Ex wordt "dakloos"

22-02-2021 09:05 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner en vader van mijn jongste kampt al heel erg lang met een borderlinestoornis. Dit is tevens de reden dat wij niet meer samen zijn.
Nu heeft hij een paar maanden geleden -wederom- heel impulsief alle schepen achter zich verbrandt en is verhuisd naar een stad ongeveer 100 km van mijn woonplaats vandaan. We woonden eerst dichter bij elkaar om een goede omgang met kind te kunnen behouden.

Afijn, het nieuwe leven blijkt weer niet te zijn wat hij wil en het resultaat is dat hij nu dakloos is/wordt. Want hij woonde bij een nieuwe partner en die heeft er geen zin meer in. Wat ik ook wel begrijp. Ik heb er enige ervaring mee.

Nu word ik gebombardeerd met excuses en wil hij constant praten, maar ik weet ook wel welke kant hij de gesprekken probeert op te sturen; hij zoekt onderdak.
Maar ik wil hem dus onder geen beding in mijn huis. En natuurlijk vind ik dat heel vervelend, want het is wel de vader van mijn kind.

Ikzelf heb al een tijd een nieuwe relatie, ik heb mijn zaken op orde en ik heb er totaal geen trek in om deze ramp weer in mijn leven toe te laten.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou niks doen. Zijn probleem, niet het jouwe.
Alle reacties Link kopieren
Niks doen..
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet in huis nemen. Hij moet dit zelf oplossen, hoe pijnlijk ook. Maar jullie zijn uit elkaar, jij hebt een nieuwe partner. Dus dat betekent dat hij echt zelf aan de slag moet om dit probleem op te lossen.
Wel goed in gesprek blijven rondom de omgang met de jongste. Waar gaat hij hem/ haar zien?
Niks... dit is zijn probleem en niet die van jou
Alle reacties Link kopieren
Niet zoveel. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem. Je zou kunnen helpen zoeken naar een andere woning (of kamer).
Het is heel vervelend voor hem, maar omdat hij de vader is van jullie kind maakt niet dat jij verantwoordelijk voor hem bent. Hij heeft zelf deze keuze gemaakt en dan heb je ook met de gevolgen te dealen. Dat geld voor elk mens. Ik zou aangeven dat je aanvoelt waar deze toenadering naartoe gaat en vragen of dit gevoel klopt. Dan duidelijk aangeven dat je hem niet aan onderdak gaat helpen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
22-02-2021 09:09
Natuurlijk niet in huis nemen. Hij moet dit zelf oplossen, hoe pijnlijk ook. Maar jullie zijn uit elkaar, jij hebt een nieuwe partner. Dus dat betekent dat hij echt zelf aan de slag moet om dit probleem op te lossen.
Wel goed in gesprek blijven rondom de omgang met de jongste. Waar gaat hij hem/ haar zien?
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat jij nu het gevoel hebt dat je dit moet oplossen (denk ik?), maar dat is helemaal niet aan jou he. Hij mag ook niet verwachten dat jij zijn probleem oplost.
Alle reacties Link kopieren
Stel hem voor dat ie een anti-kraak zoekt of voorlopig een vakantiehuisje in de buurt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Salopette schreef:
22-02-2021 09:09
Niet zoveel. Jij bent niet verantwoordelijk voor hem. Je zou kunnen helpen zoeken naar een andere woning (of kamer).
Ja, dat doe ik ook. Probleem is dan weer dat hij geen geld heeft en daarmee torpedeert hij dus ook alle oplossingen. En ik voel niet de behoefte hem iets te geven of te lenen, want ik weet hoe dat afloopt. Zo betaald hij ook geen KA.
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
22-02-2021 09:12
Wat vervelend dat jij nu het gevoel hebt dat je dit moet oplossen (denk ik?), maar dat is helemaal niet aan jou he. Hij mag ook niet verwachten dat jij zijn probleem oplost.
Dat is dan ook de dynamiek van een jarenlange niet zo'n goede relatie geweest. :-)
Maar goed, ik heb er wel een kind mee dus ik blijf er toch nog een tijdje mee verbonden.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:10
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Als het een beetje kan zou ik dat ook niet doen. Betrekt hij jullie kind hierin? Straks gaat hij daar pruilen dat als hij weggaat dat hij dan nergens heeft om naar toe te gaan etc en woont hij er uiteindelijk nog!

Heeft hij familie of vrienden waar hij onderdak kan krijgen? en waar kind evt ook langs kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
In aanvulling: zou ook niet mee gaan zoeken naar een woning, dan ben je onderdeel van het plan en daarmee ook een duidelijk vangnet/oplossing. Hoe moeilijk ook zou het zoveel mogelijk bij hem laten.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
22-02-2021 09:13
Als het een beetje kan zou ik dat ook niet doen. Betrekt hij jullie kind hierin? Straks gaat hij daar pruilen dat als hij weggaat dat hij dan nergens heeft om naar toe te gaan etc en woont hij er uiteindelijk nog!

Heeft hij familie of vrienden waar hij onderdak kan krijgen? en waar kind evt ook langs kan gaan?
Nah, dit is echt iemand die het overal wel een beetje heel erg verknalt heeft. Helaas. Dat is ook de reden dat hij altijd met bestemming onbekend vertrekt; die nieuwe persoon heeft geen ervaring met zijn gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
22-02-2021 09:14
In aanvulling: zou ook niet mee gaan zoeken naar een woning, dan ben je onderdeel van het plan en daarmee ook een duidelijk vangnet/oplossing. Hoe moeilijk ook zou het zoveel mogelijk bij hem laten.
Ja, dat is mijn gedachte ook. Ik wil er ook niet teveel tijd aan besteden. Wel aan de omgang en een prettig samenzijn met ons kind, maar verder wil ik er zo min mogelijk tijd in steken.
Duidelijk zijn.
Of eigenlijk eerst je eigen grenzen voor jezelf duidelijk hebben.
Hem in huis nemen is geen optie.
Maar zou je hem wel willen helpen met het internet afstruinen, alles en iedereen nabellen, geld lenen?
Of is dat allemaal ook geen optie?
Jij bepaalt hoeveel tijd, geld en moeite jij wilt en kunt inzetten om m te helpen in het belang van je kind, maar dat houdt ook op.
Je bent niet verantwoordelijk voor je ex, en als dat betekent dat ie straks in een kartonnen onder een brug woont, dan is dat niet jouw schuld of verantwoordelijkheid.
Even heel hard gezegd: jij bent niet de oplossing voor zijn problemen. Sterker nog, elke handreiking die je hem doet zal de oplossing in de weg staan.
Dus nee, niet praten, niet aanbieden dat de omgangsregeling bij jou kan (hij gaat maar naar de speeltuin of de kinderboerderij), niet in huis nemen, niet helpen zoeken, etc. Daar zijn instanties voor als hij er zelf niet uitkomt. Jij draagt al alle verantwoordelijkheid voor jullie kind.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
22-02-2021 09:15
Duidelijk zijn.
Of eigenlijk eerst je eigen grenzen voor jezelf duidelijk hebben.
Hem in huis nemen is geen optie.
Maar zou je hem wel willen helpen met het internet afstruinen, alles en iedereen nabellen, geld lenen?
Of is dat allemaal ook geen optie?
Jij bepaalt hoeveel tijd, geld en moeite jij wilt en kunt inzetten om m te helpen in het belang van je kind, maar dat houdt ook op.
Je bent niet verantwoordelijk voor je ex, en als dat betekent dat ie straks in een kartonnen onder een brug woont, dan is dat niet jouw schuld of verantwoordelijkheid.
Ja, an sich heb ik de grenzen heel duidelijk. Wat ik aan hulp wil bieden is alleen in het belang van ons kind. De rest is -merk ik- al teveel. Het roept weerzin op.
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
22-02-2021 09:17
Even heel hard gezegd: jij bent niet de oplossing voor zijn problemen. Sterker nog, elke handreiking die je hem doet zal de oplossing in de weg staan.
Dus nee, niet praten, niet aanbieden dat de omgangsregeling bij jou kan (hij gaat maar naar de speeltuin of de kinderboerderij), niet in huis nemen, niet helpen zoeken, etc. Daar zijn instanties voor als hij er zelf niet uitkomt. Jij draagt al alle verantwoordelijkheid voor jullie kind.
Je hebt helemaal gelijk.
Fijn om hier altijd even te kunnen reflecteren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van zijn probleem niet jouw probleem maken.
Hoe komt het dat hij geen geld heeft om iets te huren?
Heeft hij geen enkel inkomen uit werk/uitkering?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:10
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Logeren in jouw huis? Doe niet zo belachelijk, dan gaat hij nooit meer weg.
Vader van jouw kind mag kind natuurlijk een weekend mee, maar dan regelt vader maar een slaapadres bij zijn eigen familie (opa, oma, broer, zus). Lukt dat niet? Jammer dan, dan slaapt jouw kind bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
22-02-2021 09:21
Ik zou van zijn probleem niet jouw probleem maken.
Hoe komt het dat hij geen geld heeft om iets te huren?
Heeft hij geen enkel inkomen uit werk/uitkering?
Tja, een spoor van vernieling achterlaten kost nu eenmaal geld. Er blijft weinig over van je salaris, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
22-02-2021 09:24
Logeren in jouw huis? Doe niet zo belachelijk, dan gaat hij nooit meer weg.
Vader van jouw kind mag kind natuurlijk een weekend mee, maar dan regelt vader maar een slaapadres bij zijn eigen familie (opa, oma, broer, zus). Lukt dat niet? Jammer dan, dan slaapt jouw kind bij jou.
Je hebt gelijk hoor, ik vind het idee ook zeer onaangenaam.
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
22-02-2021 09:15
Duidelijk zijn.
Of eigenlijk eerst je eigen grenzen voor jezelf duidelijk hebben.
Hem in huis nemen is geen optie.
Maar zou je hem wel willen helpen met het internet afstruinen, alles en iedereen nabellen, geld lenen?
Of is dat allemaal ook geen optie?
[..]
Hier zou ik dus absoluut niet aan beginnen.

TO, je weet zelf waarschijnlijk maar al te goed hoe Borderline effect heeft op iemands gedragingen.
Als je je openstelt, gaat hij je (weer?) mee een beerput intrekken.
Ik ben het eens met bovenstaande reacties: voet bij stuk houden, zeker niet je eigen huis uit, het is zijn probleem en hij moet zelf zien op te lossen waar hij zijn tijd met kind doorbrengt. Al snap ik heel erg goed dat je moederhart wil dat je kind er geen last van hebt, dit is niet aan jou om op te lossen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven