Als ‘masculiene’ vrouw minder aantrekkelijkvoor veel man

05-04-2021 12:59 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik worstel een beetje met een vraag. Laat ik voorop stellen dat ik dit topic niet seksistisch/generaliserend of stigmatiserend bedoel! Ik wil geen stereotypes neerzetten of mensen kwetsen, maar het lijkt me fijn om er gewoon openlijk de discussie over aan te gaan.

Over het algemeen word ik gezien als een wat ‘masculiene’/mannelijke vrouw qua karakter. Ik heb mij zelf ook nooit een hele typische ‘vrouw’ gevoeld in de zin van dat ik hield van zachtaardigheid, zorgen, gezelligheid. Qua kleding kies ik voor stoerdere kleding. In jurkjes en met make-up op, voel ik me ERG ongemakkelijk en niet lekker in mijn vel. Bijna als een soort transseksueel. Hoewel ik mezelf wel enigszins identificeer met het zijn van een vrouw, merk ik dat ik volgens sommige mensen wat ‘typisch’ vrouwelijke karaktereigenschappen ontbeer.
Ik ben erg assertief, soms noemen mensen mij ‘fel’, ben direct en kan goed overweg met mannen, maar ook met vrouwen. Ik hou echter wel van eerlijke, directe en wat ‘hardere’ vrouwen en wordt enigszins geïntimideerd door hele vrouwelijke, zachtaardige vrouwen. Ik voel mij dan altijd tekort schieten en sociaal onhandig, net alsof ik een andere taal spreek. Ik heb een tijdje ook gedacht dat ik misschien lesbisch zou zijn, en nog twijfel ik wel eens aan mijn geaardheid. Maar ik denk uiteindelijk dat ik gelukkiger in een relatie met een man zal zijn , dan met een vrouw.

Tot zover, want nu kom ik bij een bepaald punt aan: ik merk dat sommige mannen die in mij geinteresseerd raken op basis van uiterlijk (wat best vrouwelijk en meisjesachtig is), uiteindelijk zeggen dat ze moeite hebben met bepaalde karaktereigenschappen van mij. Dat ik de neiging heb veel mijn eigen weg te gaan, dat ik me niet ‘kwetsbaar’ genoeg opstel, dat ik geen tot weinig onzekerheden met ze deel en dat ik wel erg veel met mijn werk bezig ben. Dit is dan vaak een verrassing voor mij, want ik ben gewoon lekker mijzelf.
Ik heb het gevoel dat ik, als mannen mij echt leren kennen, geen aantrekkelijke optie voor hen ben. Als ik hen wel probeer tegemoet te komen (door me ‘kwetsbaarder’ op te stellen, lekker voor ze te koken, meer te proberen te doen aan ‘gezelligheid’) dan voel ik me echter enorm ongemakkelijk. Ik heb wel 1 lange en succesvolle relatie gehad, maar dit was met een echt hele nuchtere man.

Kan het zo zijn dat mannen nou eenmaal niet echt gaan voor vrouwen als ik, op de lange termijn? Ik ben geen zorgzame vrouw (wel voor mijn kind, maar niet echt voor een partner), heb een wat lage stem en ben ook niet geneigd om de hele tijd complimenten te geven of ‘gezelligheid’ te creëren. Als ik iets romantisch moet regelen voel ik me super ongemakkelijk. Misschien ben ik, voor een vrouw zijnde, gemiddeld genomen wat harder. Als ik kijk hoe sommige vrouwen zich gedragen bij hun geliefde (superlief, hoger praten, veel knuffelen) dan twijfel ik aan mezelf. Maar als ik verliefd ben, kan ik juist ook zachter worden.

Hoe zien jullie dit en wat is jullie ervaring?
pottertjebamboe wijzigde dit bericht op 05-04-2021 13:04
5.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe zien jullie dit en wat is jullie ervaring?
Ik denk dat je nog heel jong bent en een wat bijzondere denkwijze hebt, wellicht door gebrek aan ervaring.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon nog geen leuke man tegengekomen. Jouw zelfvertrouwen intimideert mannen die zelf niet genoeg zelfvertrouwen hebben. Heel goed dat die jou niet als relatiemateriaal zien, want zij zijn ook geen relatiemateriaal voor jou.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Als je even kritisch naar jezelf kijkt, heb je ruimte voor een man? Hoeveel cm wil jij opschuiven op de bank (of in bed) om hem ruimte te geven? Zelfstandig, duidelijk en helder zijn, staan voor je zaak is prima en de meeste mannen die ik ken waarderen deze eigenschappen ook zeer. Maar kun je een man ook af en toe het gevoel geven dat je hem nodig hebt? Dat je blij bent dat hij er is, dat zijn aanwezigheid je leven leuker, rijker, waardevoller en leerzamer maakt?

Dat lijkt me namelijk vele malen belangrijker dan de hoogte van je stem en het wel of niet dragen van jurkjes!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een lekker wijf bent
Alle reacties Link kopieren
Enigszins zelfde ervaring. Ik heb ook weinig met wijvengeneuzel en 'ik drink geen bier want dat hoort niet als vrouw'. Het enige dat er op zit, is heel veel daten en op de plekken komen waar voor jou leuke mannen rondlopen. Belangrijkste is dat je jezelf leuk vindt en trots op jezelf bent, althans zo lees ik het tussen de regels door. En dan kun je je wel onhandig voelen bij die feminienere vrouwen maar, die vrouw wil jij toch niet zijn, dus ik zou geen problemen zoeken waar ze niet zijn. Je bent exclusiever, en dat is mooi, alleen dan is het langer zoeken naar iemand die bij jou past. Het komt goed maar door blijven daten.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Afgezien van dat het niet mogelijk is om je de hele tijd anders voor te doen dan je bent, is het risico groot dat je dan juist mannen aantrekt die niet bij je passen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dan ben ik ook vast masculien. Ik heb nooit getwijfeld aan mijn geaardheid of gegeven gender. Ik zie er heel vrouwelijk uit qua figuur en gezicht, type ‘schattig’. Waardoor mijn karakter des te meer ‘vloekt’ met de verwachtingen die worden gewekt op basis van uiterlijk. Dat stoot sommige mensen af, het trekt andere mensen aan maar het merendeel van de mensen is daar ‘neutraal’ in (gewoon een gegeven feit waar ze geen punt van maken).

Ik denk dat je de ‘punten van kritiek’ ook bij een vrouwelijke partner zou krijgen. Weinig delen is voor veel mensen toch een soort ‘muur’. Ik zou mijzelf blijven als ik jou was. Als je nu eenmaal lekker in je vel zit hoef je toch niet onzekerheden te gaan verzinnen om maar wat te ‘delen’ hebben? En er zijn ook genoeg mensen m/v die ambitie of harde werkers wel heel aantrekkelijke eigenschappen vinden.

Edit: wat bulbul een stuk compacter schrijft
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon wie je bent! Een man die op dat hele 'typisch' vrouwelijke valt die zal waarschijnlijk ook niet je type zijn. Je bent echt geen minder goed relatie materiaal.
Er zijn ongetwijfeld mannen die helemaal gaan voor juist een type als jij.
Het bestaat gewoon allemaal en hier gaat het gezegde op ieder potje past een dekseltje ook gewoon op.
Misschien interessanter om te bedenken wat jij zelf zoekt in een partner. Kan me voorstellen dat jij dan ook niet zit te wachten op het type man dat jou wil beschermen en dat voor hem zorgt. Dus kies ook mannen om te daten die bij jou passen.
Rooss4.0 schreef:
05-04-2021 13:04
Als je even kritisch naar jezelf kijkt, heb je ruimte voor een man? Hoeveel cm wil jij opschuiven op de bank (of in bed) om hem ruimte te geven? Zelfstandig, duidelijk en helder zijn, staan voor je zaak is prima en de meeste mannen die ik ken waarderen deze eigenschappen ook zeer. Maar kun je een man ook af en toe het gevoel geven dat je hem nodig hebt? Dat je blij bent dat hij er is, dat zijn aanwezigheid je leven leuker, rijker, waardevoller en leerzamer maakt?

Dat lijkt me namelijk vele malen belangrijker dan de hoogte van je stem en het wel of niet dragen van jurkjes!

Dat. Het gaat niet zozeer om goed kunnen koken of een schattig stemmetje opzetten, maar om een man het idee te geven dat jouw leven leuker is met hem erbij. Als je door je felheid en je zelfstandigheid steeds uitstraalt dat het geen bal uitmaakt of hij er wel of niet is, trekt dat niet echt aan.
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
05-04-2021 13:04
Je bent gewoon nog geen leuke man tegengekomen. Jouw zelfvertrouwen intimideert mannen die zelf niet genoeg zelfvertrouwen hebben.
Hmm. Assertief en fel zijn geen synoniemen voor zelfvertrouwen.
Integendeel eigenlijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-04-2021 13:04
Als je even kritisch naar jezelf kijkt, heb je ruimte voor een man? Hoeveel cm wil jij opschuiven op de bank (of in bed) om hem ruimte te geven? Zelfstandig, duidelijk en helder zijn, staan voor je zaak is prima en de meeste mannen die ik ken waarderen deze eigenschappen ook zeer. Maar kun je een man ook af en toe het gevoel geven dat je hem nodig hebt? Dat je blij bent dat hij er is, dat zijn aanwezigheid je leven leuker, rijker, waardevoller en leerzamer maakt?

Dat lijkt me namelijk vele malen belangrijker dan de hoogte van je stem en het wel of niet dragen van jurkjes!
Dat is een mooie vraag! Ik denk inderdaad dat ik er best slecht in ben om een man het gevoel te geven dat ik hem nodig heb. Ik zeg altijd wel dat ik het leuk vind om hem weer te zien of dat het gezellig was, maar ik denk dat ik daar behoorlijk droog in ben. Sterker nog, ik kreeg daar 1 keer kritiek op van een date; hij zou als verrassing een half uurtje eerder komen. Mijn reactie was ‘Ok leuk! Tot zo!’ Toen zei hij ‘jij bent ook wel door he, niets van ‘oh ja super, ik ga alvast lekker in bed liggen voor je’’. En hij was dodelijk serieus. Ik vond het toen een beetje een rare reactie van hem, maar de kern is denk ik dat ik mannen te weinig het gevoel geef dat ik ze waardeer?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf trouwens ook niet makkelijk 'matchbaar' doordat ik bepaalde eigenschappen zowel uiterlijk als innerlijk heb die nou eenmaal niet de meute aanspreken. Dus de zoektocht is lastiger. Maar ja. Er zíj́n wel mensen die bij mij passen dus als ik zo iemand tref is dat ook meteen fantastisch. Gewoon lekker door zoeken.
Pottertjebamboe schreef:
05-04-2021 12:59

Tot zover, want nu kom ik bij een bepaald punt aan: ik merk dat sommige mannen die in mij geinteresseerd raken op basis van uiterlijk (wat best vrouwelijk en meisjesachtig is), uiteindelijk zeggen dat ze moeite hebben met bepaalde karaktereigenschappen van mij. Dat ik de neiging heb veel mijn eigen weg te gaan, dat ik me niet ‘kwetsbaar’ genoeg opstel, dat ik geen tot weinig onzekerheden met ze deel en dat ik wel erg veel met mijn werk bezig ben. Dit is dan vaak een verrassing voor mij, want ik ben gewoon lekker mijzelf.


Mannen die een onzeker en kwetsbaar vrouwtje zoeken zijn toch gewoon geen leuke mannen (voor jou)? Blijkbaar tref je mannen die in eerste instantie niet verder kijken dan uiterlijk en daar verwachtingen aan koppelen.
Mijn ervaring? Dat het simpelweg tussen 2 mensen moet klikken en dat het geen bal uitmaakt of je nu meer of minder harde / zachte eigenschappen hebt, dat het geen bal uitmaakt of je klein, lang, dik, dun, groen, geel, paars of kaal bent. Iemand past bij je of niet.

Ik lees vooral iemand die onzeker is over zichzelf, ervan uit gaat dat de ander bepaalde verwachtingen heeft en daar maar alvast op anticipeert (terwijl het blijkbaar ongemakkelijk voelt) en die ervan uitgaat dat mannen bijna allemaal hetzelfde in een partner zoeken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-04-2021 13:06
Nou, dan ben ik ook vast masculien. Ik heb nooit getwijfeld aan mijn geaardheid of gegeven gender. Ik zie er heel vrouwelijk uit qua figuur en gezicht, type ‘schattig’. Waardoor mijn karakter des te meer ‘vloekt’ met de verwachtingen die worden gewekt op basis van uiterlijk. Dat stoot sommige mensen af, het trekt andere mensen aan maar het merendeel van de mensen is daar ‘neutraal’ in (gewoon een gegeven feit waar ze geen punt van maken).

Ik denk dat je de ‘punten van kritiek’ ook bij een vrouwelijke partner zou krijgen. Weinig delen is voor veel mensen toch een soort ‘muur’. Ik zou mijzelf blijven als ik jou was. Als je nu eenmaal lekker in je vel zit hoef je toch niet onzekerheden te gaan verzinnen om maar wat te ‘delen’ hebben? En er zijn ook genoeg mensen m/v die ambitie of harde werkers wel heel aantrekkelijke eigenschappen vinden.

Edit: wat bulbul een stuk compacter schrijft
Ja precies dat wat jij schrijft over het ‘vloeken’ van uiterlijk en karakter heb ik ook. Heb letterlijk wel eens gehoord ‘als je jou ziet lijk je een schattig meisje, maar als je jou leert kennen is dat heel anders’. Ik denk dat ik met mijn uiterlijk een bepaald soort mannen aantrek voor wie mijn karakter dan uiteindelijk anders is dan verwacht (en misschien tegenvallend).
Bulbul schreef:
05-04-2021 13:04
Jouw zelfvertrouwen intimideert mannen die zelf niet genoeg zelfvertrouwen hebben.
Ik vraag me wel een beetje af hoe behulpzaam het nou écht is om meteen de "er is iets mis met mannen die jou niet leuk vinden"-kaart te trekken.
Gebeurt wel meer in topics waar vrouwen met een onzekerheid zitten en het is misschien wel even fijn bevestigend, maar aan de andere kant kan het soms ook wel nuttig zijn om er door gezamenlijk brainstormen achter te komen dat je misschien iets uitstraalt wat je niet zo bedoelt.
Ik ben een man en ik zou er qua karakter zeker geen moeite mee hebben, ik heb juist iets tegen alles wat neigt naar afhankelijkheid. Vrouwelijk ( in natuurlijk niet per se een rokje met hakken ;-) ) gekleed in de zin van niet ( altijd ) als een man vind ik dan weer wel een ding, een vrouw moet wat mij betreft ook weer niet lomp zijn.

Ik zou ook niet teveel naar andere vrouwen kijken, je bent zoals je bent vind ik en iemand vindt jou leuk om het totale plaatje.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 05-04-2021 13:16
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@TO
Ik herken niet wat je schrijft. Ik doe een teamsport en bijna alle dames in mijn team vallen onder de omschrijving die jij van jezelf geeft. Ik merk helemaal niet dat mannen dit niet aantrekkelijk vinden. Bijna al mijn teamgenoten hebben een relatie: sommigen met een man en sommigen met een vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Pottertjebamboe schreef:
05-04-2021 13:12
Ja precies dat wat jij schrijft over het ‘vloeken’ van uiterlijk en karakter heb ik ook. Heb letterlijk wel eens gehoord ‘als je jou ziet lijk je een schattig meisje, maar als je jou leert kennen is dat heel anders’. Ik denk dat ik met mijn uiterlijk een bepaald soort mannen aantrek voor wie mijn karakter dan uiteindelijk anders is dan verwacht (en misschien tegenvallend).
Dat is dan die mannen hun probleem, niet het jouwe.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
05-04-2021 13:09
Dat. Het gaat niet zozeer om goed kunnen koken of een schattig stemmetje opzetten, maar om een man het idee te geven dat jouw leven leuker is met hem erbij. Als je door je felheid en je zelfstandigheid steeds uitstraalt dat het geen bal uitmaakt of hij er wel of niet is, trekt dat niet echt aan.
Hier gaat het dus idd ook mis gok ik. Ik vind een relatie leuk, maar ben ook al echt helemaal gelukkig met mijn leven zoals het is. En misschien straal ik daardoor ook uit dat het me niet zoveel uitmaakt (wat bij beginnende dates en relaties vaak ook wel een beetje het geval is).
Nee, "mannen" gaan niet per definitie niet voor vrouwen als jij; evenveel mannen als vrouwen gaan niet voor een relatie met iemand als jij, simpelweg omdat dat niets voor hen is.

Case in point: qua karakter zijn er bij mij wellicht goeie raakpunten met wat je zelf aangeeft (qua uiterlijk dan weer niet, make-up komt hier quasi nooit binnen, maar verder wel vrouwelijk qua looks). Ik ben zelf assertief, to the point, zelfstandig, geen gebrek aan zelfvertrouwen en heb een lage tolerantie voor bullshit-talk. Ik ben geen huisje-beestje-boompje-zorgzaam-type en ben al helemaal niet afhankelijk van/onderdanig aan een man (tenzij dan tussen de lakens :$). Veel mannen zouden me wellicht niet aankunnen, maar mijn man kan dat wel en zou het niet anders willen (die is qua karakter trouwens heel gelijkaardig).
Dus jazeker, er zijn absoluut mannen die daarvoor gaan. Je moet ze enkel weten te vinden.
Ik vraag me vooral af wat voor een vrouwen jij in je buurt hebt die met een hogere stem praten met hun partner?
Verder (en dat bedoel ik vriendelijk) lees ik weinig bijzonders in hoe jij jezelf omschrijft dus je bent gewoon nog niet een man tegengekomen die past bij jou. Genoeg mannen die vallen op sterke, zelfstandige vrouwen zonder jurkjes en tierelantijntjes.
Pottertjebamboe schreef:
05-04-2021 13:13
Hier gaat het dus idd ook mis gok ik. Ik vind een relatie leuk, maar ben ook al echt helemaal gelukkig met mijn leven zoals het is. En misschien straal ik daardoor ook uit dat het me niet zoveel uitmaakt (wat bij beginnende dates en relaties vaak ook wel een beetje het geval is).


Hoe komt iemand die toch zo eigenzinnig is op het idee om zich af te vragen of het aan haar ligt vraag ik me af. Je hebt gewoon een soort nuchterheid en ik denk inderdaad ook dat je mannen onzeker maakt.
anoniem_6491451405f4b wijzigde dit bericht op 05-04-2021 13:20
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben qua karakter ook zeker niet vrouwelijk. Ik hou niet van romantische dingen, ik hou niet van soaps en vrouwenseries, ik doe niet aan avondjes 'me time' in de zin van dat ik met gezichtmasker in bad lig met kaarsen en ik hoef ook nooit te huilen van ontroering of als ik mn zin niet krijg enz. Toch nooit problemen gehad met daten of relaties. Ik denk dat mannen die op zulke vrouwen vallen ook mijn types niet zijn. Overigens ieder zijn ding hoor, ik kan wel prima bevriend zijn met vrouwen die wél zo zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven