Gezamenlijke vriend heeft gevoelens voor me

23-01-2021 19:55 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn ex-partner had een vriendengroep waarmee ik ook bevriend raakte. Het waren allemaal aardige mannen, maar met eentje had ik wel een speciale klik. Toen de relatie tussen mijn ex en ik uit ging, hebben die man en ik het contact af en toe door laten gaan. Dat ging dan vooral om soms een appje en 2 keer koffie. Hij had een relatie, en we hadden het ook over die relatie. Hij vertelde dat hij echt niet meer gelukkig was in die relatie en er vaak over nadenkt het te verbreken. Hij vertelde ook dat zij hem een keer had geslagen en dat hij eigenlijk zich minderwaardig voelt door haar. Ze hebben echter een kind samen en dat is voor hem een drempel. Hij hikt er telkens tegenaan om het te eindigen maar durft dan toch niet. Dat hij me dit vertelde is nu zo’n 2 jaar geleden. Ineens werd afgelopen jaar het contact tussen ons wat intensiever, door hem. We hebben nog eens 3 keer afgesproken, waarbij ik om eerlijk te zijn, ook wel een vonk voelde en de gesprekken vrij diep gingen en hij me soms ook aanraakte.
En tijdens 1 van die gesprekken biechtte hij laatst op dat hij veel meer dan vrienden voor me voelt. Dat hij me ontzettend mooi en knap vind en daarnaast ook vlinders voelt. Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt. Ik vind het alleen lastig. Want zijn relatie is, in zijn woorden, op sterven na dood. Hij zegt dat hij graag wil kijken hoe het tussen ons loopt. En de ene kant van mij wil dat ook, maar de andere kant wil dat niet omdat zijn relatie dus niet voorbij is, ook al zegt hij dat ze niet echt meer een relatie hebben.
Wat kan ik het beste doen? Ik geef echt om hem en wil de vriendschap die we hebben ook niet kapot maken ofzo. Plus ik ken de hele vriendengroep en zijn vriendin ook en wil geen roddels. Is hij wel eerlijk dat hij dit voorstelt? Of is het daardoor echt een foute man?
daraknakat wijzigde dit bericht op 23-01-2021 19:58
6.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier ga je natuurlijk niet in mee.

Kijken hoe het tussen jullie loopt? Dus bewust alvast even de nieuwe schoenen proberen voor de oude schoenen, waar een kind aan zit, nog niet zijn weggegooid?

Als je hiermee instemt, weet je ook hoe je hem weer kwijtraakt... wanneer hij nieuwe mooie schoenen ziet die hij eerst even wil testen voor hij jou weer aan de kant zet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Die vriendschap en vriendengroep lijken mij niet het grootste probleem, dat hij nog in een relatiie zit en een jong kind heeft lijkt me een veel groter bezwaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat jullie iets voor elkaar voelen,
goed om daarnaast ook te kijken naar hoe hij dit doet
hij laat het slepen, hij brengt zijn relatie niet op orde maar zet ook geen punt,

sta daar even bij stil...
De vraag stellen is hem al beantwoorden. Nee, het is niet eerlijk. Ja, dit is een foute man.

Als hij ballen heeft, maakt-ie het gewoon uit.

Je hebt trouwens alleen zijn verhalen he, over dat ie een klap kreeg en dat de relatie zo goed als over is. Kunnen allemaal fabeltjes zijn.
Alle reacties Link kopieren
Joh, laat hem eerst zijn huidige relatie netjes afwikkelen.

Nee, het is niet eerlijk dat hij dit voorstelt. Niet naar zijn huidige relatie toe, want ik neem aan dat zijn partner er niet mee akkoord gaat. Niet naar zijn kind toe, want als je relatie klapt door zoiets, is dat een heel stuk heftiger dan normaal. Reken maar op veel meer drama, wat dat kind mee gaat krijgen. En niet eerlijk tegenover jou, want jij moet stiekem gaan doen, want hij is nog gebonden. Wie weet liegt hij gewoon, en vindt hij het wel fijn om een side-chick te hebben.

Dus ja, hij is een foute man.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 13:41
99.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit doet met de denken aan dat topic over “oude schoenen nog niet weggooien voor je nieuwe hebt”
Alle reacties Link kopieren
Daraknakat schreef:
23-01-2021 19:55

En tijdens 1 van die gesprekken biechtte hij laatst op dat hij veel meer dan vrienden voor me voelt. Dat hij me ontzettend mooi en knap vind en daarnaast ook vlinders voelt. Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt.

Wat een bullshit. Hij vindt je al vanaf het begin mooi en knap. Het was alleen even zoeken naar een manier voor hem om vreemd te kunnen gaan met jou. Een paar 'gevoelige' gesprekken, O wat is mijn relatie slecht maar ja, mn kind he, o wat heeft hij het zwaar, en daarna was het tijd om het water eens te peilen.

En jij gaat daarin mee. Naïef duifje toch. Trap er niet in.
Ik snap ook niet dat je valt op zo'n man, geslagen door zijn partner - dan ben je toch rijp voor de hulpverlening? Als dit tenminste stelselmatig / vaker voorkomt. En dat in combi met geklaag dat de relatie al jarenlang niet goed zit.

Wat een naaistreek ook naar zijn partner toe, om jou dit soort verhalen te voeren en te vragen een relatie uit te proberen voordat ie het afkapt met zijn partner. Ik zou gelijk zijn opgestapt en hem even goed hebben vertelt wat ik van dit soort gedrag vindt.

Kan me ook voorstellen dat deze man al vaker vreemd is gegaan en over van alles en nog wat liegt en dat zijn partner hem een keer zo zat was, dat ie een klap voor zn muil kreeg. Niet goed te keuren, zulk driftig gedrag. Maar ja, ik zou het eerlijk gezegd ook uit drift kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig jij. Bah...
Alle reacties Link kopieren
Kijk uit dat je niet gewoon het vluchtmiddel of de smoes wordt om zijn relatie te kunnen verbreken en je hem daarna niet meer ziet. Ik zou hem eerst zijn relatie uit laten maken, zijn zaakjes en leven op orde laten krijgen en dan kun je altijd nog wel zien of jullie idd nog steeds gevoelens hebben en dan zonder stiekum gedoe iets beginnen, lijkt me voor je geweten ook veel fijner. Als hij nu al een relatie met jou wil, is het geen eerlijke man.
Hij heeft je een paar jaar gekneed en gekleid en nu is de tijd rijp je binnen te hengelen.

Trap er niet in, meid!
Alle reacties Link kopieren
:nope: Niet intrappen natuurlijk hè.
Waarom zet hij er geen punt achter of doet hij iets aan zijn huidige relatie.
Wat een gladjakker. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet; kan waar zijn ; kan niet waar zijn.

Ik zou de voorwaarde stellen dat hij de relatie beëindigt en het huis definitief verlaat. Daar zou ik ook bewijs van willen zien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet meer van haar houdt en niet meer verder wil, moet hij weggaan. Ik zou een en al begrip zijn als hij dat niet kan, want als je mishandeld wordt dan wekt dat niet het beste in je op, maar dan is hij geen relatiemateriaal voor een ander. Hij moet de stap naar een leven zonder haar zelf definitief zetten, en anders geen kans op liefde, zelfs niet voor een nachtje of middagje.

Begin je eenmaal daaraan, dan word je steeds onaantrekkelijker want dan ga je aan hem trekken en hij trekt dan terug (naar haar).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het zal je man maar zijn
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt een man die al twee jaar lang lelijke verhalen over zijn partner verteld terwijl zij van niets weet.

Hij is een achterbakse lul.
Hij schrikt ervan wat hij voelt en hem overkomt.

:HA:

Zijn er echt vrouwen die daar intrappen?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-01-2021 20:43
:HA:

Zijn er echt vrouwen die daar intrappen?
Bizar toch?!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hij zegt al 2 jaar dat zijn relatie over is maar durft niet te gaan, die gaat straks dus ook niet.
Wanneer je ook gevoelens voor hem hebt kun je dit aangeven en erbij vermelden dat ne best wil kijken of er meer in jullie vriendschap zit maar pas nadat hij bij zijn vrouw js weggegaan. Je zal zien dit doet hij niet. Hij heeft je 2 jaar bewerkt en hoopt er nu een vrouw naast te kunnen krijgen.
Laten voor wat het is. Een man met een crush. Daar hoef jij toch niets mee? Leven en laten leven. Niet jouw probleem, nu niet, en nooit niet.

Of.... wil jij hem ook ....? Ai ......
RikM schreef:
23-01-2021 20:43
:HA:

Zijn er echt vrouwen die daar intrappen?
Waarschijnlijk heeft-ie een stuk of wat van dit soort projectjes lopen - en dan kijken welke vrouwen er toehappen. Heb je er zo 3 per week voor een gratis vrijpartij.

En altijd een paar vrouwen, zeg twee jaar lang, warm houden voor als er een andere vrouw er eindelijk genoeg van heeft om aan t lijntje te worden gehouden.

Als je de partner van zo'n type bent, je zou van minder cynisch worden.
BTW: een relatie die op sterven na dood is? Alleen maar dus, als JIJ daar op in gaat. Want anders gaat hij daar toch mee verder hoor. Wat denk jezelf? Hij is een lulletje rozenwater, en wat wil jij zijn?
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
23-01-2021 20:39
Het zal je man maar zijn
Zeg dat wel ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven