Ook drama in men-only groepen?

21-02-2021 16:18 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een topic over mannen en relaties, I know. Maar hee, ik lig al 3 maanden met #LongCovid in bed te balen (top tip: krijg het NIET), dus dan heeft de mens tijd voor Velerlei Afvragingen.

Anywezels, iemand vertelde mij over het meest recente drama in een bestuursclubje waar ze in zit, en toen riep ik: ja, ja, groepen = drama, it's the law.

Maar later ging ik toch nadenken over dit sweeping statement. Uit ervaring weet ik (vrouw), dat groepen met alleen vrouwen of gemengde groepen inderdaad onvermijdelijk drama voortbrengen.

Maar hoe zit dat met clubjes, besturen, studentenhuizen, werkplekken etc met alleen maar mannen? Is daar helemaal geen drama? Of ziet t er heel anders uit dan gemengd/wijven drama? Of komt er pas drama zodra er een vrouw in de mix komt (Yoko Ono effect) ?

Ik ben razend benieuwd naar jullie ervaringen en theorieën :-)
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel groepjes mannen die drama maakte.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: sterkte met je ziekte. Hoop dat je snel wat opknapt!

Anywezels? Really?

En het Yoko Ono effect bestaat niet. Het was al mis tussen John en Paul toen zij in beeld kwam.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Drama zal er overal weleens zijn, maar in vrouwenclubjes sowieso té vaak naar mijn idee.

Ik (als vrouw) werk liever tussen 50 mannen dan tussen 10 vrouwen of alleen met vrouwen, veel minder gezeur, gezeik en drama.
Alle reacties Link kopieren
Ja, alleen mannen is ook gezeik. Overal waar mensen moeten samenwerken is gezeik, op de ene plek meer dan op de andere plek. Ook haantjesgedrag etc.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij logisch dat er onder mannen ook gezeik is, ik heb sowieso niet zoveel met dat cliché dat vrouwen over het algemeen vals, zeikerig en achterbaks zijn en mannen relaxed en recht door zee. Er zijn vervelende vrouwen, leuke vrouwen, vervelende mannen, leuke mannen en van alles er tussenin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In het mannenvriendengroepje van mijn vriend is meer drama dan in mijn meidengroepje en ik lach mijn vriend altijd keihard uit als het weer zover is.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 21-02-2021 16:30
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meer dan eens drama’s meegemaakt in vrouwenteams, maar in mijn huidige team is de verhouding ongeveer 50/50 en dat gaat eigenlijk prima. Ik ben eerder geneigd te zeggen dat het samenhangt met opleidingsniveau. Hoe hoger, des te minder gezeik over futiliteiten. Maar zo’n uitspraak valt hier vast niet goed.
yasmijn schreef:
21-02-2021 16:25
Allereerst: sterkte met je ziekte. Hoop dat je snel wat opknapt!

Anywezels? Really?

En het Yoko Ono effect bestaat niet. Het was al mis tussen John en Paul toen zij in beeld kwam.
Yas, eindelijk weer eens!!!
Bloody hell girlfriend, schrijf Nederlands.

En....gezeik heb je overal.

En.....hopelijk knap je snel weer op!
Alle reacties Link kopieren
Overal is gezeik. Hoe homogener de groep hoe meer gezeik is mijn ervaring. Op mijn werk is in één team met alleen maar mannen het meeste gezeik. In teams met ongeveer evenveel mannen en vrouwen en ook veel leeftijdsverschil is naar mijn beleving het minste gezeik.

Ik heb lang in een sector gedomineerd door mannen gewerkt, daar wordt net zo veel geroddeld als in omgevingen met veel vrouwen.
Anywezels, officieel het meest debiele woord dat ik ooit iemand heb zien gebruiken.

Tussen mannen komt ook drama voor. Naar mijn mening is dit geslacht de grootste dramamaker op de wereld. Moet ik voorbeelden noemen?
KamilleT schreef:
21-02-2021 16:30
Ik heb meer dan eens drama’s meegemaakt in vrouwenteams, maar in mijn huidige team is de verhouding ongeveer 50/50 en dat gaat eigenlijk prima. Ik ben eerder geneigd te zeggen dat het samenhangt met opleidingsniveau. Hoe hoger, des te minder gezeik over futiliteiten. Maar zo’n uitspraak valt hier vast niet goed.


Nee hoor, ben ik wel met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Doggo schreef:
21-02-2021 16:33
Anywezels, officieel het meest debiele woord dat ik ooit iemand heb zien gebruiken.
Nog nooit.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik werk ook met alleen mannen en daar is soms wel ruzie/irritatie maar niet echt drama ofzo.
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Daar kan ook drama zijn.

Maar KamilleT stipt wellicht wel iets aan dat hout snijdt: opleidingsniveau doet er ook toe.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.

Helemaal met je eens!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.
Ooh, interessante invalshoek
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.
Dit precies.
Alle reacties Link kopieren
In mannengroepen ontstaat nogal eens drama door onderlinge competitie en botsingen tussen opgeblazen ego's.
Love is the meaning of life
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.

Precies. En lekker in stand gehouden door mensen als TO.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
21-02-2021 16:39
Maar goed, de theorie?
Mijn theorie is dat er bij vrouwen altijd drama is omdat we het alleen bij vrouwen drama noemen. Als mannen onenigheid hebben, hebben ze onenigheid. En krijgen ze een medialle omdat ze daarna samen bier drinken. Als vrouwen onenigheid hebben heet dat drama. En is het de bedoeling dat we uitgebreid stilstaan bij het feit dat er drama is bij vrouwen. En we negeren dat ze tussen de onenigheid door bier drinken met elkaar, of wijn.

Het is gewoon good old seksisme. Meer niet.
Dit.
Helder, Covid tast je hersenen aan. Wat een gewauwel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven