Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Ik zou even het topic van vanmorgen doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het met die mannen vandaag zeg...


TO, nee, je overdrijft niet. Je hebt duidelijk aangegeven niet te willen, en hij is tóch door gegaan. Het voelt natuurlijk heftig om te zeggen over je eigen man en vader van je kind: maar je bent verkracht.

Terecht dat hij zich schaamt, hij weet ook dondersgoed wat er gebeurd is. Ik denk dat het wijs is om hier hulp bij te zoeken, en laat je niet aanpraten door hem of anderen dat je je aanstelt en je erover heen moet zetten.

:hug: Heel klote voor je.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Met hem praten, lijkt me een eerste stap
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft niet, hij is heel duidelijk na meerdere keren een nee van jou toch doorgegaan.
Dat hij gedronken heeft is geen excuus. Dat jij het wil vergeten alsof het niet gebeurt is, heb ik vaker gehoord van vrouwen na iets dergelijks.
Hij is de foute in dit geval, niet jij hij zou moeten willen dat hij dit nooit gedaan had.

Praat met hem geef aan wat het met je doet, jij voelt je niet goed ( terecht ) maar hebt tegen hem gezegd dat het wel goed is.
Zeg hem dat het niet goed is, want dat is het namelijk niet.

Verder veel sterkte, dit is echt heel naar.
Alle reacties Link kopieren
Nee je overdrijft niet. Je bent vannacht verkracht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou met je man praten.
Ja, hij is duidelijk over een grens gegaan en dit had nooit mogen gebeuren.
Tijd voor een goed gesprek dus!

Langs de andere kant, als jij al maanden geen seks met je man wil is dat ook niet goed en moet je ook daar over praten en kijken wat de reden daarvoor is.
Ja, je hebt een baby en je bent moe, maar je bent naast moeder ook nog vrouw.

Anyway, tijd voor een goed gesprek, en hem duidelijk maken dat dit echt niet kon/mocht!
Hij heeft je verkracht. Alcohol of niet, dit zou voor mij het einde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je tegen hem gezegd dat het wel goed is? Hij heeft je gedwongen tot seks. En jij voelt je rot. Dit is een grote deuk in het vertrouwen, die krijg je niet zomaar eruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gelezen dat van "abusive men" het ware karakter vaak naar boven komt tijdens de zwangerschap of er na. Omdat zo een vrouw al vast zit aan de man en geen kant op kan......

Mijn filosofie in het leven is "achterlijk gedrag komt nooit alleen" waren er geen eerderde dingen waarvan je dacht "hmmmmmm" ?
Alle reacties Link kopieren
Je man is over de schreef gegaan, dat is duidelijk. Drank is geen excuus. Beseft hij het zelf ook? Ik begrijp dat hij zijn excuses aangeboden heeft, en dat is een goede stap, want dat betekent dat hij zelf ook begrijpt dat het niet door de beugel kon, maar maak wel duidelijk dat dit in de toekomst niet meer mag gebeuren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Muurbloempje115 schreef:
02-05-2021 15:05
Hij heeft je verkracht. Alcohol of niet, dit zou voor mij het einde zijn.

Nou ja, ze hebben wel een baby he, daar moet je ook aan denken!

Een serieus gesprek en eventueel hulp, maar meteen de handdoek in de ring gooien gaat niet als je een baby hebt samen.
Madeliefjees schreef:
02-05-2021 14:59
Nee je overdrijft niet. Je bent vannacht verkracht.
+1

Nee is nee. Ook al is het je man. Jouw lijf, jij bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:04
Ik zou met je man praten.
Ja, hij is duidelijk over een grens gegaan en dit had nooit mogen gebeuren.
Tijd voor een goed gesprek dus!

Langs de andere kant, als jij al maanden geen seks met je man wil is dat ook niet goed en moet je ook daar over praten en kijken wat de reden daarvoor is.
Ja, je hebt een baby en je bent moe, maar je bent naast moeder ook nog vrouw.

Anyway, tijd voor een goed gesprek, en hem duidelijk maken dat dit echt niet kon/mocht!
En dan ben je (moreel) verplicht je benen wijd te doen, ook al wil je dat niet?

Er is geen reden voor verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
02-05-2021 15:05
Waarom heb je tegen hem gezegd dat het wel goed is? Hij heeft je gedwongen tot seks. En jij voelt je rot. Dit is een grote deuk in het vertrouwen, die krijg je niet zomaar eruit.

en dat kun je vandaag rechtzetten TO

"goh liefie, nog even over gisteren, zit me niet lekker wat er gebeurde"...
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:07
Nou ja, ze hebben wel een baby he, daar moet je ook aan denken!

Een serieus gesprek en eventueel hulp, maar meteen de handdoek in de ring gooien gaat niet als je een baby hebt samen.
Hij heeft haar verkracht!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:07
Nou ja, ze hebben wel een baby he, daar moet je ook aan denken!

Een serieus gesprek en eventueel hulp, maar meteen de handdoek in de ring gooien gaat niet als je een baby hebt samen.
Juist daarom, zodat het kind niet denkt dat grensoverschrijdend gedraag normaal is. Verkrachting is verkrachting. Ik zou persoonlijk uit deze relatie stappen ipv proberen uit te praten, maar dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:09
en dat kun je vandaag rechtzetten TO

"goh liefie, nog even over gisteren, zit me niet lekker wat er gebeurde"...
Je noemt de mannen die je verkrachten: liefie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
elein schreef:
02-05-2021 15:08
En dan ben je (moreel) verplicht je benen wijd te doen, ook al wil je dat niet?

Er is geen reden voor verkrachting.


Ik zeg niet dat er reden is voor verkrachting, dat is er nooit!

Maar maanden geen seks willen met je man is ook niet goed, ook al heb je een baby en geeft blijk dat er wel meer mis is.
Je moet samen nagaan wat er mis is en daaraan werken. Eventueel met hulp.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard is dit absoluut niet goed te praten. Maar, kijk uit voor de hysterica's hier op het forum. Er loopt een aantal rond die alleen maar kunnen roepen dat iedereen direct zijn relatie moet verbreken.
grenada wijzigde dit bericht op 02-05-2021 16:45
1.70% gewijzigd
viva-amber schreef:
02-05-2021 15:10
Je noemt de mannen die je verkrachten: liefie?

Gaan we nu niet allemaal wat overdrijven?

Ze moeten dit eerst uitwerken, en dat begint bij goed communiceren!
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:13
Gaan we nu niet allemaal wat overdrijven?

Ze moeten dit eerst uitwerken, en dat begint bij goed communiceren!
Verkrachters zijn niet alleen maar mannen in steegjes.
grenada schreef:
02-05-2021 15:12
Uiteraard is dit absoluut niet goed te praten. Maar, kijk uit voor de hysterica's hier op het forum. Er lopen er een aantal rond die alleen maar kunnen roepen dat iedereen direct zijn relatie moet verbreken.

Precies! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Al wil ze nooit meer seks! Dat is geen reden voor verkrachting >:-(
ik geef mn bek ook maar een douw
En daarbij: waarom is ‘nee, ik wil dit niet’ onvoldoende communicatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven