Ben je trots op je partner?

23-02-2021 11:48 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijdje ''iets'' dat je zou kunnen kwalificeren als een beginnende relatie. Nu heb ik niet enorm veel relaties gehad in mijn leven, maar wel genoeg om enig vergelijkingsmateriaal te hebben.

Wat ik bij deze persoon heb, is naast dat ik de persoon zelf erg leuk vind, dat ik ook enorm trots erop ben dat hij ''bij mij hoort'' om het zo maar te zeggen. Soms ''tagt'' hij mij ergens onder op facebook, en dan ben ik er gewoon trots op dat hij mijn naam noemt, en hoop ik dat anderen het ook zien. Ik fantaseer soms over het moment dat er een keer een foto van ons samen op sociale media verschijnt, als ik naast hem loop dan vind ik het in de eerste plaats fijn voor ons zelf, maar ik ben ook wel trots erop om met hem samen gezien te worden. Zo'n boomlange knappe vent.

Ik weet dat het natuurlijk vooral een ding is in mijn hoofd en dat het voor anderen veel minder een ''ding'' is dan voor mij. Maar ik besefte mij ook, dat ik dit bij mijn ex nooit zo had. Natuurlijk was ik wel gek op hem. Het was ook echt niet zo dat ik me voor hem schaamde, maar ik was ook nooit echt zo bezig met trots erop zijn dat wij samen waren. Natuurlijk was ik dan wel trots op hém, op hoe hij met dieren om gaat, of als ik zag dat hij goed met mijn familie kon opschieten, maar dat was meer een onderling iets, dan dat ik echt met hem wilde pronken naar de buitenwereld. Wij hadden het fijn samen, en daar ging het mij om. Het is nu overigens ook niet het omgekeerde : dat ik alleen met hem samen ben voor de ''buitenwereld'', maar het is wel een extra component erbij die ik nu opmerk, die ik eerder niet zo had.

Daarom vraag ik me af : hebben jullie dergelijke gevoelens m.b.t. je partner ook?
Summerdance schreef:
23-02-2021 13:07
Wat een kolder is dit nu weer?
Als je een net startende relatie hebt zoals TO dan is het meet dan logisch dat je avonds nog niet van alles aan tafel bespreekt.
Want...

Je zal hoogstwaarschijnlijk nog niet samenwonen

Dat gezegd hebbende, ook niet iedereen met een lange relatie wonen samen.
Dat oeverloos lullen aan de eettafel is dan ook zo overrated.

Hier getrouwd, samenwonend en nog steeds elke dag trots op mijn man, en op ons als koppel

Dus ja, soms als hij me tagt op de socials voel ik ook nog steeds mijn hart een hapje maken


Of je neemt niet alles letterlijk en leest 'als je 's avonds even samen de dag doorneemt'. Maar goed, mensen voelen zich aangesproken, blijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben ook trots op mijn man! Om wie hij is en wat hij allemaal kan. En voor mij is hij de mooiste!
Als showpony voor de buitenwereld? Nee. Terwijl die best knap is. Maar ik ben dan ook zelf erg leuk. :roll: Dus waar moet je dan precies trots op zijn?

Als persoon en karakter, bepaalde dingen die hij denkt en doet. Dan vaak wel.

Maar echt niet altijd. Niemand is perfect.
nee
Alle reacties Link kopieren
Hmm niet echt denk ik... tenminste niet op de manier waarop jij het beschrijft. Ik ben wel trots op ons en wie we samen zijn maar wij zijn niet zo bezig met de buitenwereld. Ik heb 3 jaar een relatie en er staan 0 foto's van ons op social media. Iedereen die er toe doet die ziet ons samen en de rest boeit me niet.

Natuurlijk ben ik wel trots op hem en wie hij is en wat hij heeft bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het wel schattig, snap het wel hoor.

Andersom soms met een Tinderdate die het toch niet helemaal is schaam ik me ook wel eens dat ik daar dan mee gezien word :$
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
23-02-2021 14:04
Volgens mij past dat heel erg bij verliefdheid, dat je graag met hem gezien wordt.
Zo zie ik het ook. Ik ben bij tijd en wijle ook nog smoorverliefd op mijn vriend, en dat zijn de momenten dat ik dat zo kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
23-02-2021 12:16
Ik vraag mij altijd af of die stelletjes door hebben dat andere mensen dat gewoon te zien krijgen. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die elkaar continue in memes taggen.
Ik vind dat dan altijd wel weer schattig zo een net verliefd stelletje. Ik hou er van. Maar zelf hoef ik t niet op.social media te zetten.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
23-02-2021 15:49
Nou ik vind het wel schattig, snap het wel hoor.

Andersom soms met een Tinderdate die het toch niet helemaal is schaam ik me ook wel eens dat ik daar dan mee gezien word :$
Hahaha, dat heb ik ook regelmatig gehad.. Dat je vurig hoopt geen bekende tegen te komen :-D
LīlyRose schreef:
23-02-2021 15:33
nee
Niet zoals er hier over gesproken wordt in ieder geval. Trots omdat hij lekker is? Omdat we zo'n leuk koppel zijn? Beetje engig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trots op mijn man, omdat hij de allerleukste man voor mij is en de allerliefste vader voor onze kinderen. En om hoe hij zijn leven inricht (zo doet hij nu een studie die hij heel leuk vindt en dan gaat hij er ook vol voor).

Ik ben blij als ik naast hem loop op straat, maar dan met name omdat we doorgaans een hoop lol hebben (zelfs al is het maar een kort wandelingetje in de buurt). Ik geloof niet dat we elkaar echt bejubelen op sociale media, maar ja, ik ben wel trots dat hij voor mij heeft gekozen (en andersom).
Alle reacties Link kopieren
Dat trotse gevoel en de behoefte om aan anderen te tonen dat je bij elkaar hoort is onzekerheid die hoort bij een prille relatie. Niets mis mee in het begin, maar bij relaties die al wat langer duren vind ik het soms wel zorgelijk als die drang om te tonen dat je bij elkaar hoort er nog steeds sterk is. Daarmee straal je voor mij dus een bepaalde onzekerheid uit.

Trots zijn op je man vind ik wel grappig. Ik heb het zelf nooit zo gevoeld, wel dat ik iemand enorm leuk vond, maar ik denk niet hetzelfde als trots. Wat ik schattig vind is dat veel vrouwen geloven dat de rest van de wereld heimelijk verliefd is op hun man.
Alle reacties Link kopieren
quadrupel schreef:
24-02-2021 06:50
Wat ik schattig vind is dat veel vrouwen geloven dat de rest van de wereld heimelijk verliefd is op hun man.
In mijn geval klopt het wel denk ik hoor :D Ofnou, verliefd is misschien een groot woord. Maar ik ken best wel wat vrouwen die hem in het verleden wilden. Maar dat komt denk ik vooral omdat 'ie 2 meter is. Onderhand elke vrouw die ik ken die groter is dan ca. 1,85 en die hem ook kent, heeft wel eens iets bij hem geprobeerd. En dan is 'ie van mij, met mijn 1,70, lekker puh denk ik dan wel eens. Ja zo flauw, en het zal die vrouwen inmiddels een worst wezen, genoeg lange kerels in Nederland, maar ik kan er soms ongepast trots op zijn. Net zoals ik trots erop kan zijn als mensen zeggen dat mijn hond zo'n schattig koppie heeft. Zit niks van mij bij, maar toch ben ik trots haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel trots op mijn lief. Ik heb echt respect voor de manier waarop hij omgaat met deze onzekere tijden, hoe voortvarend hij is begonnen met een opleiding voor een andere baan. Altijd goedgehumeurd en vriendelijk en zeker mijn jongste ziet hem als een tweede vader.

En ik moet bekennen dat ik, als ik in betere tijden met hem mee vloog, heel trots was op de prachtige lange, blonde, vriendelijke man met die mooie blauwe ogen in dat donkerblauwe pak. Als ik zag hoe passagiers bij het uitstappen hem nog even persoonlijk gedag kwamen zeggen.

Het eerste gaat echt over hem, het tweede misschien wat meer over mijn eigen ego.

Maar de man wordt nog steeds alleen maar leuker naarmate ik hem beter leer kennen en hij verrast me telkens weer in positieve zin.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
24-02-2021 06:57
In mijn geval klopt het wel denk ik hoor :D Ofnou, verliefd is misschien een groot woord. Maar ik ken best wel wat vrouwen die hem in het verleden wilden. Maar dat komt denk ik vooral omdat 'ie 2 meter is. Onderhand elke vrouw die ik ken die groter is dan ca. 1,85 en die hem ook kent, heeft wel eens iets bij hem geprobeerd. En dan is 'ie van mij, met mijn 1,70, lekker puh denk ik dan wel eens. Ja zo flauw, en het zal die vrouwen inmiddels een worst wezen, genoeg lange kerels in Nederland, maar ik kan er soms ongepast trots op zijn. Net zoals ik trots erop kan zijn als mensen zeggen dat mijn hond zo'n schattig koppie heeft. Zit niks van mij bij, maar toch ben ik trots haha.
Ik ken maar 1 vrouw van 1.85... zo veel zijn er niet toch? Zij ging idd met iemand van 2 meter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven