Partner heeft relatie met iemand van zelfde geslacht!

20-02-2021 16:00 63 berichten
Hoi

Ik heb nu 15 jaar een relatie met mijn vriendin en we hebben 2 kinderen. Alleen sinds 1,5 jaar is het eruit gekomen dat ze op vrouwen valt en dat ze verliefd is op een vrouw.

Lang verhaal kort te maken, heb heel veel geprobeert om het te redden en haar alle ruimte te geven. Maar nu blijkt dat ze dus eigenlijk gewoon al heel lang relatie heeft met die gene. En dat ze niet met mij verder wil... dat verdriet ben ik nu al wel overheen. Maar we moeten nu verder.

We hebben koophuis huis etc kinderen.... maar vanuit haar kant gebeurt er helemaal niks en zij gaat gewoon verder met haar leven. En ze vertikt het om het de buitenwereld te vertellen zelfs haar familie niet. Het lijkt mij toch als je helemaal gek bent op iemand dat je dat naar buiten wil brengen? Dan kan de buitenwereld je toch niks schelen wat die ervan denken?

Ik zelf praat met genoeg mensen erover ik moet het namelijk kwijt, en haar familie weet het ook wel deels van mij maar dat weet zij niet. En ze zou ook in therapie gaan om over haar gevoelens met iemand te praten maar daar is ze ook mee gestopt.

Ik wil zelf nu ook verder, heb zelf binnenkort wel gesprekken met bank etc over huis. Maar moet ik het nu de buitenwereld gaan vertellen wat er aan de hand is? Wil graag dat zij het doet. Maar zij schaamt zich en denkt dat ik dan de slachtofferrol krijg. Kijk ik wil geen omwille van de kinderen hevige ruzies in huis en daar ben ik wel bang voor als ik het naar buiten ga brengen.

Zijn er hier mensen met zelfde situatie toevallig?
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
22-02-2021 20:34
Maakt het uit dan met welk geslacht je partner vreemdgaat?
Tja, met een vrouw kan je als man niet echt wed-ijveren.

Als je partner ineens ontdekt heeft dat ze lesbisch is (en een relatie of flirt heeft met een vrouw) wordt het toch wel héél moeilijk om haar terug te winnen als man.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 19:09
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil haar niet zwart maken bij mensen. Want dat zou mij en de kinderen ook niet goed doen. Maar ze steekt nu gewoon hoofd in het zand en er verandert niks.

Heb de vraag al gesteld als het een man was geweest? “Ja dan was ze al vertrokken zegt ze”.

Ik weet zelf ook dat het principe allemaal hetzelfde is of het een man of vrouw is. Kijk in ben met mensen gaan praten omdat ik mijn ei kwijt wil. En het komt hoe dan ook uit op een moment, en ik heb geen zin in liegen etc.

Maar hoe kom ik op een normale manier dichterbij haar om dingen te regelen, want ze sluit zich nu af. En heb haar toch echt nodig om dingen op papier te krijgen. Als uiterste kan ik het natuurlijk hoger op zoeken maar dan sta je tegenover elkaar en dan wordt het een vechtscheiding en dat wil niemand.
Regel een mediator.
Wissewis schreef:
22-02-2021 20:36
Tja, met een vrouw kan je als man niet echt wed-ijveren.

Als je partner ineens ontdekt heeft dat ze lesbisch is (en een relatie of flirt heeft met een vrouw) wordt het toch wel héél moeilijk om haar terug te winnen als man.
Wat een debiele onzin.
Ben je dan niet (samen met je kinderen) het slachtoffer? Ja, en misschien is het niet wat zij heeft gewild, maar het komt wel door haar! Als het van jou had afgehangen, zouden jullie misschien jullie ganse leven bij mekaar zijn gebleven.

Waarom is zii zo bang dat jij in de slachtofferrol zal worden gezet. Is zij al op voorhand jaloers dat jouw situatie misschien gemakkelijker gaat zijn dan die van haar? Zij kiest! Of neen, ze kiest niet, ze leeft haar leventje maar de aangename dingen van haar vroegere leven, die laat ze niet vallen. In België zeggen wij: pis of kak.

Als je spreekt van een vlucht, bedoel je dan vlucht uit jullie relatie of hoe moet ik dat zien. Als het een vlucht uit de relatie is, dan waren er problemen?
En trouwens ... slachtofferrol. Dan is bijna de helft van de maatschappij slachtoffer. Want iemand in een relatie beslist om met die relatie te stoppen. Gevolg: de andere is 'het slachtoffer'. Denkt zij nu echt dat mensen zich daarover druk maken wie slachtoffer is en wie de 'aanstoker' is. Dat koppel is uiteen en die (man of vrouw) had iemand anders. Verhaal gedaan.

Maar tussen de regels lees ik precies dat jij je dat aantrekt als jouw vrouw bang is dat jij de slachtofferrol zou krijgen. Waarom is dat.
Is ze bang dat ze door haar familie wordt verstoten om haar geaardheid?
En dan heeft ze die vriendin die ze ernaast heeft gewoon de hele dag in huis. Jouw huis, als je aan het werk bent?
Wat een waardeloos loeder zeg. Kan het nog respectlozer,? Tjezes....
mammezel schreef:
22-02-2021 20:37
Ben je dan niet (samen met je kinderen) het slachtoffer? Ja, en misschien is het niet wat zij heeft gewild, maar het komt wel door haar! Als het van jou had afgehangen, zouden jullie misschien jullie ganse leven bij mekaar zijn gebleven.

Waarom is zii zo bang dat jij in de slachtofferrol zal worden gezet. Is zij al op voorhand jaloers dat jouw situatie misschien gemakkelijker gaat zijn dan die van haar? Zij kiest! Of neen, ze kiest niet, ze leeft haar leventje maar de aangename dingen van haar vroegere leven, die laat ze niet vallen. In België zeggen wij: pis of kak.

Als je spreekt van een vlucht, bedoel je dan vlucht uit jullie relatie of hoe moet ik dat zien. Als het een vlucht uit de relatie is, dan waren er problemen?
Ja tuurlijk zoals in elke relatie heb je wel eens een periode dat het wat slechter gaat. En normaal communiceerden we wel en dan was het snel weer goed, maar nu heeft ze dit dus gedaan. Ik snap dat je verliefd kunt worden op een ander maar neem dan wel besluiten en sluit het andere af. Maar dat doet ze niet daarom denk ik ook dat het een vlucht is. Maar ik moet me ook geen zorgen meer maken om haar dat weet ik.
zimi schreef:
22-02-2021 20:51
Is ze bang dat ze door haar familie wordt verstoten om haar geaardheid?
Die gedachtes heeft ze wel ja en denk dat iedereen dan zo gaat denken. 🤷🏼‍♂️. Wat totaal niet waar is want we leven niet meer in het jaar nul
zimi schreef:
22-02-2021 20:51
Is ze bang dat ze door haar familie wordt verstoten om haar geaardheid?
Die gedachtes heeft ze wel ja en denk dat iedereen dan zo gaat denken. 🤷🏼‍♂️. Wat totaal niet waar is want we leven niet meer in het jaar nul
Alle reacties Link kopieren
Maistro0112 schreef:
22-02-2021 19:09
Begrijp mij niet verkeerd, ik wil haar niet zwart maken bij mensen. Want dat zou mij en de kinderen ook niet goed doen. Maar ze steekt nu gewoon hoofd in het zand en er verandert niks.

Heb de vraag al gesteld als het een man was geweest? “Ja dan was ze al vertrokken zegt ze”.

Ik weet zelf ook dat het principe allemaal hetzelfde is of het een man of vrouw is. Kijk in ben met mensen gaan praten omdat ik mijn ei kwijt wil. En het komt hoe dan ook uit op een moment, en ik heb geen zin in liegen etc.

Maar hoe kom ik op een normale manier dichterbij haar om dingen te regelen, want ze sluit zich nu af. En heb haar toch echt nodig om dingen op papier te krijgen. Als uiterste kan ik het natuurlijk hoger op zoeken maar dan sta je tegenover elkaar en dan wordt het een vechtscheiding en dat wil niemand.
Nou dat maakt t helemaal mooi zeg..dat ze al wel vertrokken was geweest als het een man was geweest..
Er is van haar kant dus geen liefde voor jou meer in het spel, en het gaat haar er alleen om om haar lekkere makkelijke leventje voor de buitenwereld hoog te houden.
Als t een man was geweest was ze wel al pleite. Pfff. Jij moet voor haar coveren dat ze lesbisch is?.
Nou dan was ik er al helemaal klaar mee.
Als ze met een man vreemdgegaan was ook trouwens. Maar dit is nog een schepje bovenop het vreemdgaan.
Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen andere mensen.
Ze is vreemdgegaan/Ze heeft een affaire.
Dat dat met een vrouw is hoeft er niet persé bij, maar ik zou ook weer niet de moeite nemen dat koste wat kost verborgen te houden.
Het is in principe niet aan jou om haar te "outen" (wat haar geaardheid betreft dan, wel wat t vreemdgaan betreft), maar mijn respect voor haar zou verdwenen zijn en ik zou denk ik geen moeite doen dat verborgen te houden als je zelf je ei kwijtwilt aan mensen.
Gewoon vertellen wat jij wilt dus.
Zij liegt en bedriegt. En was al pleite geweest als t een man betrof.
Heeft nul respect voor jou.
En dan zou jij haar moeten gaan beschermen? Kom nou.
Deel wat je wilt aan andere mensen.
Ik vind dat je haar niks verschuldigd of verplicht bent. Denk aan jezelf en je eigen gevoelens en als het voor jou goed voelt om dingen te delen en niet meer de schone schijn op te houden dan doe je dat. Groot gelijk.
LitaLily schreef:
22-02-2021 21:38
Nou dat maakt t helemaal mooi zeg..dat ze al wel vertrokken was geweest als het een man was geweest..
Er is van haar kant dus geen liefde voor jou meer in het spel, en het gaat haar er alleen om om haar lekkere makkelijke leventje voor de buitenwereld hoog te houden.
Als t een man was geweest was ze wel al pleite. Pfff. Jij moet voor haar coveren dat ze lesbisch is?.
Nou dan was ik er al helemaal klaar mee.
Als ze met een man vreemdgegaan was ook trouwens. Maar dit is nog een schepje bovenop het vreemdgaan.
Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen andere mensen.
Ze is vreemdgegaan/Ze heeft een affaire.
Dat dat met een vrouw is hoeft er niet persé bij, maar ik zou ook weer niet de moeite nemen dat koste wat kost verborgen te houden.
Het is in principe niet aan jou om haar te "outen" (wat haar geaardheid betreft dan, wel wat t vreemdgaan betreft), maar mijn respect voor haar zou verdwenen zijn en ik zou denk ik geen moeite doen dat verborgen te houden als je zelf je ei kwijtwilt aan mensen.
Gewoon vertellen wat jij wilt dus.
Zij liegt en bedriegt. En was al pleite geweest als t een man betrof.
Heeft nul respect voor jou.
En dan zou jij haar moeten gaan beschermen? Kom nou.
Deel wat je wilt aan andere mensen.
Ik vind dat je haar niks verschuldigd of verplicht bent. Denk aan jezelf en je eigen gevoelens en als het voor jou goed voelt om dingen te delen en niet meer de schone schijn op te houden dan doe je dat. Groot gelijk.
Kijk wat jij zegt zo denk ik nu ook, en daar ben ik nu ook achter gekomen en het is nu ook klaar.

Ik heb het heel lang proberen te herstellen etc eerst voor mezelf daarna puur voor de kinderen. En nu is de koek op bij mij.

Verliefd worden oké, maar ik ben altijd nog van mening als je echt er voor wil gaan dan moet je eerst het andere afsluiten
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
22-02-2021 20:37
Wat een debiele onzin.
Hoezo?
Ik ken twee stellen waarvan een van de partners ineens 100% niet hetero bleek te zijn, na een jarenlang huwelijk. Daar klopte het toch echt wel dat het lastig concurreren was met de derde partij.
Alle reacties Link kopieren
Dus het punt is nu alleen nog dat je zonder gevecht uit elkaar wilt gaan? Ik zou zeggen kom in actie. Bedenk hoe de dingen geregeld kunnen worden, wie blijft in het huis wie gaat weg, wat willen de kinderen enz. Zoek een advocaat en maak goede afspraken. Daarna kan ieder zijn eigen weg gaan.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou harde stappen ondernemen. Je wilt toch zelf ook verder met je leven en op termijn een nieuwe liefde en weet ik het? Het is haar rotzooi, dus zou er niet samen met haar in gaan zitten. Advocaat in de hand en zelf ook concrete stappen nemen.
PiperAlpha87 schreef:
22-02-2021 12:02
Waarom zou je iets moeten vertellen? Het gaat niemand wat aan lijkt mij.
Het is ook weer niet zo dat ik in geval van to angstvallig iets geheim zou willen houden, terwijl het nogal een groot iets is als je relatie ineens over is. Als mensen vanaf een bepaalde inner circle dingen vragen als 'Zijn jij en Carolien uit elkaar. Jeetje, ik zag jullie samen oud worden. Ik wist niet dat het niet goed ging', dan zou ik niet weten waarom ik niet zou kunnen/mogen vertellen dat ze een ander heeft. En als die persoon dan iets vraagt over die andere man, zou ik ook niet zo Rooms zijn, dat ik dan niet zeg dat het geen hij maar een zij is.
Kortom, ik zou niet per se iets uit mezelf zeggen, maar ik zou ook niet zwijgen tegen mensen die ik goed ken en zich afvragen hoe het met mij/ons is, want er is geen ons meer.
Kies voor jezelf to. Dat zij problemen heeft met iets, is haar probleem. Maak het niet het jouwe. Als zij niet wil afronden, dan zoek je een mediator. Ze is het jou verplicht om te kunnen afronden. Ze kan niet allebei hebben. Zij heeft jullie relatie opgeblazen, door ervoor te kiezen een relatie met een ander aan te gaan. Dat zou bij mij elk greintje respect hebben weggevaagd en de ruimte om nog mee te gaan in haar grillen compleet opgedroogd hebben. Je bent veel te lief voor haar. Je hoeft geen oorlog te voeren, maar je mag wél voor jezelf opkomen. Want zij doet het duidelijk niet en heeft alleen haar eigen belang voor ogen.
Alle reacties Link kopieren
Cadou schreef:
22-02-2021 21:06
En dan heeft ze die vriendin die ze ernaast heeft gewoon de hele dag in huis. Jouw huis, als je aan het werk bent?
Wat een waardeloos loeder zeg. Kan het nog respectlozer,? Tjezes....
Of ze gaat naar die ander en neemt zelfs de kinderen mee.

Dat vind ik toch ook al getuigen van "mijn huwelijk kan me gestolen worden".


De kinderen voorstellen doe je normaal pas na een héle tijd en vooral NA de scheiding.
Die weten nu toch ook niet meer wie nu de eigenlijke partner van mama is?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
KamilleT schreef:
22-02-2021 22:01
Hoezo?
Ik ken twee stellen waarvan een van de partners ineens 100% niet hetero bleek te zijn, na een jarenlang huwelijk. Daar klopte het toch echt wel dat het lastig concurreren was met de derde partij.
Dus als jouw partner vreemd gaat met een man is jouw grootste probleem daarmee dat je niet kan concurreren?
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een goede advocaat, zet via die weg mediation in, vraag de scheiding aan en zet een pagina grote advertentie in de krant als aankondiging met de reden: mijn vrouw is lesbisch en heeft jaren tegen mij gelogen. Nu gaan we scheiden, dat wilde ik iedereen even laten weten en dan plaatst een mooie foto van haar onder je bericht. Ook leuk voor kinderen, die worden dan op school zeker aangesproken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoi TO, wat een nare situatie.

Ik zou in ieder geval gewoon vertellen dat ze al 1,5 jaar een ander heeft en daar altijd is als jij aan het werk bent. Dat jij hierom uit elkaar wil maar dat zij dat niet wil omdat ze bang is voor wat anderen over haar denken. En dat ze zegt dat anders al was gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat ben jij aardig voor je bedriegende partner. Hup, actie. Zoek uit wat jij wil qua omgangsregeling, huis, enz en leg haar dat voor met een datum waarop je antwoord van haar wil (week later bijvoorbeeld).

Heeft ze zich bijvoorbeeld wel ingeschreven voor een huurwoning/weet ze hoeveel hypotheek ze kan krijgen/waar ze gaat wonen of zelfs dat niet?
Ladida1981 schreef:
23-02-2021 09:06
Jeetje, wat ben jij aardig voor je bedriegende partner. Hup, actie. Zoek uit wat jij wil qua omgangsregeling, huis, enz en leg haar dat voor met een datum waarop je antwoord van haar wil (week later bijvoorbeeld).

Heeft ze zich bijvoorbeeld wel ingeschreven voor een huurwoning/weet ze hoeveel hypotheek ze kan krijgen/waar ze gaat wonen of zelfs dat niet?
Ik weet dat ik actie moet nemen, heb al gesprek bij de bank gehad en dat loopt nu.

En zij weet en doet totaal niks, geen inschrijving voor huurwoning. Ja haar storten op haar andere relatie. Kijk iedereen weet het wel te zeggen hoe het moet, alleen het nog even doen en doorzetten is aan ander verhaal. Maar voor mezelf loopt het nu, alleen heb haar op een gegeven moment nog wel nodig voor hypotheek en ouderschapsplan
Lieve Maistro, ik denk dat je jezelf een beetje te bang opstelt. (ja, ik heb makkelijk praten, dat weet ik).

Ik begin te denken dat jouw vrouw zich zo gedraagt omdat ze weet dat ze dit bij jou allemaal kan maken. Een andere man had haar al lang een schop in haar inktpot verkocht, maar niet jij. Jij blijft rustig braaf wezen want als je haar tegen jezelf in het harnas jaagt, dan de hypotheek, en dan het ouderschapsplan.

Sorry dat ik er geen doekjes om wind, maar zij die bang zijn krijgen ook slaag. Laat je tanden zien (zonder zelf uit te dagen, maar zo schat ik jou niet in), laat voelen dat het liedje uit is. Op de manier dat jullie (en dan vooral jij) nu bezig zijn, is de situatie volgend jaar nog aan de gang. Het is niet alleen jouw vrouw he, jij zit ook in de situatie (waar je niet om gevraagd hebt, waaruit je zo snel mogelijk weg moet) en die hoeft echt niet langer te duren dan strikt nodig.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vriendin terwijl jij werken bent, de ganse dag in jullie huis is. Hoe kan je dat verdragen en hebben jullie dan geen buren die ook al iets in het snuitje krijgen?

Mijn post is misschien hard maar toch meelevend bedoeld!
Alle reacties Link kopieren
Maistro0112 schreef:
23-02-2021 14:06
Ik weet dat ik actie moet nemen, heb al gesprek bij de bank gehad en dat loopt nu.

En zij weet en doet totaal niks, geen inschrijving voor huurwoning. Ja haar storten op haar andere relatie. Kijk iedereen weet het wel te zeggen hoe het moet, alleen het nog even doen en doorzetten is aan ander verhaal. Maar voor mezelf loopt het nu, alleen heb haar op een gegeven moment nog wel nodig voor hypotheek en ouderschapsplan
Ook dat kun je indien nodig afdwingen.
Zelf heb ik een ex waarmee ik een koopwoning had, niet getrouwd, geen samenlevingscontract en geen kinderen. Sinds de relatie breuk zei hij telkens dat hij mij uit ging kopen, maar daden bleven uit, het waren allemaal loze beloftes. Totdat ik het zo beu was en er niet meer in geloofde, dat ik hem heb medegedeeld dat ik een advocaat ging nemen. En dat ook daadwerkelijk deed, er een 1e brief van die advocaat bezorgd werd, waar hij 0 reactie op heeft gegeven. Daarop volgde een dagvaarding en toen werd het hem pas duidelijk dat ik het meende. Hij heeft het uiteindelijk nog anderhalf jaar weten te rekken, maar ik ben uitgekocht en kan ruim 4 jaar na de breuk verder met mijn leven.

Ik snap dat je het in eerste instantie samen wil regelen, maar als dat niet lukt, laat je niet door haar gijzelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven