Fysiek ziek van liefdesverdriet

23-02-2021 08:40 53 berichten
Waar ik al bang voor was is gebeurd; de man waar ik ongeveer een jaar een relatie mee had is terug naar zijn ex gegaan. Ik voel mezelf zo stom, vooral omdat ik het ergens al zag aankomen maar die gedachte negeerde en gewoon viel voor zijn praatjes en beloften.
Toen het net uit was (en ik nog niet wist over zijn ex) ging het wel met het verdriet, ik was lekker bezig met loslaten. Maar nu ik heb gehoord dat ze weer bij elkaar zijn heeft dat een enorme lichamelijke reactie veroorzaakt. Ik ben er echt misselijk ervan en blijf maar kotsen. Het is alsof ik een enorme stomp in mijn maag heb gekregen en die vuist gaat er maar niet uit. Ik ben ook zo slap als een vaatdoek, niet zo gek natuurlijk als je niks binnenhoud.
Maar goed, mijn spullen moeten nog terug. Ex heeft beloofd ze langs te brengen en ik zie er enorm tegenop. Ik vraag me af of het wel een goed idee is elkaar nog een keer te zien. Aan de ene kant kan het een afsluiting zijn, maar aan de andere kant kan die vuist nog dieper in mijn maag geplant worden.

Wat kan ik nou het beste doen en hoe haal ik die verdomde vuist uit mijn maag.
Metallover schreef:
23-02-2021 09:34
Je schrijft:
“Ik voel mezelf zo stom, vooral omdat ik het ergens al zag aankomen maar die gedachte negeerde en gewoon viel voor zijn praatjes en beloften.‘

Leer ervan dat je een volgende keer áltijd kijkt naar de handelingen van een man. Mooie praatjes kan iedereen maken, maar het gaat erom wat de man dóet. Dat laat zien wie hij is.
Ja je hebt zo gelijk, en als ik daar vanuit was gegaan was het al veel eerder uit geweest en had ik mezelf misschien een hoop pijn bespaard.
Corzon schreef:
23-02-2021 10:17
Wat rot voor je TO :hug:
Ik ga zelf momenteel ook door n fase van liefdesverdriet, ook met veel lichamelijke klachten.

Iemand schrijft dat je vooral proactief zelf je spullen moet halen, om te laten zien hoe sterk je bent. Tja, als het lukt is dat mooi, maar tegelijkertijd draait t dan nog om hem: wat wil je hem laten zien, welke indruk wil je hem geven? Wanneer mag het om jou gaan draaien? Waar heb jij momenteel het meest behoefte aan?

Je kan ook de spullen samen met een vriendin gaan halen, of zorgen dat een vriendin de spullen alleen ophaalt/thuis in ontvangst neemt als je er niet bent. Ook het verzenden van de spullen is een optie, wat hier al is benoemd.

Er zijn meerdere wegen naar Rome: welke optie heeft de voorkeur op korte termijn en met welke optie zul je op de langere termijn met het beste gevoel op terugkijken?
Ik wil hem niet meer zien, dat doet teveel pijn. Hij heeft de spullen ergens gedropt en ik ga ze daar ophalen vanmiddag, en dan blokkeer ik hem aan alle kanten. Dat voelt nu het beste. De chatgeschiedenis heb ik al gewist zodat ik niet meer jankend foto's en lieve berichtjes kan bekijken, dat helpt ook. Net een lekkere wandeling gemaakt en ik ga nu maar een broodje naar binnen proppen, de spullen halen en klaar ermee.
Muis12345 schreef:
23-02-2021 10:28
Knuffel! Ik maak op dit moment hetzelfde mee, na een relatie van twee jaar. Ze waren een dag later bij elkaar. Ik heb hem alleen niet meer gezien, het laatste gesprek ging via de telefoon. We hebben ook geen (belangrijke) spullen bij elkaar liggen, dus we hoefden elkaar niet meer om die reden te zien.
Doe vooral nu wat jij fijn vindt en kies voor jezelf. Niet wat hij handig zou vinden. Ik persoonlijk had het nog wel fijn gevonden om hem te zien, maar meer omdat ik hem wilde confronteren met al zijn leugens. Maar goed, waarschijnlijk zou die er toch (weer) niet eerlijk over zijn, dus zou het geen zin hebben. Hij wilde mij alleen niet meer zien.
Maar in jouw geval kom je ze waarschijnlijk samen tegen lees ik, ik zou het niet doen. Niet nu. Te confronterend denk ik. Je weet dat ze samen zijn, maar ze samen zien, zal denk ik een grotere klap zijn. En ik kan me helemaal vinden in wat je zegt, dat je dat verdriet hem niet gunt. Helaas hebben we er geen controle over. Mocht je er over willen praten, je mag mij altijd pben! :) Sterkte!
Gadver, sterkte ook voor jou en alle anderen in hetzelfde schuitje. Lief van je!
borboletas schreef:
23-02-2021 10:57
Je weet het zelf het beste natuurlijk maar toen ik dit las dacht ik: heb je niet gewoon buikgriep? In combinatie met liefdesverdriet natuurlijk maar weet je zeker dat ze met elkaar te maken hebben?
Ik ben echt nooit ziek, ik ben zelfs makkelijk door Corona heen gefietst, had alleen wat dikke klieren. Dus het is echt het bericht geweest dat hij weer terug bij zijn ex is, vanaf toen voelde ik me beroerd.
Ik raad je aan om niet meer aan hem te denken en verder te gaan, dat is het beste wat je mentaal en fysiek zelf kunt doen. Hem ontmoeten voor je bezittingen is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken, het zijn je spullen en je gaat ze ophalen, kijk ernaar uit om ze "VERZAMELEN" om hem niet te ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
23-02-2021 08:58
Ja, dan kom je ze misschien allebei tegen. Maar hoe goed voelt het om te laten zien dat jij niet van hem (en zijn sneue actie) onder de indruk bent? Dat je zonder hem óók een sterke vrouw bent. Dat je niet voor hen onder doet? Het geeft aan dat hij gewoon een sneue kwezel is en jij niet!
Echt, geeft je een heel goed gevoel. En later mag je er natuurlijk wel gewoon om huilen.
Waarom sneue actie.
De relatie met to was over en hij heeft weer een relatie met zijn exvrouw.
Niet leuk voor to, maar hij is haar geen verantwoording verschuldigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Sterkte ! Wees lief voor jezelf en probeer toch te eten al is het maar verdeeld in kleine porties. Heel herkenbaar hoor ik ben zelf 20 kilo afgevallen van liefdesverdriet, dus let goed op! Zoek afleiding en focus lekker op jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Kan hij het niet gewoon voor de deur/in de tuin zetten?

Verder sterkte!
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 11:33
Ik wil hem niet meer zien, dat doet teveel pijn. Hij heeft de spullen ergens gedropt en ik ga ze daar ophalen vanmiddag, en dan blokkeer ik hem aan alle kanten. Dat voelt nu het beste. De chatgeschiedenis heb ik al gewist zodat ik niet meer jankend foto's en lieve berichtjes kan bekijken, dat helpt ook. Net een lekkere wandeling gemaakt en ik ga nu maar een broodje naar binnen proppen, de spullen halen en klaar ermee.

Goed zo! Eigenlijk klink je meer boos op jezelf, dat je erin gestonken bent. Want je dacht het al vanaf het begin aan te zien komen en nu blijkt dat hij daadwerkelijk weer bij zijn ex is ben jij daar ineens ziek van (terwijl 'gewoon uit' wel te handelen was). Dan kun je ook bedenken dat je hiervan leert en dat je voortaan geen signalen meer gaat negeren, ik denk dat dat wel gaat helpen met de misselijkheid.
Ja Buikgriep..nou dat voelt wel anders dan ziek zijn van liefdes verdriet.
Ik snap je volledig TO, dat gevoel, je kan er echt ziek van voelen..dat is zo vreselijk naar.
En het heeft tijd nodig..
Ik heb net die fase gehad, en nog komt het zo onverwachts weer binnen bij me, dat ik er even niet mee kan dealen.
Ik probeer mijzelf ook op te peppen, en niet door chocola te vreten..
Maar het is zo lastig..
Sterkte ..
Alle reacties Link kopieren
Negeer vooral reacties dat je proactief stoer moet gaan doen en dat hij jou geen uitleg verschuldigd is (wtf?? Jullie waren een jaar samen)

Hij zorgt maar dat je je spullen terugkrijgt zonder dat je zijn smoelwerk hoeft te zien. En haar hoef je al helemaal never nooit niet te zien!

Blokkeer hem op social media, zet gemeenschappelijke vriendschappen tijdelijk of definitief on hold en zit de ellende uit. Het wordt echt beter.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
23-02-2021 16:06
Waarom sneue actie.
De relatie met to was over en hij heeft weer een relatie met zijn exvrouw.
Niet leuk voor to, maar hij is haar geen verantwoording verschuldigd
TO zegt dat het bed nog niet koud was en er alweer een ander in had liggen. Dan neem ik aan dat hij heel snel weer terug was met z’n ex en hoewel het uit was en hij officieel geen verantwoording schuldig is, is dat wel een kutstreek na een relatie van een jaar. Je gaat mij dan niet vertellen dat ie heel toevallig z’n ex tegen het lijf liep vlak na de breuk in coronatijd. Maar goed ieder z’n mening
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring: misselijk ben je eerder van woede en walging dan van verdriet. Je gaat ergens letterlijk van over je nek.

Het lijkt me dat woede geen kwaad kan. Woede geeft je ook kracht om jezelf weer terug te vinden. Om te voelen dat het niet in de haak is dat jij zo behandeld wordt.

Hou je wel vocht binnen, slappe thee bijvoorbeeld of bouillon?

Hoe belangrijk zijn die spullen? Kan iemand anders ze voor je aannemen, een vriendin misschien? Ex zien lijkt me niet zo’n top-idee. Tenzij je over hem heen kunt projectielbraken, dat is misschien wel bevredigend.
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 11:33
Ik wil hem niet meer zien, dat doet teveel pijn. Hij heeft de spullen ergens gedropt en ik ga ze daar ophalen vanmiddag, en dan blokkeer ik hem aan alle kanten. Dat voelt nu het beste. De chatgeschiedenis heb ik al gewist zodat ik niet meer jankend foto's en lieve berichtjes kan bekijken, dat helpt ook. Net een lekkere wandeling gemaakt en ik ga nu maar een broodje naar binnen proppen, de spullen halen en klaar ermee.
O, dit had ikniet goed gelezen. Goed besluit. Hou vol!
S-Groot schreef:
23-02-2021 17:51
Goed zo! Eigenlijk klink je meer boos op jezelf, dat je erin gestonken bent. Want je dacht het al vanaf het begin aan te zien komen en nu blijkt dat hij daadwerkelijk weer bij zijn ex is ben jij daar ineens ziek van (terwijl 'gewoon uit' wel te handelen was). Dan kun je ook bedenken dat je hiervan leert en dat je voortaan geen signalen meer gaat negeren, ik denk dat dat wel gaat helpen met de misselijkheid.
Ja dat ben ik ook. Zijn ex heeft onze hele relatie nog achter hem aangezeten, huilen en smeken of hij weer terug kwam. En hij verzekerde me dat hij geen interesse meer in haar had, terwijl ik toch andere dingen dacht te zien. Maar ja, liefde maakt dus echt blind, of in ieder geval wat slechtziend. Of ik wilde het gewoon graag geloven. Mijn hart wilde niet naar mijn buik luisteren.
Het had voor mij makkelijker geweest als hij gewoon met een nieuwe vrouw had aangepapt, had ik ook erg snel gevonden maar ja, mannen.
De spullen heb ik opgehaald, dus dat is alvast een opluchting. Hij probeerde nog op mijn gevoel te spelen om me toch te kunnen zien, ik weet niet wat hij daarvan verwachtte. Misschien dat ik ook zo zou gaan huilen en smeken als zijn nu niet meer ex. Maar daar ben ik het type niet voor, het is graag of niet hoor, krijg de tering. Lul.

Ik heb gister lekker gekookt en gegeten, vanochtend was het weer drama met wakker worden. Zo stom, veel te vroeg wakker worden met hem in mijn hoofd en dan hop, weer kotsen. Maar ja, gaat vanzelf wel weer over.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat het zoveel verschil maakt: de ex of een nieuwe. Het resultaat is hetzelfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-02-2021 09:29
Wat is de reden dat het zoveel verschil maakt: de ex of een nieuwe. Het resultaat is hetzelfde.
Omdat het voelt alsof hij niet eerlijk is geweest, dat ik al die tijd voor de gek ben gehouden.
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
24-02-2021 09:12
De spullen heb ik opgehaald, dus dat is alvast een opluchting. Hij probeerde nog op mijn gevoel te spelen om me toch te kunnen zien, ik weet niet wat hij daarvan verwachtte. Misschien dat ik ook zo zou gaan huilen en smeken als zijn nu niet meer ex. Maar daar ben ik het type niet voor, het is graag of niet hoor, krijg de tering. Lul.

Haha, goed zo :-D .
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
23-02-2021 09:02
Ik zou hem een kort berichtje sturen met de vraag of hij jouw spullen opstuurt en dat hij je een Tikkie kan sturen voor de verzendkosten. Vervolgens zou ik hem uit je telefoon wissen, inclusief alle berichtjes.
Daarna keihard door de pijn heen, hoe moeilijk dat ook is. Praat met vrienden, luister muziek, lees boeken, wees lief voor jezelf. Je kan dit en het slijt!
Goede tip!
Zijn het belangrijke spullen?

If so, ga met een vriendin naar je ex. Dan kan zij de spullen ophalen en kan jij op elk moment dat jij wil weg. Dan kan je zelf nog beslissen of je hem wilt zien of niet.

Zo niet, misschien beter om even te wachten met je spullen op te halen zodat je jouw gevoel iets meer onder controle hebt.

Heel veel sterkte, het komt goed (echt!). :heart:
Pfffff :( Wat rot en verdrietig dit. Ik kan mij voorstellen dat je fysiek ziek wordt van emoties. Dikke knuffel en :redrose:

Wat bij mij hielp is veel praten met anderen, huilen, schrijven in dagboek of forum en TLC (time, love and care).

Je kan niet alles kwalijk nemen voor het gevoel wat je hebt. Tot een zekere hoogte is hij daar ook verantwoordelijk voor. Hij zei ten slotte dat er niks was, dat ie niet terug wilde etc. Dus dat dat toch gebeurd, voelt als een dolk in je rug. Met een ander die nieuw is, snap je wel dat die persoon hem iets geeft wat jij en zijn ex niet kan geven. Maar zijn ex, wat verleden tijd zou moeten zijn, voelt het alsof je niet echt een eerlijke kans heb gehad.

Mijn vriend heeft iets vergelijkbaars meegemaakt. Zijn ex-vrouw was op het einde van hun huwelijk (dat het toen bijna het einde was, wisten ze toen nog niet) veel aan het berichten met een iemand (laten we het zo houden voor de anonimiteit). Vriend vroeg of er een ander was, maar die was er niet. Heeft stiekem de berichten gelezen wat aanleiding gaf dat er meer speelden. Beetje walks like a duck, quacks like a duck. Maar er was echt niks. Zo gingen ze eenmaal met elkaar om.

Paar jaar later. Is ze al even aan het daten met iemand. Daar praten ze over. Hebben goed contact ivm de kinderen. Vraagt vriend wie het is. Zij wilde het niet zeggen, maar vriend zei of het die ene gast was. Ja dus. Maar het is niet wat het lijkt wat het is zegt ze. Dit is pas begonnen toen ze uit elkaar waren.

En misschien is dat wel zo, maar het is heel moeilijk te geloven. Waarheid komt niet boven tafel. En ook al is dat zo, je weet niet wat je moet geloven. Vriend was er een week kwaad over. Voor hem speelde met name mee dat hij haar niet kan/kon vertrouwen. En dat ze er zo vaag over deed, dus ze wist dat het gevoelig lag. Hij heeft meerdere keren gevraagd of er iets tussen hen speelde.

Hij kan het uitgemaakt hebben omdat het niet werkte tussen jullie oid. Dat is al rot. Maar dat hij terug is naar zijn ex en dit altijd ontkend heeft dat er niks meer is tussen hen, dat doet pijn.

Verder sluit ik mij aan bij een harde ctrl-alt-delete. Alles wat met hem te maken heeft verwijderen uit je leven en verder gaan.
Zij is een ex en dus is de kans groot dat dit niet werkt, maar daar heb jij niks aan. Hij weet gewoon niet wat hij wil, maar kennelijk werkte het niet met haar en ook niet met jou. Het feit dat hij jou wil blijven zien zegt genoeg. Hij gaat niet voor 1 iemand. Op termijn zou je nog veel meer verdriet gekregen hebben. Hij is nog niet uitgespeeld.

Beste wat je kunt doen is tijd nemen om dit een plek te geven, want het is niet gek dat je er een knauw van krijgt.
En hopelijk tref je over een tijdje iemand die wel echt voor je wil gaan.

Ex zou ik nooit meer terug nemen. Je weet nu hoe makkelijk hij kan switchen ( maar nog liever alle opties open wil houden).
Alle reacties Link kopieren
:hug: je hebt je spullen al terug, zie ik, mooi zo. Geef jezelf tijd, dan komt de rest ook wel weer.

Hem lekker in zijn sop laten gaarkoken, samen met zijn nu niet meer ex. Ze waren echt niet voor niets uit elkaar, dus ik vraag me af of dat beklijft. Goed dat je hem blokkeert dus.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
TjeetjeMina schreef:
23-02-2021 11:33
Ik wil hem niet meer zien, dat doet teveel pijn. Hij heeft de spullen ergens gedropt en ik ga ze daar ophalen vanmiddag, en dan blokkeer ik hem aan alle kanten. Dat voelt nu het beste. De chatgeschiedenis heb ik al gewist zodat ik niet meer jankend foto's en lieve berichtjes kan bekijken, dat helpt ook. Net een lekkere wandeling gemaakt en ik ga nu maar een broodje naar binnen proppen, de spullen halen en klaar ermee.
Heel goed meid, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-02-2021 09:29
Wat is de reden dat het zoveel verschil maakt: de ex of een nieuwe. Het resultaat is hetzelfde.
Het resultaat dat hij weg is, is idd hetzelfde, maar het gevoel is natuurlijk wel anders wanneer het een ex betreft...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven