Vergeet je ooit je ex helemaal?

12-04-2021 18:15 106 berichten
Ik ben een jongen van 28 jaar en heb ongeveer 30 dates gehad in mijn leven en 1 lange en 1 korte relatie. Ik herinner mij nog elk persoon en wat ik met ze heb gedaan. Zelfs na 10 jaar.

Nu is mijn vraag: kun je ooit alle herinneringen van een een relatie of date totaal vergeten? Dus de naam en wat je hebt gedaan etc?

Ik snap dat dingen vervagen en dat er geen emotie meer bij komt kijken als iets of wat weer een bepaalde herinnering oproept. Ik snap dat je er ook niet dagelijks of wekelijks aan denkt. Maar als iemand bijvoorbeeld vraagt wie je allemaal hebt gedate of een relatie mee hebt gehad komt het weer weer te boven neem ik aan?

Als jij 200 bedpartners hebt gehad snap ik dat je ze niet allemaal herinnert. Maar als alles in het normale blijft onthoud je dit wel toch?
Alle reacties Link kopieren
Een date schaar ik niet echt onder een ex. Ik heb twee lange relaties gehad. Iedere jongen met wie ik 25 jaar geleden een avondje zoende in de kroeg weet ik echt niet (allemaal) meer.
Zalmsnipper schreef:
13-04-2021 08:07
Een date schaar ik niet echt onder een ex. Ik heb twee lange relaties gehad. Iedere jongen met wie ik 25 jaar geleden een avondje zoende in de kroeg weet ik echt niet (allemaal) meer.
Dat dus. Er waren overigens tijdens dat ik dat ook nog allemaal wist maar inmiddels niet meer :lol: Ligt er misschien ook aan hoe lang geleden het is. Als ik het afgelopen jaar 10 dates had gehad wist ik dat vast nog wel, maar van 20 jaar geleden inderdaad niet meer. Voor mijn man heb ik om twee jongens heel veel gegeven, met allebei geen contact meer en dat doet soms best nog een beetje pijn. Niet vanwege vervelend uit elkaar gaan, al was dat bij één van de twee wel zo maar dat verdriet is allang weg, maar omdat ze zo lief waren, we het fijn hebben gehad en eigenlijk best graag zou weten hoe het met ze gaat. En een beetje uit nostalgische gevoelens naar vroegere tijden denk ik haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb behoorlijk wat dates en scharrels gehad en ik heb het idee dat ik het meeste wel herinner, maar ik ben heel slecht met gezichten dus zou zo iemand kunnen tegenkomen die ik niet herken terwijl ik ermee naar bed ben geweest.

Ik weet nog wel van jongens met wie ik op één date ben geweest waar we het over hebben gehad of waar we waren. Dat dan weer wel.

Heb ook een lange relatie van 5 jaar gehad en aan die ex denk ik nog wel eens en herinner ik me natuurlijk heel veel van. Hoewel ik dan weer niet echt weet wat we allemaal deden. Mijn vriend nu is heel ondernemend en we doen veel dingen samen, met mijn ex totaal niet, dus dan vraag ik me wel eens af wat we wél deden in de avonden of weekenden. Weet het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik er heel lang over na mag denken dan weet ik vast alle namen nog van iedereen waar ik een keer mee gescharreld heb. Alhoewel...... op 2 namen kom ik nu echt niet. En ik ben niet heel oud en mijn bedpartners zijn nog net op 2 handen tellen.

Vanwaar je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Pfff.....relaties wel, maar dates zeer zeker niet. Zoveel zijn er ook maar 1 avond gebleven. De mooie verhalen van de gekke, pijnlijke of erg leuke dates weet ik nog wel, maar de namen echt niet meer. En ook niet van de kortere flings. Zo heb ik acht jaar geleden 3 maanden vrij intensief met iemand gedate, waar ik de naam echt niet meer van kan herinneren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn relaties zal ik nooit vergeten, tenminste dat kan ik me nu, midveertig, niet voorstellen. Er zijn wel dates waar ik de naam niet meer van weet, zelfs een one night stand waarvan ik me totaal de naam niet meer kan herinneren.

En wat ik met ze heb gedaan, tja, sommige relaties duurden een paar jaar, ik vind het niet gek dat ik daar niet alles meer van weet, dat is het leven.
En dat is nodig omdat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 'echte' relaties gehad. Die zal ik inderdaad niet vergeten. Mensen waarmee ik een tijdje gedate heb ook niet. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik soms wel eens iemand tegenkom waarbij ik dan denk 'oh ja, met jou heb ik toen ook een keer seks gehad'. En dat ik dat precieze aantal niet meer weet, het zit ergens rond de 20.

Met zoenen is het onbegonnen werk :mrgreen:
Natte tosti..
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 08:58
En dat is nodig omdat?

Materiaal verzamelen voor een blog.
Alle reacties Link kopieren
Of je iemand vergeet is afhankelijk van de intensiteit van het contact, het (heel) positief/negatief was, hoe lang het duurde en hoe goed jouw geheugen is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me vroegere vriendjes wel, maar ik zou niet meer kunnen navertellen wat we precies allemaal deden, wie wat heeft gezegd of hoe ze überhaupt zoenden/vreeën. Ik kan me wel momenten en vlagen herinneren als ik me erop concentreer, maar heel veel levert dat niet op. Ik heb ook nog eens een geheugen als een zeef voor seks; mijn man maakt er weleens grapjes over.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
13-04-2021 09:29
Ik herinner me vroegere vriendjes wel, maar ik zou niet meer kunnen navertellen wat we precies allemaal deden, wie wat heeft gezegd of hoe ze überhaupt zoenden/vreeën. Ik kan me wel momenten en vlagen herinneren als ik me erop concentreer, maar heel veel levert dat niet op. Ik heb ook nog eens een geheugen als een zeef voor seks; mijn man maakt er weleens grapjes over.
Dan blijft het altijd nieuw en spannend toch? :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik weet echt niet meer met wie ik allemaal gedatet heb en in bed heb gelegen. Alleen de mannen die echt indruk hebben gemaakt (positief of negatief) weet ik nog.
Alle reacties Link kopieren
als ik mijn seksdates op een rijtje moet zetten, moet ik echt wel even diep graven, en kan het zijn, dat ik er eentje vergeet.
Mijn meer serieuze relaties weer ik natuurlijk wel. Maar zeker niet meer alle details.
Alle reacties Link kopieren
Als ik heel hard graaf in mijn geheugen kan ik wel bedenken met wie ik allemaal gedate heb en een lijstje maken van bedpartners. Maar dan kan het zomaar zijn dat er nog wel een paar ontbreken. Van relaties onthou ik natuurlijk wel belangrijke momenten, maar echt niet meer wat we allemaal in deden, in bed of daarbuiten. Ik ben nu al heel wat jaren getrouwd, en wat daarvoor gebeurde daar denk ik zelden aan. Soms kom ik een oude scharrel tegen en dan denk ik 'o,ja...'.

Ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een knappe man in de kroeg tegen kwam en we aan de praat raakten en we ons pas na een kwartier of zo realiseerden dat we 20 jaar geleden een one night stand hadden gehad. Gelukkig wisten we het allebei niet direct, anders was het wellicht wat ongemakkelijk. We konden er in elk geval om lachen.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
13-04-2021 09:38
Als ik heel hard graaf in mijn geheugen kan ik wel bedenken met wie ik allemaal gedate heb en een lijstje maken van bedpartners. Maar dan kan het zomaar zijn dat er nog wel een paar ontbreken. Van relaties onthou ik natuurlijk wel belangrijke momenten, maar echt niet meer wat we allemaal in deden, in bed of daarbuiten. Ik ben nu al heel wat jaren getrouwd, en wat daarvoor gebeurde daar denk ik zelden aan. Soms kom ik een oude scharrel tegen en dan denk ik 'o,ja...'.

Ik heb ook weleens meegemaakt dat ik een knappe man in de kroeg tegen kwam en we aan de praat raakten en we ons pas na een kwartier of zo realiseerden dat we 20 jaar geleden een one night stand hadden gehad. Gelukkig wisten we het allebei niet direct, anders was het wellicht wat ongemakkelijk. We konden er in elk geval om lachen.
ik heb het wel eens expres gedaan (omdat iemand bij nader inzien echt een lul bleek), kwam ik hem jaren ater weer tegen.
En toen hij probeerde herinneringen op te halen, hield ik het op: Oh sorry, nee. Kan het me niet herinneren.

vond zijn ego niet leuk! :)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-04-2021 09:41
ik heb het wel eens expres gedaan (omdat iemand bij nader inzien echt een lul bleek), kwam ik hem jaren ater weer tegen.
En toen hij probeerde herinneringen op te halen, hield ik het op: Oh sorry, nee. Kan het me niet herinneren.

vond zijn ego niet leuk! :)
Haha. Helemaal gênant voor hem als zn vrienden erbij staat, dat ie zo weinig indruk op je heeft gemaakt.
Heb je een fantastisch goed geheugen of denk je nu nog steeds aan al je dates en haal je herinneringen naar boven?
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
13-04-2021 10:32
Heb je een fantastisch goed geheugen of denk je nu nog steeds aan al je dates en haal je herinneringen naar boven?
Ik denk dat TO vooral hoopt dat zijn dates warme herinneringen aan hem koesteren.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
13-04-2021 10:36
Ik denk dat TO vooral hoopt dat zijn dates warme herinneringen aan hem koesteren.

Ik denk dat zijn partner zegt niet te weten met wie ze allemaal het bed heeft gedeeld.

Ik denk verder dat ik een heel eind kom, als ik een lijstje maak van bedpartners, maar ik zal er vast wel een vergeten
Alle reacties Link kopieren
Mijn relaties weet ik wel allemaal. En ook als ik heel goed nadenk de meeste scharrels wel. Maar hoe die one night stand uit Australie ook al weer heet die in NL op vakantie was 49 jaar terug? En zo nog twee one night stands. Vooral degene die tegenvielen. Hoe ik ze precies ontmoet heb weet ik ook niet meer. Niet dat het er tientallen zijn maar ze waren gewoon niet echt noemenswaardig. Dus geen idee. Hoe hij eruit ziet ook niet meer. En degene met wie ik alleen maar gezoend heb al helemaal niet. Maar goed dat is sowieso een heel ver verleden.
Alle reacties Link kopieren
Wat hiervoor gezegd is. Mijn langere relaties ben ik niet vergeten, maar het is gebleken dat ik die ook niet direct herkende toen ik ze na ruim 30 jaar weer tegenkwam op straat. Twee keer gebeurd.
Ze waren zó enorm veranderd qua uiterlijk. Met eentje had ik zelfs samengewoond. Hij zei herken je me niet meer? Ik keek een beetje verdwaasd, en pas na een ongemakkelijke stilte viel het kwartje. Waarna ik het zo ongeveer op een rennen zette, want ik heb geen goeie herinneringen aan de eindfase van onze relatie (agressie enzo).
impala wijzigde dit bericht op 13-04-2021 11:10
2.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Dates niet, relaties wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een aardig stukje ouder dan jij, maar mijn relaties weet ik 'allemaal' nog wel ja.
Maar "alles wat je er mee gedaan hebt"? Nee, dat niet. Daar is mijn geheugencapacitiet echt niet toereikend voor. Maar de mensen an sich, daar heb ik uiteraard nog wel herinneringen en gevoel bij.

Of je ze totaal kunt vergeten? Dates wel, maar relaties denk ik niet. Met iemand waarmee je een relatie hebt deel je toch veel van je leven en doe je dingen die van belang zijn, gevolgen hebben, waar meer gevoel en emotie bij komt etc.
Dus ik denk dat als je niets mankeert waardoor je geheugen schade oploopt oid, je relaties nooit helemaal zult vergeten.

Maar waarom vraag je dit?
Als je dit bv vraagt omdat je nog heel veel pijn hebt van een relatie die al lang over is, zijn er wel manieren om dat kwijt te raken he? Daar zijn heel gerichte therapieën voor, als de verwerking je zelf/alleen niet lukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven