Partner heeft relatie met iemand van zelfde geslacht!

20-02-2021 16:00 63 berichten
Hoi

Ik heb nu 15 jaar een relatie met mijn vriendin en we hebben 2 kinderen. Alleen sinds 1,5 jaar is het eruit gekomen dat ze op vrouwen valt en dat ze verliefd is op een vrouw.

Lang verhaal kort te maken, heb heel veel geprobeert om het te redden en haar alle ruimte te geven. Maar nu blijkt dat ze dus eigenlijk gewoon al heel lang relatie heeft met die gene. En dat ze niet met mij verder wil... dat verdriet ben ik nu al wel overheen. Maar we moeten nu verder.

We hebben koophuis huis etc kinderen.... maar vanuit haar kant gebeurt er helemaal niks en zij gaat gewoon verder met haar leven. En ze vertikt het om het de buitenwereld te vertellen zelfs haar familie niet. Het lijkt mij toch als je helemaal gek bent op iemand dat je dat naar buiten wil brengen? Dan kan de buitenwereld je toch niks schelen wat die ervan denken?

Ik zelf praat met genoeg mensen erover ik moet het namelijk kwijt, en haar familie weet het ook wel deels van mij maar dat weet zij niet. En ze zou ook in therapie gaan om over haar gevoelens met iemand te praten maar daar is ze ook mee gestopt.

Ik wil zelf nu ook verder, heb zelf binnenkort wel gesprekken met bank etc over huis. Maar moet ik het nu de buitenwereld gaan vertellen wat er aan de hand is? Wil graag dat zij het doet. Maar zij schaamt zich en denkt dat ik dan de slachtofferrol krijg. Kijk ik wil geen omwille van de kinderen hevige ruzies in huis en daar ben ik wel bang voor als ik het naar buiten ga brengen.

Zijn er hier mensen met zelfde situatie toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend vervelende situatie, Maistro,
Voor haar is het misschien wel makkelijk zo, haar nieuwe relatie overdag zien en verder niets 'hoeven regelen', maar zo werkt het toch niet?
Het lijkt me tijd worden om eens héél serieus met haar om tafel te gaan om de scheiding te bespreken. En wil ze niet meewerken, dan zoek je een advocaat.

Verder zou ik de situatie niet koste wat kost geheim houden hoor. Je hoeft echt niet je hele telefoonlijst af te gaan om te vertellen dat ze een nieuwe partner heeft, maar natuurlijk kan je best naaste familie en/of goede vrienden in vertrouwen nemen. Jij moet je verhaal toch ook kwijt?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
LitaLily schreef:
22-02-2021 21:38
Nou dat maakt t helemaal mooi zeg..dat ze al wel vertrokken was geweest als het een man was geweest..
Er is van haar kant dus geen liefde voor jou meer in het spel, en het gaat haar er alleen om om haar lekkere makkelijke leventje voor de buitenwereld hoog te houden.
Als t een man was geweest was ze wel al pleite. Pfff. Jij moet voor haar coveren dat ze lesbisch is?.
Nou dan was ik er al helemaal klaar mee.
Als ze met een man vreemdgegaan was ook trouwens. Maar dit is nog een schepje bovenop het vreemdgaan.
Ik zou gewoon eerlijk zijn tegen andere mensen.
Ze is vreemdgegaan/Ze heeft een affaire.
Dat dat met een vrouw is hoeft er niet persé bij, maar ik zou ook weer niet de moeite nemen dat koste wat kost verborgen te houden.
Het is in principe niet aan jou om haar te "outen" (wat haar geaardheid betreft dan, wel wat t vreemdgaan betreft), maar mijn respect voor haar zou verdwenen zijn en ik zou denk ik geen moeite doen dat verborgen te houden als je zelf je ei kwijtwilt aan mensen.
Gewoon vertellen wat jij wilt dus.
Zij liegt en bedriegt. En was al pleite geweest als t een man betrof.
Heeft nul respect voor jou.
En dan zou jij haar moeten gaan beschermen? Kom nou.
Deel wat je wilt aan andere mensen.
Ik vind dat je haar niks verschuldigd of verplicht bent. Denk aan jezelf en je eigen gevoelens en als het voor jou goed voelt om dingen te delen en niet meer de schone schijn op te houden dan doe je dat. Groot gelijk.
Helemaal mee eens. Ze is gewoon vreemdgegaan en heeft nul respect voor jou. Ik zou inderdaad niet jezelf in allerlei bochten gaan wringen en voor haar liegen / geforceerd dingen verzwijgen.

Dit ligt echt bij haar hoor. Ik ken genoeg situaties waarbij de vrouw een relatie had met een man, de ruimte kreeg om haar gevoelens voor vrouwen te onderzoeken en met een vrouw verder ging. Maar dan vertelde de vrouw in kwestie dat gewoon eerlijk aan vrienden en familie. En bij de ene werd het een vechtscheiding met de ex-man, bij de andere een goede vriendschap met de ex-man. Het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat, dit is echt háár keuze en haar probleem om er zo moeilijk over te doen. Laat er niet jouw probleem van maken.

Klotesituatie, TO! Sterkte.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat zij haar liefde en opties aan het verkennen is. Kijken of de relatie levensvatbaar is. Zo ja,dan maakt ze de overstap. Zo nee,dan gaat ze weer terug naar haar oude,veilige leventje bij haar man.
diyer schreef:
22-02-2021 23:42
Kies voor jezelf to. Dat zij problemen heeft met iets, is haar probleem. Maak het niet het jouwe. Als zij niet wil afronden, dan zoek je een mediator. Ze is het jou verplicht om te kunnen afronden. Ze kan niet allebei hebben. Zij heeft jullie relatie opgeblazen, door ervoor te kiezen een relatie met een ander aan te gaan. Dat zou bij mij elk greintje respect hebben weggevaagd en de ruimte om nog mee te gaan in haar grillen compleet opgedroogd hebben. Je bent veel te lief voor haar. Je hoeft geen oorlog te voeren, maar je mag wél voor jezelf opkomen. Want zij doet het duidelijk niet en heeft alleen haar eigen belang voor ogen.

Zij denkt indd nu in eigen belang, en ik weet van mezelf nu ook wel dat ik te lief ben voor haar. Heb het allemaal gedaan voor de kids en om het eventueel allemaal nog bij elkaar te houden. Maar dat punt ben ik nu wel overheen. Ik ben blij met alle reacties via dit forum dat geeft mij duidelijk andere inzichten ook
Ik snap niet goed waarom je niet zou kunnen zeggen: we gaan scheiden, ze heeft een ander.
Wie dat dan is, doet er voor jou niet meer toe. Als mensen daar meer over willen weten, moeten ze bij haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Respectloos wat ze deed en wat ze nu doet.
Ik zou haar vragen ergens anders te gaan slapen in afwachting van jullie regeling. Of jullie omstebeurt in het huis. Hoe dan ook, ieder geval niet meer samen in 1 huis vanaf nu. Zij zet (respectloos) geen stappen dus moet jij het doen. Misschoen hoopt ze er op dat ze het dan zo kan draaien dat jij de aanstichter bent en zij het slachtoffer. Daar zou ik lak aan hebben je moet door.
Hallo allen

Heb veel aan jullie inputs gehad en misschien wel dat laatste zetje.

Inmiddels loopt het bij de bank kwa huis etc, en heb haar nu heel goed duidelijk gemaakt dat er iets moet veranderen en dat er dingen op papier moeten komen. Ze leeft nog steeds haar eigen leven maar ze heeft inmiddels wel dingen op papier gezet voor het ouderschapsplan, ik ga nu de goeie papieren regelen om het dan samen goed te noteren. Dan is al een grote stap gezet denk ik
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend goed van je TO! Je zit in een moeilijke situatie en je vrouw is niet echt respectvol naar jou geweest. Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Succes, en mocht het nodig zijn, misschien kunnen we weer mee van gedachten wisselen hè.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, TO. Het is echt een kut situatie, maar jij kunt jezelf recht in de spiegel aankijken.
Alle reacties Link kopieren
Nou fijn dat je de eerste stappen hebt kunnen zetten en dat je aanstaande ex partner meewerkt.

Wat betreft de buitenwereld ben ik van mening dat jij niet de boodschapper moet zijn. Voor jou volstaat de mededeling wij gaan uit elkaar/scheiden en als mensen vragen naar de reden is wij hielden niet meer van elkaar.

TO, ik denk dat jouw behoefte om het in the open te gooien voorkomt uit teleurstelling en gekwetstheid. Jullie zijn niemand verantwoording verschuldigd. Het is al verdrietig genoeg voor iedereen dat jullie gaan scheiden. Houd de reden gewoon oppervlakkig. Sterkte de komende tijd.
Ik doe mijn best
Dag allemaal,

Wil je toch even op de hoogte houden....

Wij hebben inmiddels een concept ouderschapsplan gemaakt en ze nu wel beetje in dat ze mee moet werken.

Alleen ze dacht dat ze nu gewoon weg kon gaan en huis op mijn naam en klaar, nou die vlieger gaat niet op heb ik haar verteld. Ja ze wil niet blijven betalen als ze er niet woont, snap ik maar de bank gaat ook bij jou aankloppen. En het is nog maar de vraag of het mij lukt in mijn eentje, zoniet zou het verkocht moeten worden. En dat is probleem ook niet maar ik moet ook wat anders weer hebben en de huizenmarkt is op dit moment gekkenwerk. Dus heb haar nu voorgesteld dat ik hier eerst blijf wonen en dat zij dan de hypotheek etc voor de helft ook nog mee betaalt met een bepaalde termijn eraan
Alle reacties Link kopieren
Ga zsm met een financieel adviseur praten, zodat je precies weet waar je over praat en wat er mogelijk is. Het huis op 1 naam, hopelijk de jouwe, is wel zo prettig. Banken zijn vaak tegenwoordig een stuk schappelijker als je er al woont en de lasten goed kunt betalen. Alleen het uitkopen van haar zal mogelijk lastig worden. Voor de waarde van de woning kun je nu om te beginnen de woz-waarde nemen, er zal vast een keer getaxeerd moeten worden, maar dan heb je een vertrekpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven