Man gaat over mijn grens

02-05-2021 14:54 2094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste vivavrouwen,

Nooit gedacht dat ik ooit zo'n topic zou openen. Ik ben erg in de war en weet niet wat ik moet denken.

Een paar maanden geleden ben ik moeder geworden van een fantastisch kindje. We zijn erg trots en mijn man is een geweldige vader. Hij is wel prikkelbaar de laatste tijd, maar dat vond ik begrijpelijk. Hij kan minder goed tegen het slaapgebrek dan ik en hij heeft een paar weken geleden ook aangegeven de intimiteit tussen ons te missen. Mijn hoofd staat hier juist helemaal niet naar op het moment. Toch dacht ik hier niets van. Ik dacht dat het vanzelf wel weer goed zou komen. Alleen dan nu de reden dat ik dit topic open...

Gisteravond was mijn man voor het eerst sinds de bevalling een paar biertjes gaan drinken met een vriend. Toen hij thuis kwam lag ik al in bed. Ik voelde mij een beetje geïrriteerd toen hij boven kwam want ik had hem eerder thuis verwacht en hij rook heel erg naar drank. Maar mijn man gaf aan dat hij zin in mij had. Ik zei dat ik buikpijn had en wilde slapen, maar hij trok zich hier niets van aan en ging door. Ik zei nog een keer dat ik niet wilde, maar omdat hij toch door ging bevroor ik als het ware en toen heb ik het maar laten gebeuren. Daarna viel hij in slaap. Vanochtend heeft hij sorry gezegd en dat hij zich schaamt en toen heb ik gezegd dat het wel goed is. Maar het voelt helemaal niet goed als ik eerlijk ben.

Ik weet niet wat ik nu moet doen. Mijn man is nog nooit eerder over een grens van mij heengegaan. Ik was altijd heel erg blij met onze relatie en nu met ons gezinnetje. Ik wil het het liefst uit mijn hoofd zetten allemaal maar ik kan hem nauwelijks om mij heen verdragen nu.

Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt? Overdrijf ik?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:21
[...]
Ja misschien luistert zij wel niet goed naar zijn verhalen en hij op zijn beurt verkracht haar. Gelijkwaardige issues zeg maar. :roll:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:07
Reden: quote verwijderd
25.44% gewijzigd
Je zou bijna vragen of de Mods een ibancheck doen bij TO en LA girl. :roll:
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:23
Nee.
Maar je trouwt niet om geen seks te hebben, toch? Dat geldt voor mannen net zo als voor vrouwen.
Maar dan had haar man, er om kunnen vragen/bespreken
Of zonder haar te verkrachten bij haar weg kunnen gaan, opzoek naar een relatie met seks

Maar verkrachten is nooit goed te praten
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige gebeurtenis. Is je man vaker wat dominanter op dat gebied? Wel gek dat hij er nu sorry voor zegt. Dan weet hij wel dat hij te ver is gegaan dus..
Luci_Mster2 schreef:
02-05-2021 15:24
Je zou bijna vragen of de Mods een ibancheck doen bij TO en LA girl. :roll:

Mij best. Maar als je ook maar een iets andere mening hebt dan krijg je van deze onzin.
We moeten hier allemaal extreem feminist zijn en nee, dat ben ik niet. En dat wist je ook wel, niet?
Luci_Mster2 schreef:
02-05-2021 15:24
Je zou bijna vragen of de Mods een ibancheck doen bij TO en LA girl. :roll:
Kunnen de mods bij mijn bankgegevens dan? O_O
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:26
Mij best. Maar als je ook maar een iets andere mening hebt dan krijg je van deze onzin.
We moeten hier allemaal extreem feminist zijn en nee, dat ben ik niet. En dat wist je ook wel, niet?
Wat hebben de reacties waar jij het niet mee eens bent met exreem feminisme te maken?
PizzaVreter schreef:
02-05-2021 15:19
Moet ze dan maar blijven met een verkrachter?
Van mij niet maar dankzij hun kind zal ze toch een soort relatie met hem moeten onderhouden.
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:24
Maar dan had haar man, er om kunnen vragen/bespreken
Of zonder haar te verkrachten bij haar weg kunnen gaan, opzoek naar een relatie met seks

Maar verkrachten is nooit goed te praten

Dat klopt. Hij had erover moeten praten en dit moeten aankaarten.
Dat heeft hij niet gedaan en dat is verkeerd, net als wat hij gedaan heeft heel erg verkeerd is.
Maar dat overdreven gedoe hier is ook niet nodig. Ze moeten eraan werken en hij zal daar initiatief toe moeten nemen.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 02-05-2021 15:29
6.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:23
Nee.
Maar je trouwt niet om geen seks te hebben, toch? Dat geldt voor mannen net zo als voor vrouwen.
Dit topic gaat niet over seks.
Dit topic gaat over seksueel geweld.
Alle reacties Link kopieren
Oké

1) Jullie hebben totaal niet stilgestaan bij de behoefte van je man. Hij gaf aan de intimiteit te missen tussen jullie beiden, maar hier is niets mee gedaan. Overgelaten aan het toeval eigenlijk.

2) Als reactie op dat zijn behoefte genegeerd werd, heeft hij jouw grenzen compleet overschreden. Uiteraard NIET goed te praten.

Zoals ik het lees, was jullie relatie al kapot voor dit gebeurde. Man heeft de hamerslag gegeven, maar er was duidelijk al eerder gebrek aan respect voor mekaar(s behoeften) en communicatie. En zo kan een relatie niet gezond functioneren.
leeg
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:26
Mij best. Maar als je ook maar een iets andere mening hebt dan krijg je van deze onzin.
We moeten hier allemaal extreem feminist zijn en nee, dat ben ik niet. En dat wist je ook wel, niet?
Je bent een extreme feminist als je tegen verkrachting in het huwelijk/relatie bent? Damn. Jij bent idd niet goed wijs hoor. Ik hoop dat je geen dochters opvoedt met deze onzin.
Even los van de discussie; TO, ik mag de OP niet quoten, maar je voorlaatste alinea, dat kan een opening van een gesprek zijn. Dat is een kutgesprek en dat is niet leuk, maar jij zit nu ook met een kutgevoel.

Hij moet dat echt weten. Ook dat het niet “wel goed” is.

Een van mijn exen had ook de neiging om zich op te dringen na een avondje zuipen en daar hebben we het echt goed over moeten hebben. Maar het is hem duidelijk geworden, nadat het doordrong dat het echt heel kut is voor mij, sliep hij in dat soort situaties op de bank of hield zijn boxer aan. Deed hij normaal niet, dus dat was voor hem een signaal dat hij zich bewust in zou houden.

Maar hij moet wel echt weten hoe naar dit voor je was en wel gevoel hij je gegeven heeft. Je wil niet dat dit vaker gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:26
Mij best. Maar als je ook maar een iets andere mening hebt dan krijg je van deze onzin.
We moeten hier allemaal extreem feminist zijn en nee, dat ben ik niet. En dat wist je ook wel, niet?
Maar feminisme heeft toch niks met sexualiteit te maken, en al helemaal niet met verkrachting?
Feminisme gaat om dezelfde rechten voor vrouwen.
lilalinda schreef:
02-05-2021 15:24
Maar dan had haar man, er om kunnen vragen/bespreken
Of zonder haar te verkrachten bij haar weg kunnen gaan, opzoek naar een relatie met seks

Maar verkrachten is nooit goed te praten
Dat heeft hij toch gedaan?
Star3 schreef:
02-05-2021 15:26
Kunnen de mods bij mijn bankgegevens dan? O_O
:rofl: :rofl:

Whahahahahaha, ik moet nodig aan de koffie.

IP natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:23
Nee.
Maar je trouwt niet om geen seks te hebben, toch? Dat geldt voor mannen net zo als voor vrouwen.
Dus bij minder seks is vreemdgaan legitiem ? Heb je jezelf dat wijs gemaakt ?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, apart gaan slapen en hem meeslepen naar therapie. Je voelt je in je eigen huis niet meer veilig. Je bed associeer je nu met verkrachting. Wat erg.
ik geef mn bek ook maar een douw
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:26
Mij best. Maar als je ook maar een iets andere mening hebt dan krijg je van deze onzin.
We moeten hier allemaal extreem feminist zijn en nee, dat ben ik niet. En dat wist je ook wel, niet?
Whahahaha.

Je mening is niet afwijkend hoor, je mening is steeds zo bizar dat gewoon niet echt kan zijn. Meer dat.
Helena_z schreef:
02-05-2021 15:28
Oké

1) Jullie hebben totaal niet stilgestaan bij de behoefte van je man. Hij gaf aan de intimiteit te missen tussen jullie beiden, maar hier is niets mee gedaan. Overgelaten aan het toeval eigenlijk.

2) Als reactie op dat zijn behoefte genegeerd werd, heeft hij jouw grenzen compleet overschreden. Uiteraard NIET goed te praten.

Zoals ik het lees, was jullie relatie al kapot voor dit gebeurde. Man heeft de hamerslag gegeven, maar er was duidelijk al eerder gebrek aan respect voor mekaar(s behoeften) en communicatie. En zo kan een relatie niet gezond functioneren.

:thumbsup:
Yildizlar2 schreef:
02-05-2021 15:29
Dus bij minder seks is vreemdgaan legitiem ? Heb je jezelf dat wijs gemaakt ?
Verkrachting ook.
Alle reacties Link kopieren
[...]


Ze zou in dit geval ook niet zomaar opgeven, ze is verkracht!

Echt onbegrijpelijk dat je dit probeert goed te praten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-05-2021 18:58
Reden: quote verwijderd
39.15% gewijzigd
Yildizlar2 schreef:
02-05-2021 15:29
Dus bij minder seks is vreemdgaan legitiem ? Heb je jezelf dat wijs gemaakt ?

Nee, vreemdgaan is nooit goed te praten.
Maar hier is wel meer aan de hand denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
02-05-2021 15:30
Verkrachting ook.
Bah ja.

En plus dat TO een paar maanden geleden is bevallen. Is een relatie voor een dergelijke man dan tegen zo weinig bestand? Niet iets meer inlevingsvermogen naar je partner toe die nog aan het herstellen is van een zwangerschap en bevalling?
LAgirl82 schreef:
02-05-2021 15:30
Nee, vreemdgaan is nooit goed te praten.
Maar hier is wel meer aan de hand denk ik.
Je praat net verkrachting goed en roept dat aan femisme ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven