How to fix us [Geen OP]

04-05-2021 12:22 64 berichten
bedankt voor de feedback
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 04-05-2021 15:33
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet, loslaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat dit al lang niet meer leuk is, maar dat de seks maakte dat je er nog voor bleef gaan. Nu ook dat weg is (of toch de manier waarop) en je ook nog eens heel wantrouwig bent geworden, schiet er niet veel meer over om nog voor te vechten, toch?
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je een grootst dramatisch leven wil..dan zou ik hier zeker meer door gaan.
Ik voorspel over een paar maanden is het weer uit en begint het ge-jo-jo weer van voor af aan. Jullie brengen het slechtste in elkaar naar boven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
04-05-2021 12:40
iemand een samenvatting, ik kom er niet doorheen... :'(
Knipperlichtrelatie met heel veel gedoe, toch weer samen verder want de seks was altijd zo goed, alleen is dat inmiddels ook niet meer het geval.
susan wijzigde dit bericht op 04-05-2021 13:19
9.68% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
whatswrong schreef:
04-05-2021 12:22
Dat is een tijdje goed gegaan, maar we hadden nog steeds enorme ups and downs, geregeld momenten dat we ermee wouden stoppen (meestal op mijn initiatief dat ik het niet meer zag zitten), en uiteindelijk begin 2019 beslist om ermee te stoppen. Ze wou in de regio blijven wonen en wou aankopen. We hebben samen een appartement gezocht, en gevonden, maar het kwam pas beschikbaar als de bouw van de vorige eigenaars zou klaar zijn in november 2019.
Je bent met je ex gaan samenwonen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze jouw lieve pogingen en beloften nog echt serieus kan nemen en je slachtofferrol is dodelijk voor het laatste beetje passie dat er misschien nog was.

Kom op zeg. Eerst doe je maanden alles om haar terug te winnen, maar als het eerste dineetje samen dan niet gezellig verloopt, begin je twee dagen later iets met een ander?! Die liefde van jou zit niet echt diep dus.

En dan ook nog zeggen dat je dat '100% uit zelfbescherming' deed. Arme jij.

Ik snap niet dat jullie het überhaupt nog een kans hebben gegeven.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
04-05-2021 12:53
Als je al je Engelse woorden op een rijtje zet, heb je ook een mooie samenvatting:
- How to fix us
- Critical down
- Ups and downs, 3x
- In touch
- Down
- Rebound
- Fling
- Team, job, shit
- Just name it
- I've tried it all
er is nog haar 'drive'
Alle reacties Link kopieren
Niet door te komen, maar ik ga nu wel even nadenken over ‘wippen uit zelfbescherming’.
Alle reacties Link kopieren
waar zijn de echte mannen gebleven, zucht....
Alle reacties Link kopieren
Wat zei je therapeut over deze relatie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
whatswrong schreef:
04-05-2021 12:22
Ik heb een hemelse schrik om hier nog maar eens een gesprek over te starten met haar, ik wil haar niet onder druk zetten, ik wil ook geen ruzies veroorzaken, ik wil gewoon dat de relatie terug is wat ze was op intiem vlak. Ik begrijp dat ze daar een negatieve emotie aan heeft gekoppeld, de vraag is nu wat ik kan doen om die weg te krijgen... Kan dat nog of kan iemand zo fundamenteel veranderen?
(sorry voor de lange post :-) )
Oh je hebt het idee dat je relatie nog niet 100% is maar hebt schrik om dat met haar te bespreken. Wat dan zet je haar onderdruk en krijg je misschien ruzies.
Tja, als je het niet kan bespreken gaat het alleen bergafwaarts binnen jullie relatie. Dus dan misschien uit je relatie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Shug schreef:
04-05-2021 13:22
Niet door te komen, maar ik ga nu wel even nadenken over ‘wippen uit zelfbescherming’.
Ja dat heb ik ook helemaal niet begrepen, beschermen tegen wat? Als je nou nog zegt dat je het als afleiding gedaan hebt maar zelfbescherming?? Ik snap ook niet wat deze relatie jullie beiden nog brengt en wat bracht het zowiezo behalve de goede seks, hadden jullie nog wel andere dingen gemeen, hobby, interesses, zelfde levensopvattingen, gesprekstof??
Volgens mij zijn jullie al om de verkeerde redenen samen gaan wonen, en dan heeft zij haar zoontje ook nog eens uit zijn vertrouwde omgeving gehaald en ook verder van zijn vader vandaan (er vanuitgaande dat deze nog in beeld is uiteraard).

De pieken en dalen die er toen al waren zijn iig niet opgelost door samen te gaan wonen. Verder is er ook sprake van gebrek aan vertrouwen wat er sowieso voor zorgt dat de basis niet goed is. De grootste fout die mensen vaak maken als ze weer samenkomen na een breuk, zij denken de draad weer te kunnen oppakken waar zij gebleven waren en dat is gewoon onmogelijk. Je zult weer echt opnieuw moeten beginnen, anders blijven die oude koeien uit de sloot gehaald worden.

Bedriegen is voor jou einde oefening, hou je daar dan ook aan of zet er een streep onder en laat het gaan als je er bewust voor kiest weer samen aan de relatie te werken!

Vind trouwens ook dat je de seks nogal als grootste issue laat overkomen, verbondenheid zit nl in zoveel andere zaken. Als deze goed is, volgt de seks vanzelf is mijn ervaring.

Dus vlgs mij hebben jullie zoveel andere zaken waaraan jullie moeten werken, maar eerlijk gezegd denk ik dat jullie gewoon niet matchen als relatiekoppel. Mag hopen dat er nog geen nieuwe samenwoonplannen zijn, voor haar zoon alleen al?
Alle reacties Link kopieren
‘wippen uit zelfbescherming’??

Dus ik doe jou alvast maar pijn, voor jij het bij mij doet? Gezellige loopgravenoorlog.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar niet vatten wat ik verkeerd doe.

Steeds weer contact zoeken ipv het gewoon uitlaten, zoals afgesproken.

Jij/jullie besluit(en) steeds weer dat het nu écht voorbij is en steeds ga jij weer naar haar toe. Soms na 2 dagen al. Geef jezelf eens de tijd om er echt overheen te groeien. Het wordt niet meer zoals het was. Het was misschien zelfs niet zoals jij dacht dat het was.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
04-05-2021 12:51
Ik vind het trouwens wel vreemd dat je besluit met te zeggen dat je gewoon wil dat de relatie terug wordt wat ze was op intiem vlak.
Er zijn toch wel veel meer problemen dan dat?

Hij mist het geile gedeelte. Vind het ongelofelijk dat hij meteen na de relatie een rebound nam. Overdrive van sex is het probleem
kes49240 schreef:
04-05-2021 13:34
Ja dat heb ik ook helemaal niet begrepen, beschermen tegen wat? Als je nou nog zegt dat je het als afleiding gedaan hebt maar zelfbescherming?? Ik snap ook niet wat deze relatie jullie beiden nog brengt en wat bracht het zowiezo behalve de goede seks, hadden jullie nog wel andere dingen gemeen, hobby, interesses, zelfde levensopvattingen, gesprekstof??


Dit inderdaad. Het enige wat altijd goed is gebleven was jullie seks, dat was dus de gemene deler van de relatie. En oké, een goed seksleven hoort (voor mij althans) zeker wel tot 1 vd belangrijkste basisbehoeften binnen een relatie, maar als dit het enige is, dan ga je daarmee echt niet samen oud worden en dat blijkt nu dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klaar met lezen en ik ben doodop. Laat staan dat je het allemaal hebt moeten ondergaan.

Normaliter begin je een relatie en dan bouw je samen iets op. Vertrouwen onder anderen. Maar hier is zoveel gebeurd, dat je zelfs met 5-0 achter staat als je de draad weer op zou kunnen pakken.
vivinnetje wijzigde dit bericht op 04-05-2021 13:43
1.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach, je hebt drie opties, hier in doormodderen (en dat doen veel mensen hoor), een flinke tijd alleen zijn ( en even niks anders initieren) of iets nieuws opstarten met een ander en daar weer in hetzelfde patroon belanden.

Optie 2 heeft wrs het grootste leereffect nu.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Ik snap geen kloot van t hele verhaal...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nicci76 schreef:
04-05-2021 13:41
Hij mist het geile gedeelte. Vind het ongelofelijk dat hij meteen na de relatie een rebound nam. Overdrive van sex is het probleem

Deze man doet niet aan geilheid, alleen aan zalige intimiteit, drive en in-touch zijn.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
04-05-2021 13:46
Deze man doet niet aan geilheid, alleen aan zalige intimiteit, drive en in-touch zijn.
Ik las 'drive-in en touch'

Kan natuurlijk ook :-D
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-05-2021 13:36
‘wippen uit zelfbescherming’??

Dus ik doe jou alvast maar pijn, voor jij het bij mij doet? Gezellige loopgravenoorlog.
Ik wip al jaren uit zelfbescherming
Mocht het ooit uitgaan, dan mep ik hem ermee om de oren
Alle reacties Link kopieren
Dus je speelde jarenlang met haar voeten, niet benoemen van de relatie, geen verdere stappen willen zetten. Na samenwonen dreigde je meermaals met stoppen met de relatie en deed dat in 2019 dan ook. De periode daarna was fantastisch omdat JIJ had wat JIJ wilde. Vrijheid en seks met je ex zonder verplichtingen. Toen je dacht dat ze mss een ander op het oog had, wilde je haar terug en daar deed je ook alles aan.

Vat ik het zo een beetje samen, TO? Ik hoop dat ze jou dumpt, heel snel.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten en koesteren wat er was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven