is het raar dat ik consistentie en duidelijkheid nodig heb?

17-04-2021 21:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik merk dat, als ik begin te daten, het fijn vind of nodig heb dat een man consistent is en duidelijk in dat hij af wil spreken en bv die afspraken ook nakomt. Ik vind het ook fijn om regelmatig contact te hebben, zonder dat daar bv 2 dagen overheen gaan voordat hij weer reageert. Ik merk dat ik bij inconsistentie, het niet nakomen van afspraken of bv vaagheid over wat hij precies wil, al best snel afknap. Hoe duidelijker, daadkrachtiger en consistenter man is, hoe aantrekkelijker ik hem vind. Maar er is dan natuurlijk wel minder mysterie als het er best dik boven op ligt dat hij wil afspreken etc. Als hij bv iets van 2 of 3 dagen reageert op een appje, dan hoeft het van mij al niet meer en daten met anderen terwijl wij daten, vind ik ook een gigantische afknapper (ik doe dat zelf ook niet). Wat dat betreft ben ik misschien best streng en rigide in mijn verwachtingen en ik vraag me wel eens af of ik niet meer mannen aan zou trekken als ik wat meer ontspannen of losser ben en minder hoge eisen stel. Ik zie dat veel meiden in mijn omgeving dit soort dingen prima vinden van mannen, dat ze het ok vinden als hij dagen niet reageert, of als ze al 2 maanden daten, hij nog steeds op tinder zit. Ik zou me daar niet prettig bij voelen, maar zij hebben wel meer succes met het sneller vinden van een relatie dan ik. Ik heb het bv een keer stante pede beëindigd met een jongen met wie ik 5 dates en seks heb gehad toen ik erachter kwam dat hij nog op tinder zat, terwijl een vriendin van mij het prima vond dat een jongen waar ze 6 weken met datete nog op tinder zat. Ze heeft toen wel rustig gezegd dat ze het fijner zou vinden als hij van tinder af gaat, maar dat is uiteindelijk wel een relatie geworden, terwijl ik me er niet overheen zou kunnen zetten. ik weet niet of ik misschien mannen ermee wegjaag of zelf al te snel afhaak met mijn verwachtingen. Hoe zien jullie dit?
ladieka wijzigde dit bericht op 17-04-2021 22:02
33.68% gewijzigd
maar wat moet je met meer mannen die niet aansluiten bij wat jouw verwachtingen zijn van het daten? je hebt toch genoeg aan 1 man waar jij je wel prettig bij voelt?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, ik vind dit allemaal heel normaal. Toen ik mijn man leerde kennen was het een verademing dat wat ik normaal vond ook bestond
Gewoon verder kijken, alleen misschien niet alles inzetten op dating apps.
Alle reacties Link kopieren
Wat dat betreft ben ik misschien best streng en rigide in mijn verwachtingen en ik vraag me wel eens af of ik niet meer mannen aan zou trekken als ik wat meer ontspannen of losser ben en minder hoge eisen stel.

Uiteraard. De vraag is of je dat wil en kunt.
Waarom zou je dat willen? Gewoon jezelf zijn en ik lees geen bizarre wensen mbt daten of relaties. Waarom dan je lat laag leggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe duidelijk je zelf bent, als je er achter moet komen dat een man nog op tinder zit en jullie al seks hebben. Heb je dan van tevoren exclusiviteit afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Wat is op Tinder zitten? Hij is actief aan het swipen elke dag of zijn profiel kwam voorbij bij iemand die je kent terwijl je niet weet of hij actief is. Ik vind 5 dates nog geen reden om alles te deleten, pas als je het een relatie noemt vind ik het wel normaal dat je het verwijderd. Dagen niet reageren doet een man niet als hij je leuk vindt. Wel denk ik dat als je er wat meer open in staat je inderdaad meer mensen aantrekt. Ik ken genoeg vriendinnen die zijn gaan daten onder het mom we zien wel waar het schip strandt en nu een koophuis en een baby verder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heel goed, maar laat net dat iets zijn waar veel mannen op afknappen in het begin. Velen willen net geen hoge verwachtingen voelen en willen vrijheid ervaren tot ze zelf kiezen voor exclusiviteit.
Maar goed, deze mannen matchen dan mss niet met jou.

Zolang je niets ‘eist’ is het goed. Gewoon jou verwachtingen en visie meedelen en dan kijken of het matcht of niet.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mannen bieden wel consistentie maar zijn gewoon niet leuk. Dat kan ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit helemaal niet vreemd, je weet gewoon wat je wilt. Je bent duidelijk toe aan een serieuze relatie voor een langere periode, laat je dan zeker niet veranderen voor mensen met andere wensen. Mijn verwachtingen waren zowat net zo gelijk als die van jou, en nu ben ik al vier jaar gelukkig in een relatie.
Het ijkt me gewoon dat je weet wat je wil en dat is niet iemand die losjes omgaat met jouw gevoelens en er voor gaat of niet. Ieder zichzelf respecterend mens zou dat eigenlijk al moeten willen. Graag of niet, twijfelaars en spelletjes zijn erg vermoeiend in een relatie.
Ik denk niet dat het raar is, TO. Maar ik moet wel toegeven dat ik bij het lezen op de OP me afsvraag waarom je het jezelf zo moeilijk maakt. Ik zou zeggen, probeer je onzekerheid te negeren en neem het allemaal niet zo serieus. En gun de ander zijn route naar jou. Bij dé match komt het wel goed.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 17-04-2021 23:20
6.62% gewijzigd
Desbetreffende man zat nog op tinder bij date nummer x.

Jouw vriendin: gaat in gesprek, geeft grens aan, date komt tegemoet aan grens en het daten kan een relatie worden.

Jouw oplossing: beëindigd het daten.

Ik vind jouw mening prima maar jouw manier van communiceren defensief. Mocht je de uitkomst van jouw handelen storend vinden zou ik met die communicatie iets doen.
anoniem_650b5afa74dc8 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 23:22
1.61% gewijzigd
missmoonstone schreef:
17-04-2021 23:17
Ik vind dit helemaal niet vreemd, je weet gewoon wat je wilt. Je bent duidelijk toe aan een serieuze relatie voor een langere periode, laat je dan zeker niet veranderen voor mensen met andere wensen. Mijn verwachtingen waren zowat net zo gelijk als die van jou, en nu ben ik al vier jaar gelukkig in een relatie.
Je bent me net voor, veel van mijn vrienden vonden me ouderwets maar ik wilde perse iemand die net zo enthousiast het "avontuur" aanging als ik en wij zijn 30 jaar verder.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is hoe langdurig de relaties van je vriendinnen zijn als ze na x dates hun bijna-partners al moeten gaan veranderen en ze van Tinder af moeten praten.

Dat kan even werken, maar vanaf dat een beetje stormt grijpen die zo weer terug naar Tinder.


Ik snap je dus wel dat je alleen met écht gemotiveerde mensen verder wil.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Helemaal geen rare eisen. Iemand die 2/3 dagen niet reageert vindt je blijkbaar niet leuk. En ik zou het ook niet leuk vinden als iemand die ik date nog (actief) op tinder zit. Omdat ik dat zelf niet zou doen; veel te verwarrend. Als een man daar geen moeite mee heeft past ie gewoon niet bij mij. Ik heb trouwens wel een relatie. Aan het begin wilde vriend (inmiddels man) het nog geen relatie noemen, prima, maar als ie wat met een ander zou doen was het voor mij gelijk klaar (ook letterlijk zo gezegd). Hij is niet gillend weggerend ;) je bent gewoon de juiste nog niet tegengekomen, heeft niets met jouw 'eisen' te maken!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal geen rare wensen hoor. Ik wilde graag iemand die het ook fijn vindt om elke dag te appen, duidelijk en eerlijk is in gevoelens en verwachtingen en niet met andere mensen date terwijl hij met mij aan het daten is. Gelukkig stond mijn huidige vriend daar precies hetzelfde in. Ook gevonden op Tinder ;) Je moet maar zo denken dat er 1000en mannen op Tinder zitten en er maar 1 hoeft te zijn die perfect bij jou past. In plaats van je wensen te veranderen om 100 mannen te vinden die aan je lagere eisen voldoen gewoon aan blijven houden wat jij belangrijk vindt en die ene geweldige vent treffen. Wat moet je ermee als je mannen date die eigenlijk niet voldoen aan wat jij belangrijk vindt?
Je klinkt juist heel gezellig
Nee hoor niet raar. Mijn vriend voldeed aan je plaatje, maar ook veel andere mensen ontmoet die wat losser waren. Bij mij was dat ook niet echt een succes.
Alle reacties Link kopieren
Een ander kan niet aan verwachtingen voldoen die niet zijn uitgesproken. Daarnaast vind ik wel dat je veel van iemand verwacht die nog maar net leert kennen. Het komt een beetje over alsof hij jou nood aan aandacht en bevestiging moet vervullen. Ik ben zelf geen apper. Ik vind het medium oppervlakkig en niets zeggend. Ik vind even bellen veel fijner al is het maar 10 min.

Wanneer exclusiviteit en seks voor jou met elkeer verbonden zijn, dan zou ik dat bespreken voordat je seks hebt en niet daarna. Zo wordt je steeds weer teleurgesteld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zoals jij hoor en toch sta ik er los en ontspannen in.
Ik ben het gewoon niet eens met wat jij 'mysterie' noemt. Ik noem dat vaagheid en dat wil ik niet.
Ik ga enkel voor een man waar ik duidelijk interesse voor heb en waarbij die interesse heel duidelijk wederzijds is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-04-2021 06:18
Een ander kan niet aan verwachtingen voldoen die niet zijn uitgesproken.
Hier ben ik het mee eens en eerlijk gezeg ben ik daar zelf pas heel laat achter gekomen. Spreek dus uit wat je verwacht.

Verder lees ik geen gekke verwachtingen tov een potentiële relatie. Je hoeft echt niet te veranderen, jij bent jij. Zoals iemand eerder schreef vraag ik me wel af of datingapps de juiste route naar een partner voor jou is. Ik heb ze bewust vermeden (natuurlijk weleens geprobeerd) en vertrouwde er altijd op dat ik wel een keer iemand in het dagelijkse leven’ leerde kennen. En ook ‘in het wild’ is niet iedereen even consistent en betrouwbaar.

Kom je ook gewoon mannen tegen in je werk, bij vrienden of een hobby?
viva-amber schreef:
18-04-2021 06:18
Een ander kan niet aan verwachtingen voldoen die niet zijn uitgesproken. Daarnaast vind ik wel dat je veel van iemand verwacht die nog maar net leert kennen. Het komt een beetje over alsof hij jou nood aan aandacht en bevestiging moet vervullen. Ik ben zelf geen apper. Ik vind het medium oppervlakkig en niets zeggend. Ik vind even bellen veel fijner al is het maar 10 min.

Wanneer exclusiviteit en seks voor jou met elkeer verbonden zijn, dan zou ik dat bespreken voordat je seks hebt en niet daarna. Zo wordt je steeds weer teleurgesteld.
Hoezo moet dat uitgesproken worden? Het gaat juist om iemand tegen wie je het niét hoeft te zeggen, iemand die net zo tegen daten aankijkt als jezelf. En wat een onzin dat iemand die zichzelf serieus neemt ook meteen iemand is die nood aan aandacht en bevestiging heeft. En het gaat om het opnemen van contact, appen of bellen of rooksignalen, en hoezo wordt ze steeds teleurgesteld?
Alle reacties Link kopieren
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
18-04-2021 09:25
Och, jij weer. Je was toch degene met die getrouwde man?
dat bedoel ik...hij wordt echt niet minder getrouwd wanneer hij je minimaal elke dag aandacht geeft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven