Dit had ik niet willen weten

07-04-2021 10:50 273 berichten
Gisteren was ik met mijn vriend (10 jaar samen) een realityserie aan het kijken waarbij de ene partner een groot geheim voor de andere bewaarde en met zichzelf in de knoop zat om dit te gaan bekennen. Ik zat een beetje te dollen met mijn vriend en ik zei voor de grap iets van: "en heb jij nog iets wat je me moet vertellen, dan moet je snel zijn, haha." (We staan op het punt een geregistreerd partnerschap aan te gaan.) En ineens begon hij heel schaamtevol te vertellen dat hij inderdaad een geheim voor me heeft. Hij heeft blijkbaar in het buitenland (waar hij ook vandaan komt) in een stripclub betaalde seks gehad met een prostituee. Nou die kwam ff binnen. Hij schaamt zich ervoor en heeft spijt ervan zegt hij, vond het heel moeilijk om te vertellen en loopt er blijkbaar al lang mee rond. Het gaat om meer dan 10 jaar geleden en van voor dat wij samen waren, en toch zit het me totaal niet lekker. Het heeft geen invloed op de relatie in de zin van dat ik jaloers ben op haar of hem niet vertrouw met vrouwen oid, maar ik ben wél teleurgesteld in hem en in de keuze die hij heeft gemaakt, en op die manier is mijn beeld van hem veranderd. Ik vind het eigenlijk principieel echt niet oké, en voel me nu de hele dag raar en een beetje misselijk. Ik vind het goed van hem dat hij eerlijk wilde zijn maar ik denk dat ik dit eigenlijk liever helemaal niet geweten had.. Ik weet niet zo goed hoe ik dit in mijn hoofd weer los kan laten.

Hoor graag jullie advies.
Jij hebt nooit iets doms gedaan waar je nu spijt van hebt?

Ik zie het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
dus hij biecht iets op wat voor jullie relatie is gebeurd.

is het je hart of ego dat geshockeerd is? Als het een ONS was geweest met een willekeurige dame uit de kroeg die hij de hele avond drankjes had gekocht, had je dan ook zo gedacht?
Waar heb je precies moeite mee? Je zegt dat het een principiële kwestie is voor je. Hoe luidt die exact?
Alle reacties Link kopieren
Het was voor jouw tijd, in een ander leven. Stel je niet aan.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Ik wil niet je ruiten ingooien, maar ik denk dat meer mannen wel naar de hoeren zijn geweest dan niet. En ja : ook (en vooral) mannen waar je het niet van verwacht.

Mijn advies zou dus zijn : geen groot issue van maken.
Dat was voor dat hij jou heeft leren kennen en hij was toen stukken jonger. Loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
07-04-2021 10:53
Het was voor jouw tijd, in een ander leven. Stel je niet aan.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het probleem ook niet. We hebben allemaal wel eens keuzes gemaakt waar we nu niet trots op zijn.
Tja, je vroeg er zelf naar ..

Anyway, ik zou me er niet druk over maken
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 10:58
2.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-04-2021 10:52
Jij hebt nooit iets doms gedaan waar je nu spijt van hebt?

Ik zie het probleem niet zo.
Dit inderdaad. Ik zou er niet van gecharmeerd zijn als dit tijdens de relatie gebeurd was maar er voor... sja, we hebben vast allemaal wel eens dingen gedaan waar we achteraf van kunnen zeggen dat dit niet de beste keuze was, toch?
Sodermalm schreef:
07-04-2021 10:53
Ik wil niet je ruiten ingooien, maar ik denk dat meer mannen wel naar de hoeren zijn geweest dan niet. En ja : ook (en vooral) mannen waar je het niet van verwacht.

Mijn advies zou dus zijn : geen groot issue van maken.

Haha grapjas. In wat voor wereld leef jij?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie was: waar maak je je druk om, het is al zo lang geleden en hij denkt er nu duidelijk anders over.

Maar ik begrijp ook wel dat je even moet wennen aan het idee dat hij zo'n keuze gemaakt heeft. Laat hem misschien nog een keer uitleggen hoe hij er nu over denkt, dan is hij het verhaal kwijt en kun jij aan hem denken als een sterk persoon die kan reflecteren op zijn eigen handelen. Dat lijkt me belangrijker dan iets wat hij jaren geleden heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Verkeerd gelezen.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 10:59
85.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geschockeerd? Waarom? Als ik een man was zou ik ook wel eens een keer gaan kijken hoe dat nou gaat in zijn club. Is toch een ervaring. En daar zijn die vrouwen voor he.

Groot geheim... (wat nergens op slaat, sommige dingen hoef je niet te delen met je partner), geschockeerd etc. Jeetje wat blazen jullie dit op zeg. Voor mij komt het echt over als enorme aantelleritus.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat het even niet te rijmen is met het beeld dat jij van hem hebt. Zelf heb ik ook moeite met betaalde seks vanwege de hele niet-vrijwillige industrie die er omheen zit (los van mensen die er zelf voor kiezen). Maar ik kan me ook voorstellen dat op een jongere leeftijd iemand een keer zoiets gedaan heeft en zich nu realiseert dat nooit meer te zullen doen. Denk dat veel mensen op jongere leeftijd wel eens iets hebben gedaan waar ze nu anders naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dit niet had willen weten. Ik had het ook heel erg gevonden als mijn vriend dit had gedaan.

Maarja: 10 jaar relatie heb je ook niet met zomaar iedereen.

En hoe het nu lijkt: hij was heel jong, leek het hem spannend, heeft hij het geprobeerd en daarna nooit meer gedaan en hij schaamt zich ontzettend. Beste uitkomst toch? Zat mannen die altijd naar de hoeren blijven gaan.

Jij blijft nu hangen op 'seks met prostituee', maar als het zo fantastisch was geweest, had hij het wel vaker gedaan.

Blijkbaar is hij op iets afgeknapt. Waarop? Was het allemaal toch te plat, te nep en te zakelijk? Voelt hij zich schuldig omdat hij het idee had dat die vrouw uitgebuit werd door haar pooier?

Het gesprek lijkt niet klaar.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, en hoe oud was hij toen?
Deed hij niet gewoon wat alle jongens stiekem willen doen?

Jij bent toch ook niet meer dezelfde als toen je b.v. 18 was? Je zou nu vast dingen afkeuren.

Tip: als je dingen niet wilt weten, vraag er dan ook niet heen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
abracadabra schreef:
07-04-2021 10:59
Geschockeerd? Waarom? Als ik een man was zou ik ook wel eens een keer gaan kijken hoe dat nou gaat in zijn club. Is toch een ervaring. En daar zijn die vrouwen voor he.

Groot geheim... (wat nergens op slaat, sommige dingen hoef je niet te delen met je partner), geschockeerd etc. Jeetje wat blazen jullie dit op zeg. Voor mij komt het echt over als enorme aantelleritus.
Als ik een man was geweest ook, alleen vanwege de ervaring.
Ik begrijp jullie reacties best hoor, en ik zou het het liefst gewoon laten gaan. Rationeel weet ik echt dat het niets met mij te maken heeft, dat iedereen fouten maakt en ik er niet teveel mee moet zitten. En tóch vind ik het moeilijk. Er voor kiezen een prostituee te bezoeken ben ik echt niet van gecharmeerd en moet denk ik wennen aan het idee dat hij daar toe in staat is (geweest). Het past denk ik ook gewoon niet bij het idee dat ik van hem had, hij is zelf juist zo onwijs principieel in dat soort dingen (of dat was een verbloeming).

@Viva-life22: hij zegt zelf dat ie zich heeft laten ompraten door een vriend. Dat verdient bij mij helaas ook geen schoonheidsprijs.
Alle reacties Link kopieren
Dan had je het niet moeten vragen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud was hij destijds?
Alle reacties Link kopieren
Dan had je de vraag niet moeten stellen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Je bent blij dat hij eerlijk is geweest, maar had het liever niet geweten.

Mag ik weten welke van de twee je verkiest, want je zegt twee tegengestelde dingen in 1 zin. Ik denk dat je wil zeggen: ik had gewild dat het niet was gebeurd.

Maar het IS gebeurd, dit kan door niks of niemand meer ongedaan gemaakt worden.

En weet je wat het verschil is tussen jullie situatie en die van andere koppels in een vergelijkbare situatie? Bij jullie is het gebeurd voor er een relatie was tussen Ilanaduck en haar partner. Bij anderen gebeurt het terwijl de 2 partners al een relatie hebben.

Welke van 2 bovenstaande mogelijkheden heeft jouw voorkeur?

OK.

Gelukkig zijn met jouw partner, genieten van het geregistreerd partnerschap en wat je vriend heeft verteld, stockeren in een heel donker, klein en moeilijk te vinden hoekje in je geheugen. En er vooral tegen hem niet meer over spreken. Hij heeft 10 jaar met deze vervelende gebeurtenis rondgelopen, dat is genoeg.

Liefs uit België van Mamme-zel
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 07-04-2021 11:08
1.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
07-04-2021 10:57
Mijn eerste reactie was: waar maak je je druk om, het is al zo lang geleden en hij denkt er nu duidelijk anders over.

Maar ik begrijp ook wel dat je even moet wennen aan het idee dat hij zo'n keuze gemaakt heeft. Laat hem misschien nog een keer uitleggen hoe hij er nu over denkt, dan is hij het verhaal kwijt en kun jij aan hem denken als een sterk persoon die kan reflecteren op zijn eigen handelen. Dat lijkt me belangrijker dan iets wat hij jaren geleden heeft gedaan.
Dit vooral. Je moet even de beeld bijstellen. Maar het mag best zo zijn dat dát beeld jou gewoon niet aanstaat. Ook al was hij toen veel jonger en minder verstandig of is hij overgehaald door een vriend. En ja, er zijn genoeg mensen die domme dingen in hun jeugd hebben gedaan. Maar dat is enkel een verklaring (jeugdigheid), geen excuus.

Ik kan mij voorstellen dat je het liever niet had geweten. Ik begrijp niet wat hem bezield om zoiets te vertellen, je kunt op je vingers uittellen dat zoiets echt niet lekker gaat vallen. En nee, ik vind niet dat je er naar gevraagd hebt en dat je nu niet moet zeuren. Als je nu had gezegd, ben je ooit naar de hoeren geweest, dan had je er echt naar gevraagd.
Jammer, dat hij dit nu zo bij jou op het bordje gooit. Daar had hij ook anders mee om kunnen gaan.
dianaf wijzigde dit bericht op 07-04-2021 11:12
33.01% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven