Een date plannen in coronatijd?

20-02-2021 17:14 25 berichten
Omdat ik bang was voor herkenning, heb ik even een nieuw account aangemaakt.

Nu is het zo dat ik ruim 1,5 week geleden een jongen tegen ben gekomen op Tinder. De laatste maanden gebruik ik Tinder niet tot nauwelijks, want een ideale tijd om met iemand te gaan daten is het momenteel niet. Toch ben ik uit verveling weer gaan swipen en kwam ik met iemand via Tinder voor het eerst sinds vorig jaar weer aan de praat. Hij is, net zoals ik, begin 20. Qua uiterlijk, maar ook qua karakter is het helemaal mijn type. Althans, als ik zijn foto's mag geloven en het getypte beeld overeenkomt met de werkelijkheid...
Sinds dat moment appen we dagelijks en ondertussen vind ik dat we al best wel veel informatie hebben uitgewisseld.

Normaal gesproken ben ik niet echt een apper. Niet voor weken in ieder geval. Ik heb ooit wekenlang met iemand geappt, en toen spraken we af en kwam het beeld in de realiteit totaal niet over met het beeld dat ik van app van hem had gekregen. Enorm teleurstellend wel en ook wel zonde van mijn (en zijn) tijd.

Nu merk ik bij deze jongen dat mijn interesse in hem steeds meer begint toe te nemen. Ik heb dus eerlijk aangegeven dat ik niet wekenlang wil appen (en toen bovenstaande situatie uitgelegd) en dat ik eigenlijk een keer met hem wil afspreken. Omdat ik denk dat denk dat je met alleen maar appen nergens komt. Natuurlijk heb ik ook gezegd dat het niet echt de ideale tijd daarvoor is. En dat corona het ons er niet echt makkelijk op maakt.. maar ja, hoe lang duurt alles rondom corona nog? Ik denk erg lang. Moeten we dan al die tijd het contact via app in stand houden? Ikzelf zit daar dus niet op te wachten, dan heb ik liever dat het contact stopt. Dus heb hem wel het bovenstaande voorgelegd. Daarbij denk ik dat je elkaar ook wel 'coronaproof' kunt ontmoeten (wij zijn wel beiden van het zo goed mogelijk naleven van de coronaregels). Buiten, wandelen, in een park, coffee to go.. o.i.d. het gaat er (wat mij betreft) om dat je een realistisch beeld van elkaar krijgt.

Ik heb de keuze bij hem gelegd. En nu is het afwachten. Is er iemand die ervaring heeft met een (geslaagde) date in coronatijd?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Gewoon wandelen. Dan weet je in ieder geval of het ook in het echt klikt. Ik ben het helemaal met je eens dat lang appen zonde van de tijd is.
Mensch durf te leven
Tikatukka schreef:
21-02-2021 23:01
Ja. Gewoon wandelen. Dan weet je in ieder geval of het ook in het echt klikt. Ik ben het helemaal met je eens dat lang appen zonde van de tijd is.
Bedankt! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Hij wil er nog over nadenken, maar appt in die tussentijd nog wel steeds. Ik merk dat ik nu langzaam terughoudender word omdat ik niet heel de tijd alleen maar wil appen.
Alle reacties Link kopieren
Wandelen, coffee to go, eerste date 1.5m afstand, daarna maar verder zien. Een eerste date is simpel te doen toch zo? En nog helemaal volgens de regels ook. Verschillende keren gedaan zo afgelopen jaar.
eefje677 schreef:
22-02-2021 20:51
Wandelen, coffee to go, eerste date 1.5m afstand, daarna maar verder zien. Een eerste date is simpel te doen toch zo? En nog helemaal volgens de regels ook. Verschillende keren gedaan zo afgelopen jaar.
Bedankt! Zo zie ik dat ook.
Ik voel me steeds meer een beetje aan het lijntje gehouden ofzo. Hij wilde erover nadenken. Oké, prima. Ondertussen appen we wel gewoon door. Ik heb hem er niet meer overgehoord. Het appen neemt wel meer af en ik merk dat vooral ik er steeds minder zin in heb om hem te appen. Alhoewel.. minder zin... Als hij appt reageer ik best snel. Soms wel bewust met een tijd ertussen. Hij heeft wel echt mijn interesse gewekt. Maar alleen maar appen bereik je naar mijn idee niks mee. Maar wat moet ik nu?
Hem direct laten kiezen om af te spreken.. en als hij dat niet wilt direct stoppen met het appen?
Ik vind het wel moeilijk. Ik wil hem ook niet 'te snel' afschrikken ofzo. Aan de andere kant appen we al bijna 2 weken. We hebben al best veel uitgewisseld, straks heb je in real life niks meer te bespreken.
Mocht hij het niet willen, vraag hem dan vooral ook waarom. Stel dat hij woont bij zijn oudere en kwetsbare oma, dan zou ik het bijvoorbeeld een ander verhaal vinden. Als hij vaag blijft en niet duidelijk is zou ik er zelf snel klaar mee zijn.

Eventueel zou je ook nog kunnen voorstellen eerst een keer te videobellen. Maar mijn vermoeden is dat hij het vooral wel gewoon gezellig vindt om te appen en daar verder ook niet voor open zou staan.
oh en ik geloof niet zo in het 'afschrikken' van mannen. je vraagt om een keertje een ommetje te maken, niet om morgen te trouwen. als hij je leuk vindt maar het zelf niet durfde voor te stellen, dan zal hij alleen maar blij zijn dat jij het wel deed. als het hem 'afschrikt' dan was hij gewoon niet zo 'into you'.
chirimoya schreef:
22-02-2021 21:32
oh en ik geloof niet zo in het 'afschrikken' van mannen. je vraagt om een keertje een ommetje te maken, niet om morgen te trouwen. als hij je leuk vindt maar het zelf niet durfde voor te stellen, dan zal hij alleen maar blij zijn dat jij het wel deed. als het hem 'afschrikt' dan was hij gewoon niet zo 'into you'.
Dankje voor je bericht!
Ja daar heb je indd wel gelijk in. Ik ben niet eens zozeer echt op zoek naar een relatie o.i.d. maar het lijkt mij wel leuk om hem verder te ontmoeten in real life. Videobellen vindt hij niks (ik persoonlijk ook niet).. Maar okej, prima.
Appen vind ik ook wel gezellig. Ik word stiekem wel een beetje blij als ik een appje van hem krijg. Maar ik ben wel vooral 'bang' dat ik op deze manier een verkeerd beeld van hem schets. Dit heb ik al eerder meegemaakt en was niet echt tof...
PartygirlX23 schreef:
22-02-2021 21:38
Dankje voor je bericht!
Ja daar heb je indd wel gelijk in. Ik ben niet eens zozeer echt op zoek naar een relatie o.i.d. maar het lijkt mij wel leuk om hem verder te ontmoeten in real life. Videobellen vindt hij niks (ik persoonlijk ook niet).. Maar okej, prima.
Appen vind ik ook wel gezellig. Ik word stiekem wel een beetje blij als ik een appje van hem krijg. Maar ik ben wel vooral 'bang' dat ik op deze manier een verkeerd beeld van hem schets. Dit heb ik al eerder meegemaakt en was niet echt tof...
ja dat snap ik helemaal. daarom is het ook goed dat je voorgesteld hebt om elkaar te zien.
dat hij daar niet enthousiast op reageert vind ik niet zo'n bemoedigend teken, maar wie weet..
Ja heel lastig maar je mag sinds corona geen mensen zien of spreken in het echt, ook niet buiten en met 1.5m afstand. Helaas, niemand op de hele wereld heeft sinds die tijd een date gehad.
Oh lees nu pas dat hij daarover na wil denken. Als hij interesse had gehad had hij het allang zelf voorgesteld denk ik
Mumper schreef:
22-02-2021 21:58
Ja heel lastig maar je mag sinds corona geen mensen zien of spreken in het echt, ook niet buiten en met 1.5m afstand. Helaas, niemand op de hele wereld heeft sinds die tijd een date gehad.
Dit is sarcasme neem ik aan? Je mag nog 'gewoon' iemand zien. 1 persoon per dag. Maar tis indd maar afwachten wat hij ervan vindt. Hij blijft wel appen, maar staat vooralsnog niet te springen om af te spreken. Vind ik helemaal prima, maar dan wil ik ook niet meer appen.
Waarom zeg je alles zes keer? Doe je dat in die appjes ook?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je de keuze bij hem neergelegd?
Je had zelf toch met een date-voorstel kunnen komen?
Iets van: "Hé, lijkt het je wat om dan-en-dan even af te spreken voor een koffie-om-mee-te-nemen?"
Heb je wel (nieuwe) foto's? Vind het raar dat hij niet wil afspreken of (video) bellen. Als je er dan niet gelijk irl wil zien dan toch op z'n minst zo?
daddy_gijs schreef:
22-02-2021 22:42
Waarom heb je de keuze bij hem neergelegd?
Je had zelf toch met een date-voorstel kunnen komen?
Iets van: "Hé, lijkt het je wat om dan-en-dan even af te spreken voor een koffie-om-mee-te-nemen?"
Ik heb ook een date voorstel gedaan. Maar dan ligt vervolgens de keuze wel bij hem. Ik kan hem moeilijk dwingen ofzo...
Alle reacties Link kopieren
PartygirlX23 schreef:
23-02-2021 14:16
Ik heb ook een date voorstel gedaan. Maar dan ligt vervolgens de keuze wel bij hem. Ik kan hem moeilijk dwingen ofzo...
Nee, je kunt 'm niet dwingen en ik zou ook niet eindeloos willen appen.
In corona-tijd kun je ook gemakkelijk afspreken.
Maar je openingstopic voelt voor mij alsof je hem voor een blok zet (=> fysiek afspreken, anders doei) in plaats van een warme uitnodiging. Ik kan dat verkeerd zien, natuurlijk.
Bij een mooi voorstel, zou ik gewoon afwachten (en daarna inderdaad conclusies trekken)
Alle reacties Link kopieren
Buiten een date organiseren met koffie of zelf meegenomen drankje en hapje en op afstand blijven moet toch kunnen? Het is ook nog eens lekker weer. Ik zou zelf graag even minstens een keertje videobellen hoor voor de eerste date maar ik vind of gewoon bellen gezellig. Leuker dan maar heen en weer te appen.
jongens hij wilt niet
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je de keuze bij hem laat. Vraag hem gewoon om deze week een wandeling te maken of ergens een koffie to-go te drinken. Als hij moeilijk gaat doen dan weet je genoeg.
kuelapis wijzigde dit bericht op 23-02-2021 16:56
16.36% gewijzigd
daddy_gijs schreef:
23-02-2021 16:16
Nee, je kunt 'm niet dwingen en ik zou ook niet eindeloos willen appen.
In corona-tijd kun je ook gemakkelijk afspreken.
Maar je openingstopic voelt voor mij alsof je hem voor een blok zet (=> fysiek afspreken, anders doei) in plaats van een warme uitnodiging. Ik kan dat verkeerd zien, natuurlijk.
Bij een mooi voorstel, zou ik gewoon afwachten (en daarna inderdaad conclusies trekken)
Ja, ik snap wel wat je zegt hoor.
Ik heb zaterdagavond een normaal voorstel gedaan, waarin hij aangaf er nog even over na te willen denken vanwege Corona. Oké, prima. Ondertussen verder geappt. Gisteravond vroeg ik of hij er weer over had nagedacht. Had hij semi gedaan. Kwam er een beetje op neer dat hij wel wilde, maar niet zo goed wist hoe en wat. Want wat wil je nu gaan doen met corona? Ik dus voorstellen gedaan.. Blijkt dat hij het eigenlijk heel eng vindt. Zijn laatste Tinderdate was blijkbaar 4 jaar geleden. Oké, snap dat het spannend is. Vind ik zelf ook. Hij is bang dat het enorm gaat tegenvallen en ik hem in het echt niet leuk vindt. Tsja, daar kan ik niet over oordelen als ik hem niet in het echt kan ontmoeten. Even leek het erop dat hij dus wel wilde, dus ik vroeg nogmaals wanneer hij dan zou kunnen. En daar heb ik nog geen antwoord op...

Ondertussen probeert hij wel door te appen. Maar zelf hou ik nu wel meer afstand. Ik ben wel duidelijk geweest in het feit dat ik wat 'appmoe' aan het worden ben. En dat ik niet nog dagenlang alleen maar wil appen. Als hij niet wilt afspreken prima, maar dan stopt het appcontact ook. Maar blijkbaar vindt hij het wel leuk genoeg om te blijven appen... Pff haha.
Tsja, het houdt wel een keer op. En ik hoop dat hij dat langzaam in gaat zien.
Mijn God
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat de eerste dates wandelen en zo prima te doen zijn, vervolgens thuis daten, eten halen, films en series.

Maar dan? Ik mis dan toch wel dat je niet ergens wat kan drinken, bioscoop, theater, restaurant, normaal een nachtje weg, niet elkaars vrienden kan leren kennen etc. Het voelt niet natuurlijk voor mij om na vijf dates de hele tijd bij elkaar thuis te zijn zonder eigenlijk echt iets leuks te gaan doen. Lastig uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
LaCasa schreef:
23-02-2021 22:45
Mijn ervaring is dat de eerste dates wandelen en zo prima te doen zijn, vervolgens thuis daten, eten halen, films en series.

Maar dan? Ik mis dan toch wel dat je niet ergens wat kan drinken, bioscoop, theater, restaurant, normaal een nachtje weg, niet elkaars vrienden kan leren kennen etc. Het voelt niet natuurlijk voor mij om na vijf dates de hele tijd bij elkaar thuis te zijn zonder eigenlijk echt iets leuks te gaan doen. Lastig uit te leggen.
Als je elkaar helemaal leuk vindt, na een x aantal dates verliefd begint te worden, dan heb je nog genoeg te bespreken hoor. Beetje raar als dat na 5 dates al niet meer lukt. Dat klinkt dan niet als een goede match. En seksen hoort er ook bij. Dat kan toch ook niet al vervelen na 2 maanden daten bijvoorbeeld.

En je hoeft niet altijd maar iets actief te doen. Samen borrelen en kletsen is ook supergezellig. Net zoals je dat op een terras zou doen. Gewoon relaxed. En anders kun je samen boodschappen doen en koken, spelletjes doen, wandelen, ijsje halen, visje eten op het strand, weet ik het. Als het echt leuk is, maakt het toch geen donder uit wat je doet, als je maar samen bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lange uitleg in de OP, je mag gewoon met iemand afspreken. Ik neem aan dat je buiten hem ook nog wel eens iemand anders ziet?

Het is mooi weer, ik zou hem spontaan uitnodigen, een fles wijn halen, wat lekkers, neem 2 kleedjes mee en maak er wat leuks van.
Als hij niet wil en ook niks anders wil afspreken is het gewoon klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven