Eenzaamheid doordat iedereen gezin heeft + corona

21-02-2021 17:20 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk doordat vrienden een jong gezin hebben het contact erg eenzijdig is geworden. Voor corona van alles geprobeerd om sociale contacten uit te breiden ,redelijk gelukt alleen veel contacten zijn verwaterd door de lockdown.

Zijn er andere 30ers wie ervaring hebben met vriendschappen die verwateren doordat anderen een gezin gestart zijn? Ik merk dat ik me erg eenzaam voel en heb op verenigingen geprobeerd om kennissen te vragen mee te gaan naar gezamenlijke evenementen (zelfde hobby/cursus) maar ik merk dat stelletjes altijd samengaan en kom er niet echt tussen. (Pre corona)

Ik begrijp dat er tijdens de lockdown voor ons allemaal weinig mogelijkheden zijn. Probeer elke dag naar het werk een uur te wandelen maar het alleen zijn begint op te breken. Ik hoop dat anderen tips hebben hoe ik contacten uit kan breiden van kennis naar vriendschap. Heb nu 3 lieve vriendinnen, ben hier ontzettend dankbaar voor maar vraag me soms wel af hoe mijn leven eruit ziet als iedereen een gezin heeft. Ben blij voor kennissen/vrienden met gezin dat ze hun geluk gevonden hebben maar vind het steeds moeilijker om alleen te zijn. Voor corona ging ik 2 - 3 in de week naar de sportschool en volgde daarnaast een cursus om onder de mensen te zijn en even wat leuks te hebben op een doordeweekse avond. Op deze manier hield ik mezelf altijd bezig maar in de weekenden overvalt de eenzaamheid me zo.
Kan je niet met die 3 vriendinnen afspreken?
Alle reacties Link kopieren
Wil je geen relatie?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe ik sowieso, ik zie deze vriendinnen ong. elke 5 weken. Sta open voor meer tips.
Alle reacties Link kopieren
@Madeliefjees ik zou het leuk vinden een relatie te hebben mocht er in de toekomst iemand op mijn pad komen.
Dat lijkt me heel moeilijk.
Ik weet wel dat het voor ouders (en stelletjes vast ook) nu ook niet altijd een feestje is, want je kunt niet echt aan elkaar ontsnappen, dus misschien zitten zij ook ontzettend te springen om eens met je te wandelen.

Ik zou h t gewoon eens vragen
Madeliefjees schreef:
21-02-2021 17:24
Wil je geen relatie?
Ja TO, regel even gauw een relatie en een gezin :whip:
Alle reacties Link kopieren
@Tijdvoortaart ik merk sinds veel "vrienden" zijn gaan samenwonen/kinderen kregen ze nog weinig interesse tonen. Probeer altijd belangstellend te zijn, stuur kaartjes voor verjaardagen en haal bij aankondiging zwangerschap iets kleins als schoentjes of sokjes voor de kleine maar zou het zo fijn vinden als niet alle appjes vanuit mijn kant komen.
Alle reacties Link kopieren
@Lady ik zal mijn droom man vanavond bestellem, hopelijk bezorgd Bol hem morgen :biggrin: XD
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat je zegt, in de zin van dat mensen in een relatie meer in een bubbel zijn gaan zitten sinds corona.

Zijn denk ik door de lockdown het gewend en hebben hun leven daar meer op in gericht. Het is denk ik vaak niet lullig bedoeld maar vriendschap is meer gewoon af en toe dat je elkaar echt fysiek ziet. Het is dan heel gezellig met bij elkaar slapen etc maar minder frequent dan hiervoor.

Ik woon zelf inmiddels wat verder weg dus dat heeft ook zeker invloed! Maar denk dat mensen meer op elkaar zijn aangewezen.

Was zelf van plan ook een sport ipv sportschool en iets van een taal te leren maar dat staat nu ook even on hold.
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 17:32
@Lady ik zal mijn droom man vanavond bestellem, hopelijk bezorgd Bol hem morgen :biggrin: XD
Niet lullen maar poetsen. Ik hou d'r van :D
Ik herken dit niet. Al mijn vriendinnen en vrienden hebben kinderen. Ik hoor nog steeds evenveel van ze, ook nu. Maar ik ben ook geïnteresseerd in hoe hun leven erbij ligt, ook al ligt dat buiten mijn belevingswereld. Omgekeerd zijn zij ook benieuwd naar hoe ik dingen beleef.

Ik ben 40, maar ook toen ik rond de 30 was en iedereen een gezin startte heb ik mij nooit buitengesloten gevoeld. Nu met de lockdown ben ik enorm blij dat ik me niet druk hoef te maken over school of opvang en dat soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom zoek ik bewust naar single vriendinnen precorona.
Bv via vriendinnenonline.nl.

En mocht ik een partner krijgen zal ik altijd contact houden met vriendinnen.
Relaties met vriendinnen duren vaak langer en zijn ook meestal niet inwisselbaar met een partnerrelatie.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend TO. Ik denk af en toe aan een kennis die in hetzelfde schuitje zit. Normaal kon zij na een drukke week altijd ff luchten in de kroeg maar ook dat valt allemaal weg natuurlijk. Heel lastig lijkt me!
Geen tips dus.... en hopelijk kom je hem (of haar) tegen tijdens je wandeltochten?
I count my blessings, met mijn gezinnetje.
Alle reacties Link kopieren
Tinderen een optie?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
@Arequipa logisch dat als je huisje, boompje, beestje hent er andere prioriteiten zijn maar merk ik gewoon dat ik vereenzaam (ook voor corona)

@Lady Op deze leeftijd loop ik weinig mannen tegen het lijf. Na corona meer knipogen in de sportschool😁🙊
Alle reacties Link kopieren
Ga op datingsites.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
@Nova ik denk toch dat de vriendschappen die ik had niet meer zo hecht waren anders was het misschien niet verwaterd maar vind het zo lastig nieuwe vriendschappen aan te gaan. Maak makkelijk een praatje met mensen maar het lijkt wel of leeftijdsgenoten voldoende vrienden hebben.

@Whole voorheen ging ik ook naar feestjes maar daar durf ik niet alleen heen dus ik ga als vriendin mee kan.

@Thee ik zoek wel iets serieus. Vorig jaar een korte relatie gehad van een jaar dus wil daar eerst overheen zijn en mocht ik dat los gelaten hebben sta ik wel open voor een leuke date.
Alle reacties Link kopieren
@kerst heb je daar goede ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken jouw gevoel helemaal. Ik lees mee, soms zijn de dagen lang. En tinderen/daten is in Corona tijd ook niet bepaald makkelijk. Denk dat we er zelf het beste van moeten maken en vooral zelf leuke momenten creëren. Wat er niet is kan nog komen, maar dat dit geen makkelijke tijd is herken ik helemaal.
Alle reacties Link kopieren
@Gelukkigworden hoe zorg jij normaal dat je onder de mensen bent? Ik zou best vaker naar een festival of evenement willen maar heb niet altijd iemand om mee te gaan. Heb daardoor veel weekenden dat ik alleen op de bank zit. Nu met corona wandel ik elke dag een uur, probeer ik wat uitgebreider te koken, ben bezig met een vreemde taal leren maar merk dat ik me vaak zo alleen voel en voor corona was dit ook al zo. Heb veel vrijwilligerswerk gedaan, mede vrijwilligers waren vooral 55+ (niks mis mee, geweldige vrouwen maar zou graag wat vaker een uitstapje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ook herkenbaar , sommige vriendschappen lopen minder door het gezinnetje.
Ook probeer je interesse te tonen, soms komt er weken lang geen antwoord.
Ik mis het ook wel iemand die spontaan mee gaat.
Ik zocht het ook onder de mensen bij bijv de sportschool, ik mag nog werken.
En werk onregelmatig, dat scheelt.
Maar het voelt soms eenzaam
Alle reacties Link kopieren
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 17:57
@Gelukkigworden hoe zorg jij normaal dat je onder de mensen bent? Ik zou best vaker naar een festival of evenement willen maar heb niet altijd iemand om mee te gaan. Heb daardoor veel weekenden dat ik alleen op de bank zit. Nu met corona wandel ik elke dag een uur, probeer ik wat uitgebreider te koken, ben bezig met een vreemde taal leren maar merk dat ik me vaak zo alleen voel en voor corona was dit ook al zo. Heb veel vrijwilligerswerk gedaan, mede vrijwilligers waren vooral 55+ (niks mis mee, geweldige vrouwen maar zou graag wat vaker een uitstapje hebben.
Ga dan gewoon dingen doen met een date. Je maakt het te moeilijk. Vind ik.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
@Thee na corona vind ik het sowieso leuk om een terrasje te pakken of uiteten te gaan met een date maar heb op dit moment niemand🤣
Alle reacties Link kopieren
Lattemacciato44 schreef:
21-02-2021 17:53
@kerst heb je daar goede ervaringen mee?
Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven