Vriendin met overgewicht

18-02-2021 04:21 166 berichten
Hoi allemaal!

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom maar ik zit er wel echt mee. En anders hoor ik het wel.

Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ze is echt een lieve leuke meid en ik vind haar ook aantrekkelijk, maar wat ik echt minder vind is: haar buik. Ze is wat voller, het is niet dat ze echt dik is maar ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.

Als ze daar nou niks aan kon doen, had ik er nog niet zoveel problemen mee. Maar wat me stoort is dat ze er ook helemaal niks aan doet. Ze sport niet, doet alles met de auto (maar dat is ook wel de cultuur daar) en eet ook onwijs veel suiker, frisdrank, snoep en troep.

Zelf ben ik best wel fit en daar zorg ik ook voor, ik let op wat ik eet, doe alles op de fiets en sport 4x per week intensief. Wel houd ik veel van chocola maar dat doseer ik en compenseer ik met sporten, terwijl zij rustig 3x zoveel snoep weg-eet. Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Ik heb wel eens opgemerkt dat ze veel snoept maar zij wuift dit weg met: "ik vind het toch lekker". En verder vind ik het lastig om over te beginnen.

Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Aha. Maar je laat haar wel definitief naar NL komen ondanks het feit dat je haar niet aantrekkelijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
Lmao, wtf?
Alle reacties Link kopieren
rainonyourparade schreef:
18-02-2021 04:25
Aha. Maar je laat haar wel definitief naar NL komen ondanks het feit dat je haar niet aantrekkelijk vindt?
Nou inderdaad. Wees eens eerlijk tegen haar. Je schamen ook nog, wauw, in plaats van haar helemaal dolverliefd en vol trots voor te willen stellen aan familie en vrienden. Nee joh, laat haar maar daar.
Alle reacties Link kopieren
Ga je hier wel reageren of wordt het weer paarlen voor de zwijnen?



Ze vindt mijn lichaam erg aantrekkelijk, maar ik vind eigenlijk dat ze ook wel wat aan haar eigen lichaam mag doen.

Ik merk dat ik me de laatste tijd steeds meer eraan begin te storen als ik haar weer haar dagelijkse zak snoep, frisdrank etc zie wegwerken.
Wat misschien heel fout van me is, maar wel ook een rol speelt is dat ik me een beetje schaam om straks met haar bierbuik in bikini bij mijn vrienden aan te komen.

Gewoon lekker uitmaken en een vriendin zoeken die wel aan je eisen voldoet.



Wat moet ik hiermee? Ben ik te veeleisend? Hecht ik teveel waarde aan oppervlakkige zaken? Moet ik dit met haar bespreken?

Uitmaken, niet per sé, ja, nee. Je mag prima je eisen hebben, of die nou oppervlakkig zijn of niet, maar je hebt niet van haar te eisen dat zij haar buik voor jou doet verdwijnen. Dus zoek lekker een vriendin die jij niet wil veranderen en waar jij je niet voor schaamt bij je vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een leuke relatie met een leuke Amerikaanse vriendin. Het is deels lat maar we hebben elkaar ook al meerdere keren voor een paar maanden opgezocht en binnenkort komt ze definitief naar NL.

Ik wist trouwens niet dat dit zo makkelijk kon het afgelopen jaar, ivm Corona was vliegen naar de US toch helemaal niet zo evident?
Alle reacties Link kopieren
Uitmaken
Lekker uitmaken joh! Als je in de verliefdheidsfase haar al niet mooi vindt, dan komt het al helemaal niet goed als je langer bij elkaar bent.

Uiteindelijk gaat het ergens anders om dan een klein buikje, hoop voor je dat je dat nog eens mag meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Haal haar niet definitief weg van haar land, familie en vrienden wanneer je zo over haar denkt. Zij verdient beter. Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
met wat voor visum dan?
Mumper schreef:
18-02-2021 05:20
met wat voor visum dan?
Ik bedoel jij, niet die buik
Erik84 schreef:
18-02-2021 04:21
ze heeft wel echt een uitpuilende (bier)buik, iets wat ik zelf bij vrouwen erg onaantrekkelijk vind.
Bij mannen staat het prachtig!
Eerlijk? Ik zou het ook uitmaken. Ik zou haar toch zeker niet definitief naar Nederland halen.

Kijk jouw voorkeur ligt gewoon bij slankere dames. Kun je niks aan doen dat is nu eenmaal zo. Maar je kunt haar niet dwingen te veranderen voor jou, net zomin als dat jij haar maar aantrekkelijk dient te vinden zoals ze is. Wordt ze dikker naarmate de relatie vordert is het nog een ander verhaal, dan is de liefde vaak sterk genoeg (al vind ik dat je dit dan nog gewoon mag bespreken met elkaar want het is wel belangrijk dat je je best blijft doen voor elkaar) . Maar je zit nu nog in de verliefdsheidsfase als je dan al praat over je schamen voor je vriendin dan zit het gewoon niet goed.

Dus is er maar 1 optie. Uitmaken en verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ze is het gewoon niet helemaal voor jou. Dat mag.
Laat haar dan los.
S-Groot schreef:
18-02-2021 04:53
Ga je hier wel reageren of wordt het weer paarlen voor de zwijnen?







Gewoon lekker uitmaken en een vriendin zoeken die wel aan je eisen voldoet.







Uitmaken, niet per sé, ja, nee. Je mag prima je eisen hebben, of die nou oppervlakkig zijn of niet, maar je hebt niet van haar te eisen dat zij haar buik voor jou doet verdwijnen. Dus zoek lekker een vriendin die jij niet wil veranderen en waar jij je niet voor schaamt bij je vrienden.
Dit inderdaad
Ik wacht nog even met inhoudelijk reageren 😀
Helemaal eens met Zowizo. Ze is het niet voor jou en dat kun je beter z.s.m. uitspreken. Ik vind het niet oppervlakkig. Het is niet alleen de buik die je stoort, het is het gedrag. Haar leefstijl die zo anders is dan die van jou. Jullie zijn gewoon niet compatibel.
Mumper schreef:
18-02-2021 05:21
Bij mannen staat het prachtig!
😂😂😂 Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Staat tegenover dat ze waarschijnlijk flinke borsten heeft waar je dan wel weer van houdt, maar ik kan je vertellen: bij veel vrouwen die willen afvallen, valt vaak als eerste de borstomvang af, de buik is een hardnekkig iets.

Aangezien je je dan waarschijnlijk nog meer voor haar schaamt is het wel zo fair om haar in haar eigen omgeving te laten en het uit te maken.

Slank is nu eenmaal de maatschappelijke maatstaaf, dus wordt er al gauw geschaamd voor mensen met overgewicht tegenover je eigen sociale kring.

Eigenlijk ben je gewoon een slappe lul die reacties van anderen belangrijker vindt dan eigen geluk.
blomke82 wijzigde dit bericht op 18-02-2021 06:35
0.08% gewijzigd
Ok. 1 inhoudelijke reactie dan.

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom

Ja
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2021 07:02
Reden: Quoten op is niet toegestaan
89.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zijn dat ze hier een andere levensstijl leert. Het valt en staat met het netwerk waarin ze wordt opgevangen.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik denk ook dat ze het niet voor je is al begrijp ik je wel. Het is ook geen gezicht z’on bierbuik. Maar hier ga je je steeds meer aan storen ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je je meer aan haar levensstijl ergert? Dan pas je niet bij elkaar. Als jij houdt van fit en gezond en zij van lui en ongezond, dan kan dat een dealbreaker zijn. Niks mis mee maar laat haar dan ipv je gaat storen aan haar lichaam en daar op fitten. Zij mag zo zijn, laat haar in haar waarde en in de VS en zoek een vrouw die qua levensstijl bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
18-02-2021 06:35
Ok. 1 inhoudelijke reactie dan.

Ik hoop dat ik met deze post niet als een (veeleisende) lul overkom

Ja
De OP quoten mag niet.

TO, je klinkt wel als een lul. Sorry. Je laat dat meisje hierheen komen, terwijl je niet helemaal eerlijk bent tegen haar. Je vind haar eigenlijk niet zo aantrekkelijk en gaat je aan steeds meer dingen storen. Dat zegt al genoeg. Dit is niet de juiste vriendin voor je.
En ook ik vraag me af hoe jullie elkaar zo vaak hebben kunnen bezoeken :wtf: Amerika zit toch zowat op slot voor vakantie’s?
Irregular_Choice schreef:
18-02-2021 06:47
De OP quoten mag niet.

TO, je klinkt wel als een lul. Sorry. Je laat dat meisje hierheen komen, terwijl je niet helemaal eerlijk bent tegen haar. Je vind haar eigenlijk niet zo aantrekkelijk en gaat je aan steeds meer dingen storen. Dat zegt al genoeg. Dit is niet de juiste vriendin voor je.
En ook ik vraag me af hoe jullie elkaar zo vaak hebben kunnen bezoeken :wtf: Amerika zit toch zowat op slot voor vakantie’s?
Klopt ;)
Alle reacties Link kopieren
Je mag een anderr smaak hebben geheel je eigen recht.
Maar je bent nu wel een lul door haar naar NL te halen en haar aan een lijntje te houden, gun haar iemand die haar wel neemt zoals ze is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven