Fysiek ziek van liefdesverdriet

23-02-2021 08:40 53 berichten
Waar ik al bang voor was is gebeurd; de man waar ik ongeveer een jaar een relatie mee had is terug naar zijn ex gegaan. Ik voel mezelf zo stom, vooral omdat ik het ergens al zag aankomen maar die gedachte negeerde en gewoon viel voor zijn praatjes en beloften.
Toen het net uit was (en ik nog niet wist over zijn ex) ging het wel met het verdriet, ik was lekker bezig met loslaten. Maar nu ik heb gehoord dat ze weer bij elkaar zijn heeft dat een enorme lichamelijke reactie veroorzaakt. Ik ben er echt misselijk ervan en blijf maar kotsen. Het is alsof ik een enorme stomp in mijn maag heb gekregen en die vuist gaat er maar niet uit. Ik ben ook zo slap als een vaatdoek, niet zo gek natuurlijk als je niks binnenhoud.
Maar goed, mijn spullen moeten nog terug. Ex heeft beloofd ze langs te brengen en ik zie er enorm tegenop. Ik vraag me af of het wel een goed idee is elkaar nog een keer te zien. Aan de ene kant kan het een afsluiting zijn, maar aan de andere kant kan die vuist nog dieper in mijn maag geplant worden.

Wat kan ik nou het beste doen en hoe haal ik die verdomde vuist uit mijn maag.
Terug naar zijn ex als in dat hij met jou is vreemd gegaan?
PiperAlpha87 schreef:
23-02-2021 08:43
Terug naar zijn ex als in dat hij met jou is vreemd gegaan?
Nee hij is gescheiden, de relatie was over toen we elkaar leerden kennen.
Alle reacties Link kopieren
Of proactief zijn en jouw spullen gewoon op gaan halen. Dan doe je het op jouw voorwaarden, dat voelt altijd fijner.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 08:45
Nee hij is gescheiden, de relatie was over toen we elkaar leerden kennen.
Och wat rot. Beter kwijt dan rijk moet je maar denken, genoeg vissen in de zee toch?
dianaf schreef:
23-02-2021 08:45
Of proactief zijn en jouw spullen gewoon op gaan halen. Dan doe je het op jouw voorwaarden, dat voelt altijd fijner.
Daar loop ik het risico mee dat ik ze allebei tegenkom, daar moet ik niet aan denken, bah. Bed is nog niet koud of er ligt al een ander in.
Misschien kan hij de spullen beter droppen bij iemand anders waar ik ze dan ophaal.
PiperAlpha87 schreef:
23-02-2021 08:47
Och wat rot. Beter kwijt dan rijk moet je maar denken, genoeg vissen in de zee toch?
Ja verstandelijk wel, alleen mijn lichaam accepteert dat nog niet blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 08:49
Daar loop ik het risico mee dat ik ze allebei tegenkom, daar moet ik niet aan denken, bah. Bed is nog niet koud of er ligt al een ander in.
Misschien kan hij de spullen beter droppen bij iemand anders waar ik ze dan ophaal.
Ja, dan kom je ze misschien allebei tegen. Maar hoe goed voelt het om te laten zien dat jij niet van hem (en zijn sneue actie) onder de indruk bent? Dat je zonder hem óók een sterke vrouw bent. Dat je niet voor hen onder doet? Het geeft aan dat hij gewoon een sneue kwezel is en jij niet!
Echt, geeft je een heel goed gevoel. En later mag je er natuurlijk wel gewoon om huilen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zou hem een kort berichtje sturen met de vraag of hij jouw spullen opstuurt en dat hij je een Tikkie kan sturen voor de verzendkosten. Vervolgens zou ik hem uit je telefoon wissen, inclusief alle berichtjes.
Daarna keihard door de pijn heen, hoe moeilijk dat ook is. Praat met vrienden, luister muziek, lees boeken, wees lief voor jezelf. Je kan dit en het slijt!
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
23-02-2021 09:02
Ik zou hem een kort berichtje sturen met de vraag of hij jouw spullen opstuurt en dat hij je een Tikkie kan sturen voor de verzendkosten. Vervolgens zou ik hem uit je telefoon wissen, inclusief alle berichtjes.
Daarna keihard door de pijn heen, hoe moeilijk dat ook is. Praat met vrienden, luister muziek, lees boeken, wees lief voor jezelf. Je kan dit en het slijt!
Ook een goede!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat misselijk zijn duurt hooguit 1 of 2 dagen. Het gif moet eruit. Ik zou je niet zo druk maken om spullen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-02-2021 09:09
Dat misselijk zijn duurt hooguit 1 of 2 dagen. Het gif moet eruit. Ik zou je niet zo druk maken om spullen.
Ik ben zeker 2 maanden fysiek ziek geweest na (nare onverwachte) breuk, dagelijks misselijk, geen hap door mijn keel krijgen, soort paniekgevoel. Ik haat liefdesverdriet. :-|

Ik hoop dat het bij jou minder lang duurt TO, het kost gewoon tijd en moet slijten. :hug:
JackyBee schreef:
23-02-2021 09:02
Ik zou hem een kort berichtje sturen met de vraag of hij jouw spullen opstuurt en dat hij je een Tikkie kan sturen voor de verzendkosten. Vervolgens zou ik hem uit je telefoon wissen, inclusief alle berichtjes.
Daarna keihard door de pijn heen, hoe moeilijk dat ook is. Praat met vrienden, luister muziek, lees boeken, wees lief voor jezelf. Je kan dit en het slijt!
Lief, dankje. Ik denk dat dit een beter idee is. Ik weet niet hoe sterk ik ben als ik ze bij elkaar zie, en ik moet nog een stuk rijden ook. Dat vind ik eng als ik emotioneel ben en niet goed oplet. Als ik die spullen heb kan ik hem inderdaad overal blokkeren, dat zal wel opluchten denk ik.
Yolo666 schreef:
23-02-2021 09:13
Ik ben zeker 2 maanden fysiek ziek geweest na (nare onverwachte) breuk, dagelijks misselijk, geen hap door mijn keel krijgen, soort paniekgevoel. Ik haat liefdesverdriet. :-|

Ik hoop dat het bij jou minder lang duurt TO, het kost gewoon tijd en moet slijten. :hug:
Ik hoop het ook, ik heb geen zin om hem zo lang dat verdriet te gunnen. Eikel.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd, wat rot.
Die spullen komen wel. Geef ruimte aan het gevoel, hoe naar het ook is. Dan zal je merken dat je gevoel snel verandert en je ook weer wat kracht vindt. Je moet hier ff doorheen . Het komt goed.
Avage schreef:
23-02-2021 09:20
Ach lieverd, wat rot.
Die spullen komen wel. Geef ruimte aan het gevoel, hoe naar het ook is. Dan zal je merken dat je gevoel snel verandert en je ook weer wat kracht vindt. Je moet hier ff doorheen . Het komt goed.
Dankjewel, lief
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft:
“Ik voel mezelf zo stom, vooral omdat ik het ergens al zag aankomen maar die gedachte negeerde en gewoon viel voor zijn praatjes en beloften.‘

Leer ervan dat je een volgende keer áltijd kijkt naar de handelingen van een man. Mooie praatjes kan iedereen maken, maar het gaat erom wat de man dóet. Dat laat zien wie hij is.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-02-2021 08:58
dat jij niet van hem (en zijn sneue actie) onder de indruk bent?
Nou ja zeg, stel je niet zo aan, het is gewoon een relatie die beëindigd is.
Alle reacties Link kopieren
Yolo666 schreef:
23-02-2021 09:13
Ik ben zeker 2 maanden fysiek ziek geweest na (nare onverwachte) breuk, dagelijks misselijk, geen hap door mijn keel krijgen, soort paniekgevoel. Ik haat liefdesverdriet. :-|

Ik hoop dat het bij jou minder lang duurt TO, het kost gewoon tijd en moet slijten. :hug:
Zo lang heb ik het ook weleens gehad. Maar ook dat gaat weer voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je TO :hug:
Ik ga zelf momenteel ook door n fase van liefdesverdriet, ook met veel lichamelijke klachten.

Iemand schrijft dat je vooral proactief zelf je spullen moet halen, om te laten zien hoe sterk je bent. Tja, als het lukt is dat mooi, maar tegelijkertijd draait t dan nog om hem: wat wil je hem laten zien, welke indruk wil je hem geven? Wanneer mag het om jou gaan draaien? Waar heb jij momenteel het meest behoefte aan?

Je kan ook de spullen samen met een vriendin gaan halen, of zorgen dat een vriendin de spullen alleen ophaalt/thuis in ontvangst neemt als je er niet bent. Ook het verzenden van de spullen is een optie, wat hier al is benoemd.

Er zijn meerdere wegen naar Rome: welke optie heeft de voorkeur op korte termijn en met welke optie zul je op de langere termijn met het beste gevoel op terugkijken?
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 09:20
Ik hoop het ook, ik heb geen zin om hem zo lang dat verdriet te gunnen. Eikel.
Je gunt hem dat verdriet ook helemaal niet. Jij hebt nou eenmaal die klachten daarvan. Hij heeft nu niks meer met jou en je gevoelsleven te maken.
Alle reacties Link kopieren
Knuffel! Ik maak op dit moment hetzelfde mee, na een relatie van twee jaar. Ze waren een dag later bij elkaar. Ik heb hem alleen niet meer gezien, het laatste gesprek ging via de telefoon. We hebben ook geen (belangrijke) spullen bij elkaar liggen, dus we hoefden elkaar niet meer om die reden te zien.
Doe vooral nu wat jij fijn vindt en kies voor jezelf. Niet wat hij handig zou vinden. Ik persoonlijk had het nog wel fijn gevonden om hem te zien, maar meer omdat ik hem wilde confronteren met al zijn leugens. Maar goed, waarschijnlijk zou die er toch (weer) niet eerlijk over zijn, dus zou het geen zin hebben. Hij wilde mij alleen niet meer zien.
Maar in jouw geval kom je ze waarschijnlijk samen tegen lees ik, ik zou het niet doen. Niet nu. Te confronterend denk ik. Je weet dat ze samen zijn, maar ze samen zien, zal denk ik een grotere klap zijn. En ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, dat je dat verdriet hem niet gunt. Helaas hebben we er geen controle over. Mocht je er over willen praten, je mag mij altijd pben! :) Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Verstandelijk maakt het natuurlijk niet uit id hij terug is gegaan naar Zijn ex of wilde orgies houdt in zijn kelder of braaf zit te treuren om jou.. uit is uit. Maar kut is t wel.

Probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Ik zou geen gesprek meer aan gaan. Afsluiting bestaat niet. Daarna blijf je met vragen en je krijgt toch de antwoorden niet die je wilt. Jij bent nog heel erg met deze relatie bezig en hij is al weer verder gegaan met zijn ex (nu vriendin). Hij staat heel anders in t gesprek en dat gaat alleen maar pijn doen.

Ik zou hem vragen de spullen bij familie/vrienden te brengen. En dan al het contact verbreken. Geen social media, blokkeren op telefoon n Whatsapp. Nummer wissen. En naar de toekomst kijken zonder hem.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-02-2021 08:58
Ja, dan kom je ze misschien allebei tegen. Maar hoe goed voelt het om te laten zien dat jij niet van hem (en zijn sneue actie) onder de indruk bent? Dat je zonder hem óók een sterke vrouw bent. Dat je niet voor hen onder doet? Het geeft aan dat hij gewoon een sneue kwezel is en jij niet!
Echt, geeft je een heel goed gevoel. En later mag je er natuurlijk wel gewoon om huilen.
Waarom moet ze hem dat laten zien? Hij boeit niet meer. En het gaat toch niet werken want het is niet waar. To is er kapot van en dat mag. Ze hoeft zich niet sterker voor te doen dan ze is voor een kerel die niet meer boeit.
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 08:50
Ja verstandelijk wel, alleen mijn lichaam accepteert dat nog niet blijkbaar.
Je weet het zelf het beste natuurlijk maar toen ik dit las dacht ik: heb je niet gewoon buikgriep? In combinatie met liefdesverdriet natuurlijk maar weet je zeker dat ze met elkaar te maken hebben?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven