Niet klaar voor een serieuze relatie!

24-01-2021 11:47 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
stel.. je bent aant daten, maar je bent niet toe aan een serieuze relatie. Zit hier verschil in bij mannen/ vrouwen? Ik dacht altijd dat je sws van gedachten veranderd zodra je iemand tegenkomt waarvan je “denkt” dat diegene de ware is..het lijkt alsof vrouwen al snel de gedachte van “geen serieuze relatie” aan de kant kunnen zetten als ze iemand leuk vinden, maar mannen hier stelliger in zijn. Hoe leuk ze iemand ook vinden. Wat vinden jullie :)
Alle reacties Link kopieren
Verschilt per situatie en persoon, er bestaat geen gouden standaard.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk juist eerder andersom, dat vrouwen hier stelliger in zijn. Als een man dit zegt, dan vindt hij je in de meeste gevallen toch echt niet leuk genoeg.
2020suzuki wijzigde dit bericht op 24-01-2021 11:57
11.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar vanwaar dit uitroepteken?
Waarom daten?
Alle reacties Link kopieren
2020Suzuki schreef:
24-01-2021 11:52
Ik denk juist eerder andersom, dat vrouwen hier stelliger in zijn. Als een man dit zegt, dan vindt hij je in de meeste gevallen toch echt niet leuk genoeg.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Maakt toch niet zoveel uit als dit voor beiden duidelijk is? Het wordt alleen een probleem als de een meer wil en de ander zich toch niet wil binden. Weet niet of het dan voor vrouwen Of mannen moeilijker is om de relatie resoluut te verbreken of te blijven « hangen » in de hoop op verandering of om naar niet alleen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of dat voor mannen of vrouwen zo anders is. Sommigen zeggen het misschien omdat ze de ander niet leuk genoeg vinden. Anderen zijn oprecht nog niet toe aan een serieuze relatie en alles wat daarbij komt kijken. Zolang je eerlijk bent over je intenties en beiden er hetzelfde instaan is er geen probleem. Het wordt pas lastig als één van de twee wel een serieuze relatie wil.
Ik geloof hier niet zo in. 99% van de mensen gaat overstag als ze iemand tegenkomen waarop ze dolverliefd zijn en die echt bij hen past.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
24-01-2021 12:40
Ik geloof hier niet zo in. 99% van de mensen gaat overstag als ze iemand tegenkomen waarop ze dolverliefd zijn en die echt bij hen past.
Ik kan mij wel voorstellen dat als je nog geen echte relatie wilt, het niet zover laat komen. Verder eens.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Led-lampje schreef:
24-01-2021 11:56
Waarom daten?
Dat snap ik ook niet. Zal wel aan mijn rechtlijnige karakter liggen.
Alle reacties Link kopieren
toen ik mijn man leerde kennen, was mijn insteek toen hij langskwam, een avondje seks
Ik was niet echt opzoek. Maar hij bleef hangen, decennia lang
Waarom daten als je geen (serieuze) relatie wil? :-?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:52
Waarom daten als je geen (serieuze) relatie wil? :-?
gezelligheid
afwisseling
seks
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:52
Waarom daten als je geen (serieuze) relatie wil? :-?
Ik vind dit net zo'n domme vraag als waarom je wel seks zou hebben als je geen kind probeert te maken
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:52
Waarom daten als je geen (serieuze) relatie wil? :-?
Ja dat vraag ik me dus ook af, maar anno 2021 date je blijkbaar voor de gezelligheid en niet met de intentie om iets op te bouwen?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-01-2021 12:52
Waarom daten als je geen (serieuze) relatie wil? :-?
Ja dat vraag ik me dus ook af, maar anno 2021 date je blijkbaar voor de gezelligheid en niet met de intentie om iets op te bouwen?
Alle reacties Link kopieren
Libellula schreef:
24-01-2021 13:14
Ja dat vraag ik me dus ook af, maar anno 2021 date je blijkbaar voor de gezelligheid en niet met de intentie om iets op te bouwen?
Maar als je gaat winkelen, kijk je toch ook eerst een beetje rond. Daten is gewoon een maner om mensen te leren kennen waar misschien een relatie uit voort komt. En er wat luchtig instaan, voorkomt frustratie
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet zo veel uit toch. Luister naar wat iemand zegt... " ik wil geen serieuze relatie" betekent niet "als je maar leuk genoeg bent dan wil ik misschien toch een serieuze relatie". Iemand over proberen te halen helpt niet.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
24-01-2021 12:40
Ik geloof hier niet zo in. 99% van de mensen gaat overstag als ze iemand tegenkomen waarop ze dolverliefd zijn en die echt bij hen past.
Mwa. Als je er niet voor open staat om verliefd te worden is de kans veel kleiner dat je verliefd wordt.
Majime schreef:
24-01-2021 12:40
Ik geloof hier niet zo in. 99% van de mensen gaat overstag als ze iemand tegenkomen waarop ze dolverliefd zijn en die echt bij hen past.
Dat zal niet op veel meer gebaseerd zijn dan op je eigen geloof. Volgens jou is niet klaar zijn voor een serieuze relatie dus niets anders dan niet de juiste persoon tegenkomen? Wat heerlijk naïef.
Alle reacties Link kopieren
Ik, vrouw van 35, heb nooit een serieuze relatie gehad. Betwijfel of ik daar ooit wel klaar voor ga zijn. De weinige keren dat ik iets kort had met een man vond ik weinig aan. Daardoor is mijn beeld van relaties niet zo positief. Ik word ook nooit verliefd.
Alle reacties Link kopieren
Cherim0ya schreef:
24-01-2021 13:30
Dat zal niet op veel meer gebaseerd zijn dan op je eigen geloof. Volgens jou is niet klaar zijn voor een serieuze relatie dus niets anders dan niet de juiste persoon tegenkomen? Wat heerlijk naïef.
niet helemaal N=1 hoor
Eigenlijk iets, wat ik best vaak hoor(de), mensen die niet opzoek waren, niet bezig waren met verliefd worden en op een rare plek iemand tegenkomen en plots toch: een huis, Kinderen, een degelijke auto, de hele sjabaam
lilalinda schreef:
24-01-2021 13:35
niet helemaal N=1 hoor
Eigenlijk iets, wat ik best vaak hoor(de), mensen die niet opzoek waren, niet bezig waren met verliefd worden en op een rare plek iemand tegenkomen en plots toch: een huis, Kinderen, een degelijke auto, de hele sjabaam
Dat het kan gebeuren zal ik niet ontkennen, maar dat maakt het nog geen regel die voor iedereen geldt.
Dat je ergens niet naar op zoek bent, wil niet zeggen dat je er niet klaar voor bent. Dat zegt alleen dat het op dat moment geen prioriteit voor je had om ernaar op zoek te gaan.
lilalinda schreef:
24-01-2021 13:35
niet helemaal N=1 hoor
Eigenlijk iets, wat ik best vaak hoor(de), mensen die niet opzoek waren, niet bezig waren met verliefd worden en op een rare plek iemand tegenkomen en plots toch: een huis, Kinderen, een degelijke auto, de hele sjabaam
Ja dit dus, ik heb het te vaak zien gebeuren. Juist als mensen er totaal niet op zitten te wachten gebeurt er soms totaal iets onverwachts.

Ik denk niet dat veel mensen dan zullen vasthouden aan hun overtuiging dat ze er niet klaar voor zijn. Ineens voel je dat je er toch klaar voor bent, of tenminste voor die ene speciale persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven