Ben je trots op je partner?

23-02-2021 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje ''iets'' dat je zou kunnen kwalificeren als een beginnende relatie. Nu heb ik niet enorm veel relaties gehad in mijn leven, maar wel genoeg om enig vergelijkingsmateriaal te hebben.

Wat ik bij deze persoon heb, is naast dat ik de persoon zelf erg leuk vind, dat ik ook enorm trots erop ben dat hij ''bij mij hoort'' om het zo maar te zeggen. Soms ''tagt'' hij mij ergens onder op facebook, en dan ben ik er gewoon trots op dat hij mijn naam noemt, en hoop ik dat anderen het ook zien. Ik fantaseer soms over het moment dat er een keer een foto van ons samen op sociale media verschijnt, als ik naast hem loop dan vind ik het in de eerste plaats fijn voor ons zelf, maar ik ben ook wel trots erop om met hem samen gezien te worden. Zo'n boomlange knappe vent.

Ik weet dat het natuurlijk vooral een ding is in mijn hoofd en dat het voor anderen veel minder een ''ding'' is dan voor mij. Maar ik besefte mij ook, dat ik dit bij mijn ex nooit zo had. Natuurlijk was ik wel gek op hem. Het was ook echt niet zo dat ik me voor hem schaamde, maar ik was ook nooit echt zo bezig met trots erop zijn dat wij samen waren. Natuurlijk was ik dan wel trots op hém, op hoe hij met dieren om gaat, of als ik zag dat hij goed met mijn familie kon opschieten, maar dat was meer een onderling iets, dan dat ik echt met hem wilde pronken naar de buitenwereld. Wij hadden het fijn samen, en daar ging het mij om. Het is nu overigens ook niet het omgekeerde : dat ik alleen met hem samen ben voor de ''buitenwereld'', maar het is wel een extra component erbij die ik nu opmerk, die ik eerder niet zo had.

Daarom vraag ik me af : hebben jullie dergelijke gevoelens m.b.t. je partner ook?
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-02-2021 12:13
Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt
Niet iedereen woont (meteen) samen. Wij latten nu een paar jaar en ik vind het ook best leuk als hij via soc med even laat weten dat hij iets las en aan me moest denken of hij tagt me in een evenement ofzo.
Jammer om dat als iets bijna puberaals aan te merken.

Ik ben zeker trots op mn vent, TO. Hij is namelijk de allerlekkerste kerel die er op 2 benen rondloopt én hij heeft voor mij gekozen! Waarom zou je daar niet trots op zijn.
...
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels al meer dan 20 jaar samen en ik vind het nog steeds leuk om te horen als hij over mij praat en mijn vrouw zegt. Los daarvan ben ik ook echt trots op hem. Hij werkt al heel lang gedwongen thuis, heeft het echt druk, maar houdt het vol en heeft daarnaast ook nog veel aandacht voor de kinderen en mij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik ben überhaupt eigenlijk bijna nooit trots op iets. Ik vind dat iemand daarvoor wel echt een uitzonderlijke prestatie moet leveren. Ik zie het samenzijn ook niet als een prestatie, maar als een manier van leven en het fijn hebben met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Soms ben ik echt op een schandalig oppervlakkige manier trots op hem. Mijn vriend is ook boomlang en heeft een mooie/stoere kop. Best veel vrouwen vinden hem wel interessant. We hebben veel gemeenschappelijke kennissen van onze middelbare school/studententijd en van het uitgaan als twintigers, en als ik mijn facebook lijstje doorscrol kan ik zo al een lijst maken vrouwen die ooit impliciet of expliciet een ''poging'' hebben gewaagd bij mijn vriend (even fictief). En dan ben ik wel trots dat hij dus uiteindelijk van mij is :) Twee van mijn beste vriendinnen waren vroeger ook echt verliefd op mijn vriend, ik kwam pas veel later in direct contact met hem, maar is stiekem wel leuk om te weten.
daantje24 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 12:46
15.09% gewijzigd
Ja, ik ben absoluut trots op mijn lieve man.
We zijn binnen enkele maanden 40j samen en hij is het beste wat mij overkomen is.
Sinds ik begon te sukkelen met mijn schouders in 2016 doet hij bijna alles in het huishouden.
Stofzuigen, poetsen, koken, de was, strijken.....echt bijna alles.
Ik help hem natuurlijk voor zover ik kan, de lichtere karweitjes.
Nog nooit heeft hij geklaagd, geen enkele keer.
En zeggen dat hij bijna 13j ouder is dan ik.
Ik ben dus zeker trots op hem!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel herkenbaar. Met mijn ex had ik dit ook niet terwijl (gek genoeg) ik die misschien nog net iets knapper vond. Bij mijn huidige vriend heb ik het vooral omdat ik hem heel grappig vind en ik zijn gevoel voor humor erg waardeer. Daardoor vind ik het extra leuk hem mee te nemen naar feestjes en naar werk borrels etc. Naast dat ik hem ook gewoon een lekker ding vind.
Ja, ik ben absoluut trots op mijn lieve man.
We zijn binnen enkele maanden 40j samen en hij is het beste wat mij overkomen is.
Sinds ik begon te sukkelen met mijn schouders in 2016 doet hij bijna alles in het huishouden.
Stofzuigen, poetsen, koken, de was, strijken.....echt bijna alles.
Ik help hem natuurlijk voor zover ik kan, de lichtere karweitjes.
Nog nooit heeft hij geklaagd, geen enkele keer.
En zeggen dat hij bijna 13j ouder is dan ik.
Ik ben dus zeker trots op hem!
Alle reacties Link kopieren
Heel trots, al 25 jaar samen, en heel blij dat we niet aan facebook doen!
Alle reacties Link kopieren
Ha! Wat super leuk voor je. Dat moet vast heel fijn voelen. Althans, zo ervaar ik het want het is volledig herkenbaar. Mijn vriend heeft het andersom ook heel erg. Die vind het helemaal geweldig als hij weer eens te horen krijgt, hoe knap zijn vriendin is haha. Ik word er in ieder geval heel gelukkig van :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben echt enorm trots op mijn vriend! Ik zeg altijd tegen hem dat hij leuker is op een afstand. Bijvoorbeeld, als hij me een keer ophaalt van het station en dat ik hem van een afstand zie staan en denk "de allerleukste jongen op het hele station, en hij is hier voor mij". Geen idee of anderen hem zo knap vinden als ik, maar dat interesseert me ook helemaal niet. Mijn vriend is van zichzelf nogal introvert en gaat niet vaak/graag mee naar dingen, maar daarom vind ik het juist extra leuk als ik hem wel een keer mag laten zien :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Absoluut heel trots op mijn partner, is gewoon een leuke vent.

Af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken, dus is gelukkig ook gewoon mens ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja, ik vind mijn vriend erg knap en ik denk dat hij dat ook is. Soms maakt me dat ook wel een klein beetje onzeker, ik ben wat ouder en ook wel iets minder mooi. Verder is hij ook superlief voor mij maar ook voor zijn en mijn familie en altijd goed in alle sporten, daar ben ik ook trots op.

Ik herken wat jij zegt over je ex ook. Daar had ik dan weer andere dingen mee die ik als speciaal ervaarde.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-02-2021 12:13


Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt, maar dat je dus nog veel op afstand bent.

Maar goed, als je het zelf maar leuk vindt.
Wat een kolder is dit nu weer?
Als je een net startende relatie hebt zoals TO dan is het meet dan logisch dat je avonds nog niet van alles aan tafel bespreekt.
Want...

Je zal hoogstwaarschijnlijk nog niet samenwonen

Dat gezegd hebbende, ook niet iedereen met een lange relatie wonen samen.
Dat oeverloos lullen aan de eettafel is dan ook zo overrated.

Hier getrouwd, samenwonend en nog steeds elke dag trots op mijn man, en op ons als koppel

Dus ja, soms als hij me tagt op de socials voel ik ook nog steeds mijn hart een hapje maken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-02-2021 12:13
Ik wil niet je bubbel doorbreken, maar stelletjes die elkaar continu taggen op Facebook..... :pukey:

Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt, maar dat je dus nog veel op afstand bent.

Maar goed, als je het zelf maar leuk vindt.
Vreselijk ja .
Ik ken zo’n stel al jaren getrouwd ook heb wel eens gereageerd , zit hij niet naast je op de bank ? Nog een bevestigend antwoord ook 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook trots op mijn vent hoor! Vind het leuk om hem voor te stellen aan anderen, of als hij op mij staat te wachten ergens. :heart:

Mijn vriend heeft het ook heel erg bij mij. Hij loopt met me over staat alsof ik Doutzen herself ben en is er van overtuigd dat hij enorm veel jaloerse blikken van andere mannen krijgt :-D :love:

Objectief gezien is hij echt niet de knapste man op aarde, en ik ook zeker niet de knapste vrouw, maar we vinden elkaar wél de aantrekkelijkste man/vrouw die er rondloopt!
Alle reacties Link kopieren
Na 11 jaar en een kind rijker ben ik vooral trots al ik hem samen zie met mijn dochter. Het liefst zou ik die momenten met de hele wereld delen, maar ik denk dat niemand daar op zit te wachten. Verder ben ik trots op hem, wie hij is als persoon en wat hij bereikt heeft.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-02-2021 12:13
Ik wil niet je bubbel doorbreken, maar stelletjes die elkaar continu taggen op Facebook..... :pukey:

Wil eigenlijk zeggen dat je nog niet genoeg bij elkaar hoort dat je dingen gewoon 's avonds aan de keukentafel bespreekt, maar dat je dus nog veel op afstand bent.

Maar goed, als je het zelf maar leuk vindt.
Voelt het goed om iemand zo op haar plek te zetten en te vertellen dat het allemaal níks voorstelt met haar prille relatie? Echt zo niet nodig dit..
Alle reacties Link kopieren
Fridaynight2020 schreef:
23-02-2021 13:38
Voelt het goed om iemand zo op haar plek te zetten en te vertellen dat het allemaal níks voorstelt met haar prille relatie? Echt zo niet nodig dit..
Ah het kan me niet zo veel schelen hoor, ik weet zelf het beste hoe het zit. Verder al een hoop mooie reacties gelezen :)
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
23-02-2021 13:39
Ah het kan me niet zo veel schelen hoor, ik weet zelf het beste hoe het zit. Verder al een hoop mooie reacties gelezen :)
Geniet er vooral lekker van! Als anderen dat puberaal vinden, dan is dat maar zo :couple:
Alle reacties Link kopieren
Gedachten die vergelijkbaar zijn met taggen op Facebook, had ik alleen in het begin. Maar dat was meer onzekerheid. Een bewijs dat hij het in mij zag. Naar mijn idee is trots zijn omdat iemand jouw vriend is, toch iets wat meer zegt over jou dan over je vriend.

Ik las de vraag meer als 'trots op wie iemand is als persoon'. Ja, dat vind ik dus wel, hij is een goed persoon. Ik heb in de acht jaar dat ik met hem samen ben eigenlijk geen slechte eigenschappen ontdekt. Of (en dat zal wel meer het geval zijn) eigenschappen die ík als slecht ervaar. Hij heeft echt een goed karakter en daar ben ik ook wel trots op... ook al is dat natuurijk geen verdienste van mij, ik haal kennelijk wél het beste in hem naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij het omschrijft ben je niet trots op je partner. Maar ben je vooral trots op jezelf dat hij met jou gezien wil worden.

Nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Nee trots niet maar ik schaam mij ook niet voor hem :-). Het is moeilijk om iets tegen mijn man te hebben, ben in 25 jaar nog nooit iemand tegen gekomen die hem niet mocht of ‘niet zo leuk’ vond. Hij is charmant, grappig en hulpvaardig. En easy on the eyes. Hij is alleen voor de meeste Nederlandse vrouwen te klein maar daar zit ik als kabouter niet mee. Het enige wat men tegen hem kan hebben is zijn partnerkeuze :-) Ik ben niet zo charmant en mijn humor is niet erg universeel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
23-02-2021 13:49
Zoals jij het omschrijft ben je niet trots op je partner. Maar ben je vooral trots op jezelf dat hij met jou gezien wil worden.

Nogal een verschil.
Maar ik heb ook erbij verteld dat het maar één component van het verhaal is.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 12:04
Trots zijn omdat hij je op Facebook tagt :rofl: jullie klinken als pubers...

Nou inderdaad.
Ik denk dat TO heel onzeker is en uit dit soort dingen haar ‘bevestiging’ haalt.
Volgens mij past dat heel erg bij verliefdheid, dat je graag met hem gezien wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven