Date gedoe

07-04-2021 13:18 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het zoveelste topic over daten..
Ik vraag me dit zo vaak af, ben toch benieuwd hoe jullie daarover denken..
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat ik een match heb, ik stuur dan een berichtje en of er komt nooit antwoord of antwoord op de vraag die ik stel en weer stil of en jij?
Wat is dat toch met mannen op datingsites? (vrouwen wellicht ook )
Ik heb al zo vaak het eerste berichtje gestuurd wat dan weer op niks uitdraait..
En ja ik filter degene die alleen op sex uit zijn er inmiddels wel uit;-)
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen dat je niks terug stuurt..
Appen hetzelfde verhaal..
Misschien dat mannen die dit lezen mij kunnen vertellen hoe het werkt in het mannenbrein haha
Geen idee, hoe je de opening begint
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is dat we in een coronacrisis zitten, maar anders zou ik je adviseren om meteen te stoppen met datingapps en om vooral in het echt mannen te gaan ontmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
07-04-2021 13:22
Tja, het is dat we in een coronacrisis zitten, maar anders zou ik je adviseren om meteen te stoppen met datingapps en om vooral in het echt mannen te gaan ontmoeten.
Ook in het leven voor corona kwam ik de leuke mannen niet zomaar tegen helaas.. Op mijn leeftijd (klinkt heel oud) ben je toch sneller aangewezen op datingsites..
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
07-04-2021 13:19
Geen idee, hoe je de opening begint
Hoe ik de opening begin bedoel je, of je hebt zelf geen idee hoe te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Het is zeker niet typisch "mannenbrein", want vrouwen reageren ook niet altijd (of erg kort-af). Ikzelf reageer meestal wel, ook als ik niet geinteresseerd ben (en dan zeg ik dat).
Mimali schreef:
07-04-2021 13:26
Hoe ik de opening begin bedoel je, of je hebt zelf geen idee hoe te beginnen?
Hoe je opent?
Alle reacties Link kopieren
Frenky1983 schreef:
07-04-2021 13:28
Hoe je opent?
Ik probeer altijd te openen met reactie op iets uit zijn profiel, een grapje, of anders met hoe is het of zoiets..
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
07-04-2021 13:27
Geen idee. Het is zeker niet typisch "mannenbrein", want vrouwen reageren ook niet altijd (of erg kort-af). Ikzelf reageer meestal wel, ook als ik niet geinteresseerd ben (en dan zeg ik dat).
Zal andersom ook zijn ja,maar als je niet geïnteresseerd bent dan like je iemand toch niet?
Ik stuur pas een berichtje bij een match, zomaar iets sturen zonder match heb ik inmiddels wel afgeleerd;-)
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben ze een leukere gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het zo dat als mannen met je willen praten in zo'n ze zelf wel iets sturen. Geen reactie betekent vaak dat er wat beters is. Als ik als eerste iets stuur en ze sturen iets korts terug is er gewoon niet zo'n interesse. Prima, dan niet.
Krijg vaak te horen dat het mannen verbaasd zijn als ik wat stuur als eerste. Moet heel eerlijk zijn dat ik zo veel matches heb dat ik meestal toch maar wacht op een berichtje vanuit hun kant tenzij het profiel me heel erg op valt
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
Hoe "oud " ben je dan? Je doet alsof je al bejaard bent? Het beste is om mannen in het echt te ontmoeten. En tja het is coronatijd
Alle reacties Link kopieren
smekkie schreef:
07-04-2021 13:40
Volgens mij is het zo dat als mannen met je willen praten in zo'n ze zelf wel iets sturen. Geen reactie betekent vaak dat er wat beters is. Als ik als eerste iets stuur en ze sturen iets korts terug is er gewoon niet zo'n interesse. Prima, dan niet.
Krijg vaak te horen dat het mannen verbaasd zijn als ik wat stuur als eerste. Moet heel eerlijk zijn dat ik zo veel matches heb dat ik meestal toch maar wacht op een berichtje vanuit hun kant tenzij het profiel me heel erg op valt
Ja maar like me dan niet als de interesse er niet is.. Ik ben best kritisch en like alleen als iemand me echt leuk lijkt..dus heb niet heel vaak matches..
Ik dacht dat mannen initiatief vanuit de vrouw juist leuk vinden..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 13:33
Zal andersom ook zijn ja,maar als je niet geïnteresseerd bent dan like je iemand toch niet?
Ik stuur pas een berichtje bij een match, zomaar iets sturen zonder match heb ik inmiddels wel afgeleerd;-)
Niet dat ik het doe, maar ik ken mannen die "alles" of bijna alles liken/rechts swipen.
Dus je aanname dat, bij een match, hij ~per definitie~ in jou is geinteresseerd is wellicht voorbarig.
Je openingszin (na de match) zou je wat opener / uitnodigender kunnen formuleren.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor datingsapp/website is het?
Alle reacties Link kopieren
NacB schreef:
07-04-2021 13:44
Hoe "oud " ben je dan? Je doet alsof je al bejaard bent? Het beste is om mannen in het echt te ontmoeten. En tja het is coronatijd
Bejaard nog net niet 😜.. Ik ben 48..en ja ik kom echt weleens in de kroeg of op een feestje normaal gesproken..
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
07-04-2021 13:45
Niet dat ik het doe, maar ik ken mannen die "alles" of bijna alles liken/rechts swipen.
Dus je aanname dat, bij een match, hij ~per definitie~ in jou is geinteresseerd is wellicht voorbarig.
Je openingszin (na de match) zou je wat opener / uitnodigender kunnen formuleren.


Zoals?
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
07-04-2021 13:45
Wat voor datingsapp/website is het?
Verschillende geprobeerd, van Tinder tot Lexa en nu Happn..
Overal dezelfde ervaring..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden veel gedate en hoorde altijd terug dat mannen blij/verbaasd waren dat er gereageerd werd.
Een vriendin is nu aan het daten en die heeft heel veel matches/gesprekken. Een andere vriendin heeft dezelfde ervaring als jij dus ik vind het ook een groot mysterie. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die eerste vriendin erg direct en voortvarend is in de communicatie, zou mee kunnen spelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Tinder, maar het is gewoon tijdverdrijf. Ik like wat ik er leuk uit vind zien, want dat is de bedoeling en soms doen we met wat vrienden dat samen. Maar het is eigenlijk niet eens de bedoeling een match te krijgen, laat staan er iets mee te doen.

Wellicht doen meer mensen dit zo. De app is er niet voor bedoeld, maar dat soort dingen zal genoeg gebeuren.
spell68 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 14:07
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 13:25
Ook in het leven voor corona kwam ik de leuke mannen niet zomaar tegen helaas.. Op mijn leeftijd (klinkt heel oud) ben je toch sneller aangewezen op datingsites..
Ik ben niet van jouw leeftijd dus ik kan dat niet uit eigen ervaring inschatten. Zijn er niet best veel mannen gescheiden rond die leeftijd?
Wat ik wel weet, is dat iemand in het echt tegenkomen op zoveel fronten beter werkt dan een nietszeggend digitaal profiel. Het is alleen een andere manier van zoeken, omdat je niet meteen aan iemand kunt zien of hij vrijgezel is.
Maar goed, daar heb je niets aan zolang we nog in lockdown zitten en afstand moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet aan jou ligt. mensen swipen een tijdje en hebben dan een aantal matches, waarvan sommigen wellicht te snel geswipt zijn en waar ze dan niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
ELFJEMar schreef:
07-04-2021 14:04
Ik heb een paar jaar geleden veel gedate en hoorde altijd terug dat mannen blij/verbaasd waren dat er gereageerd werd.
Een vriendin is nu aan het daten en die heeft heel veel matches/gesprekken. Een andere vriendin heeft dezelfde ervaring als jij dus ik vind het ook een groot mysterie. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die eerste vriendin erg direct en voortvarend is in de communicatie, zou mee kunnen spelen..
Ik ben ook best wel direct en goed in communicatie (denk ik haha) maar probeer er niet gelijk vol in te gaan,want kan ook afschrikken, het is lastig in te schatten bij wie je wat zegt..
Maar wat ik al zei ik heb niet veel matches.. toch te kritisch wellicht maar vind ook dat ik dat mag zijn..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-04-2021 13:44
Ja maar like me dan niet als de interesse er niet is.. Ik ben best kritisch en like alleen als iemand me echt leuk lijkt..dus heb niet heel vaak matches..
Ik dacht dat mannen initiatief vanuit de vrouw juist leuk vinden..
Ligt aan de man en aan de aard van het initiatief. ;-) Ik (man) gebruik Bumble, waarbij de vrouw de eerste stap tot contact moet zetten. Je zou verwachten dat een vrouw, áls ze dan een berichtje stuurt, wel wat meer moeite doet dan alleen een "hi" of een GIF van een zwaaiend poppetje, maar in de praktijk valt dat nog wel eens tegen. Maar ook bij contacten waarbij er wat meer engagement is, gebeurt het dat het van het ene op het andere moment ophoudt.
Als je dat soort dingen allemaal op jezelf betrekt, dan is online daten misschien niet zo'n goede keuze voor jou, waarmee ik niet wil zeggen dat die omgangsvormen 'normaal' zouden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt heel erg hard, maar mannen liken normaal alles, houden de matches aan (want goed voor het ego) en gaan dan kletsen met (degene met de) de leukste (foto).

Neem het niet persoonlijk, de mannen die niet reageren zijn het gewoon niet voor jou, en moedig voorwaarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven