Singles unite, derde editie 2021 deel 8 🖖

10-04-2021 22:49 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer: single, niet single, to date or not to date. Feel free to join. Jwz.

Ter nagedachtenis aan Aurelius.

En waar we het uiteindelijk allemaal voor doen:
pavlova schreef: Mijn lief weet dat ik hier schrijf en soms laat ik hem ook wel eens iets lezen. Hij vindt het schattig en herkent zich ook vaak in jullie verhalen.
Vaak verzuchten we dan tegen elkaar hoe blij we zijn dat we elkaar gevonden hebben.
wij slapen nooit.
Julia_20 schreef:
11-04-2021 22:24
Inderdaad.

Ik zit in monarca op Netflix.

Vanmiddag lekker weer en gestart met de snoei van mijn 3 bolcatalpa's.
Dit jaar een electrische zaag gekocht haha... lekker uitgeleefd.
Volgende week boom 2.
Lekker, om zo je energie kwijt te raken.
Tekeergaan als een beest😁
Ik heb matches op Happn van wie ik me niet actief kan herinneren dat ik ze geliked heb😉😁
Julus schreef:
11-04-2021 23:10
Ik heb matches op Happn van wie ik me niet actief kan herinneren dat ik ze geliked heb😉😁
Heb ik bij Happn ook vaak..volgens mij tellen ze wat je kiest in crush time direct als like mee ofzo..

Tinder werkt beter..hoewel ik mij daar weer erger aan al die dames uit rusland, thailand en weet ik veel waar..totaal onzinnig die passport feature van ze..en die top picks..waar slaat dat op?.. daat heeft happn trouwens nu ook over genomen..beetje rare feature
Bij die crush time moet ik altijd kiezen tussen 4 niet leuke mannen en vaak komt er een match uit en krijg ik ineens een berichtje. Zo lullig.

Ik heb nu elke dag wat matches, maar het is allemaal niet mijn ding of ze zoeken alleen fun.

Als het me gaat irriteren stop ik lekker.
Voor nu kan ik er om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-04-2021 00:12
Bij die crush time moet ik altijd kiezen tussen 4 niet leuke mannen en vaak komt er een match uit en krijg ik ineens een berichtje. Zo lullig.

Ik heb nu elke dag wat matches, maar het is allemaal niet mijn ding of ze zoeken alleen fun.

Als het me gaat irriteren stop ik lekker.
Voor nu kan ik er om lachen.
Klopt ja, degene die je kiest bij crushtime krijgt een like.. Je kan ook overslaan hé als er geen leuke man bij zit, dan ga je naar de volgende vier..
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-04-2021 00:12
Bij die crush time moet ik altijd kiezen tussen 4 niet leuke mannen en vaak komt er een match uit en krijg ik ineens een berichtje. Zo lullig.

Ik heb nu elke dag wat matches, maar het is allemaal niet mijn ding of ze zoeken alleen fun.

Als het me gaat irriteren stop ik lekker.
Voor nu kan ik er om lachen.
Als ik zoals afgelopen weekend veel thuis ben, krijg ik bijna geen profielen te zien, zowel op Bumble als op Happn,ja of ik niet de stand steeds weer verzetten maar dat schiet ook niet op..
Daar heb ik op Tinder nooit last van..
Op die eerste twee zitten zeker veel minder mensen dan?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-04-2021 00:12

Als het me gaat irriteren stop ik lekker.
Voor nu kan ik er om lachen.
Groot gelijk. Al krijgen mensen soms zo verschrikkelijk snel verwachtingen.

Vorig weekend 2 avondjes vrij intensief met een man gechat via tinder. Maar de tweede dag viel me al snel op dat hij mij de hele tijd vast probeerde te ''pinnen'' en vooruitliep op hoe de situatie tussen ons over een aantal weken zou zijn. En wat normaal gesproken mijn ''app gedrag'' was (of ik veel appte, of alleen in de avonden), en wat hij daarvan ''kon verwachten''. Nou ik wilde juist vlak daarvoor mijn nummer geven, maar blij dat ik dat niet heb gedaan.

Uiteindelijk sloot hij af met dat hij uitkeek naar mijn berichtje. En ik dacht: dat ga ik mooi niet doen, want je verwacht al veel te veel. Maar ik vond ook op dat moment dat ik het niet kon maken om hem ''zomaar'' te verwijderen na 2 avonden zo intensief chatten. Uiteindelijk bleef het een paar dagen stil, tot ik vrijdag opeens weer een tinder-bericht kreeg dat hij het niet oké van mij vond dat ik op zijn minst niet even één minuut de tijd had genomen om iets van me te laten horen. Terwijl ik meteen dacht : ehh, ik heb toch nooit beloofd dat ik terug met je in touch zou komen? De impliciete verwachting dat je kennelijk veplicht bent het contact ook te onderhouden na twee avonden tinderen zit echt volledig tussen jouw oren.

Misschien zit ik lastig in elkaar, maar ik word daar extréém kriegelig van, als mensen die je nog nooit i.r.l. hebt ontmoet van je gaan ''verwachten'' dat je op bepaalde momenten iets van je laat horen.
Alle reacties Link kopieren
Héél erg herkenbaar, Ritmo!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het bedenken of het nu een handige tijd is voor mij om te daten. Ik merk dat het hele gezeik met het ziekenhuis nu pas binnenkomt en ik nu pas kan verwerken. Merk ook op werk dat iedere extra taak voor zoveel paniek zorgt omdat er gewoon geen ruimte in mijn hoofd voor is. Ik ga vandaag even met PZ praten (niet over daten, maar je snapt het).
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
12-04-2021 07:15
Héél erg herkenbaar, Ritmo!
Hoe 'beëindig' jij dit soort contacten / matches?

Ik merkte dat ik het bijna 'eng' vond om hem te verwijderen, bang dat hij me dan via social media ofzo zou gaan benaderen.
Hij zei ook nog letterlijk : ''ik snap dat ik nog niet op plek een sta bij je, maar je had wat kunnen laten horen''. Ehh dude, niet op plek 1
is nog een understatement. Je bent een vreemde voor me. Mijn achterbuurman staat nog op een hogere plek. Waar haal je het vandaan
dat ik ook maar enige verplichting heb om op welke dag dan ook iets van me te laten horen? Brrrr
Alle reacties Link kopieren
Aurelius schreef:
11-04-2021 23:03
Julia komt er aan
https://www.sheknows.com/wp-content/upl ... nunvw5.gif


weet niet waarom maar krijg geen plaatje direct zichtbaar hier
:rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
12-04-2021 07:12
Groot gelijk. Al krijgen mensen soms zo verschrikkelijk snel verwachtingen.

Vorig weekend 2 avondjes vrij intensief met een man gechat via tinder. Maar de tweede dag viel me al snel op dat hij mij de hele tijd vast probeerde te ''pinnen'' en vooruitliep op hoe de situatie tussen ons over een aantal weken zou zijn. En wat normaal gesproken mijn ''app gedrag'' was (of ik veel appte, of alleen in de avonden), en wat hij daarvan ''kon verwachten''. Nou ik wilde juist vlak daarvoor mijn nummer geven, maar blij dat ik dat niet heb gedaan.

Uiteindelijk sloot hij af met dat hij uitkeek naar mijn berichtje. En ik dacht: dat ga ik mooi niet doen, want je verwacht al veel te veel. Maar ik vond ook op dat moment dat ik het niet kon maken om hem ''zomaar'' te verwijderen na 2 avonden zo intensief chatten. Uiteindelijk bleef het een paar dagen stil, tot ik vrijdag opeens weer een tinder-bericht kreeg dat hij het niet oké van mij vond dat ik op zijn minst niet even één minuut de tijd had genomen om iets van me te laten horen. Terwijl ik meteen dacht : ehh, ik heb toch nooit beloofd dat ik terug met je in touch zou komen? De impliciete verwachting dat je kennelijk veplicht bent het contact ook te onderhouden na twee avonden tinderen zit echt volledig tussen jouw oren.

Misschien zit ik lastig in elkaar, maar ik word daar extréém kriegelig van, als mensen die je nog nooit i.r.l. hebt ontmoet van je gaan ''verwachten'' dat je op bepaalde momenten iets van je laat horen.

Aan de andere kant, als je twee avonden intensief chat met iemand dan schep je ook wel een beetje verwachtingen toch? Niet de verwachtingem die hij gelijk heeft maar ook niet dat je geen interesse hebt..
Dan kan je het beter meteen afkappen en zeggen dat hij veel te hard van stapel loopt..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
12-04-2021 07:56
Aan de andere kant, als je twee avonden intensief chat met iemand dan schep je ook wel een beetje verwachtingen toch? Niet de verwachtingem die hij gelijk heeft maar ook niet dat je geen interesse hebt..
Dan kan je het beter meteen afkappen en zeggen dat hij veel te hard van stapel loopt..
Hmm misschien. Ik vind zelf niet dat twee avondjes tinderen zou moeten leiden tot maandenlang contact. Sommige mensen weten ook perfect hoe ze een soort fuik moeten creëren waar je steeds verder in zwemt, tot je op een gegeven moment denkt : ehh, hoe kom ik hier weer uit?

Steeds aan het einde van een gesprek weer een nieuw baken plaatsen bijvoorbeeld is zo'n tactiek. Terwijl ik echt zoiets heb van : we zien wel hoe het loopt. Sterker nog : hoe meer iemand een voorschot op dingen neemt, hoe meer ik een ''back out'' neiging krijg.
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen intensief chatten schept verwachtingen? Welnee. Met twee dagen intensief chatten kan je ook prima doorkrijgen hoe iemand in elkaar zit en dat het hem niet is.

Of je had toevallig twee dagen vrij, het regende en het was op dát moment een leuk gesprek.

Maar als het na twee dagen al verwachtingen schept..... nee.
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
12-04-2021 08:35
Twee dagen intensief chatten schept verwachtingen? Welnee. Met twee dagen intensief chatten kan je ook prima doorkrijgen hoe iemand in elkaar zit en dat het hem niet is.

Of je had toevallig twee dagen vrij, het regende en het was op dát moment een leuk gesprek.

Maar als het na twee dagen al verwachtingen schept..... nee.
Dat kan bij die ander wel zo overkomen..
Deze man is idd te claimerig, maar ik zou ook balen als ik twee avonden intensief chat contact heb en het lijkt allemaal leuk en daarna niks meer..
Zeg dan gewoon hoe je erin staat, tenminste dat vind ik..
Als ik na dat chatten het gevoel heb dat het hem niet word kap ik het af..
Maar ik laat iemand niet "zwemmen" zeg maar..
Alle reacties Link kopieren
Ritmodelanoche schreef:
12-04-2021 08:24
Hmm misschien. Ik vind zelf niet dat twee avondjes tinderen zou moeten leiden tot maandenlang contact. Sommige mensen weten ook perfect hoe ze een soort fuik moeten creëren waar je steeds verder in zwemt, tot je op een gegeven moment denkt : ehh, hoe kom ik hier weer uit?

Steeds aan het einde van een gesprek weer een nieuw baken plaatsen bijvoorbeeld is zo'n tactiek. Terwijl ik echt zoiets heb van : we zien wel hoe het loopt. Sterker nog : hoe meer iemand een voorschot op dingen neemt, hoe meer ik een ''back out'' neiging krijg.
Het hoeft ook nergens naar te leiden maar als je dat niet duidelijk maakt naar degene, denkt hij dat het wel ergens naartoe gaat/kan gaan..
Je wist als dat het hem niet ging worden dan kan je dat toch beter meteen zeggen dan dat je niks laat horen?
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar dat iedereen chatten anders ervaart. Als mensen bij mij het gevoel opwekken dat ik ze iets verplicht ben, dan haak ik af. Ik vind ook dat je in zo’n stadium op zoveel zaken nog kan afknappen, je bent niemand iets verschuldigd. Daar ga ik trouwens wel vrij ver in: als een goede bekende/vriendin mij appt en ik heb er geen zin in kan ik ook gerust niet antwoorden. Ik hecht dus totaal geen waarde aan chatten en dat weet mijn omgeving ook. Als er echt een antwoord nodig is bellen ze me.

@Ritmo: ik ben daar erg makkelijk in geworden en verwijder gewoon zo’n match. Als ze me op sociale media zouden benaderen blokkeer ik dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic, nieuwe kansen :P Ik ga weer een poging doen tot meelezen/ meeschrijven af en toe hier. Toch wel fijn met zo weinig singles in mijn omgeving.

Nu 2 maanden aan het daten. Denk dat ik het deze week stop ga zetten, want niet verliefd. Dat kan ook gewoon hè, het hele eisenlijstje afvinken en dan toch niet verliefd worden :bonk:

Herkenbaar, die verwachtingen bij het chatten. En sowieso verwachtingen in de hele date-fase. Even rustig joh ;-D Ik verwijder die overigens meteen, vaak heb je vrij snel door of ze zo'n type zijn.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
12-04-2021 09:03
Dat kan bij die ander wel zo overkomen..
Deze man is idd te claimerig, maar ik zou ook balen als ik twee avonden intensief chat contact heb en het lijkt allemaal leuk en daarna niks meer..
Zeg dan gewoon hoe je erin staat, tenminste dat vind ik..
Als ik na dat chatten het gevoel heb dat het hem niet word kap ik het af..
Maar ik laat iemand niet "zwemmen" zeg maar..
Maar er staat toch nergens dat ze hem laat ‘zwemmen’?

Soms moet je iets een paar dagen laten bezinken om het duidelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
12-04-2021 09:47
Maar er staat toch nergens dat ze hem laat ‘zwemmen’?

Soms moet je iets een paar dagen laten bezinken om het duidelijk te zien.
Dat laatste is zeker waar, maar ze wist de tweede dag al dat ze haar nummer niet ging geven en dat hij te claimerig was..
Ik zeg alleen maar wat ik in dat geval zou doen,het is geen verwijt ofzo..
Iedereen staat er anders in..
Je bent elkaar sowieso niks verschuldigd. Je mag het- ook in een relatie- afkappen. Alles is gestoeld op vrije wil. Je chat als je zin hebt om te chatten, omdat je die persoon een leuke gesprekspartner vindt. Je gaat op date, omdat je die persoon graag ziet. Als dit niet zo is doe je het niet.
Mensen die jou in een positie willen manouvreren waar je niet wil zijn mag je afkappen. Dan gaat het mi over iets anders, namelijk iemand die perse iets wil en dit probeert af te dwingen. Dat gaat om behoefte. Als je de behoefte niet hebt om te kletsen of te daten is er geen hond die je kan dwingen. Ook al proberen sommigen dit wel. Dan komt het aan op je grenzen goed afbakenen.

Een ander hoort die grens te accepteren en te respecteren. Maar niet iedereen kan daarmee goed omgaan.

Dit alles is wat je vaak ziet gebeuren in het online daten. In hoeverre kan iemand je grens respecteren/ accepteren? Ik vind niet dat ik verantwoordelijk gehouden hoef te worden voor de verwachtingen die een ander heeft, indien ik nergens verwachtingen heb geschept. Maar dit kan een ander heel anders zien en dat leidt dan tot gedoe soms. Er zitten zo ontzettend veel soorten persoonlijkheden op een app. Het is dus onvermijdelijk dat dat vaak spaak loopt.

Het is precies datgene wat online daten zo lastig maakt en daar moet je mee om kunnen gaan.

Enne, als iemand allerlei uitspraken doet en mij een enorme worst voorhoudt, vind ik dit iets anders. In dat geval is het niet gek dat ik er eea van verwacht. Daar houd ik die ander dan wel verantwoordelijk voor. Maar alleen leuk chatten, in het algemeen is niet een worst voorhouden. Je gaat niet met iedereen met wie je eens spreekt op date.
Ritmodelanoche schreef:
12-04-2021 07:12
Groot gelijk. Al krijgen mensen soms zo verschrikkelijk snel verwachtingen.

Vorig weekend 2 avondjes vrij intensief met een man gechat via tinder. Maar de tweede dag viel me al snel op dat hij mij de hele tijd vast probeerde te ''pinnen'' en vooruitliep op hoe de situatie tussen ons over een aantal weken zou zijn. En wat normaal gesproken mijn ''app gedrag'' was (of ik veel appte, of alleen in de avonden), en wat hij daarvan ''kon verwachten''. Nou ik wilde juist vlak daarvoor mijn nummer geven, maar blij dat ik dat niet heb gedaan.

Uiteindelijk sloot hij af met dat hij uitkeek naar mijn berichtje. En ik dacht: dat ga ik mooi niet doen, want je verwacht al veel te veel. Maar ik vond ook op dat moment dat ik het niet kon maken om hem ''zomaar'' te verwijderen na 2 avonden zo intensief chatten. Uiteindelijk bleef het een paar dagen stil, tot ik vrijdag opeens weer een tinder-bericht kreeg dat hij het niet oké van mij vond dat ik op zijn minst niet even één minuut de tijd had genomen om iets van me te laten horen. Terwijl ik meteen dacht : ehh, ik heb toch nooit beloofd dat ik terug met je in touch zou komen? De impliciete verwachting dat je kennelijk veplicht bent het contact ook te onderhouden na twee avonden tinderen zit echt volledig tussen jouw oren.

Misschien zit ik lastig in elkaar, maar ik word daar extréém kriegelig van, als mensen die je nog nooit i.r.l. hebt ontmoet van je gaan ''verwachten'' dat je op bepaalde momenten iets van je laat horen.
Zulke mannen heb ik ook op de app gehad en bij dit soort mannen kreeg ik het gevoel dat het ze niet perse om mij ging, maar om het krijgen van een relatie. Dat voel je gewoon.
Gelijk beginnen over weekendjes weg en inderdaad vooruitlopen op de situatie. Terwijl iemand me nooit heeft gezien. Dat is gewoon vreemd en niet realistisch en behoeftig.
LaFolie schreef:
12-04-2021 09:25
Nieuw topic, nieuwe kansen :P Ik ga weer een poging doen tot meelezen/ meeschrijven af en toe hier. Toch wel fijn met zo weinig singles in mijn omgeving.

Nu 2 maanden aan het daten. Denk dat ik het deze week stop ga zetten, want niet verliefd. Dat kan ook gewoon hè, het hele eisenlijstje afvinken en dan toch niet verliefd worden :bonk:

Herkenbaar, die verwachtingen bij het chatten. En sowieso verwachtingen in de hele date-fase. Even rustig joh ;-D Ik verwijder die overigens meteen, vaak heb je vrij snel door of ze zo'n type zijn.
Zo jammer, maar als je het niet voelt is dit voor beiden niet handig.
Ik had dit bij mijn laatste date. Hoe jammer ook maar dan kap ik het af.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
12-04-2021 10:18
Dat laatste is zeker waar, maar ze wist de tweede dag al dat ze haar nummer niet ging geven en dat hij te claimerig was..
Ik zeg alleen maar wat ik in dat geval zou doen,het is geen verwijt ofzo..
Iedereen staat er anders in..
Da's waar. Ik had het misschien concreter moeten aangeven. Aan de andere kant, je kunt wel gaan uitleggen, maar dan krijg je toch een ''ja maar'' terug. ''ja maar we kunnen toch een keer afspreken?'''

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vorige week 's avonds gewoon in een ''talking mood'' was en het wel fijn vond om even contact te hebben / een leuk gesprek te hebben. Op dat moment was een date voor mij niet uitgesloten, maar een dag later dacht ik opeens : nee ik heb hier gewoon eigenlijk helemaal geen zin in.

Dan kun je dat wel helemaal gaan uitleggen aan iemand die je 2 dagen geleden nog niet eens kende, maar er is ook gewoon geen uitleg behalve ''ik heb eigenlijk gewoon geen zin erin''. En iemand die dan al verwacht ''op de hoogte gehouden te worden'', zal daar vermoedelijk geen genoegen mee nemen. Dus dan maar gewoon unmatchen.

Het zou fijn zijn voor tinder als je iemand kon unmatchen maar dan dat de berichten nog wel blijven staan, helaas gaat alles meteen weg. Dan kun je iemand nog bedanken voor het gesprek oid.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-04-2021 11:08

Enne, als iemand allerlei uitspraken doet en mij een enorme worst voorhoudt, vind ik dit iets anders. In dat geval is het niet gek dat ik er eea van verwacht. Daar houd ik die ander dan wel verantwoordelijk voor. Maar alleen leuk chatten, in het algemeen is niet een worst voorhouden. Je gaat niet met iedereen met wie je eens spreekt op date.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik die eerste avond wel mezelf heel erg op het standpunt heb gesteld dat ik open stond voor een date. Zo voelde dat toen ook echt. Dus ook besproken wat ik leuk vind, of ik het leuk vind samen te koken.

Maar pas tegen het einde van dat 2e gesprek begon ik te merken dat hij echt mij al ''vast'' probeerde te pinnen over hoe het ''patroon'' tussen ons eruit zou gaan zien. Daar werd ik kriegelig van. En bovendien voelde ik me gewoon opeens heel anders. De 1e dag had ik ook oprecht zin om te daten, de 2e dag niet meer. Heb dat overigens ook meteen aangegeven : dat ik hem niet ''aan het lijntje'' wil houden, en dat ik me op dat moment nog niet klaar voelde om een concrete afspraak te maken. Maar dan komt hij meteen weer met het antwoord ''laat me maar weten zodra je er klaar voor bent''. In mijn opvatting was dat een open vraag waar je uberhaupt niet per se antwoord op hoeft te geven, in zijn opvatting was dit een vraag waar op een gegeven ogenblik wel een voorstel op moet volgen. Dat benauwde me nogal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven