Daten man met een kind.

25-01-2021 05:26 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje, recent heb ik een man kennen. Hij heeft een lief karakter en hij heeft leuk gevoel voor humor. Het enige waar ik in meezit dat hij al een zoon van 12 heeft.
Hij vertelde door gesprekken heen dat zijn zoon altijd op 1 staat. Hoe dan ook blijft het zijn kind, dat is begrijpelijk.
Ik heb zelf nog geen kinderen. Ik had me zelf voorgenomen dat ik geen mannen date die al kinderen heeft. Deze blijkt een leukerd te zijn. Daten met een "vader" is nieuw voor me.
Het is niet niets als je met een man date die al vader is. Band met zijn ex zal altijd wel bestaan en ik zal wat in moeten leveren als ik hem wil blijven zien.

Ik weet nog niet hoe hij de regeling heeft met zijn ex omtrent zijn zoon. Dat komt nog wel ter sprake.

Wat zijn jullie ervaringen? Zouden jullie dit een kans geven of kan ik dit beter voorbij laten gaan en liever daten met man die ook nog geen kinderen heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het geen dealbreaker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij wel een dealbreaker.
Alle reacties Link kopieren
Waarom had je je voorgenomen niet te daten met iemand met kinderen?
Heb je zelf een kinderwens?

Je kunt natuurlijk latten hè, je hoeft niet samen te gaan wonen. Dan heb je al een stuk minder met zijn zoon te maken. Maar die zal er wel altijd zijn ja, en op 1 staan. Verrekt slechte vader als dat niet zo zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Red, ja ik heb zelf een kinderwens en daarnaast heb ik ook ervaringen gezien van vriendinnen die een relatie hadden met mannen die al kinderen hadden uit vorige relatie. Het ging niet altijd even goed of ze trokken het kind voor of ze zochten een "moeder " voor hun kinderen. Na jarenlang zorgen voor het kind werd ze verlaten voor een ander. Dus ja ik hoor niet altijd positieve ervaringen.
nacb wijzigde dit bericht op 25-01-2021 05:57
Reden: Was wat vergeten op te schrijven
9.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NacB schreef:
25-01-2021 05:56
@Red, ja ik heb zelf een kinderwens en daarnaast heb ik ook ervaringen gezien van vriendinnen die een relatie hadden met mannen die al kinderen hadden uit vorige relatie. Het ging niet altijd even goed of ze trokken het kind voor of ze zochten een "moeder " voor hun kinderen. Dus ja ik hoor niet altijd positieve ervaringen.
Ze trokken het kind voor, hoe bedoel je dat, wat gebeurde daar dan?

Kijk, iemand zonder kinderen daten is vaak wel makkelijker denk ik. Aan de andere kant, zat mannen zonder kinderen die andersoortige “bagage” hebben. Bij deze kun je wel al zien of het wat jou betreft ook vadermateriaal is, moet je anders maar afwachten.
Dus het kan eigenlijk alle kanten op...
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
25-01-2021 06:04
Ze trokken het kind voor, hoe bedoel je dat, wat gebeurde daar dan?

Kijk, iemand zonder kinderen daten is vaak wel makkelijker denk ik. Aan de andere kant, zat mannen zonder kinderen die andersoortige “bagage” hebben. Bij deze kun je wel al zien of het wat jou betreft ook vadermateriaal is, moet je anders maar afwachten.
Dus het kan eigenlijk alle kanten op...
Het zoontje had wat gedaan wat niet door de beugel kon. (kwam in aanraking met Halt en politie) Maar de vader bleef de fouten van zijn zoon goedpraten en dat zijn zoon niets fout deed.
Alle reacties Link kopieren
NacB schreef:
25-01-2021 06:17
Het zoontje had wat gedaan wat niet door de beugel kon. (kwam in aanraking met Halt en politie) Maar de vader bleef de fouten van zijn zoon goedpraten en dat zijn zoon niets fout deed.
Vrees dat je dat in alle soorten gezinnen kan treffen, ook bij ouders die niet gescheiden zijn.

Als je er echt weerstand tegen voelt, tegen een man met kind daten, vooral niet doen, dan gaat het sowieso niet werken. Als je er voor open staat, gewoon afwachten en kijken waar het heen gaat. Je weet nu ook nog niet zoveel over het kind, de regeling etc.
Alle reacties Link kopieren
-Red- schreef:
25-01-2021 06:28
Vrees dat je dat in alle soorten gezinnen kan treffen, ook bij ouders die niet gescheiden zijn.

Als je er echt weerstand tegen voelt, tegen een man met kind daten, vooral niet doen, dan gaat het sowieso niet werken. Als je er voor open staat, gewoon afwachten en kijken waar het heen gaat. Je weet nu ook nog niet zoveel over het kind, de regeling etc.
Gewoon even aankijken idd.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'zocht' 16 jaar geleden een man die jonger was dan ik, niet rokend en zonder kinderen. 15 Jaar geleden kreeg ik een relatie met mijn vriend: 11 jaar ouder, rokend en een dochter van 17 jaar. En toch zijn we nu 15,5 jaar bij elkaar.

Ja, er zijn wel eens problemen geweest met zijn dochter. En dat zorgde tussen ons ook voor wat problemen. Maar we zijn er uitgekomen. Nu wonen we vlakbij zijn dochter en haar gezin en zijn ze kind aan huis hier. Ze voelt zich hier thuis, gaat haar eigen gang. We zien elkaar zeker 3 keer in de week (onze bubbel) en gaan regelmatig met z'n allen op stap. En het voelt heerlijk!!

Zelf ben ik kind van gescheiden ouders en heb ik veel problemen gehad met stiefouders. Maar mijn ouders hebben ook veel relaties gehad na de scheiding. Was ik net gewend aan de ene, dan stond de andere alweer voor me. Ik werd er erg opstandig van en heb heel ruzies gehad met de partners van mijn ouders.

Het kan zoveel kanten op. De vraag is dan toch of deze man het allemaal waard is. Zo ja..dan gewoon er voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de band met ex? Hoe vaak is zoon bij hem? Dat zou ik wel belangrijke dingen vinden in het verhaal.

Mijn partner heeft kind uit eerdere relatie, maar die was nog een peuter toen wij een relatie kregen. Zijn band met ex is al jaren lastig. Vriendin van me heeft man met drie kinderen en daar is band met ex prima. Dat scheelt een hoop frustratie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe praat hij over zijn ex en hoe is de samenwerking?
Dat zegt denk ik veel over hem.
Als hij een instabiele ex heeft en alles is haar schuld, dan nee.
Alle reacties Link kopieren
'Even aankijken' is hier wat moeilijk. De echte test komt pas wanneer je de zoon leert kennen en dan zit je al een hele tijd verder.
Maar aangezien je geen idee hebt van de regeling vermoed ik dat je die man nog niet of maar 1 keer hebt ontmoet, anders zag je al een patroon in wanneer hij wel of niet kan afspreken.
Je mag daar gerust naar vragen, dat is toch wel belangrijk om te weten.
Een 12 jarige heeft niet zo veel verzorging nodig maar ik zou sowieso niet de zorg voor de kinderen van mijn partner overnemen, zoals je vriendin die dan ingeruild werd voor iemand anders. Daar ga je maar zo ver in als je zelf wil maar dat zijn zorgen voor veel later.
De eerste 2 reacties zijn eigenlijk al voldoende 😀
Wat wij vinden doet er niet toe. Ook zullen ervaringen verschillende zijn.
Het gaat erom wat jij wil..
Alle reacties Link kopieren
Als jij de woorden "trok het kind voor" zo bedoelt zoals ik het denk, dan kan je beter geen relatie aangaan.
Een goede vader zet zijn kind altijd op nummer 1. Dus als hij moet kiezen, kiest hij altijd voor zijn kind. Als jij dat als voortrekker ziet, can ben je waarschijnlijk te jong en te onervaren voor een relatie met een man met kind. Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar alle moeders weten vast wel hoe ik het bedoel en hoe het voor deze man voelt.
Hoe lang kennen jullie elkaar?
Hoe vaak hebben jullie elkaar gezien/gesproken?
Niemand kan hier voor jullie een antwoord op geven maar als je op deze pijler de topics leest dan is het negen van de tien keer drama en de kinderen zijn de dupe.
Wat belangrijk kan zijn :
- Wat is de omgangsregeling en op welke dagen?
- Hoe is het contact met zijn ex?
- Hoe ziet hij de introductie voor zich en op welke termijn?
- Hoe ziet hij de rol van zijn nieuwe vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-01-2021 07:21
'Even aankijken' is hier wat moeilijk. De echte test komt pas wanneer je de zoon leert kennen en dan zit je al een hele tijd verder.
Maar aangezien je geen idee hebt van de regeling vermoed ik dat je die man nog niet of maar 1 keer hebt ontmoet, anders zag je al een patroon in wanneer hij wel of niet kan afspreken.
Je mag daar gerust naar vragen, dat is toch wel belangrijk om te weten.
Een 12 jarige heeft niet zo veel verzorging nodig maar ik zou sowieso niet de zorg voor de kinderen van mijn partner overnemen, zoals je vriendin die dan ingeruild werd voor iemand anders. Daar ga je maar zo ver in als je zelf wil maar dat zijn zorgen voor veel later.
Ja klopt, ik heb 1 leuke date met hem gehad. Al moet ik wel zeggen dat hij volwassener overkomt dan de voorgaande dates met mannen zonder kinderen. Over de omgangsregeling met zijn zoon hebben we nog niet over gehad. En ik denk idd dat we dan meerdere dates verder zijn en wat tijd overheen gaat voordat de ultieme test komt dat hij mij aan zijn zoon zal voorstellen. Thanks voor je advies.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het geen dealbreaker, mits hij goed en respectvol met zijn ex omgaat. Mannen die de moeder van hun kinderen lopen af te kraken en zielig te doen is voor mij een enorme opdroger.

Maar je zult je eigen grenzen daarin moeten verkennen. Als jij het nu al hebt over ‘het kind werd voorgetrokken’ in negatieve zin, dan voorspel ik dat je het niet gaat redden. Je zult moeten kunnen accepteren dat kind op 1 staat. Niet alleen in het begin, maar tot kind het huis uit is zeker en daarna ook nog met grote regelmaat.
Wees eerlijk tegen jezelf of je dat gaat trekken of dat je je daar ellendig over gaat voelen.
Doe het niet. Ex zal bepalen wanneer jij hem kan zien. Je zult ook andere ideeej hebben over opvoeding en daar niks van kunnen zeggen. Kind kan enorm verwend zijn en de relatie saboteren, of juist heel lief en dan mis je hem als het uitgaat.
Voor mij zou het ook heel erg liggen aan mijn eigen leeftijd. Op een bepaalde leeftijd is de kans dat je mannen met kinderen ontmoet steeds groter (en wordt het minder een dealbreaker). Als ik zelf nog heel jong zou zijn en er nog genoeg mannen zonder kinderen van mijn leeftijd rond zouden lopen dan zou ik er niet voor gaan (als het een date betrof en ik nog niet hotel de botel verliefd zou zijn).
Zeker als ik zelf een kinderwens zou hebben. Ik vind zo’n ‘tweede leg’ niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
25-01-2021 07:16
Hoe praat hij over zijn ex en hoe is de samenwerking?
Dat zegt denk ik veel over hem.
Als hij een instabiele ex heeft en alles is haar schuld, dan nee.
Het zegt ook iets over de ex ;-). Zo zwart wit is het niet.

Je kan hier pas een mening over vormen als je de relatie tussen man en ex hebt gezien.

Wat mijn man over ex zei, bleek voor groot deel de afgelopen jaren bijvoorbeeld te kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je zal moeten inleveren als je hem zou blijven zien? Heb je voor jezelf duidelijk wat dit concreet inhoudt? Zo ja, zie je dit zitten?

Je kan wel meteen zien wat voor vader hij is. Ik denk dat het voor een vrouw lastiger is om een man te daten met een kind dan wanneer een man een vrouw date met een kind.
Alle reacties Link kopieren
Black_Phillip schreef:
25-01-2021 08:01
Je zult ook andere ideeej hebben over opvoeding en daar niks van kunnen zeggen. Kind kan enorm verwend zijn en de relatie saboteren, of juist heel lief en dan mis je hem als het uitgaat.
Dit dus. Daarover zit ik ook te overwegen om met deze man verder te daten. Niets is zeker in het leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven