Ben je trots op je partner?

23-02-2021 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje ''iets'' dat je zou kunnen kwalificeren als een beginnende relatie. Nu heb ik niet enorm veel relaties gehad in mijn leven, maar wel genoeg om enig vergelijkingsmateriaal te hebben.

Wat ik bij deze persoon heb, is naast dat ik de persoon zelf erg leuk vind, dat ik ook enorm trots erop ben dat hij ''bij mij hoort'' om het zo maar te zeggen. Soms ''tagt'' hij mij ergens onder op facebook, en dan ben ik er gewoon trots op dat hij mijn naam noemt, en hoop ik dat anderen het ook zien. Ik fantaseer soms over het moment dat er een keer een foto van ons samen op sociale media verschijnt, als ik naast hem loop dan vind ik het in de eerste plaats fijn voor ons zelf, maar ik ben ook wel trots erop om met hem samen gezien te worden. Zo'n boomlange knappe vent.

Ik weet dat het natuurlijk vooral een ding is in mijn hoofd en dat het voor anderen veel minder een ''ding'' is dan voor mij. Maar ik besefte mij ook, dat ik dit bij mijn ex nooit zo had. Natuurlijk was ik wel gek op hem. Het was ook echt niet zo dat ik me voor hem schaamde, maar ik was ook nooit echt zo bezig met trots erop zijn dat wij samen waren. Natuurlijk was ik dan wel trots op hém, op hoe hij met dieren om gaat, of als ik zag dat hij goed met mijn familie kon opschieten, maar dat was meer een onderling iets, dan dat ik echt met hem wilde pronken naar de buitenwereld. Wij hadden het fijn samen, en daar ging het mij om. Het is nu overigens ook niet het omgekeerde : dat ik alleen met hem samen ben voor de ''buitenwereld'', maar het is wel een extra component erbij die ik nu opmerk, die ik eerder niet zo had.

Daarom vraag ik me af : hebben jullie dergelijke gevoelens m.b.t. je partner ook?
Ja.
leuk topic

Ik geloof dat ik het gevoel van trots niet zo heb .
Volgens mij is dit een ego-dingetje. Jij (je ego) voelt jezelf nu extra waardevol omdat er iets bij jou hoort dat in jouw ogen van hoge kwaliteit is. Soort variant op de Chanel-tas ;)
Niet teveel over nadenken, gewoon genieten met elkaar.
Hij tagt je op facebook en dan ben jij trots?
..
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 11:57
97.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben zeker trots op mijn partner. Niet eens alleen in het begin, maar ik heb zelfs nu na ruim tien jaar nog steeds af en toe van die blije kriebels in mijn buik als hij verwijst naar mij als zijn partner.

Ik ben ook trots op hoe hij (en wij) in het leven staan. Dat hij, ondanks dat hij ook best baalt over dingen, toch heel snel de vertaalslag maakt naar hoe we iets gaan oplossen of wat de positieve kant van iets is. Daar ben ik heel blij mee en trots op.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
23-02-2021 11:56
Hij tagt je op facebook en dan ben jij trots?
Hee ik heb nergens gezegd dat het rationeel is :P

Misschien komt het omdat het nog niet voor iedereen duidelijk is dat wij nu min of meer bij elkaar horen, en andere mensen op FB kunnen dat dan zien als hij mij ergens onder tagt. Hoewel het die mensen waarschijnlijk een worst zal wezen, maar het maakt mij dus trots.

Dat had ik bij vorige partners nooit zo. Dan was ik voor mezelf wel blij dat ik een relatie had met een fijn persoon, maar ik was niet per se trots op het plaatje van ons twee die bij elkaar horen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me zei ooit: Je moet iemand aantrekkelijk vinden, er moet een klik zijn en je moet er mee over straat willen en ik denk dat ze gelijk heeft.

Ik heb ooit eens iets met iemand gehad waarbij ik me juist een beetje genant voelde als ik met hem in de buitenwereld was. Dat is uiteindelijk ook niks geworden. Terwijl de andere 2 aspecten wel aanwezig zijn.

Met mijn huidige man heb ik dat gevoel van trots wel, al vlakt het wel af doordat onze relatie ook gewoon is geworden voor iedereen. Maar zo af en toe dan heeft het weer een opleving, heerlijk gevoel is dat!
Die man van mij is mij na 20 jaar blijkbaar nog niet zat daar ben ik best wel trots op :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Ja super trots.
ik geef mn bek ook maar een douw
als pubertje was ik zeker trots toen ik met hem op straat liep. nu vind ik het niet erg als die mee loopt. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
23-02-2021 11:58
Hee ik heb nergens gezegd dat het rationeel is :P

Misschien komt het omdat het nog niet voor iedereen duidelijk is dat wij nu min of meer bij elkaar horen, en andere mensen op FB kunnen dat dan zien als hij mij ergens onder tagt. Hoewel het die mensen waarschijnlijk een worst zal wezen, maar het maakt mij dus trots.

Dat had ik bij vorige partners nooit zo. Dan was ik voor mezelf wel blij dat ik een relatie had met een fijn persoon, maar ik was niet per se trots op het plaatje van ons twee die bij elkaar horen ofzo.
Dit, dat jij bij hem hoort. Maar dat hij ook openlijk bij jou wil horen (hij tagt je op facebook). Mag je ook best trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
Trots zijn omdat hij je op Facebook tagt :rofl: jullie klinken als pubers...
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben heel trots op hem. Ik hoop alleen niet dat hij mij gaat taggen op social media.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat je omschrijft. Bij mijn ex voelde ik dat wat meer dan bij mijn huidige vriend, of misschien is het een ander gevoel van trots. Bij mijn ex was ik vooral trots dat ik zo'n bijzondere, positieve man aan de haak had geslagen die zonder moeite met iedereen overweg kon. Dat gevoel ebde wel weg naarmate de verliefdheid minder prominent werd en overging in houden-van. Mijn vriend is meer een stille-rots-in-de-branding-type waar ik trots op ben om wat hij allemaal voor zichzelf heeft bereikt en de groei die hij heeft doorgemaakt.

Tja. Zolang er geen sprake is van schaamte is het niet iets waar ik echt stil bij sta.
Alle reacties Link kopieren
Daarom noemde ik dat taggen juist ook. Trots op zoiets onnozels. Dat was ook de reden dat ik er opeens over ging nadenken :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog steeds ( na bijna 25 jaar) trots op mijn vriend. Ondanks dat we ouder worden is het nog steeds een knappe, stoere, intelligente vent.
ach.. ik doe ook maar wat..
hannaaah schreef:
23-02-2021 11:54
Volgens mij is dit een ego-dingetje. Jij (je ego) voelt jezelf nu extra waardevol omdat er iets bij jou hoort dat in jouw ogen van hoge kwaliteit is. Soort variant op de Chanel-tas ;)
Niet teveel over nadenken, gewoon genieten met elkaar.
Hier ben ik het wel mee eens. Hoewel het niet veel kwaad kan om trots te zijn op iemand of op iets, vind ik dat er buitengewoon veel belang aan wordt gehecht door sommige mensen. Uiteindelijk is trots vooral ‘hoe iets afstraalt op jouw ego’. Trots op je prestaties/man/kinderen/bezit. Je kunt er ook gewoon blij mee zijn, of gelukkig of tevreden. Dat is ook heel positief, maar dan zonder dat egocomponentje.
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 12:04
Trots zijn omdat hij je op Facebook tagt :rofl: jullie klinken als pubers...
Was de vriendelijkheid op voor vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor herkenbaar. En ook dat je dat bij andere partners niet of minder had.

Mijn man is zo'n man die veel mensen Een Leuke Man vinden (of tenminste dat denk ik). Hoewel ik hem na 15 jaar soms helemaal niet zo leuk vindt - bijv als hij het spreekwoordelijke dopje weer niet op de tandpasta draait - ben ik nog steeds trots dat ik bij zo'n Leuke Man hoor. Hij had 15 jaar geleden nog geen Facebook, dus dat herken ik niet ;)
Ik wil niet je bubbel doorbreken, maar stelletjes die elkaar continu taggen op Facebook..... :pukey:

Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt, maar dat je dus nog veel op afstand bent.

Maar goed, als je het zelf maar leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-02-2021 12:13
Ik wil niet je bubbel doorbreken, maar stelletjes die elkaar continu taggen op Facebook..... :pukey:

Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt, maar dat je dus nog veel op afstand bent.

Maar goed, als je het zelf maar leuk vindt.
Ik vraag mij altijd af of die stelletjes door hebben dat andere mensen dat gewoon te zien krijgen. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die elkaar continue in memes taggen.
Jazeker heb ik die gevoelens bij mijn geliefde.

Wij liepen afgelopen zondag door een bomvol park. Ik liep een stuk voor hem omdat hij even gestopt was om een foto te maken. Ik heb op hem gewacht omdat ik dacht: ik wil dat iedereen ziet dat deze gruwelijk sexy lekkere kerel bij mij hoort. :heart:
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 12:16
Ik vraag mij altijd af of die stelletjes door hebben dat andere mensen dat gewoon te zien krijgen. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die elkaar continue in memes taggen.

Het allerergste zijn die berichten à la 'Ooohhh ik ben zo dol op mijn mannetje, Ricardo. Wat ben je toch een schatje, staat altijd voor me klaar. Echt geweldig love you love you XOXOXOXO'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven