(Ex) vriendin niet te volgen

06-04-2021 11:23 62 berichten
hallo allemaal,
Ik ben een man, 40 jaar en zou graag (vrouwelijke) feedback hebben:
kort samengevat: (voorinformatie:in mijn oude relatie zijn we 2 jaar geleden ons kindje verloren).Na hard te hebben gewerkt aan het verlies en mezelf kwam ik begin juni mijn nieuwe partner tegen. In de kern een warm,. oprecht, lief persoon. na rustig aan te hebben gedaan is een relatietot stand gekomen. Die relatie was voor 90% goed en in balans, merkte ook dat zij een rugzakje had door slechte ervaringen uit het verleden...ze schoot in angst, duwde weg. Een aantal keren een klein moment van twijfel. Begin november begon ze over samenwonen en kinderen, week daarna verbrak ze de relatie. ik kreeg ook een hoop verwijten (die niet terecht waren) in de daaropvolgende maand toch het contact met me gezocht en weer langzaam opgebouwd tot ze me vroeg weer bij elkaar te komen omdat dat in hart hart was wat ze wilde. Ik voelde haar zo goed aan, ze vond het alleen eng dat ik zo dichtbij kwam..dat was nog nooit iemand gelukt. Alles ging goed, ze was gelukkig, blij etc.Ze begon begin januari weer over samenwonen en stoppen met de pil. half januari was de overlijdensdag van mijn dochter en ze klapte weer dicht. spijkers op laag water zoeken etc paar dagen daarvoor zat ze nog naast me op de bank over het wonen en kinderen te praten en hoe blij ze met me was. Echter duwde ze weer weg, gevoel was weg.met haar gepraat, ze zag in dat ze een patroon had en er iets mee moest doen..wilde graag mijn steun. Ze gaf ook aan bang voor haar gevoel voor mij te zijn en dat ik akelig dichtbij kwam. ze heeft toen gevraagd een afspraak te maken bij een therapeut, wat ook gedaan is. 2 dagen daarvoor, nadat ik iets van haar in de brievenbus had gedaan werd ze weer boos omdat ik dat gedaan had (ik zou haar stalken). ze is mee gegaan naar de therapeut, maar ondertussen was haar houding veranderd in 'alleen voor mij mee'. ze was gesloten, gevoel stond uit en ze pratte eigenlijk helemaal niet, behalve negatieve dingen over mij.. De therapeut heeft veel gezien heft ze later terug gekoppeld. 2 dagen later weer een excuus app, waar ik op gereageerd heb dat ze zelf dit pad koos en er altijd normaal gepraat kon worden, maar ik deze verwijten en omgang niet meer accepteer. Heb nogmaals gezegd dat ze welkom is normaal te praten, ze begon echter weer te verwijten (belachelijke zaken die niets met mij te maken hebben) en sloot dwars af. Normaal gesproken kwam ze op die momenten altijd even in contact om excuses te maken en zeggen dat ik het niet verdien. Nu niets meer gehoord de laatste 8 weken. Ik weet wel dat ze eind februari contact had willen opnemen, maar dat heeft ze niet gedaan. Ze heeft nog een brief van me ontvangen 5 weken geleden, met daarin wat ik niet prettig vond qua omgang, dat ik haar wel een mooi persoon vind (de 'normale' kant) en heb haar daarin bedankt..en nog eens gezegd dat als ze iets normaal wilt uitpraten de deur open staat etc. en haar gewenst dat ik hoop dat het goed met haar gaat. Ook geen enkel reactie. Wel een week later ineens vanuit het niets een like op een foto op mijn social media. Ondertussen zit ze ook op Tinder. Verder lijkt het alsof haar online gedrag soms reacties op mij zijn (als ik iets post, doet zij dat ook. Of een berg post van hoe leuk ze het heeft). Afgelopen week liet ze voor mijn gevoel online indirect weten in de buurt te zijn door locatie te taggen. paar dagen later verwijderd ze ineens mijn nummer (maar blokt me niet), ontvlgd me op insta (maar verwijderd me niet uit haar volgerslijst), volgt de pagina van mijn hond wel nog en heeft ook op facebook geen enkel blok gezet, we zijn gewoon vrienden daar. Totale verwarring bij mij, hoe moet ik dit allemaal zien? Ik weet dat ik het moet proberen los te laten, maar het hart is het hart. Hopende op feedback hier. BVD
Alle reacties Link kopieren
Zo'n relatie met zoveel gedoe wil je toch niet?

Dan maar nu even hartepijn, en dan kun je daarna gaan voor een echt leuke en volwassen vrouw
Het is uit. Er is al een tijd geen contact meer. En een locatie taggen van haar, als een signaal naar jou zien is heel wanhopig hoor.

Doe je zelf een plezier en stop maar haar stalken online. Blokkeer haar als je je zelf niet kan bedwingen, dit klinkt heel erg ongezond.
Alle reacties Link kopieren
Het is al 8 weken uit mijn beste.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
pearle schreef:
06-04-2021 11:29
Zo'n relatie met zoveel gedoe wil je toch niet?

Dan maar nu even hartepijn, en dan kun je daarna gaan voor een echt leuke en volwassen vrouw
Moet hij zelf ook nog even volwassen worden.
ik heb geen locatie getagged..zij liet haar locatie zien..
Doreia* schreef:
06-04-2021 11:30
Het is al 8 weken uit mijn beste.
Dit. Koop een fles whisky en/of een reep chocolade, verorber dat, droog je tranen en ga verder met de orde van de dag. Zonder haar.
dave33 schreef:
06-04-2021 11:31
ik heb geen locatie getagged..zij liet haar locatie zien..

Jij zag haar tag als een signaal naar jou toe. Daar heb ik het over.


Dat is het niet en wat jij doet en denkt is ongezond.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 06-04-2021 11:32
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
06-04-2021 11:30
Moet hij zelf ook nog even volwassen worden.
In de brij van woorden had ik er even overheen gelezen dat het 8 weken geleden al uit was,...
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen mag je blij zijn dat je daar vanaf bent, maar dat zal voor jou ongetwijfeld anders voelen.

Een relatie hoort leuk te zijn en een aanvulling. Als je binnen zo'n korte tijd al zo veel drama hebt wordt dat zelden beter. Wat er wel dreigt te gebeuren is dat je een soort van verslaafd raakt aan al dat drama, omdat het allemaal zo "echt" voelt. Maar uiteindelijk is het gewoon een hoop gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Je hond heeft een eigen insta??
...
Tijd om los te laten, zo leuk was het niet allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is uit.
Het komt niet meer goed.
Maar jullie laten elkaar niet los.

Wil je verder met je leven en stoppen met je van alles afvragen?
Ga dan verder en laat haar los. Dus blokkeer haar (ook als hond) en ga verder met een leven zonder jojo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je dit allemaal moet zien? Dat het over en uit is en je verder moet gaan met je leven. Zonder haar.
...
Rooss4.0 schreef:
06-04-2021 11:35
Je hond heeft een eigen insta??
:rofl:

Die had ik gemist.
Alle reacties Link kopieren
hannaaah schreef:
06-04-2021 11:36
:rofl:

Die had ik gemist.
Ja hè? Dat vond ik nou eigenlijk het enige echt boeiende uit het hele relaas.
...
Alle reacties Link kopieren
En neem zeker geen kinderen met die vrouw!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeikwijf.
Ik vind dat je in je OP jouw rol heel erg vaag maakt (iets in haar brievenbus gedaan, maar wat en in welke context? - en je kwam akelig dichtbij, maar hoe dan?) en haar rol erg interpreteert op basis van jouw gevoel.


Maar los van alles: het is uit. Deal with it.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben al 8 weken geen contact meer en dat zou ik mooi zo houden. Ik zou nooit een relatie willen met zo’n moeilijk mens, dat brengt alleen maar heel veel ellende met zich mee. En blijkbaar wil ze jou ook niet meer, klinkt hard, maar dat komt goed uit. Ik zou haar blocken op social media en ook haar nummer wissen. Je bent er veel teveel mee bezig, dus stop met jezelf te pijnigen en ga niet meer op haar social media accounts zitten neuzen. Het is uit.
Alle reacties Link kopieren
Laat deze vrouw gaan, let niet op haar woorden maar op haar daden.
Ze kan wel mooi verhaaltjes ophangen over haar hart en dichtbij-komen blabla, maar ze laat dat in de praktijk niet zien.
Ze weet niet wat ze wil en laat jou daarin hangen, en ze klinkt onstabiel.
Dat moet je niet willen voor jezelf.
Laat haar lekker haar eigen problemen oplossen en laat haar gaan, ga dan ook niet op haar wachten.
Let maar op hoe snel ze ineens wel aan een vaste relatie toe is zodra ze helemaal weg is van iemand.
Alinea´s leest makkelijker, echt.

Wat ik ervan begrijp is dat dit iemand is met bindingsangst of iets dergelijks. Als het begin van een relatie al zo moeilijk gaat betekent dat meestal niet veel goeds voor de toekomst. Maar ze wil al niet meer dus laat gewoon gaan. Niet zo focussen op wat ze doet op social media. Als het al klopt dat ze op die manier je aandacht probeert te trekken dan is dat een beetje zielig. Waarom zou je een relatie willen met iemand die zichzelf mentaal niet op orde heeft?
@ Bia pia, dank voor je reactie. ondanks 'deal with it' (wat ik begrijp) zal ik het vage even ophelderen. het was een kostbare armband die van haar was en nog bij mij lag. die heb ik in haar brievenbus gedaan (en haar ingelicht dat ik dat zou doen). ik kwam akelig dichtbij, dat zei ze zelf. Ze zei dat ik haar zo goed aanvoelde en zoveel gevoel bij haar naar boven kwam en ze dat eng vond en dan weg duwde. dat ze me ook niet onder igen wilde komen omdat haar gevoel voor mij dan naar boven kwam.
Alle reacties Link kopieren
Man man man, wat een gedoe.
Echt, blokkeer haar, maak een eigen keuze dat JIJ geen energie meer in háár steekt.

Word een leuke, stabiele persoon. En als je dat is gelukt, zoek je er een zelfde leuke stabiele persoon bij.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Een relatie bestaat niet uit aantrekken, afstoten, aantrekken, afstoten.

Dit moet verschrikkelijk vermoeiend voor je zijn. Zeg eens hardop tegen jezelf dat te goed bent voor dit gedoe.
Wat zou jij je beste vriend adviseren als hij zo'n zeikwijf van een vriendin heeft?
Denk aan je eigenwaarde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven