Date tips

05-04-2021 08:40 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim 2 jaar alleen na een 15 jarige relatie.
Die 2 jaar had ik totaal geen behoefte aan een relatie.
Nu mijn zoon steeds meer zijn eigen gang gaat en ik dus meer tijd en ruimte heb gaat het toch wel kriebelen.
Dus een account op een dating site aangemaakt en meteen leuk contact met een man.
Afgesproken om samen met onze honden een lekker stuk te gaan lopen.
Zoals jullie hebben gelezen in mijn andere topic vervolgens niets meer van die man gehoord.
Is dat het daten tegenwoordig?
Waarom niet gewoon eerlijk zeggen dat je het toch niet ziet zitten?

Ik heb natuurlijk 0 ervaring met een dating site en mijn ervaring met real life dsten is van bijna 18 jaar geleden.

Hoe pak je het daten tegenwoordig aan?
Ik ben niet meteen op zoek naar iemand om mee samen te wonen, ben aan mijn vrijheid gehecht.
Toen ik dat in mijn profieltekst had staan kreeg ik alleen bericht van mannen die dachten dat ik alleen maar seks wil dus dat heb ik snel veranderd.

Dus..... het online daten is voor mij nieuw, wie heeft tips voor mij?
Oh ja er zijn allerlei signaalwoorden waar je achter komt! Inderdaad ‘op mijn vrijheid gesteld’ = ben alleen op zoek naar seks.
Ik het begin trapte ik ook in ‘openminded’. Ik associeerde dat niet perse met iets seksueels, vind mezelf ook een openminded mens. Bleek dat dat bij old betekent: kinky seks. Heeft voor grappige misverstanden gezorgd waarbij ik echt niet begreep waarom een gesprek nou zo’n vreemde wending nam 😂

Ik heb een tijdje getinderd (en inner circle, maar dat bleek zowat identiek) en ik kwam uit op:
- niet te lang chatten, want dan vorm je in je hoofd al een plaatje en iemand kan in het echt heel anders zijn, dus snel afspreken
- eerste date lekker low key houden. Eigenlijk is de tweede date pas de eerste date, de eerste keer is gewoon wederzijds checken of de ander geen lispelende seriemoordenaar is
- ivm Corona de dingen gewoon uitspreken. Toen ik iemand leuk begon te vinden heb ik bijvoorbeeld bij een afscheid gevraagd: is het ok als ik je aanraak want ik wil je eigenlijk wel een knuffel geven. Hij vroeg een date later: is het ok als ik je zoen? Klinkt misschien raar maar consent is sexy!
- lekker zelf initiatief nemen en geen spelletjes spelen. Dus niet als een malloot naar je telefoon gaan zitten staren maar gewoon zelf laten weten hoe jij er in staat. Zowel als je iemand wel, als wanneer je iemand niet wil zien.
Ja helaas komt dat wel vaak voor. Ik heb gedate via tinder en happn, ook beide hetzelfde principe eigenlijk.
Niet te lang praten via chat inderdaad en als je na de eerste date niets meer hoort: door naar de volgende.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is heel normaal
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Neem het wat minder serieus. Tinder is een virtuele kroeg. En in een kroeg fladder je op een avond ook gewoon wat rond. Als je direct aan de slag gaat met “gevoelens” (anders dan lust ;-) )ga je heel erg teleurgesteld worden. Als je het wat luchtiger gaat benaderen ga jij ook gewoon fladderen en kan je sneller “niet? Ook goed! Meer vissen in de zee!” denken.

Veel chatten en snel afspreken. Er komt vanzelf een meneer langs die bij je past.
theemetchocolade wijzigde dit bericht op 05-04-2021 09:09
1.12% gewijzigd
Chocolade, altijd goed!
Enige tip die ik heb is dat je wel het spel moet leren, maar niet meespelen. Blijf bij jezelf, weet wat je wilt en bepaal je tempo en richting. Er zijn zat mensen zoals jij die niet zitten te wachten op kinky, snelle inhoudloze seks, die ook nul ervaring hebben met online daten en gehecht zijn aan hun vrijheid. Die zoeken ook op de tast naar vrouwen zoals jij.

Laat je dus niet leiden door wat gangbaar lijkt op Tinder of om het even welk online dating app maar door wat jij wilt.

Veel plezier en succes!
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-04-2021 08:52
Klinkt misschien raar maar consent is sexy!
Niet bepaald maar het is wel veilig
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, vergeet niet wel snel te checken hoe jullie in “Corona” staan. Complotdenkers zijn nogal niet sexy.
Chocolade, altijd goed!
Hi Butterfly..

Dit is zo herkenbaar, soortgelijke situatie na ruim 12 jaar weer gaan daten.
Irl gaat het niet, dus ook via datingapp begonnen afgelopen jaar. En ik maak hetzelfde als jouw mee, ik ben 1 x netjes afgewezen. Dit vond ik toen zeer erg, maar achteraf had deze man meer ballen dan al die andere mannen.

Ik heb nu ook een aantal wandeldates gehad, soms wel meerdere met 1 persoon. En na die tijd hoor ik gewoon niets meer.

Tenslotte maak ik wel tijd en energie vrij, ik waardeer enorm als een man gewoon eerlijk is heb ik gemerkt. Dus wil je niet verder, zeg het dan... zelfs met een appje ben ik tevreden tegenwoordig. Maar ga niet spoorloos verdwijnen, of nergens meer op reageren. Bahh vind dit zo zielig....

Tot zover, ik ben tot conclusie dat dit het nieuwe manier van daten is. Ik ga er niet te lang meer bij stilstaan en het beste is om dit ook niet te doen.

Succes, ooit gaat het wel goedkomen :)
TheeMetChocolade schreef:
05-04-2021 09:19
Oh ja, vergeet niet wel snel te checken hoe jullie in “Corona” staan. Complotdenkers zijn nogal niet sexy.


Meestal komen die ongevraagd met hun ideeën op de proppen, dat hoef je niet te checken.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
05-04-2021 09:07
Enige tip die ik heb is dat je wel het spel moet leren, maar niet meespelen. Blijf bij jezelf, weet wat je wilt en bepaal je tempo en richting. Er zijn zat mensen zoals jij die niet zitten te wachten op kinky, snelle inhoudloze seks, die ook nul ervaring hebben met online daten en gehecht zijn aan hun vrijheid. Die zoeken ook op de tast naar vrouwen zoals jij.

Laat je dus niet leiden door wat gangbaar lijkt op Tinder of om het even welk online dating app maar door wat jij wilt.

Veel plezier en succes!

Eens.

Het online daten is in de loop van de jaren veranderd en niet ten goede, tenzij je uit bent op snelle seks.

Maar ook nu lopen er nog genoeg mannen rond die iets serieus willen en niet uit zijn op een ONS of FWB.

Je krijgt er op den duur wel een radar voor, maar soms glipt er nog weleens iemand tussendoor.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee hiero.

Overigens zie ik massa's foto's van honden, katten en paarden op datingsites staan. Dat kan natuurlijk gelijkgestemden moeten aantrekken, maar toch zou ik zeggen dat ik daarvoor niet op zo een site kom. Gewoon pro tip voor wat het waard is.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-04-2021 08:52
Oh ja er zijn allerlei signaalwoorden waar je achter komt! Inderdaad ‘op mijn vrijheid gesteld’ = ben alleen op zoek naar seks.
Ik het begin trapte ik ook in ‘openminded’. Ik associeerde dat niet perse met iets seksueels, vind mezelf ook een openminded mens. Bleek dat dat bij old betekent: kinky seks. Heeft voor grappige misverstanden gezorgd waarbij ik echt niet begreep waarom een gesprek nou zo’n vreemde wending nam 😂

Djezus, ik kom onder een steen vandaan gerold. Had nog wel door dat er 'iets' was met dat openminded omdat het er gemiddeld zo plompverloren bijstaat dan.

Wat betekenen die foto's van binnen in een auto genomen? Even, ga er gewoon vanuit dat ik het echt niet weet he.
Ik kijk naar die foto's en denk, waarom maak je foto's van jezelf in een auto?

Betekent dat dat je geen foto's kan maken elders, want binnenshuis staat je man er al snel bijop?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik lees het al, ook ik kom onder een steen vandaan.
Inderdaad, het openminded, nooit meteen de link naar kinky seks gelegd, ik dacht meer in het algemeen qua opvattingen ofzo.

Heb wel door dat het online daten een hele uitdaging gaat worden als je uitgaat van het goede in mensen,misschien ben ik er wel te naïef voor.
Zal in ieder geval proberen gore op te letten en signalen op tijd te herkennen
Alle reacties Link kopieren
Bedenk goed wat jij er voor jezelf uit wil halen en durf daarover te communiceren. Wees ook niet bang om lekker kritisch te zijn en ga niet teveel denken: “Vindt hij mij wel leuk?” maar eerder “Vind ik hem eigenlijk wel leuk?”

Daarnaast: inderdaad snel afspreken om te zien of je een klik voelt, maar bedenk daarbij dat je zo 10 gesprekken tegelijk kan voeren en dat dat voor hem net zo goed het geval kan zijn. Als contact niet warm wordt gehouden na dates, ga er dan maar vanuit dat de interesse er gewoon niet genoeg is. Probeer afwijzing niet persoonlijk op te vatten (dat is het ook niet, soms is de keuze te reuze, dat zal je ook merken wanneer jij voor het eerst iemand na een date gaat afwijzen). Zie het ook als een ontdekkingstocht om erachter te komen naar wat voor soort man jij op zoek bent en geniet ervan :D Als de connectie van beide kanten op een gegeven moment leuk genoeg wordt bevonden, blijven jullie vanzelf wel aan elkaar plakken en is er vanzelf ook geen behoefte meer om verder te kijken.

Wat foto’s betreft (want bijna niemand leest de beschrijving eerst :p): kies foto’s uit waarop je eruit ziet zoals je bent (dus niet van 20 jaar, of 20 kilo geleden), op momenten waarop je gelukkig was en straalt. Liefst waarop je alleen staat, niet met vrienden, familie of een ex. Een leuke selfie ertussen kan ook, maar geen overdreven duck face ervan maken.
Butterfly schreef:
05-04-2021 10:29
Nou, ik lees het al, ook ik kom onder een steen vandaan.
Inderdaad, het openminded, nooit meteen de link naar kinky seks gelegd, ik dacht meer in het algemeen qua opvattingen ofzo.

Heb wel door dat het online daten een hele uitdaging gaat worden als je uitgaat van het goede in mensen,misschien ben ik er wel te naïef voor.
Zal in ieder geval proberen gore op te letten en signalen op tijd te herkennen

Ik zou lekker uitgaan van het goede in jezelf en alles wat daar niet bij aansluit meteen afkappen.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
05-04-2021 09:19
Oh ja, vergeet niet wel snel te checken hoe jullie in “Corona” staan. Complotdenkers zijn nogal niet sexy.

Dat is nogal subjectief natuurlijk.... ik persoonlijk zou liever een complotdenker (of gewoon een kritisch mens) daten dan iemand die braaf en klakkeloos de maatregelen volgt zonder ergens bij na te denken... TO wellicht ook?
.
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-04-2021 10:17
Ik lees even mee hiero.

Overigens zie ik massa's foto's van honden, katten en paarden op datingsites staan. Dat kan natuurlijk gelijkgestemden moeten aantrekken, maar toch zou ik zeggen dat ik daarvoor niet op zo een site kom. Gewoon pro tip voor wat het waard is.

Zelfde principe voor mannen met hun vis (karper) foto's.
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-04-2021 10:17
Ik lees even mee hiero.

Overigens zie ik massa's foto's van honden, katten en paarden op datingsites staan. Dat kan natuurlijk gelijkgestemden moeten aantrekken, maar toch zou ik zeggen dat ik daarvoor niet op zo een site kom. Gewoon pro tip voor wat het waard is.
O ik vind dat juist wel leuk, beetje afwisseling. 'Zelfde met natuur- of reisfoto's, hobbyfoto's, quotes van bepaalde schrijvers, kunstzinnige foto's, etc.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
05-04-2021 10:43
Zelfde principe voor mannen met hun vis (karper) foto's.
Ja die ja.
Zitten er middels die dieren nog subliminale boodschappen verwerkt in de foto's?
Erinlynn schreef:
05-04-2021 10:43
Zelfde principe voor mannen met hun vis (karper) foto's.
En mannen met hun motor/boot/auto foto’s. Dat hebben ze bijna allemaal en slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
05-04-2021 10:56
O ik vind dat juist wel leuk, beetje afwisseling. 'Zelfde met natuur- of reisfoto's, hobbyfoto's, quotes van bepaalde schrijvers, kunstzinnige foto's, etc.
Mocht ik ooit iemand een zonnebril cadeau willen doen dan maak ik mezelf even lid van een datesite en kan ik een wijd spectrum aan modellen bekijken hoe ze staan.

(Maar ja ben het met je eens hoor, een beetje afwisseling, niks mis mee. Ik zit maar een heel klein beetje te overdrijven)
Alle reacties Link kopieren
babbeleo schreef:
05-04-2021 10:17
Ik lees even mee hiero.

Overigens zie ik massa's foto's van honden, katten en paarden op datingsites staan. Dat kan natuurlijk gelijkgestemden moeten aantrekken, maar toch zou ik zeggen dat ik daarvoor niet op zo een site kom. Gewoon pro tip voor wat het waard is.
Een oprechte foto met (huis)dier zie ik juist graag. Zoals je zegt, gelijkgestemden. Net zoals dat ik het fijn vind dat mensen die niets met dieren hebben mij dan overslaan.

De soort foto’s die je er op zet bepaald nou eenmaal wat voor types op je reageren. Ook daar moet je dus even goed over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
05-04-2021 11:02
En mannen met hun motor/boot/auto foto’s. Dat hebben ze bijna allemaal en slaat nergens op.
Ow vrouwen ook wel hoor. Gaan ze zo zitten dat het in het leer gestikte logootje van het merk zichtbaar is in de zitting.
Je kan er fan van zijn.
PhiIae schreef:
05-04-2021 11:02
En mannen met hun motor/boot/auto foto’s. Dat hebben ze bijna allemaal en slaat nergens op.


Wat is dan een goede foto? Niet dat ik dat aansprekende voorbeelden vind, maar ik vraag me af wat dan wel leuk is. Op veel foto's sta je toch ook met anderen als je het hebt over een foto zoals je bent. Anders zit je al snel weer in de selfies. Mensen gebruiken zeker ook filters en herken je dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven