Terug bij ex?

21-03-2021 16:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk is eerlijk, ik had nooit verwacht dit topic te openen toen mijn relatie uitging. In januari hadden we voor de zoveelste keer ruzie en maakte hij het uit, waarna we een mand lang geen woord tegen elkaar gezegd hadden. Maar hij had nog spullen van me, dus we kregen weer contact.

Dat contact werd al gauw intensiever. Soms belden we een uur over iets waar we mee zaten, we werden vrienden... dacht ik. Tot hij eergisteren zei dat hij wel langs kon komen met de spullen. En opeens werd dat meer, na die maanden dat we elkaar niet gezien hadden bleef hij weer van een uur of 2 in de middag tot vanochtend slapen. We hadden het leuk, praatten als vanouds, hadden seks, keken een serie, het leek of er niks was veranderd. Hij stemde toe weer te gaan daten, maar niet te serieus, daar was hij nu niet aan toe in zijn leven en ook ik heb nu belangrijkere dingen aan mijn hoofd waar ik mee aan de slag ben gegaan. Hij zegt, laten we langzaam aan doen, casual, gewoon leuk en niet teveel druk op de toekomst. Dat laatste heeft toentertijd voor veel ruzie gezorgd.

Ik heb aangegeven dat ik in de toekomst wel weer meer wil, maar dat het inderdaad beter is om eerst weer rustig aan te doen zodat we onze priveproblemen de voorgrond kunnen geven en dat kunnen oplossen. We zien elkaar over 2 weken weer, hij en ik zijn komende week beiden te druk.

Ik geloof dat hij nog om me geeft, waarom zou hij anders met me bellen? En zolang blijven, de meeste scharrels zijn weer pleitte na een paar uur. Toch? Ik heb wisselende verhalen gehoord van terug naar je ex, ik ben wantrouwig, maar ik hou van hem, ik wil geen ander, al kan ik zo op Tinder weer een date fixen. Dus nu ga ik het aanzien, denk ik. Ik heb mijn vaste fwb verteld dat ik het weer met mijn ex ga proberen en dat is het nu denk ik, ik date weer met hem.

Iemand succesverhalen over iets soortgelijks? Tips over rtustig aan doen? Mocht het na maanden nog steeds zo blijven dan zie ik dan wel of ik niet verder moet kijken, vooralsnog ben ik blij dat we weer een stel zijn.
Alle reacties Link kopieren
jullie hebben 1 leuke nacht gehad. Dat is niet meteen de start van een relatie he?
heb eerst eens 'het gesprek', ver wat je wil/zoekt/nodig hebt. Hoe je de toekomst ziet etc.

Zegt hij ook zijn scharrels af eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2021 16:32
jullie hebben 1 leuke nacht gehad. Dat is niet meteen de start van een relatie he?
heb eerst eens 'het gesprek', ver wat je wil/zoekt/nodig hebt. Hoe je de toekomst ziet etc.

Zegt hij ook zijn scharrels af eigenlijk?
We hebben dat gesprek gehad. Ervoor en tijdens. Dat we rustig aan willen doen. Hij heeft geen scharrels en zit ook niet op de apps nu.
Alle reacties Link kopieren
Als er van zijn kant niks verandert is zul je je moeten afvragen of hij het waard is dat jezelf verandert. Als hij degene is waar je mee samen wilt zijn zal er iets moeten veranderen om niet weer in dezelfde situatie te komen.
Voor nu: geniet ervan en succes.
Once upon a time you dressed so fine
Threw the bums a dime in your prime, didn't you?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil sowieso niet meerdere mannen tegelijk dus voor mij was dat met scharrel een logische stap.
Alle reacties Link kopieren
Lisanne72 schreef:
21-03-2021 16:34
Als er van zijn kant niks verandert is zul je je moeten afvragen of hij het waard is dat jezelf verandert. Als hij degene is waar je mee samen wilt zijn zal er iets moeten veranderen om niet weer in dezelfde situatie te komen.
Voor nu: geniet ervan en succes.
Ja, dat verandert wel, ik ben bewust van gedrag dat niet helpend was. Ik ga hem ook zeker niet pushen en hij wil ook zeker dat ik langskom over 2 weken. De rest is nog open.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rustig aandoen en casual daten een goede manier om elkaar te leren kennen. Jullie kennen elkaar al door en door, dus wat zijn jullie nou precies aan het doen? Als je dingen hebt waar je mee moet dealen in privé, maar dat niet kan doen tijdens relatie met elkaar, dan is het toch niet de goede relatie?

Er zullen altijd uitdagingen en issues langskomen op persoonlijk vlak, gaan jullie de relatie dan steeds on hold zetten?

En los daarvan moet er ook goed gepraat worden, patronen die tot het einde hebben geleid doorbroken worden, anders krijg je ‘The eternal sunshine of the spotless mind’ taferelen.
Alle reacties Link kopieren
Bellinis schreef:
21-03-2021 16:42
Ik vind rustig aandoen en casual daten een goede manier om elkaar te leren kennen. Jullie kennen elkaar al door en door, dus wat zijn jullie nou precies aan het doen? Als je dingen hebt waar je mee moet dealen in privé, maar dat niet kan doen tijdens relatie met elkaar, dan is het toch niet de goede relatie?


Kloot, maar hij heeft nu vooral weinig tijd en minder energie voor een relatie

Er zullen altijd uitdagingen en issues langskomen op persoonlijk vlak, gaan jullie de relatie dan steeds on hold zetten?
Dat denk ik niet. Als hij het weer zat zou zijn ben ik weg want ik trek geen derde keer

En los daarvan moet er ook goed gepraat worden, patronen die tot het einde hebben geleid doorbroken worden, anders krijg je ‘The eternal sunshine of the spotless mind’ taferelen.

Dat is ook aan de orde, we praten veel
Alle reacties Link kopieren
Kerokeroppi schreef:
21-03-2021 16:36
Ja, dat verandert wel, ik ben bewust van gedrag dat niet helpend was. Ik ga hem ook zeker niet pushen en hij wil ook zeker dat ik langskom over 2 weken. De rest is nog open.
maar loop jij dan niet (in je hoofd) hard van stapel?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2021 16:49
maar loop jij dan niet (in je hoofd) hard van stapel?
Ik ben blij dat we weer daten maar ik plan niet alvast onze bruiloft ;)

Ik wil het gewoon goed laten komen en hem het tempo laten bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Kerokeroppi schreef:
21-03-2021 16:51
Ik ben blij dat we weer daten maar ik plan niet alvast onze bruiloft ;)

Ik wil het gewoon goed laten komen en hem het tempo laten bepalen.
hard van stapel dus

je wil niet kijken OF het kans van slagen heeft
je wil dat het goed komt, en hij mag bepalen hoe

oh joy
Dus jij hebt weer een relatie en voor hem is het vooral casual en luchtig? Wat klopt hier niet?

Bellinis verwoord het goed, lees haar post nog een keer goed door.

Patronen en zaken waarop jullie relatie is stukgelopen zijn niet opgelost in nog geen 2 maanden. Jullie zijn vooral nog aan elkaar gewend.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nu eigenlijk gedegradeerd van vriendin naar scharrel. Daarbij geef je hem ook nog eens alle macht ‘omdat je wil dat het goed komt’. Ben je niet teveel bezig met naar zijn pijpen dansen?

Je bent ook zelf wat waard en je hebt ook recht op je eigen geluk. En je bent meer waar dan ‘on hold’ gezet te worden totdat zijne Koninklijke hoogheid besluit dat hij ‘tijd en energie’ heeft voor een relatie.

Trouwens vind ik dat ook zo nietszeggend, ‘geen tijd en energie hebben’. Uiteindelijk moet je natuurlijk zelf weten wat je doet, maar een speciaal iemand, met een speciale connectie is het toch waard om echt voor te vechten? Als hij dat niet kan opbrengen, dan sorry hoor...
Alle reacties Link kopieren
Ok, wat stellen jullie dan voor qua mijn gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is vaak dat je vervalt in oude patronen en oud gedrag.. Zoiets doorbreken is ook ontzettend moeilijk.
Kerokeroppi schreef:
21-03-2021 16:57
Ok, wat stellen jullie dan voor qua mijn gedrag?


Aan jezelf werken, los van hem. Niet meteen je leven on hold zetten en naar zijn pijpen dansen. Kun je voorbeelden noemen van waarop jullie relatie is stukgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Kerokeroppi schreef:
21-03-2021 16:57
Ok, wat stellen jullie dan voor qua mijn gedrag?
Praat met hem. Vertel hem wat jij wil. En kijk of jij je dat bieden kan.

Weet je eigenlijk zelf wat je nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik op zijn voorstel om niet te serieus te gaan daten ‘no deal’ hebben gezegd. We gaan er 100% voor, of helemaal niet. En als het niet is, dan is het jammer en verdrietig, maar dan gaan we ieder echt ons eigen weg.

Dat is namelijk ook wat je verdient binnen een relatie: iemand die all in is.

Een doorstart maken is al super moeilijk, omdat je inderdaad snel vervalt in oude fouten en patronen en het is keihard werken om die te doorbreken (het klassieke: een ex is niet voor niks een ex). Het zou voor mij geen zin hebben om dat halfslachtig aan te pakken.
Ik heb je even geloept en gezien dat je na de breuk al meerdere dates hebt gehad. Zegt mij dat je wel erg wanhopig graag een relatie wilt en ‘rustig en langzaamaan doen’ niet echt in jouw woordenboek voorkomt. Heb je eigenlijk wel verdriet gehad om deze relatiebreuk of meteen de Tinderapp aangeslingerd?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet begrijp is het volgende. Wat is er nou eigenlijk opgelost dan? Jullie hadden veel en vaak ruzie. Zo vaak dat hij de handdoek in de ring gegooid heeft.
Dat is heel verdrietig.
Dan kun je een paar maanden later, na veel verdriet en je elkaar toch wel mist, wel weer wat gaan beginnen. Maar je zult toch samen iets op moeten lossen. En dat doe je niet door dan maar een beetje casual te gaan daten.
Dit is een recept voor nog meer hartzeer. Hij wil het casual houden en rustig aan doen. Hij wil zich niet aan jou binden, dus als hij volgende week iemand tegenkomt die leuker is dan gaat hij daar voor. En dan beroept hij zich op "ik zei toch al dat ik nog geen relatie wil"?

Hij krijgt nu alle lusten zonder de lasten en jij bent daar bij mee. Nee, HIJ zou blij mogen zijn dat jij hem nog wil!

Hij gaat er niet voor. En als hij dit nu niet doet gaat het later ook niet gebeuren. Want iemand die bang is om zijn grote liefde kwijt te raken aan een ander zal heel graag iets serieus aangaan met je.

Je bent voor nu een leuke afleiding. Enne, als jij nu in alles mee gaat wat hij wil, dan wordt het voor hem nog makkelijker om zijn zin door te drukken.
Het is uitgegaan omdat jullie ruzie hadden om de toekomst, maar scharrelen lost dat probleem toch niet op?

Rustig aan doen en kijken hoe het gaat lijkt misschien de oplossing, omdat je daarmee de ruzies vermijdt, maar de oorzaken van die ruzies verdwijnen er niet mee. Je ontwijkt ze alleen maar en op den duur kom je ze toch weer tegen. Als geen van beiden er dan anders over denkt ben je weer terug bij af en heb je weken/maanden/jaren verspild aan een relatie die niet te redden is.

Het is niet erg een andere toekomst te willen dan je partner, maar dan moet je je verlies nemen en iemand zoeken die wel diezelfde toekomst wil.
Wow slimme vent :kneel:
Uit je eerste bericht maak ik op dat hij het zo prima vindt, maar jij eigenlijk graag meer wilt, ook voor in de toekomst. Maar omdat je graag wilt dat het weer goedkomt tussen jullie, stem je eigenlijk met hem in.

Ik snap dat je graag wilt dat jullie weer bij elkaar komen en jullie relatie slaagt. Maar dat betekent niet dat je het dan hem maar naar de zin moet maken omdat je denkt dat je dan de meeste kans hebt om hem tevreden te houden. Het is best mogelijk om weer opnieuw te beginnen met een ex, maar het ligt echt aan de reden van de breuk en of beiden bereid zijn om te werken aan die reden. Jullie hadden veel ruzie zeg je. Denk je dat jullie dit in de toekomst kunnen verbeteren, en zo ja, hoe denk je dit te doen samen?

Je bespaart jezelf een hoop verdriet en onzekerheid als je met hem in gesprek gaat en echt eerlijk vertelt wat je verwacht van jullie relatie. En als hij het met je eens is, goed met elkaar praten over vroegere problemen in jullie relatie en hoe hier samen aan te werken als je echt serieus weer met elkaar een relatie aangaat.

Misschien vind je casual zelf ook wel prima voor nu, maar ik kan me niet voorstellen dat je eerder serieus met elkaar lief en leed hebt gedeeld en nu alleen maar af en toe kan afspreken en een beetje gaat chillen en flikflooien. Ik denk dat je vanzelf weer in die oude relatie gaat zitten, geloof nooit dat je dat anders kan gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Is toch lastiger voor sommige mannen om seks ergens te krijgen dan ze denken en dan is een welwillende ex natuurlijk wel handig.

Vooral als hij de regels en het tempo mag bepalen.
zonmuis wijzigde dit bericht op 21-03-2021 18:35
3.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven