Daten met een man afgekapt, of had ik geduld moeten hebben?

21-02-2021 10:34 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Van de week heb ik het daten met een man afgekapt. In een aantal maanden tijd hebben we elkaar slechts 4 keer gezien. Het was erg lastig, zijn woorden waren best groot. Dat hij gevoelens had, wilde kijken of het een relatie kon worden. Maar in de praktijk bleef ik ertegen aan lopen dat het niet echt liep. het was lastig om afspraken te maken. Hij woont verder weg en woont nog bij zijn ouders, we zijn allebei heel druk met werk.
Maar, het voelde alsof hij het minimale aan moeite ondernam om me toch geïnteresseerd te houden. VOorbeeld: eens per week appen en als ik daar dan op reageerde niet verder doorvragen of reageren. Hij stuurde dan wel lieve dingen (zoals ik denk aan je) etc. Het contact kwam wel echt vooral van hem af. Maar onze laatste geplande afspraak is door hem laatst op het laatste moment afgezegd. Met veel excuses ging dat gepaard, maar er volgde ook geen concreet voorstel voor een andere. Enkele dagen later echter, appte hij weer allemaal lieve dingen over wat hij wilde doen als we elkaar zagen en hoe mooi hij me vindt.
In het begin heeft hij nog wel eens gebeld, maar dat was nu ook niet meer. Ik heb het 1x hierover gehad met hem, over hoe het met hem gaat, en hij zei toen dat hij gewoon enorm druk is met werk en dat het huwelijk van zijn ouders ook niet lekker loopt en hij daar veel onder lijdt. Maar al met al ging het voor mijn gevoel nergens heen en heb ik het afgekapt. Nu had ik het er met een vriendin over en die vond het erg zonde. Vond dat ik misschien wat meer geduld had moeten hebben. Nu twijfel ik. Wat vinden jullie?
Je moet niets.


En je vriendin staat vrij met hem te daten als ze wil, jij wilde dat blijkbaar niet. Prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je niet ongeduldig. Dit klinkt niet alsof hij nou enorm geïnteresseerd is in je.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp best dat het klaar was voor jou. Maar in sommige opzichten beschuldig je hem van wat je zelf ook deed. Het contact kwam vooral van hem af en was te weinig, vond je. Maar je liet dan blijkbaar zelf ook weinig horen.
Hij deed weinig moeite, maar jij ook.
Dan nog heb je altijd het volste recht om het af te kappen als je het niet meer ziet zitten.
Groot gelijk dat je het hebt afgekapt. Hij klinkt niet bepaald enthousiast en jij eigenlijk ook niet.
Waarom dan blijven hangen?
anoniem_401292 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 10:38
0.39% gewijzigd
Maar hoe ver wonen jullie uit elkaar dan?

Ik kan het me niet voorstellen, als je echt interesse hebt in iemand dan heb je daar wel een lange treinrit voor over in je weekend hoor. En hij woont nog thuis dus dan heeft hij juist relatief weinig verantwoordelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
Als jij geen trek hebt in traag en moeizaam contact en maar blijven wachten of het misschien ooit beter wordt, mag je stoppen.
Ik weet ook niet wat jouw vriendin ervan verwacht? Het is niet iets wat in de nabije toekomst zou veranderen.
1x per week appen heeft niks te maken met de afstand. Groot gelijk dat je het hebt afgekapt.
jullie klinken beide niet enthousiast
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
21-02-2021 10:44
jullie klinken beide niet enthousiast
Ik ben/was wel enthousiast. Ik heb ook heel eerlijk gezegd dat ik hem leuk vind, dat ik ook graag wil uitzoeken of het echt een relatie kon worden. Wat ik alleen niet wilde is dat ik degene ben die de hele kar moet trekken. In het verleden heb ik meegemaakt dat als jongens echt geïnteresseerd waren, ik eigenlijk niet heel veel hoefde te doen. Ze appten bijna dagelijks, belden wel eens, maakten voorstellen om af te spreken etc. En deze jongen was ook wel enthousiast, of leek dat althans in zijn woorden en bepaalde acties. Maar er waren ook echt dagen waarop ik niks hoorde, hij zegt een afspraak af etc. Maar vooral heeft hij bv niks gevraagd om me beter te leren kennen. Niet ‘ hoe was je dag?’ Of wat dan ook
Nou klaar dan toch?
Alle reacties Link kopieren
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 10:48
Ik ben/was wel enthousiast. Ik heb ook heel eerlijk gezegd dat ik hem leuk vind, dat ik ook graag wil uitzoeken of het echt een relatie kon worden. Wat ik alleen niet wilde is dat ik degene ben die de hele kar moet trekken. In het verleden heb ik meegemaakt dat als jongens echt geïnteresseerd waren, ik eigenlijk niet heel veel hoefde te doen. Ze appten bijna dagelijks, belden wel eens, maakten voorstellen om af te spreken etc. En deze jongen was ook wel enthousiast, of leek dat althans in zijn woorden en bepaalde acties. Maar er waren ook echt dagen waarop ik niks hoorde, hij zegt een afspraak af etc. Maar vooral heeft hij bv niks gevraagd om me beter te leren kennen. Niet ‘ hoe was je dag?’ Of wat dan ook
Dat jij niet de hele kar wil trekken, begrijp ik. Maar dit is wel het andere uiterste wat je nu deed. Want jij wachtte gewoon af tot hij iets deed. Dan kan ik me ook voorstellen dat dat hem niet echt de indruk gaf dat je geïnteresseerd was.
Beter nu dan over 2 jaar, als dit het was/is
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-02-2021 10:53
Dat jij niet de hele kar wil trekken, begrijp ik. Maar dit is wel het andere uiterste wat je nu deed. Want jij wachtte gewoon af tot hij iets deed. Dan kan ik me ook voorstellen dat dat hem niet echt de indruk gaf dat je geïnteresseerd was.
Zo ervaar ik het niet eigenlijk. Ik heb hem ook gewoon geappt met hoe het met hem gaat, gereageerd op bv iets op facebook, complimentjes gegeven dat ie er goed uit zag etc. En daarbij dus ook duidelijk gezegd dat ik hem erg leuk vind en ook graag zou willen kijken of er meer in zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook stoppen
Duidelijk dat hij geen moeite wil doen
Jufjoke schreef:
21-02-2021 10:53
Dat jij niet de hele kar wil trekken, begrijp ik. Maar dit is wel het andere uiterste wat je nu deed. Want jij wachtte gewoon af tot hij iets deed. Dan kan ik me ook voorstellen dat dat hem niet echt de indruk gaf dat je geïnteresseerd was.
Dit denk ik ook. Het lijkt wel alsof je vindt dat de man veel moeite moet doen, terwijl jij achterover leunt, To.
Hij woont verder weg en woont nog bij zijn ouders, we zijn allebei heel druk met werk.

Dit, en daarbij de rest.
Ik denk dat het goed is zo.
Alle reacties Link kopieren
Was het zo dat jij wel elke dag appte, afspraken voorstelde, doorvroeg en interesse toonde en hij daar niet op in ging én zelf niks van dit alles deed?

Of heb jij hem ook niet geappt, ook geen afspraken voorgesteld en ook geen interesse in hem getoond?

In het eerste geval snap ik dat het klaar is, als de interesse van 1 kant komt en de ander daar niet op reageert en zelf geen interesse toont bloed het al snel dood.

In het tweede geval kan je niet de ‘schuld’ bij hem leggen omdat je hetzelfde gedrag hebt vertoond. Dan pas je blijkbaar niet bij elkaar als je allebei afwachtend bent en het van de ander af laat hangen.
Alle reacties Link kopieren
Dwaler schreef:
21-02-2021 10:57
Dit denk ik ook. Het lijkt wel alsof je vindt dat de man veel moeite moet doen, terwijl jij achterover leunt, To.
Eens, zo komt het wel over.
Avocaadjegroen schreef:
21-02-2021 10:48
Ik ben/was wel enthousiast. Ik heb ook heel eerlijk gezegd dat ik hem leuk vind, dat ik ook graag wil uitzoeken of het echt een relatie kon worden. Wat ik alleen niet wilde is dat ik degene ben die de hele kar moet trekken. In het verleden heb ik meegemaakt dat als jongens echt geïnteresseerd waren, ik eigenlijk niet heel veel hoefde te doen. Ze appten bijna dagelijks, belden wel eens, maakten voorstellen om af te spreken etc. En deze jongen was ook wel enthousiast, of leek dat althans in zijn woorden en bepaalde acties. Maar er waren ook echt dagen waarop ik niks hoorde, hij zegt een afspraak af etc. Maar vooral heeft hij bv niks gevraagd om me beter te leren kennen. Niet ‘ hoe was je dag?’ Of wat dan ook


Dat hij niet doorvroeg en geen moeite deed om je beter te leren kennen is niet leuk, en het lijkt me een goed idee om het dan af te kappen. Maar als jij een volgende keer iemand echt leuk vindt kun jij ook wat meer enthousiasme tonen. Deze zinnen vielen me op in de OP:

VOorbeeld: eens per week appen en als ik daar dan op reageerde niet verder doorvragen of reageren.
Jij reageerde, dus hij initieerde altijd de eerste app? Waarom begon jij nooit met appen, en dan evt bijvoorbeeld na een dag of vier ipv de hele week af te wachten?

Het contact kwam wel echt vooral van hem af.
Waarom niet vanuit jou? Was jij toch niet zo geïnteresseerd in hem?

Maar onze laatste geplande afspraak is door hem laatst op het laatste moment afgezegd. Met veel excuses ging dat gepaard, maar er volgde ook geen concreet voorstel voor een andere.
Waarom heb jij geen nieuw voorstel gedaan? Of gevraagd of hij een nieuwe datum wilde voorstellen?

In het begin heeft hij nog wel eens gebeld, maar dat was nu ook niet meer.
Als jij bellen fijn vindt, waarom belde jij hem dan niet? Of waarom stuurde je hem geen appje met 'ik heb vanavond tijd, zullen we dan met elkaar bellen?'

Vond dat ik misschien wat meer geduld had moeten hebben. Nu twijfel ik. Wat vinden jullie?
Ik vind niet dat je meer geduld moet hebben, ik vind dat je zelf ook initiatief mag tonen als je iemand leuk vindt.

Wat je hierboven zegt over andere jongens, daarin klink je ook alsof het contact altijd van hun kant moet komen. Dat is nogal prinsessengedrag, en ouderwets, je mag als vrouw ook best als eerste een appje sturen of een datum voorstellen.
anoniem_385856 wijzigde dit bericht op 21-02-2021 11:02
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook afgekapt hebben, ik geef je groot gelijk. Hoeveel geduld moet je hebben als je elkaar maar 4x ziet in een aantal maanden tijd. Je bent verliefd of je bent het niet. Dit was het dus duidelijk niet.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Na de eerste date heb je een inspanningsverplichting van minstens een jaar.

:whip:
Alle reacties Link kopieren
Tijger32 schreef:
21-02-2021 10:43
1x per week appen heeft niks te maken met de afstand. Groot gelijk dat je het hebt afgekapt.
Precies. Ik app al meer met de buurvrouw, en die vind ik niet bijzonder leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt zelf ook niet bepaald verliefd. In je post klinkt nergens door dat je zelf initiatief hebt getoond, enthousiast bent geweest of geïnvesteerd hebt. Wat je zaait zul je oogsten. Er is niet een handboek 'mannen', waarbij je zeker weet dat een man je leuk vindt als hij veel appt en waarbij je zelf nooit het initiatief mag nemen. Waar komt dat soort onzin toch altijd vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
21-02-2021 11:47
Je klinkt zelf ook niet bepaald verliefd. In je post klinkt nergens door dat je zelf initiatief hebt getoond, enthousiast bent geweest of geïnvesteerd hebt. Wat je zaait zul je oogsten. Er is niet een handboek 'mannen', waarbij je zeker weet dat een man je leuk vindt als hij veel appt en waarbij je zelf nooit het initiatief mag nemen. Waar komt dat soort onzin toch altijd vandaan?
Misschien had ik het handiger moeten omschrijven, maar ik was degene die als eerste zei dat ik hem leuk vindt en echt wel iets voelde.
Hij ging daar gretig op in door te zeggen dat dat voor hem ook geld en dat hij het graag verder wil bekijken. Ik dacht dat mijn ‘bekentenis’ al best wel wat was. Daarna heb ik hem dus ook echt wel eens geappt, complimentjes gegeven etc. Enthousiast was ik zeker. Ik reageerde blij op zijn berichtjes, zei dat ik me verheugde om hem weer te zien etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven