Ben ik een losweker?

26-03-2021 06:11 253 berichten
Dit n.a.v. een ander topic over wie de schuld heeft van vreemdgaan, waar sommigen vonden dat je fout bent als je iemand leuk vindt die al een relatie heeft en dat je dan geen afstand neemt. Dat is nl precies de situatie waarin ik me bevind sinds een aantal maanden : iemand die ik ken via werk (wel zelfde bedrijf maar geen directe collega) en ik trekken naar elkaar toe, we hebben samen een werkprojectje (niet iets wat hoeft, we doen het omdat we het interessant vinden en leuk samenwerken) en Skypen om de paar weken,

De gesprekken worden elke keer langer. Helaas heeft deze persoon een partner, ze wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan, hij heeft het er nooit over. We houden het keurig, zeggen niks dat niet kan. Wel worden de gesprekken persoonlijker, het gaat over boeken, relaties, het loopt allemaal door elkaar en ik vind het zo leuk, dit is wat ik zolang al niet meer gehad heb. Als ik hem zie denk ik zeker te weten dat hij me ook leuk vindt, een paar dagen later twijfel ik weer of het allemaal in mijn hoofd zit. We hebben tussendoor ook contact over de mail, ik luister zijn favoriete muziek,hij kijkt mijn lievelingsfilms, hij wil me altijd met van alles helpen….

Ik ga geen move maken maar wil het niet afkappen. Al zou het op een vriendschap uitdraaien dan nog vind ik het te leuk. Ik wil hem eigenlijk gewoon beter leren kennen en zien hoe het zich verder ontwikkelt. Ben ik nou een gemeen poepmens dat iemand probeert los te weken? Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
anoniem_396577 wijzigde dit bericht op 26-03-2021 08:10
4.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Draai het even om. Stel, je hebt een partner. Hoe zou jij het dan vinden als jouw partner dit zou doen met iemand?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet handig
Alle reacties Link kopieren
Vraag wél naar die vriendin. Haar naam, haar persoonlijkheid, hoe ze elkaar tegenkwamen en voor elkaar vielen... Maak die relatie juist echt in je hoofd.
Je kunt nu nog uitkomen op een prachtige vriendschap voor het leven, in plaats van iets wat heel waarschijnlijk niet lang goed gaat/voelt en voor drie mensen in pijn eindigt.
Die stap om op vriendschap te sturen wordt makkelijker als je je juist maar over zijn vriendin en relatie weet.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
@theeleutje: ligt eraan wat je met "dit" bedoelt, dat is me nu niet duidelijk. Vrienden maken met nieuwe mensen: okay. Vreemdgaan: niet okay. Gevoelens krijgen voor een ander: kan gebeuren. Het uitmaken: au pijnlijk. Het afkappen met die ander: goed.

@Westerpaviljoen: klopt helemaal. Maar het leven is ook niet altijd handig.

@Fietsertje: oh dat is eigenlijk best wel een heel goed idee.... Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen hee stel me eens voor als ik in de buurt ben. Moest het nou ooit via de natuurlijke weg uitgaan dan ben ik in ieder geval geen aanstichter.
Alle reacties Link kopieren
Alsof aandacht besteden aan het bestaan van die vriendin het contact anders maakt.

Ben jij een losweker? In mijn ogen niet. Maar die man lijkt mij wel oneerlijk.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:23
@theeleutje: ligt eraan wat je met "dit" bedoelt, dat is me nu niet duidelijk. Vrienden maken met nieuwe mensen: okay. Vreemdgaan: niet okay. Gevoelens krijgen voor een ander: kan gebeuren. Het uitmaken: au pijnlijk. Het afkappen met die ander: goed.

@Westerpaviljoen: klopt helemaal. Maar het leven is ook niet altijd handig.

@Fietsertje: oh dat is eigenlijk best wel een heel goed idee.... Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen hee stel me eens voor als ik in de buurt ben. Moest het nou ooit via de natuurlijke weg uitgaan dan ben ik in ieder geval geen aanstichter.
Je gaat jezelf teleurstellen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga geen move maken: dit zijn toch al moves?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dus jij vraagt in dit topic om een mening van anderen over jou? Begrijp ik dat nou goed?

Waarom zou je dat doen?
viva-amber schreef:
26-03-2021 06:48
Ik ga geen move maken: dit zijn toch al moves?
Precies.
Jullie gedragen je allebei als mensen die vlinders voelen en aan het begin van een romance staan. Ik vind jou wel een losweker, want je weet donders goed dat dit meer is dan vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn tijd liever besteden aan iemand die écht leuk is. Iemand die dit soort dingen achter de rug van zijn vriendin doet is niet leuk. Je weet nu vanaf begin af aan dat hij niet te vertrouwen is.

Stel nou dat hij het uitmaakt met zijn vriendin en voor jou gaat, dan heb je best grote kans dat hij jou dit daarna ook weer aandoet. Zulke dingen eindigen meestal zoals ze beginnen. En dan heb je je tijd en moeite geïnvesteerd in een relatie die gedoemd was te mislukken. Zonde , aangezien je die tijd ook aan iemand anders had kunnen besteden.
Alle reacties Link kopieren
Kan gebeuren. Maar weet goed dat de man die je leuk vindt dus binnen een relatie zulke gesprekken met andere vrouwen voert en mogelijk dus ook verliefd wordt.
Vind jij het van je partner met wie jij lief en leed deelt acceptabel dat hij dat zou doen?
Hij laat je namelijk zijn ware aard zien. Dat doet hij, ook als hij relatie met jou zou hebben.
Je ziet wat voor vlees je in de Kuip hebt. Leuk misschien nu jij alle extra aandacht krijgt.
Is het nog steeds leuk als jij de partner bent en er is een ander met wie hij belt en mailt?
Hoe zou dat voor je zijn? Je weet hoe hij is en dat je dus weet dat hij met andere vrouwen belt en mailt en jij niet op de hoogte bent van de inhoud van die gesprekken maar je het je vast wel levendig kan voorstellen aangezien je ook ervaring hebt.
Lijkt je dat een fijne relatie?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Fietsertje89 schreef:
26-03-2021 06:20
Vraag wél naar die vriendin. Haar naam, haar persoonlijkheid, hoe ze elkaar tegenkwamen en voor elkaar vielen... Maak die relatie juist echt in je hoofd.
Je kunt nu nog uitkomen op een prachtige vriendschap voor het leven, in plaats van iets wat heel waarschijnlijk niet lang goed gaat/voelt en voor drie mensen in pijn eindigt.
Die stap om op vriendschap te sturen wordt makkelijker als je je juist maar over zijn vriendin en relatie weet.
Dit. Als je een nieuwe vriend van dezelfde sexe maakt heb je het ook over alle aspecten van diegene's leven. Een partner is juist een belangrijk onderdeel van iemands leven en hoe iemand met zijn of haar partner omgaat vind ik wel belangrijk te weten.
Alle reacties Link kopieren
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:11
Ik weet niet eens de naam van die vriendin, ik wil er ook geen beeld bij hebben want dan ga ik me misschien schuldig voelen. Maar ik heb al zolang niet meer zulke vlinders gehad!
Dit vat het voor mij wel samen hoe jij er zelf in staat. Je bent voor mij geen losweker hoor, die ‘last’ ligt bij de man. Maar als je om zoiets essentieels als iemands partner heen moet draaien om te voorkomen dat jij je zelf schuldig voelt over het contact, dan vraag ik me wel af hoe oprecht je intenties over ‘gewoon’ vriendschap zijn en hoe goed jij je diep van binnen voelt over dit contact.

Vlinders zijn leuk, maar hou je hoofd ook erbij. Ongeacht hoe het met hem afloopt, jij moet jezelf nog in de spiegel kunnen aan kijken en tevreden met jezelf zijn. Daarvoor is het wel belangrijk dat je altijd eerlijk naar jezelf bent en dat je je gedrag afstemt met de normen en waarden die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Niet voor niks onder je andere nick denk ik? ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hexopbezemsteel schreef:
26-03-2021 06:35
Alsof aandacht besteden aan het bestaan van die vriendin het contact anders maakt.

Ben jij een losweker? In mijn ogen niet. Maar die man lijkt mij wel oneerlijk.
Waarom is die man oneerlijk?
Voor zover wij weten kletst hij gezellig met een collega waarmee hij een klik heeft.
Maar of hij die klik als verliefdheid of vriendschap ervaart weten we niet. Of hij bij zijn vriendin thuis komt en vertelt over die gezellige collega waar hij vandaag zo leuk mee over zijn favoriete band heeft gekletst weten we ook niet.

We, en to, vullen nu vanalles in, maar zoals ik het lees heeft de man nog niets fout gedaan, of de intentie laten zien iets fout te willen doen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-03-2021 06:48
Ik ga geen move maken: dit zijn toch al moves?
Nee joh, ik heb altijd voor iedereen energie om 8 uur marathon mijn leukste zelf te zijn, jij niet?
Ja, jij bent een losweker, tenminste.. je probeert het toch, als dan niet wat subtieler. Nog.

En hij is een kwal. En jij valt daar op, geen idee waarom.. en schroomt niet om daar werk van te maken, jammer voor zijn partner.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
26-03-2021 07:07
Waarom is die man oneerlijk?
Voor zover wij weten kletst hij gezellig met een collega waarmee hij een klik heeft.
Maar of hij die klik als verliefdheid of vriendschap ervaart weten we niet. Of hij bij zijn vriendin thuis komt en vertelt over die gezellige collega waar hij vandaag zo leuk mee over zijn favoriete band heeft gekletst weten we ook niet.

We, en to, vullen nu vanalles in, maar zoals ik het lees heeft de man nog niets fout gedaan, of de intentie laten zien iets fout te willen doen.
8 uur lang "gewoon gezellig kletsen" met "gewoon een leuke" collega? Ik vind het knap, mij lukt het niet.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Ik vind het nogal sneu gedrag. Je kunt wel net doen alsof hij geen vriendin heeft door het er niet over te hebben, maar hij ligt wel iedere nacht naast haar in bed natuurlijk. En doet de leuke dingen met haar zoals op vakantie gaan, weekendjes weg.

Jij bent voor nu afleiding, omdat er weinig vertier is. Persoonlijk zou ik me daar te goed voor voelen en geen zin hebben in teleurstellingen die ongetwijfeld gaan komen.
Verder is hij een lul natuurlijk en dat zou jij ook vinden als hij jóuw partner was.
Tja.. antwoord op jouw vraag is wel ‘ja’’, wat mij betreft.
T0mmy_gun schreef:
26-03-2021 06:23
@theeleutje: ligt eraan wat je met "dit" bedoelt, dat is me nu niet duidelijk. Vrienden maken met nieuwe mensen: okay. Vreemdgaan: niet okay. Gevoelens krijgen voor een ander: kan gebeuren. Het uitmaken: au pijnlijk. Het afkappen met die ander: goed.

@Westerpaviljoen: klopt helemaal. Maar het leven is ook niet altijd handig.

@Fietsertje: oh dat is eigenlijk best wel een heel goed idee.... Ik kan natuurlijk ook gewoon zeggen hee stel me eens voor als ik in de buurt ben. Moest het nou ooit via de natuurlijke weg uitgaan dan ben ik in ieder geval geen aanstichter.
Er zit nog veel tussen haar naam niet weten en hee stel me even voor. Je weet haar naam niet, maar je weet wel dat ze nooit willen gaan samenwonen. In een normale vriendschap weet je wel de naam van elkaars partner hoor.
Met de vraagstelling "ben ik een losweker" dicht je jezelf wat te veel toe denk ik. Als je acht uur aan een stuk intieme gesprekken voert zou ik het anders verwoorden:

"Ik ga erin mee dat iemand emotioneel vreemdgaat met mij."

Ik denk dat je je wat bewuster zou kunnen zijn van hoe je met welke mensen omgaat.
Voel je je wel vaker aangetrokken tot vreemdgangers, of heb je dat zelf wel vaker gedaan?
Ja ik vind je een poepmens (waarom dit woord🤦🏼‍♀️) want je weet dondersgoed wat je aan het doen bent.
Hij is echter degene met de relatie dus hij is er ook een, en dat maakt dan weer dat jullie prima bij elkaar passen. Beide uit voor eigen gewin. Het zal je partner zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me altijd af.. hebben vrouwen zoals jij dan altijd het idee dat zo'n vent dat dan ook niet achter jouw rug zal doen? Dat hij dan wel loyaal is? Want dat is echt een illusie.

Kijk, de verantwoordelijkheid ligt bij hem. Zijn relatie. Zijn vrouw.
Maar, ook jij hebt een keuze. En ik vind gewoon dat vrouwen er voor elkaar moeten staan. Dat we elkaar gewoon niet willens en wetens pijn moeten doen.
Je weet heus wel dat een vriendschap er niet in zit, je hebt vlinders. Je hebt het zelf in de hand, ongeacht wat hij doet.
Saivash schreef:
26-03-2021 06:51
Aha, dus jij vraagt in dit topic om een mening van anderen over jou? Begrijp ik dat nou goed?

Waarom zou je dat doen?
Omdat ik me afvroeg of er meer mensen in zo'n situatie hebben gezeten en wilde weten of iedereen er zo over denkt dat het fout is? Om mijn gedachten te ordenen of zo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven