Hoe en wanneer werd je ten huwelijk gevraagd

19-01-2021 17:31 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee leden!

Hoe en wanneer ben jij ten huwelijk gevraagd? Of heb jij zelf iemand gevraagd? En hoelang waren jullie al samen voordat de vraag werd gesteld.

Ik ben benieuwd naar alle lieve, romantische verhalen omtrent dit topic!

Ik zelf ben niet gevraagd hoor! Maar vindt het gewoon leuk om andermans verhalen hierover te lezen:)

Spread some love!
awesomesauce wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:24
10.17% gewijzigd
Ik heb mijn man gevraagd. Op een pleintje in Rome, bij een glas wijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat was hier zó NIET romantisch...
Hij kwam de kamer binnen en zei: wat vindt je van 11 november?
Ik zeg hoezo wat vind Ik?
Nou, om te trouwen die datum.
Uhm. Ja. Dat was het dan. ( op 11 november van dat jaar hadden we precies 10 jaar verkering)
Afijn.
Aan mijn verhaal heb je niks dus. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Op een vakantie in de Cariben heeft mijn man me ten huwelijk gevraagd tijdens een prachtige zonsondergang.
lientje69 schreef:
19-01-2021 17:40
Nou dat was hier zó NIET romantisch...
Hij kwam de kamer binnen en zei: wat vindt je van 11 november?
Ik zeg hoezo wat vind Ik?
Nou, om te trouwen die datum.
Uhm. Ja. Dat was het dan. ( op 11 november van dat jaar hadden we precies 10 jaar verkering)
Afijn.
Aan mijn verhaal heb je niks dus. :rofl:
Wel leuk!
Niet, het kwam zo ter sprake en toen zeiden we, laten we dit maar gaan doen. Binnen 2 maanden een feit.
Ik heb het meegedeeld :rofl:
Zullen we trouwen ja dat is goed . Dat was het . Krijg tegenwoordig het idee dat het meer om het aanzoek gaat dan waar het werkelijk om gaat . De verbintenis.
Op vakantie. Random in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
De eerste keer dat de hout-kachel eindelijk* brandde in ons nieuwe huis stond er iemand ineens met een giga tekst over zware houten deuren waar ie tijdens onze eerste date op was gebotst, vuur en ringen smeden in 't vuur :-).
En een verlovingsring.

En tegelijk had ie ook nog eens stiekem uitgebreid gekookt.


*Toen we in het huis trokken hebben we die kachel voor een appel en een ei overgenomen. Maar het ding was al jaren niet meer aangesloten - stond er meer voor de schoonheid en omdat ie in 't interieur paste - en die aansluiting heeft bij ons ook nog meer dan een half jaar geduurd.
Maar ik had wel een man die absoluut absoluut wou dat dat ding ooit ging branden.


Hij was blijkbaar al jaren op zoek naar "het ideale moment" en de trouw zelf heeft ook nog ruim 1.5 jaar geduurd.
Na 8 jaar samen en samen intussen een stel bakstenen gekocht had het nu ook weer niet zo'n gigantische haast :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Het was het einde van onze relatie en als laatste wanhopige en belachelijke poging om de boel te redden vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Toen gooide ik een asbak naar zijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Op de stadsmuur van de stad waar we elkaar ontmoet hebben tijdens een weekendje weg.
We hadden onze chique kleding al aan voor een diner in een twee sterren restaurant maar nu hadden we ook meteen een gelegenheid om daar nog een extra feestje van te maken.
Ik ben nooit gevraagd en dus ook nooit getrouwd. En heb het ook nooit aan iemand gevraagd. Ik ben geen marriage material geloof ik😁
Yildizlar schreef:
19-01-2021 17:57
Zullen we trouwen ja dat is goed . Dat was het . Krijg tegenwoordig het idee dat het meer om het aanzoek gaat dan waar het werkelijk om gaat . De verbintenis.
Dat idee heb ik vaak met trouwen zelf. Dat het meer gaat om een leuk feest te kunnen geven dan om wat jij zegt, de verbintenis.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
19-01-2021 17:40
Nou dat was hier zó NIET romantisch...
Hij kwam de kamer binnen en zei: wat vindt je van 11 november?
Ik zeg hoezo wat vind Ik?
Nou, om te trouwen die datum.
Uhm. Ja. Dat was het dan. ( op 11 november van dat jaar hadden we precies 10 jaar verkering)
Afijn.
Aan mijn verhaal heb je niks dus. :rofl:
Hier ging het ook ongeveer zo. En of ik het even wilde regelen?
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
19-01-2021 18:08
Het was het einde van onze relatie en als laatste wanhopige en belachelijke poging om de boel te redden vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Toen gooide ik een asbak naar zijn hoofd.
Arme asbak.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Onderaan de trappen van het Disney hotel, daar sliepen we toen.
gizzmo-returns schreef:
19-01-2021 17:47
Niet, het kwam zo ter sprake en toen zeiden we, laten we dit maar gaan doen. Binnen 2 maanden een feit.
Hier ook. Was verrassend snel geregeld ook. Weinig poespas, geen dresscodes of andere ingewikkelde dingen.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
19-01-2021 18:08
Het was het einde van onze relatie en als laatste wanhopige en belachelijke poging om de boel te redden vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Toen gooide ik een asbak naar zijn hoofd.
:HA: en, alsnog getrouwd, of niet?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Hij wilde een nieuwe auto, ik trouwen. Hij zei op een bepaald ogenblik oké als je akkoord gaat met de auto dan ga ik akkoord met trouwen. Dat was het.
Julus schreef:
19-01-2021 18:11
Ik ben nooit gevraagd en dus ook nooit getrouwd. En heb het ook nooit aan iemand gevraagd. Ik ben geen marriage material geloof ik😁
Jooow, doe eens lief! 😉 Dit is geen kloppende overtuiging Julus.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 18:18
1.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was zwanger en toen zeiden we tegen elkaar dat het misschien toch ook wél heel leuk zou zijn om te trouwen en zo geschiedde..

*Het werd een hele mooie en intieme plechtigheid, alleen jammer dat het huwelijk na 20 jaar klapte*
Alle reacties Link kopieren
In onze schuur waar hij een verlovingsring had gemaakt uit hout van ons klushuis.
Alle reacties Link kopieren
Man vroeg het in 2016 na een relatie van 5 jaar: had vanaf de voordeur een pad van waxinelichtjes gemaakt dat eindigde in een hart en daar zat hij.
In 2017 werd er getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichten allemaal!!

Leuk om te zien hoe divers iedereen wordt gevraagd, of iemand heeft gevraagd.

Ben ook wel benieuwd hoelang je al samen was voordat het gebeurde, was ik vergeten in de titel te zetten haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven