Liefdesverdriet: deel jouw gouden tip

21-02-2021 23:08 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik dacht over mijn liefdesverdriet heen te zijn en "gewoon" met mijn ex om te kunnen blijven gaan. We kunnen het goed met elkaar vinden, maar in n relatie botste het te vaak. Ik weet ook dat ik me veel te veel weggecijferd heb in de relatie en mn ex op bepaalde vlakken echt een kl**tzak is.

Maar dacht ik over het verdriet heen te zijn, komt het vanavond als n boemerang terug. Ik mis hem, ik voel me alleen en door k*t Corona heb ik minder afleiding. En... ik weet dat hij al weer aan t daten is, en ik ben gewoon nog jaloers! En t maakt me ook onzeker: "ben ik zo makkelijk in te wisselen/te vergeten?"

Heb geen zin in zware epistels, daarom dacht ik: laten we gouden tips uitwisselen!

Inmiddels weet ik al wel dat "gewoon vrienden blijven" pas kan als je elkaar als geliefden hebt kunnen loslaten.
corzon wijzigde dit bericht op 21-02-2021 23:10
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon dat zo iets tijd nodig heeft. Ga elke dag even een half uur wandelen met een muziekje, of gewoon een potje janken gewoon omdat het kan.
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip: tijd. ;) Hoe heftig het nu ook voelt, het wordt ooit minder.
Andere tip: toch afleiding zoeken, vriend(in)/familie bellen, iets anders doen waar je helemaal in opgaat.
En bedenken wat voor klootzak hij is (op bepaalde vlakken).
Alle reacties Link kopieren
Tip 1: niet omgaan met je ex. Geen vriendjes zijn, geen social media.

Tip 2: lief zijn voor jezelf. Positief zijn over jezelf.

Tip 3: vrienden, wijn en chocolade

Sterkte, het wordt beter. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij Mark heet, je huis compleet 'ont-marken'. Als hij Hans heet, je huis 'ont-hansen', enzovoort. Alles wat ook maar enigzinds aan hem herinnert opbergen of weg-donderen.
Zoals hierboven: geef het tijd, echt! Ik heb jaren geleden bijna een jaar liefdesverdriet gehad, en kon me destijds niet voorstellen dat het ooit over zou gaan. Wel dus. Geen vrienden gebleven en/of contact gehad, ook niet online. Tip: uitzitten dus en ondertussen lief zijn voor jezelf
Alle reacties Link kopieren
Gouden tip... hoe moeilijk ook... alle contact verbreken. Het komt niet meer goed. Nooit. Kijk vooruit en niet achteruit.

En word over een tijdje weer verliefd... dat helpt heel goed.
Eens met contract verbreken. Nummer verwijderen, social media ontvolgen. Nooit meer kijken. Werkt als een trein.
abracadabra schreef:
21-02-2021 23:21
Gouden tip... hoe moeilijk ook... alle contact verbreken. Het komt niet meer goed. Nooit. Kijk vooruit en niet achteruit.

En word over een tijdje weer verliefd... dat helpt heel goed.
En als dat niet kan omdat je door bijv een kind verplicht contact moet houden?
Alle reacties Link kopieren
Lees Hotel Hartzeer, luchtig en treffend!
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip : maak jezelf weer belangrijk. Niet vluchten in drank en vreten om te troosten, maar juist extra goed voor jezelf zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zooooo jammer dat je contact moet verbreken met iemand waar t nog goed mee klikt, maar niet in een relatie.
Maar ja.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
21-02-2021 23:26
En als dat niet kan omdat je door bijv een kind verplicht contact moet houden?
Misschien dat er daarom zo veel vechtscheidingen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Uh, mijn gouden tip: geen vriendschappen opbouwen met een ex. In de meeste gevallen werkt dat niet en al zeker niet vlak na de relatie.

Daarbij, eens je de relatie verwerkt hebt, kom je er al gauw genoeg achter dat er (tenzij kinderen of andere omstandigheden) vaak geen reden is om mekaar nog in jullie leven te houden.
leeg
Corzon schreef:
21-02-2021 23:36
Ik vind het zooooo jammer dat je contact moet verbreken met iemand waar t nog goed mee klikt, maar niet in een relatie.
Maar ja.
Dat is ook jammer, heel jammer. Helaas wel het beste op de lange termijn, omdat er anders veel restpijn kan ontstaan.
Ik heb zelf een aantal maal flink hartzeer gehad, na verschillende situaties, meestal romantisch, soms om een andere reden intens, en hoewel de intentie van beide kanten vaak in meer of mindere mate was om contact te houden, of het minstens open te laten, bleek in alle gevallen uiteindelijk dat dit niet goed was. Je verwerkt de pijn doorgaans veel trager als de ander nog in je leven is, en er zijn tal van momenten waarop je elkaar nog (onbedoeld) pijnlijk kunt raken. Uiteindelijk als ik kijk naar de dag van vandaag, zijn geen van de mensen op wie ik met dit stuk doel nog fysiek in mijn leven. Het is zo al moeilijk genoeg, omdat ik nog lang aan ze heb moeten dneken, nog lang verdriet heb gehad na sommige break ups, en sommige komen zelfs nu nog regelmatig voorbij in mijn gedachten. Er blijft altijd een stukje pijn zitten, maar ik denk dat mochten deze mensen nog in mijn leven zijn geweest het nog veel gecomplexer zou zijn geweest. Je moet kunnen afsluiten, afronden. Rond de tijd met hen af, en kijk niet meer achterom. Ze zullen alsnog nog vaak genoeg op je pad komen, in je gedachten, dat zal al moeilijk genoeg worden, neem daar niet de last en confrontatie bij van nog weten wat de ander doet. Het zal alleen maar een langere en diepere pijn opleveren. Dat is mijn raad.
Misschien heb je iets aan emotional freedom technique (eft). Staan wel filmpjes op YouTube.
Alle reacties Link kopieren
Zo werkt dat gewoon vaak. Er bestaan van die wonderpersonen die echt vrienden kunnen worden met hun ex (of gaven ze niet genoeg om hem?) maar de meesten kijken er zo niet tegenaan. Je wil altijd degene zijn die de ander de bons gaf en niet in de rol zitten van de verlaten helft. Dat impliceert dat jij minder macht hebt. En het is gewoon een bekend psychologisch verschijnsel dat je iets juist wil hebben als het schaars is.

Ik heb niet zo vreselijk veel ervaring met exen in een vergevorderd stadium om tips te kunnen geven (behalve afleiding); meestal stopte het in het verliefdheidsstadium. Ik laat iemand niet zo gauw toe in mijn leven om daar een rommel te kunnen schoppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij mij speelden vergiffenis en acceptatie de grootste rol in het kunnen opbouwen van een waardevolle vriendschap met mijn ex. En ons zoontje was daarin de grootste motivatie. Het heeft tijd gekost, en veel verdriet en pijn, maar ik kan oprecht zeggen dat we nu betere vrienden en ouders zijn dan we ooit partners waren. Zonder enige wrok, jaloezie of pijn nu.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
afstand nemen en laten slijten
en op een bepaald moment besef je dat je iets doet/ergens komt etc, zonder aan hem te denken. En dan weet je, dat het beter gaat
En na nog langere tijd kon je aan jullie tijd samen terugdenken, glimlachen en je beseffen dat het beter is zo
Alle reacties Link kopieren
Je kunt prima bevriend zijn met een ex, als je maar op het juiste moment uit elkaar bent gegaan. Ik was helemaal klaar met de vader van onze kinderen (en hij met mij) en we hebben vanaf moment 1 met elkaar door een deur gekund. Mannen waar ik geen kinderverleden mee heb laat ik na de breuk los.

Er zijn geen tips om de breuk te verzachten, als ik die had was ik nu rijk.
Lekker de tijd zijn helende werk laten doen, lief zijn voor jezelf en niet teveel afleiding zoeken. Je moet er namelijk gewoon doorheen.

Wat bij mij wel (tijdelijk) behulpzaam werkt is met mijn handen in de prut. Viooltjes planten, dat soort zaken. Contact maken met grond zeg maar.
...
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
22-02-2021 07:55
Bij mij speelden vergiffenis en acceptatie de grootste rol in het kunnen opbouwen van een waardevolle vriendschap met mijn ex. En ons zoontje was daarin de grootste motivatie. Het heeft tijd gekost, en veel verdriet en pijn, maar ik kan oprecht zeggen dat we nu betere vrienden en ouders zijn dan we ooit partners waren. Zonder enige wrok, jaloezie of pijn nu.
Mooi!
...
Vrijblijvend appen met andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Maak een lijstje in je telefoon met al zijn slechte eigenschappen, enorme afknappers, momenten dat je dacht: omg hoezo ben ik hieraan begonnen?

In je telefoon zetten zodat je het er snel bij kan pakken. Zo ben ik genezen. Want bij liefdesverdriet denk je vaak aan de fijne momenten terwijl het niet voor niets over is.
Alle reacties Link kopieren
Geen kinderen samen:
Neem afstand van alles wat met hem te maken heeft.

Samen wel kinderen:
Houd het simpel en zakelijk (voor zover mogelijk).

Neem een nieuwe hobby om afleiding te hebben en om te investeren in jezelf.
Alle reacties Link kopieren
- Contact vermijden (ook al is dit intens moeilijk), je kan het altijd later weer terug oppakken.
- Zo veel mogelijk tijd met andere mensen doorbrengen (bv samen met iemand thuiswerken).
- Heb je het vooral moeilijk als je in slaap wil vallen? Dan series/tekenfilms/whatever kijken in bed totdat je zo moe bent dat je meteen in slaap valt.

(nu ik het zo lees ben ik vooral iemand die probeert te vluchten voor het verdriet totdat de tijd het heeft geheeld)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven