Weg willen gaan

26-01-2021 16:29 32 berichten
Hoi allemaal,
Bij voorbaat sorry voor dit warrige verhaal. Mijn hoofd loopt over. Zoals in de titel te lezen is; ik wil weg. Weg van mijn relatie. Ik weet alleen niet hoe. Ik ben werkelijk waar op.
Enige achtergrond informatie: meer als 10 jaar bij elkaar, 2 kleine kinderen. Ik vind het heel moeilijk om op te schrijven maar ik word mishandeld. Zowel fysiek als emotioneel. Hij liegt veel, hij heeft/had een gokverslaving waar die nu door in de schuldsanering zit. Dit is natuurlijk niet het hele verhaal maar wel wat er in grote lijnen aan de hand is. Maar de vraag is dus, hoe moet je weg? Ik heb geen mogelijkheid om zelf een huis te kopen of huren (onder toeslaggrens). Ik ben mede huurder van ons huis. Ik ga gelukkig goed om met zijn familie, mijn eigen familie woont verder weg. Zijn ouders zitten nu door Corona zonder werk. Ik zou altijd bij zijn ouders in kunnen trekken (tijdelijk) maar is niet ideaal. Klein huis en nog 2 andere inwonende kinderen. Ik heb nooit een melding gedaan bij de politie of veiligthuis omdat ik te bang voor hem ben. Ook heb ik zorgen wat er dan met mn kinderen zou gebeuren. Hij is een goede vader voor zijn kinderen dus zal hem zijn kinderen nooit willen ontzeggen of iets. Hij heeft ze erkend maar hij heeft geen gezag. Hij is niet het type man die me makkelijk los zal laten om het zacht uit te drukken. Het liefst wil ik een eigen woning maar de woningen liggen niet voor het oprapen. Vooral niet waar ik woon.
Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring. Dapper besluit, zet door hoe moeilijk ook. Kan je misschien de huisarts betrekken of bv advies vragen bij veilig thuis? :rose:
Kijk wat verder van huis voor een nieuwe huurwoning. Of gooi hem het huis uit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch hoog tijd voor Veilig Thuis. Die kunnen je helpen met een plan te maken. Je kan een rechter verzoeken de woning aan jou toe te wijzen als de kinderen bij jou blijven, dan moet hij er uit.

Beetje bizar dat jij met de kinderen bij zijn ouders in zou trekken en niet hij in zijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
maak eerst een plan, zorg dat je alles geregeld hebt, voor jee gaat

en ga met je huisarts praten, die weet vast waar je hulp kunt krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eigenlijk ook wel heel logisch vinden als hij gaat! Kunnen zijn ouders daar iets in betekenen? Of welke instantie dan ook?
...
Alle reacties Link kopieren
https://www.huiselijkgeweld.nl/organisaties/overijssel

Ik weet niet in welke provincie je woont, maar in de jouwe heb je vast ook zoiets.

Sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ga praten bij je huisarts en vraag tips. Misschien kun je er nog samen uitkomen met therapie, zo niet dan kan je huisarts je begeleiden in de contacten met veilig thuis en/of een blijf van lijf huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
26-01-2021 17:12
Misschien toch hoog tijd voor Veilig Thuis. Die kunnen je helpen met een plan te maken. Je kan een rechter verzoeken de woning aan jou toe te wijzen als de kinderen bij jou blijven, dan moet hij er uit.

Beetje bizar dat jij met de kinderen bij zijn ouders in zou trekken en niet hij in zijn eentje.
Veilig thuis lijkt mij een goede stap.

Ik weet net hoe de band met uw schoonouders is, maar dat zal hoogstens een tijdelijke oplossing zijn.

Ik kan me voorstellen dat u naar uw eigen familie verhuizen moet. Heeft u daar contact mee?
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
26-01-2021 17:12
Misschien toch hoog tijd voor Veilig Thuis. Die kunnen je helpen met een plan te maken. Je kan een rechter verzoeken de woning aan jou toe te wijzen als de kinderen bij jou blijven, dan moet hij er uit.

Beetje bizar dat jij met de kinderen bij zijn ouders in zou trekken en niet hij in zijn eentje.
Dit zijn goede tips. En check bij t juridisch loket: kun je hem zo het huis uit zetten en sloten vervangen? Of moet je eerst naar de rechtbank. En wat doe je in de tussentijd (als hij weet dat er een rechtzaak aankomt om hem uit t huis te krijgen)... dan lijkt me een veilige overbruggingsplek nodig. Daar zou Veilig Thuis in kunnen meedenken.

Kun je met je partner uberhaupt de relatieproblemen bespreken? (H)erkent hij ze? Want als hij zegt: "Onze relatie werkt niet, laten we maar uit elkaar gaan" dan is de situatie al weer anders.
Alle reacties Link kopieren
Eerst aangifte van mishandeling, dan naar veilig thuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Zou me verder niet heel veel zorgen maken om Veilig Thuis: je staat open voor hulp, hebt gezag en vader enkel erkend & kinderen uit huis plaatsen is echt uitzonderlijk. Denk dat ze eerder komen met het plaatsen van moeder (jij dus) en de kids in n blijf van mn lijf huis. Dus gezamenlijke opvang totdat vader het huis heeft verlaten/jullie een veilige vervolgplek hebben.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
26-01-2021 17:28
Eerst aangifte van mishandeling, dan naar veilig thuis.
Waarom eerst aangifte?
Zijn die andere 2 inwonende kinderen van hem of van jou? Dat maakt nogal uit bij de suggestie om hem te laten vertrekken.

Maar goed, als je de huur niet in je eentje kan opbrengen is dat sowieso geen optie natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
26-01-2021 17:39
Zijn die andere 2 inwonende kinderen van hem of van jou? Dat maakt nogal uit bij de suggestie om hem te laten vertrekken.

Maar goed, als je de huur niet in je eentje kan opbrengen is dat sowieso geen optie natuurlijk.
Alsof je bij iemand moet blijven die je mishandelt, omdat je niet genoeg geld hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat weten je schoonouders van de situatie? En hoe is hun contact met hun zoon?

Denk alsjeblieft goed na of je naar je schoonouders wil gaan. Voor nu lijkt het misschien de beste optie. Maar als zij weten wat er precies aan de hand is en waarom jij bij je man (hun zoon) weg wilt, kan het zo maar zijn dat ze het voor hem opnemen. En het jou juist moeilijker gaan maken.

Er zijn al goede tips gegeven, ik hoop dat je er iets mee kan.

En veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
26-01-2021 17:39
Zijn die andere 2 inwonende kinderen van hem of van jou?
Die wonen bij zijn ouders.
Ik neem dus zomaar aan dat zijn broers/zusjes zijn.
...
kindrebel schreef:
26-01-2021 17:39
Zijn die andere 2 inwonende kinderen van hem of van jou? Dat maakt nogal uit bij de suggestie om hem te laten vertrekken.

Maar goed, als je de huur niet in je eentje kan opbrengen is dat sowieso geen optie natuurlijk.
Inwonende kinderen bij haar schoonouders zoals ik het lees.
Star3 schreef:
26-01-2021 17:59
Inwonende kinderen bij haar schoonouders zoals ik het lees.
Ok, begrijpend lezen blijft een uitdaging. 🙈
Je kunt misschien via Fier (anoniem chat), stichting huiselijk geweld of anoniem bij veilig thuis informeren? Je kunt hulp krijgen bij het vinden van een woning en alles. Veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd dat hij zijn eigen kinderen niet opvoed, maar dat jullie er dan wel weer 2 bij maken?!?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
26-01-2021 18:32
Wat vreemd dat hij zijn eigen kinderen niet opvoed, maar dat jullie er dan wel weer 2 bij maken?!?
Lezen!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-01-2021 18:32
Wat vreemd dat hij zijn eigen kinderen niet opvoed, maar dat jullie er dan wel weer 2 bij maken?!?
Waar lees jij nou weer dat hij én eigen kinderen heeft én ze niet opvoedt?!
Alle reacties Link kopieren
In plaats van jij naar schoonouders ... hij naar schoonouders?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hem het huis uit zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven