat is echt heel naar, zeker in deze tijd nog een extra belasting voor iedereen. En advies over een mediator lijkt me heel verstandig. Sterkte voor je hele gezin :rose:
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
19-01-2021 13:10
Wat verdrietig! Wat gaat er steeds mis? Waarom maken jullie ruzie en kunnen jullie het niet goedmaken? Is er nog liefde?

Heel verdrietig idd. Maar ook niet goed voor de kinderen zo.


Ben ook wel benieuwd of jullie nog wel van elkaar houden?
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Alle reacties Link kopieren
De liefde is ver op , elkaar de afgelopen jaren heel respectloos behandeld , in ruzies hele lelijke dingen geroepen , elkaars spullen kapot gegooid.
na elke ruzie as het weer paar weken/maanden rustig, maar het gebeurde uiteindelijk toch altijd weer.
Afgelopen x was net voor kerst, en was jongste getuige van ons wangedrag, dit willen we niet meer voor hun.
Ik ga (tijdelijk) iets huren totdat dingen geregeld zijn, samen in 1 huis lijkt ons niet verstandig .
Zijn jullie al in relatietherapie geweest?
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
19-01-2021 13:53
Zijn jullie al in relatietherapie geweest?
Moeilijk hè lezen? 🙄
Sterkte to!
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar verhaal voor jullie beiden en jullie kinderen. Goed dat jullie nu de knoop door hebben gehakt.

Ik ben het wel eens met het advies om een mediator in te schakelen. Ik denk dat jullie dan beter/langer goed on speaking terms kunnen blijven wat me in jullie relatie best nog een uitdaging lijkt.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
19-01-2021 13:45
De liefde is ver op , elkaar de afgelopen jaren heel respectloos behandeld , in ruzies hele lelijke dingen geroepen , elkaars spullen kapot gegooid.
na elke ruzie as het weer paar weken/maanden rustig, maar het gebeurde uiteindelijk toch altijd weer.
Afgelopen x was net voor kerst, en was jongste getuige van ons wangedrag, dit willen we niet meer voor hun.
Ik ga (tijdelijk) iets huren totdat dingen geregeld zijn, samen in 1 huis lijkt ons niet verstandig .
Wat ontzettend goed dat jullie zelf tot dit inzicht zijn gekomen en dat je eigenlijk in de verdrietige keuze ook je kinderen op nummer 1 zet en niet wil dat zij de dupe worden van de situatie. Dat kan niet iedereen!

Ik hoop vooral dat het straks beter gaat tussen jou en jou man. De scheiding, het verlies van je (t)huis en je man, de familie dynamiek is gewoon pijnlijk en dat je daar verdriet van hebt (al lijkt het rationeel beter) is niet meer dan logisch.

Hoop dat jullie er samen goed uitkomen en goede afspraken kunnen maken over de kinderen, verdeling, etc. Knuffel!
baggal wijzigde dit bericht op 19-01-2021 14:08
5.04% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
sandy1974 schreef:
19-01-2021 13:45
De liefde is ver op , elkaar de afgelopen jaren heel respectloos behandeld , in ruzies hele lelijke dingen geroepen , elkaars spullen kapot gegooid.
na elke ruzie as het weer paar weken/maanden rustig, maar het gebeurde uiteindelijk toch altijd weer.
Wat een nare situatie Sandy en het zal de afgelopen vijf jaar vast niet makkelijk geweest zijn als je elkaar zo triggert elke keer weer. Op een gegeven moment ben je er toch wel klaar mee met ruziemaken? Hoe kan dat zo lang hebben voortgeduurd?
Karma86 schreef:
19-01-2021 13:56
Moeilijk hè lezen? 🙄
Sterkte to!
O ja, ik lees het nu. Jammer als niks werkt.

Sterkte TO, moet een moeilijke beslissing zijn na 20 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig :hug:

Ik lig zelf ook in scheiding, het is niet alleen je relatie samen wat ophoudt, maar ook het leven wat je hebt, je gezin, huisje etc.

Moedig dat jullie na zoveel proberen nu voor rust kiezen, veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte ! Dit is idd geen fijne situatie, maar beter voor de kinderen om de ouders ieder langs hun kant gelukkig te zien, dan ongelukkig samen. Als kind uit een gebroken gezin, spreek ik uit ervaring. Wees respectvol, blijf respectvol en maak goede afspraken. De kinderen zijn de prioriteit en ook al is het nu moeilijk en ben je triest, ik denk dat je later heel blij zal zijn dat je zo sterk bent geweest om te stoppen met iets dat je niet gelukkig maakte. Ik wens je veel sterkte en wijsheid in de komende, moeilijke maanden !
Alle reacties Link kopieren
Hi TO, ik zit in een heel vergelijkbare situatie. het is een hele rare tijd voor dit soort life events. wil je even heel veel sterkte wensen. verdrietig he, dat je er ondanks allerlei pogingen niet samen uitkomt...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik lees je al jaren en dit had ik niet verwacht! Wat verdrietig, scheiden is kut.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven